Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

2 minuten geleden zei Anul:

Ik heb er ook niks mee, het is gewoon lastig om een leuk betaalbaar huis te vinden met een beetje ruimte er om heen

Ja zeker als je een stadsmens bent is dat betaalbare wel een ding. Maar we hebben nu sinds anderhalf jaar een hartstikke fijne ruime nieuwbouw huurwoning met voor en achtertuin in een oude wijk op loopafstand van het centrum voor een voor Nijmegen erg mooie prijs. Dus we zitten heel goed. Op termijn wil ik om financiële redenen wel graag kopen. Maar ja, je wilt er op vooruit gaan. Op dit moment zouden we meer kwijt zijn voor een minder fijn huis op een minder goede locatie, omdat de markt zo oververhit is. Blijven we toch nog maar even huren.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

2 minuten geleden zei Marjoleink:

Misschien krijg je nog de kans om je huurhuis te kopen. Mijn ex heeft dat gedaan, en die is er qua maandlasten echt enorm beter van geworden.

Ja hebben we gevraagd, willen ze over een jaar of tien wel over nadenken 🙁. Anders hadden we het direct gedaan. Deze wijk wordt helemaal gerestyled. Oude arbeiderswoningen gesloopt, nieuwbouw erin en de ene straat sociale huur, de andere particuliere. Het was een achterstandswijk dus er zitten voorlopig strakke plannen op wie waar mag wonen en of het huur of koop is. Wij zitten in een ontzettende yuppenstraat, iedereen in de dertig en twee banen, de diversiteit zit in de dwarsstraat die op de onze ligt haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Eefje:

Ja hebben we gevraagd, willen ze over een jaar of tien wel over nadenken 🙁. Anders hadden we het direct gedaan. Deze wijk wordt helemaal gerestyled. Oude arbeiderswoningen gesloopt, nieuwbouw erin en de ene straat sociale huur, de andere particuliere. Het was een achterstandswijk dus er zitten voorlopig strakke plannen op wie waar mag wonen en of het huur of koop is. Wij zitten in een ontzettende yuppenstraat, iedereen in de dertig en twee banen, de diversiteit zit in de dwarsstraat die op de onze ligt haha

Herkenbaar, dat heb ik in Arnhem. Alleen beginnen ze hier nu wel met het verkopen van de huizen. De jonge gezinnetjes vertrekken naar een grotere woning en er komen nieuwe mensen in de plaats. Voor starters zijn de huizen alleen niet te betalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Anul:

Herkenbaar, dat heb ik in Arnhem. Alleen beginnen ze hier nu wel met het verkopen van de huizen. De jonge gezinnetjes vertrekken naar een grotere woning en er komen nieuwe mensen in de plaats. Voor starters zijn de huizen alleen niet te betalen.

Welke wijk in Arnhem is dat? 😊

Arnhem of Nijmegen is mij om het even, ik heb daar ook heerlijk gewoond, maar dat was een heel klein kneuterig appartementje in het spijkerkwartier. Voor mij in mijn uppie heerlijk, voor ons samen zou dat drie dagen goed gaan 🤭

We kunnen een royale hypotheek krijgen, alleen moet je bij eerste bezichtiging beslissen nu. Ik denk nog langer na over een nieuwe broek joh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou ook heel graag op mezelf gaan wonen, maar ik sta nog niet lang genoeg ingeschreven. Waarschijnlijk ga ik, als ik mn studie heb afgerond, met mijn behandelaar kijken of we iets met urgentie kunnen regelen. Moet sowieso een huisje met tuin zijn ivm de ren die mee moet. Huis mag formaat postzegel zijn, als de ren maar in de tuin past 😅
Misschien kan ik over 2 jaar het huis van een collega overnemen. Hij gaat dan als het goed is samenwonen met zijn vriend, dan zou ik zijn huurhuis kunnen overnemen als we eerst een tijdje ‘samenwonen’ in dat huis. Dat zou wel heel fijn zijn, want het ligt op een centrale plek, heeft een redelijk grote tuin (groot genoeg voor de ren, ik zou er zelfs nog een stukje aan kunnen bouwen) en een begane grond, eerste verdieping met 2 slaapkamers en douche en een kleine zolder. En dat voor sociale huur. Ik wil dus wel! 🙃

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Almere is dat inderdaad echt een kriem. Toen ik 6a7 jaar ingeschreven stond,was is nummerdriehonderd zoveel. Wat inhield dat ik nog een jaar of 5 moest wachten. Gelukkig zijn mijn ouders welvarend en hebben die een huis gekocht die ik nu huur. (Ook eigenbelang. Ik woonde nog thuis en ze wilden naar Oostenrijk verhuizen😂) inmiddels kan er in Almere ook via loting een huis verkregen worden. Een vriendin stond nog geen jaar ingeschreven en had al een huisje. Zonder tuin overigens, wel met een balkonnetje. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn shampoo bar van Happysoaps is geweldig! Ik was een beetje sceptisch maar ik ben er echt heel erg blij mee. 

Mijn haren vallen zelfs beter is minder snel vet nu ik deze bar gebruik. Ik heb mijn haren er nu 2x mee gewassen. 

20201117_153127.jpg

bewerkt door Mira11
  • Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die van Lush. Speciaal voor droog, futloos haar. En guess what? Mijn haar wordt er nog droger van. Na wassen met die shampoo is het net stro... Dus nee, ik ben nog niet echt overtuigd. Voor mij sindsdien weer gewoon kappersshampoo. Waar ik overigens een dik half jaar mee doe, omdat je er maar zo weinig van nodig hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben juist erg tevreden over de shampoo bars van Lush. De afgelopen maanden heb ik ze niet gebruikt en was ik wat andere (vloeibare) shampoos zonder gekke ingrediënten aan het uitproberen, o.a. van Dr. Organic. Maar daar ben ik niet tevreden over. Nu een paar keer weer een restje shampoo bar(s) van Lush gebruikt en mijn haar en hoofdhuid voelen weer veel prettiger aan! 

Ik twijfel nu of ik gewoon weer Lush shampoo bars ga kopen of dat ik die van Happy Soaps eens ga proberen. Zo te zien krijg je bij Happy Soaps meer bar voor minder geld, al zegt dat nog niet dat ze in gebruik ook minder duur zijn. 

Zijn er BunnyBunchers die ervaring met Lush én Happy Soaps hebben? Volgens mij zijn de hoofdingrediënten verschillend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb laatst een keer een shampoo bar van de dille & kamille gekocht, en dat vind ik dus echt helemaal niets. Ik kreeg er ontzettend vet haar van.  Die bars van de lush vind ik wel heel fijn! Die werken prima, gebruik ze regelmatig thuis en neem er ook altijd mee op vakantie. Lekker handig ook als je met alleen handbagage reist, zo een bar! Ik heb verschillende van lush gebruikt, en hoewel ik de ene geur lekkerder vind dan de andere heb ik nog geen miskoop gedaan. 

Ik heb geen ervaring met de happy soaps. Op de foto's lijken er wel meer losse plantenblaadjes enzo in te zitten, daar is mijn man nooit zo blij als hij het doucheputje mag ontdoen van mijn haren 🤣 (jaja, de badkamer poetsen is een mannen-taak hier in huis!)

De dr. organic producten vind ik ook erg fijn, vooral de kokos en argan oil varianten. De tandpasta van dat merk vind ik ook goed te doen! Maar die producten zitten nog wel in plastic flessen verpakt, dat is wel jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij Lush zitten er soms ook flink wat van die blaadjes enz in. Als je niet oppast blijven er ook nog wat van in je in haar hangen, dus die stukjes vermijd ik liever. In sommige soorten bars zitten ze wel en in andere niet, en in de ene bar van hetzelfde soort zitten er ook meer van dat soort stukjes in dan bij andere (is het nog te volgen? 🤭). Maar dat zal bij Happy Soaps ook wel zijn vermoed ik.

Ik verbaas me overigens altijd wel van het grote aantal medewerkers in Lush winkels... 

Mondwater van Dr. Organic vind ik wel goed. Een van de weinige waar geen/minder gekke zooi in zit.

bewerkt door Lienappelsien
Link naar bericht
Deel via andere websites

Van die stukjes plant in happy soaps merk ik niks hoor, die zijn heel klein.

Ik heb dr. Organics ook geprobeerd, shampoo en doucheschuim, maar ik vind het geen fijn spul. Het voelt voor mij te 'droog' aan, ik heb liever wat rijker, crèmeriger schuim. 

Heeft iemand hier deze shampoobar wel eens gebruikt? Ik heb heel dun en slap haar en ik vraag me af of deze doet wat ie belooft!

https://www.levenzonderafval.com/a-55775742/alle-haartypen/shampoo-bar-wakame-zeezout-helemaalshea/#description

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Okki:

Ik heb dr. Organics ook geprobeerd, shampoo en doucheschuim, maar ik vind het geen fijn spul. Het voelt voor mij te 'droog' aan, ik heb liever wat rijker, crèmeriger schuim. 

Ja precies dat. Als ik er zelfs 3 keer mijn haar mee was tijdens 1 douchebeurt heb ik nog het idee dat het niet gewassen is. En dan ga je wel heel snel door een fles heen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ja precies dat. Als ik er zelfs 3 keer mijn haar mee was tijdens 1 douchebeurt heb ik nog het idee dat het niet gewassen is. En dan ga je wel heel snel door een fles heen...

Oh dat had ik dan weer niet. Mijn haar was wel schoon na één keer wassen. Maar ik heb heel dun haar en weinig ook, dat scheelt misschien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik haat de shampoobars van helemaal shea. Vies smerig vet haar kreeg ik ervan, het maakte mijn haar eerder viezer dan schoner. Ik zweer bij de bars van dille en kamille. Niet duur, gaan lang mee, bergen met schuim op mijn hoofd en schoon, fris, luchtig haar.

Ik zie net dat @Evee tegenovergestelde ervaring heeft. Apart toch, zo blijkt maar weer dat je gewoon moet proberen wat voor jou werkt.

bewerkt door Eefje
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Lijkt mij heel raar wassen, met een stuk zeep. Maar ik zal wel ouderwets zijn daarin. 😶🙃

Het went heel snel. Je sopt gewoon de shampoobar in je handen zoals je met een stuk zeep doet, en dan ga je met je sophanden je haar wassen. Of je haalt de shampoobar rechtstreeks over je haar, en dat vind ik nog steeds een beetje maf. Maar het werkt prima!

bewerkt door Okki
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Lienappelsien:

Ik ben juist erg tevreden over de shampoo bars van Lush. De afgelopen maanden heb ik ze niet gebruikt en was ik wat andere (vloeibare) shampoos zonder gekke ingrediënten aan het uitproberen, o.a. van Dr. Organic. Maar daar ben ik niet tevreden over. Nu een paar keer weer een restje shampoo bar(s) van Lush gebruikt en mijn haar en hoofdhuid voelen weer veel prettiger aan! 

Ik twijfel nu of ik gewoon weer Lush shampoo bars ga kopen of dat ik die van Happy Soaps eens ga proberen. Zo te zien krijg je bij Happy Soaps meer bar voor minder geld, al zegt dat nog niet dat ze in gebruik ook minder duur zijn. 

Zijn er BunnyBunchers die ervaring met Lush én Happy Soaps hebben? Volgens mij zijn de hoofdingrediënten verschillend.

Ik kan niet tegen de meeste shampoos en helaas ook niet tegen de shampoo bars van Lush, maar ik ga inderdaad ook weer terug van Dr. Organic naar Lush (Rehab, een vloeibare variant) want ik ben niet enorm tevreden. Had net weer nieuwe nodig toen Lush vanwege Covid-19 een poosje helemaal dicht ging (ook online) dus toen Dr. Organic besteld, de manuka honey en Vit. E variant maar als die beide op zijn weer terug naar Lush. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, we gaan eigenlijk in veel dingen weer terug naar hoe het vroeger was. Zelfs je boodschappen aan huis bezorgd krijgen is weer zoals het vroeger was, die opmerking maakte mijn oma laatst 😄 

17 uur geleden zei Lienappelsien:

Bij Lush zitten er soms ook flink wat van die blaadjes enz in. Als je niet oppast blijven er ook nog wat van in je in haar hangen, dus die stukjes vermijd ik liever. In sommige soorten bars zitten ze wel en in andere niet, en in de ene bar van hetzelfde soort zitten er ook meer van dat soort stukjes in dan bij andere (is het nog te volgen? 🤭). Maar dat zal bij Happy Soaps ook wel zijn vermoed ik.

Klopt, ik let dus ook wel op dat er geen (grote) blaadjes in zitten bij lush. Ik heb ook ooit een bubble bar bij lush gekocht, waar glitter in bleek te zitten 🤪 Dat was dan blijkbaar wel een biologisch afbreekbare glitter (ik vond het toch al heel raar dat ze er hoe dan ook glitter in deden?!), maar toen zat echt ook de hele badkuip onder. En ikzelf na het bad. Ook niet handig. Daar ben ik dus niet zo fan van! 

10 uur geleden zei Eefje:

Ik zweer bij de bars van dille en kamille. Niet duur, gaan lang mee, bergen met schuim op mijn hoofd en schoon, fris, luchtig haar.

Ik zie net dat @Evee tegenovergestelde ervaring heeft. Apart toch, zo blijkt maar weer dat je gewoon moet proberen wat voor jou werkt.

Inderdaad! Wel grappig om te lezen dat er voor iedereen zoveel verschil in zit.

De netjes voor de bars die ze bij dille en kamille verkopen zijn wel heel handig trouwens! Dan kun je ze ophangen, en gebruik je ze ook echt helemaal op.  Bij lush hebben ze dan weer handige bewaarblikjes, voor je voorraad of als je ze mee op reis neemt 😉 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .