Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Wij gaan vrij vroeg naar bed omdat de wekker regelmatig vroeg gaat. Vanochtend om kwart voor 5 zelfs.  Vanochtend ben ik nog wel even lekker blijven liggen, maar vaak sta ik ook gelijk op met mn man. Dan word ik wakker, moet ik plassen, willen de hond en katten aandacht, en dan ben je toch al op. Ik loop dus regelmatig om 6 uur in de ochtend al hard 🤪

Meestal gaan we rond 10 uur 's avonds naar bed. Belachelijk vroeg eigenlijk, maar je houd het vroege opstaan gewoon niet vol als je het niet doet. Ik slaap dan zeker ook niet gelijk, meestal lig ik nog een uurtje wakker. En inmiddels zitten we ook zo in het ritme, dat we zelfs in het weekend niet overdreven laat naar bed gaan of opstaan. Tot 7 uur in bed liggen voelt gewoon als flink uitslapen 🤣

Ik ben ook wel iemand die genoeg slaap echt nodig heeft om goed te functioneren. Het liefst 7 - 9 uur. Als ik minder slaap, heb ik ook echt minder energie die dag er na. Als ik langer dan 9 uur slaap, dan krijg ik daar weer last van, dan krijg ik vaak hoofdpijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei happy211:

Meestal ben ik wel echt zo moe dat ik snel in slaap val, maar soms heeft mijn hoofd nog niet genoeg rust gehad na een drukke dag dat ik in bed nog een uur ga lezen.

Ik werk maar 4 dagen per week, dus heb gelukkig een extra dag in het weekend om bij te komen. Thuiswerken ben ik al vaak over begonnen, maar daar gaat mijn manager niet mee akkoord. 

En iedere dag een uurtje korter werken en die uren op je vrije dag thuis inhalen? Dan ziet je manager wel dat je 4 dagen op kantoor bent, maar je bent productiever dan als je 8 uur werkt. Het kost je wel een deel van je vrije dag, maar als je de rest van de week minder moe bent dan geeft dat misschien toch meer rust.

Ik werk zelf 32 uur in 5 dagen, dat bevalt heel goed. Dat geeft me de mogelijkheid om thuis te zijn als mijn zoon uit school komt, en het is niet zo haasten om op tijd eten op tafel te krijgen. Alleen heb ik bijna geen reistijd, dus dat scheelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Marjoleink:

En iedere dag een uurtje korter werken en die uren op je vrije dag thuis inhalen? Dan ziet je manager wel dat je 4 dagen op kantoor bent, maar je bent productiever dan als je 8 uur werkt. Het kost je wel een deel van je vrije dag, maar als je de rest van de week minder moe bent dan geeft dat misschien toch meer rust.

Ik werk zelf 32 uur in 5 dagen, dat bevalt heel goed. Dat geeft me de mogelijkheid om thuis te zijn als mijn zoon uit school komt, en het is niet zo haasten om op tijd eten op tafel te krijgen. Alleen heb ik bijna geen reistijd, dus dat scheelt.

Dit is inderdaad wat ik ga voorstellen, maar tot nu toe zijn alle voorstellen die ook maar iets te maken hebben met deels thuiswerken direct afgeschoten.

Zij hebben liever dat ik gewoon minder uren werk, dan dat ik ze anders ga indelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Eefje:

Jeetje wat strikt zeg! Ja minder uren is minder betalen voor ze.. niet meer echt van deze tijd, zeker niet in coronatijd. Wat doe je voor werk?

Een simpel administratief baantje, ver onder mijn niveau ook eigenlijk. Maar ja, door corona nog weinig succes met iets anders vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag voor de derde keer mijn ogen laten meten bij een opticien. En dit was de eerste die zei dat ik alternerend kijk, en dat gewone multifocale glazen dus niet kunnen. De hele dure variant kan wel, maar daar hangt een prijskaartje aan. Ik vind het wel heel bijzonder dat die andere twee dus gewoon alle aanwijzingen gemist hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kriebelt om dichterbij mijn familie te gaan wonen. Dus we gluren af en toe wel eens op Funda, al hebben we alles behalve concrete plannen. Dit huis hebben we net 2 jaar geleden gekocht maar de aantrekkingskracht van vrijer wonen...... 

Vandaag ineens een huisje gezien waar we allebei op slag verliefd op zijn geworden! Spontaan beginnen te kijken wat financieel haalbaar is 🙈

Iemand ervaring mee wat je kwijt bent aan koop + verkoop huis? 😆 Ik ken alleen de koop kant van het verhaal 😬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hangt wel iets af van de regio en prijsklasse maar je kunt er momenteel wel vanuit gaan dat je flink moet overbieden om de gelukkige nieuwe eigenaar te zijn, dat zou ik wel incalculeren. Aan de andere kant kun je waarschijnlijk ook hetzelfde verwachten bij verkoop van je eigen huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dollie:

Het hangt wel iets af van de regio en prijsklasse maar je kunt er momenteel wel vanuit gaan dat je flink moet overbieden om de gelukkige nieuwe eigenaar te zijn, dat zou ik wel incalculeren. Aan de andere kant kun je waarschijnlijk ook hetzelfde verwachten bij verkoop van je eigen huis.

Er zit zo'n 16000 verschil tussen de vraagprijs en wat wij voor dit huis hebben betaald. We wonen nu in Zwolle en zouden naar een dorpje in Drenthe gaan. De huizen hier gaan momenteel voor belachelijke prijzen en belachelijk snel. Was toevallig aan de klets met een buurvrouw en zij weet al iemand die zo ons huis in zou willen 😆 

Maar geen idee wat de huizen doen daar 🤔 de konijnen zouden er flink op vooruit gaan in elk geval met een tuin minstens 4x zo groot 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben toevallig nu bezig om een huis te kopen (morgen naar de notaris 🥳) in een klein dorp in Twente en ik heb minder dan de vraagprijs geboden. Als het een klein dorp in Drenthe is dan zou ik zelf niet verwachten dat je heel veel moet gaan bieden.

Verder geen ervaring met verkoop, want ik zit nu nog in een huurhuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier in de omgeving (ook vooral dorpen/kleine plaatsen maar wel dichtbij Groningen stad) hoor ik wel andere verhalen, al is het in de steden een stuk erger. Mijn ouders hebben hier in de buurt wel recent een flat gekocht en precies de vraagprijs geboden, maar ik vermoed dat dat meer gemakzucht van de makelaar was. Verkoper twijfelde, makelaar adviseerde om het te accepteren. Het huis stond nog net een halve week in de verkoop en nog niet op Funda. Een oud buurjongen kocht bijna tegelijkertijd in dezelfde flat ook een appartement voor 20.000 meer 😐 

Ik zou in elk geval gewoon gaan kijken en als het mooi is bieden, nee heb je en ja kun je krijgen. Je eigen huis ben je zo te horen in no time kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei IreneM:

Ik ben toevallig nu bezig om een huis te kopen (morgen naar de notaris 🥳) in een klein dorp in Twente en ik heb minder dan de vraagprijs geboden. Als het een klein dorp in Drenthe is dan zou ik zelf niet verwachten dat je heel veel moet gaan bieden.

Spannend en leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei IreneM:

Leuk! Veel plezier straks in je huisje! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dollie:

Nou ja, fijn dat je wel bent gaan kijken, anders denk je waarschijnlijk toch 'had ik maar...' maar wel jammer!

Ja precies. We houden gewoon onze ogen open. Vroeg of laat komt er vast wel weer iets voorbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeeeej het is weer vrijdag!

Een dagje in de loods voor klanten die komen afhalen, en dan lekker een paar dagen vrij.

Hebben jullie leuke plannen voor dit weekend? Ze geven prachtig weer af, nog niet te warm voor de konijnen en prima temperaturen om nog een beetje actief te zijn als baasje !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker, een aantal dagen vrij! Daar ben ik ook wel aan toe. Ik ben helaas nog bezig met het voorbereiden van mijn eerste college voor mijn vak dat volgende week start. Of ik weekend heb, ligt er dus een beetje aan in hoeverre ik alles af krijg vandaag. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites