Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

1 minuut geleden zei Dollie:

Toch niet thuisgekomen met hetzelfde dus! Blij mee?

Ik vind het ook wel fijn dat mijn haar zo snel groeit, het vervelende is alleen dat ik me dan ook een klein beetje verplicht voel daar iets goeds mee te doen 😅 laatste keer had ik me echt voorgenomen om het nu een tijdje korter te houden omdat ik dat ook heel leuk vind maar ja als je dan al halverwege bent en weet dat je met een half jaartje langer wachten weer iemand blij kunt maken... 

Mijn haar is geverfd.... Mijn haar groeit tot 5 cm over mijn schouder enorm snel. Als ik het knip tot net iets onder mijn oren valt het binnen een halfjaar alweer ruim over mijn schouders. Daarna gaat het wat langzamer. Maar mijn haar is niet geschikt om te doneren. Als ik het niet in laagjes knip is het onmogelijk om erdoor te komen en moet ik sowieso een keer per maand een klit laten wegknippen, dus helaas kan ik het niet doneren. Had het wel graag gedaan. Al helemaal omdat er bij ons in de familie zoveel mensen zijn met kanker. En ze hebben mij toen gezegd dat als ik mijn haar laat groeien tot mijn navel, dat ze er dan 2 complete middellange pruiken uit kunnen halen 😮 maarja zolang houd ik het niet vol met dat extreem dikke haar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dollie:

Ik vind het ook wel fijn dat mijn haar zo snel groeit, het vervelende is alleen dat ik me dan ook een klein beetje verplicht voel daar iets goeds mee te doen 😅 laatste keer had ik me echt voorgenomen om het nu een tijdje korter te houden omdat ik dat ook heel leuk vind maar ja als je dan al halverwege bent en weet dat je met een half jaartje langer wachten weer iemand blij kunt maken... 

Je hebt me wel geïnspireerd om op Pinterest te neuzen naar potentiële kapsels, misschien hak ik binnenkort toch de knoop door 😉 

Ja, geen spijt achteraf, maar ik heb het ook wel een beetje op safe gespeeld zonder extreme verandering in lengte of kleur. 😉 Ben heel benieuwd of je iets op Pinterest hebt kunnen vinden en misschien dan toch binnenkort met een nieuw kapsel rondloopt, haha! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb best lang haar maar ben er ook erg blij mee. Als ik besluit t af te knippen ga ik t ook doneren. Ook haar in laagjes mag volgens mij tegenwoordig gedoneerd worden. Ca 4 x per jaar knip ik zelf de puntjes. Niemand die t ziet als ik naar de kapper ga dus zonde van mn geld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben rond de kerst naar de kapper gegaan en mijn haar laten kleuren (niet verven). Het was zo'n gekke kleur van zichzelf, niet rood, niet bruin, niet blond, een beetje alles tegelijk en dus alles net niet. Ik ben voor kastanje bruin gegaan, dat was mijn eigen kleur die over de jaren heen steeds lichter is geworden. Het is anderhalve maand verder al een stuk minder donker, maar nog steeds een egale kleur, dus ik ben heel tevreden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Ik heb best lang haar maar ben er ook erg blij mee. Als ik besluit t af te knippen ga ik t ook doneren. Ook haar in laagjes mag volgens mij tegenwoordig gedoneerd worden. Ca 4 x per jaar knip ik zelf de puntjes. Niemand die t ziet als ik naar de kapper ga dus zonde van mn geld

Bij mij zijn de laagjes daar te ongelijk voor. Op een gegeven moment groeien ze wel weer recht. Maar dat duurt wel even. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe staat het met Ciara bij jullie? Vind het hier vooralsnog wel meevallen maar ik heb vanochtend wel in allerijl het nieuwe hondenhok voor de konijnen in elkaar kunnen timmeren. 

Van het oude hok was het dak al wel rot. Had voor de zekerheid al een nieuwe besteld maar die wilde ik nog even goed beitsen en coaten. 

Nou, dat beitsen en coaten moet maar een andere keer. Dak was half ingestort, oeps. Snel het nieuwe hok in elkaar geschroefd en nu zitten ze weer droog en windvrij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het waait hier wel hard, maar het stormt nog niet. Ik heb uit voorzorg de kliko's aan een boom gebonden, alle tuinmeubels veilig weggezet en een steen op de ren gelegd zo dat hij niet open kan waaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had er net even een apart topic over geopend, over de storm. Het valt nog wel mee. Het stormt wel. Maar extreem zou ik het nog niet noemen. 

Ik heb trouwens voor eind van de maand een afspraak bij de kapper gemaakt, ik had het willen laten verven, omdat ik te grijs word en pogingen die ik zelf gedaan heb met henna en natuurlijkere kleurspoelingen pakken gewoon echt niet op mijn haar. Nou gaat ze het geloof ik niet volledig verven maar een soort high-lights, maar dan donker haha (heb bruin haar) er in doen, zodat je minder snel last van uitgroei hebt en het natuurlijker er uit ziet. We gaan het zien 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Evee:

Ik had er net even een apart topic over geopend, over de storm. Het valt nog wel mee. Het stormt wel. Maar extreem zou ik het nog niet noemen. 

Ik heb trouwens voor eind van de maand een afspraak bij de kapper gemaakt, ik had het willen laten verven, omdat ik te grijs word en pogingen die ik zelf gedaan heb met henna en natuurlijkere kleurspoelingen pakken gewoon echt niet op mijn haar. Nou gaat ze het geloof ik niet volledig verven maar een soort high-lights, maar dan donker haha (heb bruin haar) er in doen, zodat je minder snel last van uitgroei hebt en het natuurlijker er uit ziet. We gaan het zien 😉 

Waar zitten die grijze haren van jou dan?

Highlights maar dan donker heten uiteraard lowlights😁.

Ik verf het zelf, maar sinds mijn kleur uit de handel is ben ik aan het zoeken naar een alternatief, en ik ben nog nergens tevreden over. Misschien moet ik het ook eens bij de kapper laten verven, maar ik vind dat eigenlijk te duur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Marjoleink:

Waar zitten die grijze haren van jou dan?

Highlights maar dan donker heten uiteraard lowlights😁.

Ik verf het zelf, maar sinds mijn kleur uit de handel is ben ik aan het zoeken naar een alternatief, en ik ben nog nergens tevreden over. Misschien moet ik het ook eens bij de kapper laten verven, maar ik vind dat eigenlijk te duur.

Boven mijn oren heb ik echt van die concentraties van grijze plukken 😂 Heet het lowlights? haha ik kon het niet herinneren, ze had het uitgelegd maar ik was het vergeten. Klinkt wel logisch 😂

Ik heb het vroeger ook wel zelf geverfd, maar mijn haar werd er zo slecht / breekbaar van, kwam ook door mijn schildklierproblemen hoor, maar ik heb het daarom jaren niet geverfd of gepermanent. Het is nu wel weer gezond maar toen ik de vakantiefoto's ging uitzoeken vond ik toch wel dat ik iets te grijs begin te worden. Morgen word ik 36, zo bejaard dat je flinke grijze plukken hebt is dat toch ook nog niet haha. (toch?) Vandaar dus de afspraak bij de kapper. Ik heb het vroeger ook een aantal keer bij de kapper geprobeerd te laten verven, maar dat pakte ook nooit. Ik heb echt raar haar wat dat betreft. Maar goed, dit is wel een goede kapster vind ik, dus ik wil het toch weer een poging geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben vandaag jarig, er zijn maar heel weinig bestellingen en ik overweeg dus om spontaan een dag vrij te nemen vandaag en wat leuks te gaan doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn haar is ook geverfd. In de zomer heb ik lichtblond haar waar ik blij mee ben, maar in de winter word het grauw. De buitenkant lelijk blond, de binnenkant bijna groen. Echt walgelijk. En het verschil is mega goed te zien met zo'n kleurboek. Tussen zomer en winter zitten bij mij 12 😮 tinten. Oftewel in de winter is het 12 tinten donkerder dan in de zomer. Maar nu heb ik het aan het begin van de winter koperblond laten verven. Plukjes door mijn hele haar, zo lijkt het alsof je hele haar geverfd is maar is het niet zo'n massief blok en heb je geen last van uitgroei. Het was wel 100 euro, maar ben er dan ook super blij mee. Het pakt perfect terwijl dat meestal niet het geval is en het ziet er nog steeds mooi uit. En dat terwijl die vrouw zei dat ze niet zeker wist of het wel ging pakken op mijn haar omdat ik nog zo jong ben. Mocht dit het geval zijn dan zou ik de helft van mijn geld terugkrijgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Evee:

Ik ben vandaag jarig, er zijn maar heel weinig bestellingen en ik overweeg dus om spontaan een dag vrij te nemen vandaag en wat leuks te gaan doen. 

Gefeliciteerd! 🥳

En gewoon doen zou ik zeggen 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Evee en veel plezier vandaag!
Ik heb vannacht nauwelijks geslapen en toen ik eindelijk in slaap viel had ik een raar soort nachtmerrie. Dus vanmorgen baas gemaild dat ik vrij neem en een paar uurtjes terug gaan slapen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Gefeliciteerd ! Fijne dag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Lienappelsien:

Gefeliciteerd! Wat voor leuks ben je gaan doen?

Bedankt! Een lange boswandeling met Qila, ik ben lekker gaan winkelen in Middelburg, uitgebreid in bad gegaan, koekjes gebakken. Gewoon lekker even een mij-dagje dus  🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-2-2020 at 16:43 zei Dollie:

Je hebt me wel geïnspireerd om op Pinterest te neuzen naar potentiële kapsels, misschien hak ik binnenkort toch de knoop door 😉 

Dus als ik over 2 weekjes kom poetsen in de opvang dan heb je je haar anders? 😋 Ik ben wel benieuwd! Noddie🐰 wil misschien ook wel jouw haar knippen: hij heeft jarenlang jouw knipservice gekend dus hij mag wel eens iets terug doen vind ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-2-2020 at 08:28 zei Evee:

Bedankt! Een lange boswandeling met Qila, ik ben lekker gaan winkelen in Middelburg, uitgebreid in bad gegaan, koekjes gebakken. Gewoon lekker even een mij-dagje dus  🙂 

Alsnog gefeliciteerd!

Koekjes... daar houden onze poezen Nica en Hoky ook wel van. Ik had dit weekend een grote chocolade-pindakoek in een schaaltje staan. Ik had er alleen even snel een DVD op gelegd ter bescherming (met het idee 'straks even de koek weg leggen'). De volgende ochtend is de schaal leeg en nergens ook maar een kruimel te ontdekken. DVD lag er keurig naast alsof ze die met de pootjes hadden opgepakt. Hoe dan? Ik heb nog nooit poezen gehad die dol waren op zoetigheid.

(gelukkig weinig melkchocolade en vooral koek en pinda dus ze leven gelukkig nog...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Huiself:

Dus als ik over 2 weekjes kom poetsen in de opvang dan heb je je haar anders? 😋 Ik ben wel benieuwd! Noddie🐰 wil misschien ook wel jouw haar knippen: hij heeft jarenlang jouw knipservice gekend dus hij mag wel eens iets terug doen vind ik

Nou tenzij ik het inderdaad door Noddie laat knippen heb ik er voorlopig nog geen tijd voor 😛 misschien eind maart.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites