Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

's Avonds laat is er vaak reclame van Easytoys, roze letters, slogan "better toys, greater joys". 

Zit ik een opname te kijken, komt die reclame voorbij, zegt mijn puber "is dat een speelgoedwinkel?". Eh ja, zoiets wel...☺

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Daar zijn we allang mee bezig hoor, maar dit onderwerp vind ik nog niet zo erg nodig eerlijk gezegd

Goed zo 🙂 En ik snap helemaal dat dit niet echt een onderwerp is waar je het met je kind over gaat hebben hoor, ik denk dat de meeste kinderen daar ook niet echt heel blij mee zouden zijn, dit soort dingen met je ouders bespreken 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Evee:

Goed zo 🙂 En ik snap helemaal dat dit niet echt een onderwerp is waar je het met je kind over gaat hebben hoor, ik denk dat de meeste kinderen daar ook niet echt heel blij mee zouden zijn, dit soort dingen met je ouders bespreken 🤣

Ik vlecht de voorlichting gewoon door het dagelijks leven heen. Als er iets op tv gebeurt, of er is iets gezegd op school dan haak ik daar wel op in. Hij komt ook wel met concrete vragen. Maar ik krijg ook vaak als reactie "ieuw mama". 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga mezelf morgen de pietjes schrikken als m’n wekker afloopt. Heb al zo lang gewoon zonder wekker kunnen doen en nu moet ik er om 6.45 uur uit 😱
Eerste keer in 4 jaar weer naar de Hogeschool van Amsterdam voor introductie en kennismaken met je SLB’er (mentor). Ben heel benieuwd. Baal er van dat we in het WBH zitten nu met mijn opleiding en niet meer in het MLH. Ik vind het WBH geen fijn gebouw, de wegwijzers zijn klein en voor mij moeilijk leesbaar. Het MLH was overzichtelijk en de wegwijzers waren duidelijk. Maar gelukkig hoef ik niet zo vaak naar school. 

Vanmiddag ook mail gekregen over m’n minor. Ik hoef geen theorie examen te doen voor het onderdeel wat ik nog moest herkansen (dat was toen een theorie toets van een vreselijk saai boek), maar het is nu een thuistoets geworden ivm Corona. Hoe ze het precies vorm gaan geven wist de docent nog niet, maar waarschijnlijk iets van een verslag of zo maken. En laat ik daar nou toevallig heel goed in zijn 😇🤓. Dus dat is al m’n eerste bof voor dit jaar 😎. Is die Corona toch nog ergens goed voor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha bij ons gaat de wekker regelmatig om 5 uur, ik ben dus wel wat gewend. Hoewel hij laatst een keer om 3 uur stond, daar had ik wel moeite mee 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff 5 uur.. Moet er niet aan denken. Sinds ik thuis werk zet ik ook geen wekker meer, maar wordt uit mijzelf rond 7 uur / half 8 wel wakker. Laatst wel een paar keer naar kantoor gegaan en dan gaat de wekker om 6:15 of 6:30 en hoewel dat niet veel scheelt had ik er toch moeite mee 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

haha bij ons gaat de wekker regelmatig om 5 uur, ik ben dus wel wat gewend. Hoewel hij laatst een keer om 3 uur stond, daar had ik wel moeite mee 🤣

Hier ook. Eigenlijk standaard om 5 uur. Ik vind het heerlijk, word juist heel moe en "duf" als ik te lang blijf liggen 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wekker staat vrijwel altijd tussen 5 uur en half 6 maar dat red ik nooit. Om half 5 sta ik meestal op maar dan lig ik al een tijdje wakker.

Ik begin om 7 uur met werken dus die tijd maak ik wel vol maar in het weekend vind ik het wat minder leuk :-( Langer slapen lukt helaas echt niet. Kan zo jaloers zijn op mensen die lekker kunnen uitslapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje, wat een vroege vogels hier. Als ik om 7.00 uur uit bed ben, is het vroeg. Vandaag om 6.15 uur ivm reistijd naar kantoor, maar normaal gesproken kom ik liever niet voor 08.00 uur mijn bed uit, haha. Hoe vroeg liggen jullie er dan wel niet in ? Als ik om 5.00 uur uit bed wil, moet ik er al om 21.00 uur in liggen, anders kom ik er nooit meer uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Jeetje, wat een vroege vogels hier. Als ik om 7.00 uur uit bed ben, is het vroeg. Vandaag om 6.15 uur ivm reistijd naar kantoor, maar normaal gesproken kom ik liever niet voor 08.00 uur mijn bed uit, haha. Hoe vroeg liggen jullie er dan wel niet in ? Als ik om 5.00 uur uit bed wil, moet ik er al om 21.00 uur in liggen, anders kom ik er nooit meer uit.

Ik ga vaak tussen 9 uur en half 10 wel naar bed, langer 'red' ik niet en ik wil altijd nog even lezen. Normaal slaap ik rond half 11 denk ik. Ben altijd nogal onrustig dus eer ik slaap zijn we wel een uur verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een avondmens, ik heb echt moeite om voor 1 uur in bed te liggen. Als ik thuis werk en er is geen school  kan ik tot 8 uur blijven liggen, dus dat gaat prima. Maar nu moet ik om 6:30 op, en dat is echt niet grappig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Koosje:

Ik zal eens een Dance nummer posten, kijken of die aanslaat ☺️

Heb ik in maart al gemaakt..

Lekker een vlot muziekje als ik de berichten hier onder doorlees. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lig er meestal om 21.00 uur in, maar slaap niet voor 22.30 uur. Als ik überhaupt al slaap, want dat is echt een luxe ding voor mij, slaap. Daarom blijf ik ‘s ochtends ook vaak langer liggen, dan ben ik al lang blij als ik eindelijk nog wat kan doezelen. 

Vanaf aanstaande maandag start ik officieel met m’n stage (bij m’n huidige werkgever, dat voelt heel gek) dus moet ik 2x in de week van 9.00 uur tot 17.00 uur op kantoor zijn. Dat wordt ook weer even wennen, ik heb nu flexibele werktijden. Maar goed, daar kom ik ook wel overheen. En er is afgesproken dat als ik het niet red om om 9.00 uur te starten ik 4 dagen werk maar dan van 12.00 uur tot 17.00 uur. Dus dat is fijn 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb m’n reis naar de Hva trouwens overleefd. Wel heel opvallend dat zeker een kwart van de mensen in de metro geen mondkapje ophad. Terwijl dat toch écht verplicht is. Ik voelde me wel net zo’n bankovervaller met m’n kapje op 🤣

A909F443-F075-44CB-802C-B5E2A4F25234.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet een heel strak slaap regime aan houden. Elke dag twaalf uur naar bed en er om acht uur weer uit. Ongeacht of ik wel of niet goed geslapen heb. Als ik langer blijf liggen kan ik de volgende avond minder goed in slaap komen en hou ik de cyclus in stand. Ik mag wel als het nodig is voor 15 uur twee keer een half uurtje op de bank gaan liggen als ik t echt niet trek. Maar niet langer dan een half uur en niet meer dan twee keer. 

Dat is misschien voor de slechte inslapers onder ons ook iets om te proberen. Het is echt super moeilijk om überhaupt uit je bed te komen en nog moeilijker om het minimaal drie maanden vol te houden, maar het heeft mij wel geholpen. Mijn slaap is nog verre van perfect en heb nog regelmatig een reset week nodig of soms de hulp van oxazepam. Maar toch is het beter dan het lange tijd is geweest. Word ook minder vaak wakker en ook minder lang. Meestal nog maar 3 keer en vaak slaap ik 2 van de drie na ongeveer half uurtje weer. De laatste lig ik nog wel soms een uur wakker. Acht ja... T is wat het is. 

De wisselende diensten van m'n vriend en m'n autisme helpen ook zeker niet mee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een avondmens, ik werk 36u in 4 dagen en ben woensdag vrij, dan kan ik tussendoor bijslapen. Als ik naar kantoor ga gaat mijn wekker kwart over 7, ben ik er half acht wel uit. Als ik uit kan slapen wisselt het heel erg, soms word ik om half negen wakker, soms om tien uur, afhankelijk van hoe laat ik naar bed ging. Voor een kantoordag lig ik als ik mijn best doe om half twaalf in bed, als ik kan uitslapen meestal rond 1. Ik slaap bijna altijd meteen in. Ik heb zo'n wake up light, daar zit ook een slaapstand op. Die zet ik altijd op een half uur, dan gaat het licht langzaam uit en heb ik regengeluiden. Vaak lees ik nog vijf minuten en word ik Snachts een keer wakker omdat ik met mijn gezicht op mijn boek lig 🙃. Ik ben echt een marmot, heb veel slaap nodig. Zo blij dat ik nu dichter bij huis werk, bij mijn vorige werk ging mijn wekker een uur eerder, kwart over zes, dan had ik echt het gevoel dat ik midden in de nacht eruit moest, vooral in de winter. Verschrikkelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb echt 8,5-9 uur slaap nodig. Dus baalde er echt enorm van dat het kantoor verhuisde en ik 1,5 uur extta reistijd kreeg. Mijn wekker gaat nu om 6.15u omdat ik om 7.15u in de auto moet zitten en dan ben ik pas om 17.45u thuis. Voordat ik dan klaar ben met koken en eten is het 19.00, dan heb ik nog even twee uurtjes om te ontspannen en dan om 21.00u moet ik weer naar bed. 

Echt een slopend ritme met heel weinig tijd om tot rust te komen, dus ik ga na mijn weekje vakantie echt overleggen over mijn werktijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, @happy211, zowel het aantal uur slaap als de reistijd. Helaas val ik slecht in slaap, dus ik kan wel om 21uur naar bed, maar slaap dan pas 2-3 uur later.   Val jij wel snel in slaap? En heb je eventueel de mogelijkheid om 1-2 dagen per week thuis te werken? Ik ga proberen dat wel te blijven doen, scheelt zoveel reistijd per week.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Heel herkenbaar, @happy211, zowel het aantal uur slaap als de reistijd. Helaas val ik slecht in slaap, dus ik kan wel om 21uur naar bed, maar slaap dan pas 2-3 uur later.   Val jij wel snel in slaap? En heb je eventueel de mogelijkheid om 1-2 dagen per week thuis te werken? Ik ga proberen dat wel te blijven doen, scheelt zoveel reistijd per week.

Meestal ben ik wel echt zo moe dat ik snel in slaap val, maar soms heeft mijn hoofd nog niet genoeg rust gehad na een drukke dag dat ik in bed nog een uur ga lezen.

Ik werk maar 4 dagen per week, dus heb gelukkig een extra dag in het weekend om bij te komen. Thuiswerken ben ik al vaak over begonnen, maar daar gaat mijn manager niet mee akkoord. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is natuurlijk heel persoonlijk wat wel/niet werkt met in slaap vallen/slapen maar ik heb ook een tijd lang enorm veel moeite gehad met in slaap vallen en wat uiteindelijk enorm goed geholpen heeft is naar een sleep story (van Calm, maar je hebt vast ook genoeg andere apps) luisteren. Ik las daar een artikel over en was zeer sceptisch maar het werkte echt. In het begin maandenlang elke avond hetzelfde verhaaltje geluisterd, ik kan 'm nog woord voor woord opzeggen, maar dit was de enige waarbij ik in slaap viel in eerste instantie 😅 meestal hoorde ik het einde niet eens, volgens mij duurde dat verhaal 25 minuten dus dat is echt een enoooorme verbetering voor iemand die er minimaal twee uur over deed om in slaap te vallen. Na een aantal maanden was mijn ritme blijkbaar gereset of zo en was het niet meer nodig. 

Ik heb geen aandelen maar iedereen die moeilijk in slaap valt raad ik aan het te proberen 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites