Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Weekend! 

Gisteren een best drukke dag gehad met allerlei bruiloft voorbereidingen (gesprek met een fotograaf en een taart ontwerpsessie). Ontzettend leuk, maar wel erg vermoeiend. Vandaag dus lekker even rustig aan, bankhangen en genieten van deze schatjes 🐰🐰

@JacinthaBrehler bedankt voor het verrassingszakje 😊

20200201_140222_resized.thumb.jpg.308411677ec37115528a9e6d4ffa9cc8.jpg20200201_140453_resized.thumb.jpg.eef80d682b8cda0785de3de2acad47ab.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei happy211:

Weekend! 

Gisteren een best drukke dag gehad met allerlei bruiloft voorbereidingen (gesprek met een fotograaf en een taart ontwerpsessie). Ontzettend leuk, maar wel erg vermoeiend. Vandaag dus lekker even rustig aan, bankhangen en genieten van deze schatjes 🐰🐰

@JacinthaBrehler bedankt voor het verrassingszakje 😊

20200201_140222_resized.thumb.jpg.308411677ec37115528a9e6d4ffa9cc8.jpg20200201_140453_resized.thumb.jpg.eef80d682b8cda0785de3de2acad47ab.jpg

Geniet van je weekend en graag gedaan schatjes 😘🐰🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aparte beestjes zijn die schildpadden. Wonen muskusschildpadden altijd alleen?

Gisteren heb ik meegedaan met de Dogwalk 2020 van een grote schoenenwinkel in Exloo. Een erg leuk evenement, waarbij je met je hond een wandelroute van 5 of 10 kilometer loopt met onderweg allerlei activiteiten en kraampjes met hondenspullen en zo. Het was gelukkig droog, hoewel het op de heide wel erg nat was en de paden ook stukgelopen werden van zoveel honden en baasjes.

Mijn moeder liep ook mee en natuurlijk onze hond. We hebben een hele gezellige dag gehad! Mijn moeder is 80 jaar, maar zij loopt dagelijks een eind en gaat ook regelmatig met mij en onze hond mee wandelen 'ergens waar het mooi is' zoals we altijd zeggen. In Drenthe heb je natuurlijk erg veel prachtige gebieden. Gezond voor mens en hond!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk idee zo’n verassingszakje. Mag ik vragen hoe je die maakt?

Ik heb komende vrijdag tentamen privaatrecht. Het zijn echt veel termen en regels met uitzonderingen etc, dus ben ik al dagen aan het blokken. Zo maar eens douchen voor de buren denken dat er iets dood is gegaan 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bammyflurry Muskusschildpad is solitair ja; oftewel het gaat goed tot het niet meer goed gaat 😉. Meestal gaat het de eerste 5-10 jaar prima en vechten ze elkaar daarna de bak uit. 

Bowser is nu zo’n 3 jaar oud. Overgenomen via de aquariumwinkel waar ik al m’n spullen voor de vissen haal, die had er vier zitten die weg moesten ivm emigratie van de eigenaar. En ik was al van plan er één te nemen dus dan liever een herplaatser dan een jonkie. 

Zo te horen had jij een erg geslaagde dag!! Top dat dat zo georganiseerd wordt! 

@Floppyears er staat ergens op het forum of op de site hoe je zelf die zakjes en ander leuk knutsel-en sloopmateriaal maakt... @Evee hellup waar stond het ook weer! 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe was jullie weekend?

Wij zijn nog naar de bioscoop geweest en uit eten. Naar de film 1917. Ik ben geen hele grote fan van oorlogfilms, maar deze was zeker de moeite waard. Ik kwam eigenlijk na de film tot de conclusie dat ik eigenlijk nauwelijks iets weet van de 1e wereldoorlog. Volgens mij heeft NL er ook geen grote rol in gespeeld. Ik weet dat er tussen NL en BE een hek stond (onder stroom zelfs volgens mij?) en dat er producten zoals boter en kaas enzo gesmokkeld werden vanuit Nederland over de grens, maar dat is het eigenlijk ook wel... En volgens mij speelde het vooral tussen Frankrijk en Duitsland, qua oorlogsgebied, daar ligt België natuurlijk meer tussenin dan Nederland. Ik kan mij ook niet herinneren dat er op school vroeger veel aandacht aan is besteed. Een onderwerp om eens een keer over bij te lezen dus, stukje algemene kennis die je dan blijkbaar toch mist. Maar het was echt een goede film. In hele lange scenes gefilmd, wat je het gevoel gaf alsof je met de hoofdrolspelers mee liep over het slagveld.  En geen voorspelbaar verhaal, geen alles-komt-goed-in-de-wereld-holllywood-productie, gewoon een realistisch verhaal, goed neergezet, wat je aan het denken zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederland heeft inderdaad geen rol gespeeld in de Eerste Wereldoorlog, al kregen we natuurlijk wel te maken met de gevolgen zoals vluchtelingen en voedseltekorten. 

Het is vooral een oorlog geweest tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk heb ik het idee, waar België natuurlijk middenin lag, dus daar is het meest gevochten, samen met noord Frankrijk. Vanuit mijn studie is er best veel aandacht aan besteed, omdat het voor Engeland ontzettend veel betekend heeft voor de literatuur. Eerst de propaganda: vechten voor het vaderland, de oorlog die een einde zou maken aan alle oorlogen, later de harde waarheid: de vele doden, shellshock, en waarvoor eigenlijk.

Er is een mooie Vlaamse serie over gemaakt: In Vlaamse Velden, waarin je gezinnen volgt die direct met de oorlog te maken hebben gekregen (zoon die moet vechten, gezin dat moet vluchten, en een ander waarbij Duitsers in huis komen wonen). 

En in de Britse serie Downton Abbey is het ook heel mooi naar voren gebracht vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijna weekend!! Morgen vieren we onze verjaardagen, dus een hele dag visite.  Mijn man was jarig op de dag dat we terugkwamen van vakantie. Ik ben komende week pas jarig. Maar in het weekend vieren is toch makkelijker, vandaar dat dat morgen geworden is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga zometeen naar de kapper. Hebben jullie dat ook, dat je weleens iets anders wil met je haar en een afspraak bij de kapper maakt, maar dan toch met hetzelfde als altijd weer thuiskomt? 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik ga zometeen naar de kapper. Hebben jullie dat ook, dat je weleens iets anders wil met je haar en een afspraak bij de kapper maakt, maar dan toch met hetzelfde als altijd weer thuiskomt? 🤔

Nee. Ik kom altijd met iets anders thuis. Maar meestal heb ik spijt. Ik ga volgende week. Weer een soort van pony laten knippen. (2 plukken haar die nog net achter je oren passen) 

IMG_20200206_093652.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hallo Hoi Oh, een pony heb ik ook een tijd gehad, maar bij mij bleef dat nooit goed zitten, dus ik heb 'm toch maar weer uit laten groeien. Leuk dat je steeds iets nieuws probeert, maar achteraf spijt hebben lijkt me dan weer niet zo leuk, haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@Hallo Hoi Oh, een pony heb ik ook een tijd gehad, maar bij mij bleef dat nooit goed zitten, dus ik heb 'm toch maar weer uit laten groeien. Leuk dat je steeds iets nieuws probeert, maar achteraf spijt hebben lijkt me dan weer niet zo leuk, haha. 

Ach ja, ik zeg altijd beter spijt van iets wat je wel hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier nog erger, ik wil eigenlijk wat anders maar weet nu al dat ik het niet durf dus ik stel het al een hele tijd uit om überhaupt heen te gaan 😂 anderhalf jaar geleden een vlecht van 33 cm gedoneerd, waarna ik helemaal happy was met mijn halflange haar (op de schouders). Toen had ik een half jaar geen tijd om naar de kapper te gaan en omdat mijn haar nogal snel groeit zat er toen alweer 15-20 cm bij. Dus ik dacht, nog een half jaartje wachten en ik kan weer doneren (minimum is 30 cm) dus heb toen op den duur nog wel een keer de puntjes er af laten halen maar verder niks. Kon niet wachten tot het lang genoeg was! Nu is het (al een poosje) lang genoeg en nu is het wel heel moeilijk om het weer te laten knippen 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga nooit naar de kapper. Ik vind mijn eigen haar al te kort, maar het wordt helaas niet langer. Dus ga er al helemaal niks af laten knippen, alleen de puntjes (door mijn moeder).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dollie Ik zou willen dat mijn haar zo snel groeide! Mijn haar is na een jaar misschien maar 10 cm  langer.. Als het minimum voor haar doneren 30 cm is, zit dat er denk ik niet in voor mij, maar ik vind het wel een heel goed initiatief.

Ik ben inmiddels terug van de kapper. Ik denk ongeveer 8 cm eraf, iets ander model en een paar highlights laten zetten, dus ik kan weer even vooruit. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch niet thuisgekomen met hetzelfde dus! Blij mee?

Ik vind het ook wel fijn dat mijn haar zo snel groeit, het vervelende is alleen dat ik me dan ook een klein beetje verplicht voel daar iets goeds mee te doen 😅 laatste keer had ik me echt voorgenomen om het nu een tijdje korter te houden omdat ik dat ook heel leuk vind maar ja als je dan al halverwege bent en weet dat je met een half jaartje langer wachten weer iemand blij kunt maken... 

Je hebt me wel geïnspireerd om op Pinterest te neuzen naar potentiële kapsels, misschien hak ik binnenkort toch de knoop door 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites