Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

19 minuten geleden zei JokeC:

Erg aangrijpend document. Het zou minstens verplichte kost op scholen en andere opleidingen moeten zijn. Daarna met een goede gespreksleider bespreken en duiden. Een beetje ander perspectief en balans brengen in het vluchtelingenvraagstuk kunnen we wel gebruiken, denk ik. 

Beterschap trouwens! 😉

Echt hè.. ik werk al jaren met vluchtelingen, zeker in 2015 toen ik bij het coa werkte en de grote stroom de opvang binnen kwam heb ik deze verhalen zo vaak uit eerste hand gehoord, het was toen nog zo vers voor ze. En zelfs dan is deze docu nog super heftig. Want je hebt het niet gezien. Alleen gehoord en gezien wat het met de mensen voor je neus gedaan heeft. Zo veel mensen die nog nooit een vluchteling ontmoet hebben hebben echt geen flauw benul. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wordt ook echt heel verdrietig en boos als mensen net doen alsof ze gelukszoekers zijn. Onbegrijpelijk. 

Ik voel ook echt schaamte als ik zie en hoor hoe weinig de regering doet. 

Ze doen vaak alsof Nederland heel veel doet maar de werkelijkheid is dat wij heel vaak achteraan lopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals dit jongetje in afgebrand Moria. Hij mag niet meer hopen zegtie, want landen willen geen immigranten 😢

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag m’n nieuwe spel besteld, zag dat Mario een nieuw spel had; New Super Mario Bros U. Deluxe. Dus die is het geworden. Heeft een 8 gekregen van Inside Gamer dus dan zal het wel goed zijn denk ik 🙃

Vandaag ook weer dagje kantoor gehad. Was een lange dag, had niet geslapen vannacht en 3 gesprekken en een MDO gepland staan. En tussendoor nog presentie leveren aan cliënten die spontaan binnen komen lopen. Uiteraard liep het storm vandaag, zul je altijd zien. Collega waar ik normaal mee samen werk op dinsdag was ziek dus ik zat in m’n uppie. Maar goed dat ik niet in m’n bed was blijven liggen vanmorgen toen de wekker afliep anders hadden de eerste cliënten voor een dichte deur gestaan 😶
Om 17.15 uur naar huis gegaan, thuis meteen lekker m’n joggingpak aangedaan en nog een kleine 45 minuten in de ren gezeten tot het eten klaar was. Toch fijn als er na zo’n dag voor je gekookt wordt en je zelf even kan ontspannen tussen de konijnen ❤️
Morgen en donderdag werk ik thuis, morgen eerst even bijtanken qua slaap want ik merk dat ik mezelf ook niet kan concentreren nu door slaapgebrek. En donderdag met Spook naar de dierenarts, maar daar omheen kan ik nog wel werken. Vrijdag dan weer naar kantoor, maar dan staat er niks gepland. Niet dat dat iets zegt bij ons; je werkt in de SGGZ of niet hè..?! Hahahah 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vaak bedenk- en maak ik een unieke Track en dan pas later komt er een titel bij.
Bij "The last Days of a Butterfly" was dit precies andersom.

De beelden in dit filmpje heb ik vanmorgen geschoten toen de zon nog scheen en warempel trof ik op de vlinderstruik een oudere vlinder aan..

bewerkt door Koosje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Koosje:

Vaak bedenk- en maak ik een unieke Track en dan pas later komt er een titel bij.
Bij "The last Days of a Butterfly" was dit precies andersom.

De beelden in dit filmpje heb ik vanmorgen geschoten toen de zon nog scheen en warempel trof ik op de vlinderstruik een oudere vlinder aan..

Prachtige vlinder! Ik wordt altijd heel erg blij als ik vlinders zie. Helaas zijn er nog maar weinig vlinders in mijn buurt. Alleen de koolwitjes kon ik nog weleens tegen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit jaar waren er maar bar weinig vlinders.
Normaal trekt de zoete lucht van de vlinderstruik ze wel aan maar afgelopen zomer konden we jammer genoeg maar een enkeling bespeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net gesprek met m’n baas gehad. We gaan met z’n allen meer gespreid op kantoor werken weer. Ivm Corona. Dus ik moet ook weer minder op kantoor zijn. Baal ik wel beetje van; thuis ben ik veel minder productief dan op kantoor. Maar goed, niks aan te doen. Mijn nieuwe rooster: dinsdag en vrijdag van 13.00 uur tot 16.00 uur op kantoor. Overige dagen op afspraak via Skype. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde van mijn man inderdaad dat er in NL weer een lockdown aan zit te komen. Wel te verwachten met de enorm hoge cijfers nu, maar nog steeds heel vervelend.

Hoe lang rij je erover, is het het een beetje waard om 2 keer in de week 3 uur op kantoor te zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Ripley:

Ah, gelukkig maar. Anders was het allemaal nog een heel stuk vervelender.

Als ik heel lang had moeten rijden had ik ook om langere werktijden gevraagd denk ik. Maar dit is prima. Ik ben alleen geen thuiswerker, maar dat moet ik dus duidelijk maar gaan leren nu. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ook maar niks. Normaal loop ik naar mijn mensen toe, nu zit ik de hele dag te videobellen. Ik werk een dag per week op kantoor voor een beetje aanspraak, maar ik weet niet of dat nu nog mag. Dan zijn we met 6 van de 20 ofzo, dus zit ik nog een groot deel van de dag te bellen, maar ik vind het toch prettiger. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee dus, op kantoor werken voor de gezelligheid is niet de bedoeling. Thuis werken is de norm, tenzij dat niet mogelijk is door de aard van je werk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder heeft/had een kwaadaardige moedervlek en moet op uitzaaiingen onderzocht worden. ☹️ Ze doet er zelf nogal luchtig over, maar stiekem weet ik wel dat ze het onwijs spannend vindt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Pablo&Lola:

Mijn moeder heeft/had een kwaadaardige moedervlek en moet op uitzaaiingen onderzocht worden. ☹️ Ze doet er zelf nogal luchtig over, maar stiekem weet ik wel dat ze het onwijs spannend vindt.

Dat is inderdaad spannend! Hopelijk valt het allemaal mee!

Ik heb vandaag echt zo een dag dat ik totaal geen zin of motivatie heb. Het is rotweer, ik ben al flink nat geregend, gisteren kon ik niet inpakken, waardoor er vandaag dubbel zo veel in te pakken is en alles zit tegen. Zo, klaagmodus uit, nu moet ik van mijzelf niet meer zeuren en aan de slag 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterkte Pablo&Lola!

Ik had ook totaal geen motivatie, gisteren onverwacht een veel langere dag in de opvang dus viel nogal tegen. Maar ik moest om 10 uur bij mijn schoonzusje zijn om haar planten te redden van trips en ik wilde mijn huishouden voor die tijd gedaan hebben, die stok achter de deur hielp wel 😛 heb nu ook nergens meer zin in dus ben blij dat ik al klaar ben 😄 vandaag haar 52 planten behandeld en morgen mogen mijn eigen weer 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites