Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Ik weet t niet. Net te horen wat er allemaal voor mijn auto nodig is en ongesteld. En zat al behoorlijk aan of eigenlijk ver over mijn taxheen dus kon dit er niet bij gebruiken. T is niet dat ik t niet zou kunnen betalen maar wel een afweging of ik t wil laten doen of een andere auto ga kopen enz. 

En nog steeds geen duidelijkheid over mn broer en zijn vriendin en hun ongeboren waarschijnlijk niet levensvatbare kindje 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga morgen de vijver schoon en winterklaar maken. En zondag schoonmaken op kantoor (dat doe ik met m’n moeder samen iedere zondag voor €100 per maand) en daarna m’n studiehandleiding doornemen van m’n eerste stage opdracht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat vervelend @MichelleloveElmo!

Ik heb vandaag een helikoptervlucht gemaakt met mijn vader. Hadden we allebei cadeau gehad voor onze verjaardag. Hij vorig jaar 60, ik 1 sep dit jaar 30. Was erg gaaf. Vliegen vanaf Hilversum over Soest en Baarn en Blaricum waar al die BN'ers wonen. Ook nog Amsterdam in de verte gezien en de polder met de windmolens en de lapjes. Was erg vet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt mij erg leuk te zijn @Francisca

Zelf hebben we met vrienden gebarbecued.

Was fantastisch weer ervoor.

3 weken geleden zijn mijn vrouw en ik samen met mijn moeder naar Passieflora op de Harskamp geweest.

Echt een aanrader. (vanwege corona vooraf wel bespreken)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gaan aankomende vrijdag t/m zondag naar Ameland, voor het jaarlijkse familieweekend. Mijn opa & oma zijn dit jaar 60 jaar getrouwd, dus extra speciaal natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe het gaat met alle coronamaatregelen. Mijn familie is best groot, dus het wordt een beetje passen en meten, maar elk huishouden heeft in ieder geval een eigen kamer en een eigen tafel, dus dat scheelt.

Luz en Lewis gaan een lang weekend naar het Konijnenparadijs, gezellig uit logeren bij ‘tante Aniek’, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Pablo&Lola:

Wij gaan aankomende vrijdag t/m zondag naar Ameland, voor het jaarlijkse familieweekend. Mijn opa & oma zijn dit jaar 60 jaar getrouwd, dus extra speciaal natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe het gaat met alle coronamaatregelen. Mijn familie is best groot, dus het wordt een beetje passen en meten, maar elk huishouden heeft in ieder geval een eigen kamer en een eigen tafel, dus dat scheelt.

Luz en Lewis gaan een lang weekend naar het Konijnenparadijs, gezellig uit logeren bij ‘tante Aniek’, haha.

Zo dat is lang, 60 jaar! Dat is wel een reden voor een feest. Een goed en gezellig weekend toegewenst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wát een dag vandaag...! Ik kom nu net thuis van m’n werk en dat was een nogal chaotische dag... De ene na de andere patiënt in crisis kwam binnen of hing aan de telefoon, we hadden een audit (controle voor een HKZ certificering) dus dat gaf ook extra spanning op de werkvloer. Ik ben een beetje boel gesloopt nu. Eerst even zennnnn worden bij Kliko en Spook in de ren, dan wat eten en op de bank hangen tot ik naar bed mag 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed plan, @JacinthaBrehler, na een dag hard werken, is het goed om leuke dingen te doen en wat is dan beter dan zennnnn worden bij Spook en Kliko als eerste...😎😇 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JokeC Niks, hahaha. 

Mijn moeder is zo lief om Skittles en Yoda straks hun laatste plas te laten doen nadat ik bijna in slaap viel op de bank, dus ik heb net heerlijk een warme douche genomen en ben nu in m’n bed neergeploft.
Dat je van een paar dagen in een ‘normaal’ werkritme zo moe kan worden zeg, al telde vandaag wel 10-dubbel. Merk dat ik er echt weer in moet komen.

Morgen vrij, maar dan is de ren van Kliko en Spook aan de beurt voor een grote schoonmaak. Sopje Dettol door het nacht/schuilhok, oud stro er uit, vers er in. Nieuwe cat cube er in, nog een ander huisje er in en de andere 2 huisjes even goed schoonmaken met een Dettol sopje zodat ze schoon naar zolder kunnen. Nieuwe tunnels er in en ‘oude’ tunnels ook door een sopje Dettol (als ze nog heel zijn), nieuw speelgoed en wilgentakken er in om mee te gooien en te slopen... Hoop daarna weer 2 (extra) blije konijnen te hebben 🙃.
Maar nu eerst... slapen 😴 

bewerkt door JacinthaBrehler
Aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook echt kapot. Deze week voor het eerst van mijn leven colleges gegeven en, man, dat viel niet mee. Zeker niet voor iemand die er helemaal niet van houdt om in het middelpunt van de belangstelling te staan. 😬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na lang wikken en wegen hebben we afgelopen week het besluit genomen onze kater te laten verhuizen naar een goede vriend van ons. We hebben nog een poes en de combinatie van hun twee ging gewoon al heel lang niet lekker. De kater is erbij gekomen nadat onze andere kat was overleden, zodat ze een maatje zou hebben. 

Het was echt een moeilijk besluit! Maar als ik nu zie hoe onze poes weer opbloeit heb ik spijt dat ik voor haar dit besluit niet eerder heb genomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbaar @Huntingmiew. Kon je maar even met ze overleggen hoe ze in dergelijke dingen staan he?

Ik had een kater en een poes, met 2 maanden leeftijdsverschil. Vlak na elkaar genomen, omdat de hond veel met mij mee ging en de kat dan zo alleen zat. De poes was dus 2 maanden jonger. Het was altijd een wat bang en schichtig beestje. En de katten leefden niet met elkaar maar meer naast elkaar. Ruzie was er ook niet hoor. Toen de kater overleed zagen we een hele andere poes; gezellig, aanhalig en lekker in haar vel. Ze is nog 10 jaar een hele gezellige tante geweest. Ze was waarschijnlijk erg blij dat de kater er niet meer was. Ik heb het gevoel dat veel katten toch liever de enige kat in huis zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Huntingmiew:

Na lang wikken en wegen hebben we afgelopen week het besluit genomen onze kater te laten verhuizen naar een goede vriend van ons. We hebben nog een poes en de combinatie van hun twee ging gewoon al heel lang niet lekker. De kater is erbij gekomen nadat onze andere kat was overleden, zodat ze een maatje zou hebben. 

Het was echt een moeilijk besluit! Maar als ik nu zie hoe onze poes weer opbloeit heb ik spijt dat ik voor haar dit besluit niet eerder heb genomen. 

Heftig hoor. Maar wel heel fijn dat je weet dat hij goed terecht komt en je hem nog kan zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo ging het met mijn poes ook inderdaad, zij was er als tweede bij gekomen en kon volgens het asiel goed met andere katten. Toen de kater overleed twee jaar later was het opeens een heel andere kat. Later door een foute inschatting van het asiel (overigens wel begrijpelijk maar toch zeer ingewikkeld hierdoor) een buitenkat geadopteerd die niet in huis zou willen leven en dat toch wilde 😅 was het gelijk weer mis. Dat was ook nog echt een eikeltje soms, de hond was ook een beetje bang voor hem. We hebben toen besloten dat één van de twee bij mij zou wonen en eentje bij mijn ouders, maar uiteindelijk is de kater helaas tijdens die ene keer dat hij buiten kwam doodgereden. Was toen wel een vervelende situatie, je kiest expres voor zo'n kat die buiten gelukkig zou zijn en als dan blijkt dat het eigenlijk een lieve huiskat is wat moet je dan... Terug naar het asiel want hij is te lief?! 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastige keus lijkt me dat @Huntingmiew, maar wel fijn dat de ander weer helemaal opbloeit nu. En je kan hem af en toe nog even opzoeken. 

@Dollie dat is ook zo wat inderdaad, je kan hem moeilijk terug brengen om die reden... 

Ik heb een welvaart-dilemma 😶

Iedere zondag maak ik schoon en geef ik de planten water op kantoor en daar krijg ik vergoeding voor. Ik wil daar nu een spel voor m’n Nintendo Switch voor kopen, maar ik twijfel welk spel. Mario Party? Zelda? Animal Crossing? Pokémon? Aaaaa, de keuzestress 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had weer een strakke actie vandaag. Omdat Beany nu apart zit en het niet zeker is of ze terug kan, had ik op marktplaats in Roosendaal alvast een goedkoop konijnenhokje gevonden. Zo'n kleine met een puntdakje.

Dus ik erheen met mijn best royale auto, is het niet bepaald een klein hokje. Maten stonden er gewoon bij in de advertentie, maar ik kan daar niet zoveel mee. Met enige moeite tot bijna halverwege in de auto gekregen, maar de punt van het dak kon er niet door. Na enig twijfelen besloten dat het niet doorging, maar toen ging het hok er niet meer uit. Toen was ik er klaar mee. Ik heb de achterklep vastgebonden en ben gaan rijden. Onderweg heb ik mijn ex gebeld dat hij naar mijn huis moest komen met een zaag. Uiteindelijk hebben we de plank tussen de poten opgeschroefd, en nu staat het hok dus in de tuin. Nu nog een ren, maar ik denk dat ik daar iets langer over nadenk 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Lastige keus lijkt me dat @Huntingmiew, maar wel fijn dat de ander weer helemaal opbloeit nu. En je kan hem af en toe nog even opzoeken. 

@Dollie dat is ook zo wat inderdaad, je kan hem moeilijk terug brengen om die reden... 

Ik heb een welvaart-dilemma 😶

Iedere zondag maak ik schoon en geef ik de planten water op kantoor en daar krijg ik vergoeding voor. Ik wil daar nu een spel voor m’n Nintendo Switch voor kopen, maar ik twijfel welk spel. Mario Party? Zelda? Animal Crossing? Pokémon? Aaaaa, de keuzestress 🤣

Animal crossing is leuk voor korte momenten op een dag. Pokémon is Pokémon, Mario party is super leuk maar wel als je het samen met anderen kan doen en Zelda is altijd een goede keuze. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JacinthaBrehler ik had heel erg mijn twijfels over animal crossing, omdat ik me afvroeg hoe vaak ik het nu uiteindelijk zou spelen. Mijn vriend heeft het uiteindelijk toch voor zichzelf gehaald, en nu is het het spel wat ik het meest speel.

Met pokemon, bedoel je sword/shield, Let's go pikachu/eevee of pokemon rescue team? Allemaal leuke spellen, maar let's go en pokemon rescue team zijn een remake, dus als je daar tussen twijfelt, dan zou ik voor sword/shield gaan. 

Ik ben zelf ook erg fan van de Professor Layton spellen, daarvan is er ook een voor de switch. Zijn een soort puzzelgames.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog steeds ziek thuis, ik kan wel wat werken, maar niet de hele dag. Dus ben ik nu 'for Sama' aan het kijken. Een heel pijnlijke film over Syrië waarbij je geen beelden bespaard blijven. Toch weer goed om me te realiseren dat de mensen die ik begeleid dit voor hun ogen hebben gezien, niet vanaf een beeldscherm. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Eefje:

Dus ben ik nu 'for Sama' aan het kijken. Een heel pijnlijke film over Syrië waarbij je geen beelden bespaard blijven. Toch weer goed om me te realiseren dat de mensen die ik begeleid dit voor hun ogen hebben gezien, niet vanaf een beeldscherm. 

Erg aangrijpend document. Het zou minstens verplichte kost op scholen en andere opleidingen moeten zijn. Daarna met een goede gespreksleider bespreken en duiden. Een beetje ander perspectief en balans brengen in het vluchtelingenvraagstuk kunnen we wel gebruiken, denk ik. 

Beterschap trouwens! 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites