Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Ja die is leuk! In ben er in Sliedrecht een paar keer geweest. Dat heeft me iedere keer teveel geld gekost.

Ik had aan mijn ex-man gevraagd of hij samen met het kind zijn schoolfiets wilde nakijken, want die moet dinsdag weer op school staan. Zegt hij net "alleen de banden moeten nog worden opgepompt". Zucht... nu weet ik toch nog niet of de banden nog goed zijn? En ik zei er nog bij " want als er iets aan gedaan moet worden dan kan ik dat vandaag nog regelen."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mezelf vorige week nogal last minute aangemeld bij het hogere jaars studenten team van de Hva om m’n laatste jaar van m’n studie SPH af te ronden. Ben er drie jaar uit geweest. De vraag gesteld of ik nog kon afronden of dat ik te laat was met aanmelden en niet meer in aanmerking zou komen dit jaar. 
Vandaag met één van de docenten uit dit team contact gehad via de mail en ik mag starten in september! 🙃
Dus morgen even als een malle alles regelen om te zorgen dat ik ook kán starten in september. Her-inschrijven bij de Hva, aanmelden bij DUO dat ik m’n studie weer oppak, melden bij het UWV dat ik weer ga studeren (dan kunnen ze m’n Wajong tenminste weer korten... Ik denk hier nu heel veel hele lelijke woorden bij...) aanmelden bij de gemeente Almere dat ik wil gaan studeren met een functiebeperking en daarom recht op bijzondere bijstand heb.... 
Kortom, hoop geregel morgen. Maar ik ga ervoor dit jaar! Kom maar op met dat diploma 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig! Ik zit in de auto bij de dierenarts te wachten tot ze klaar is met Qila.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopelijk heeft Qila niet al teveel last van de narcose. Ik neem aan dat ze haar longen wat langer spoelen, zodat het spul wat sneller uit haar lijf is? Sterkte met wachten op je hondje met nu weer een tandpastaglimlach toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is goed gegaan met Qila. 

Dr gebit is schoon. Er zijn 2 wratjes verwijderd, een zat ook echt best diep, boven dr oog. Ze heeft nu achter haar oor en boven haar oog hechtingen. Daar wilde ze al aan krabben (zoals verwacht) dus ze heeft dr kraag om. Weefsel van de wratjes is niet opgestuurd, het was alleen gevuld met talg. 

Er is bloed geprikt, maar ze heeft echt perfecte waardes voor een hond die op leeftijd begint te raken. Dat is allemaal prima dus! 

Ze is nog heel moe en slap van de narcose. Ze is ook al vrij snel mee naar huis gemogen, nu dus lekker nazorg in huis. Eigenwijs als ze is, is ze nu precies op te tegelvloer gaan liggen. Niet in haar mand, niet op het mooi opgemaakte bedje, nee precies er naast. 

Ze heeft al een klein beetje gegeten, over een uurtje krijgt ze weer een beetje. Weer lekker fit worden nu 🙂

Ze heeft verband met zebra strepen 😆

IMG_20200826_124551_715.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aah wat ziet ze er sneu uit zo.. even lekker verwend worden en dan kan ze er weer tegen! 

Vraagje aan jou @Evee, wat is dit in de weerstandmix? Ze vinden het niks hier, blijft altijd liggen, verwende apen.

IMG_20200826_135030.thumb.jpg.4b95d1ef46f772785c3a4d572f33b814.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi dat Qila weer thuis is waar ze zich over kan geven aan haar roes uitslapen. Morgen voelt ze zich vast weer een stuk beter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Eefje:

Aah wat ziet ze er sneu uit zo.. even lekker verwend worden en dan kan ze er weer tegen! 

Vraagje aan jou @Evee, wat is dit in de weerstandmix? Ze vinden het niks hier, blijft altijd liggen, verwende apen.

IMG_20200826_135030.thumb.jpg.4b95d1ef46f772785c3a4d572f33b814.jpg

Dat is hop

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat nog niet super met d'r.  Ze heeft het ondanks de band toch voor elkaar gekregen een hechting achter haar oor er uit te krijgen. Ze heeft een aantal keren plas laten lopen. Ze is nog niet zichzelf.  Vannacht dus een nachtje op de bank slapen voor mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Evee:

Het gaat nog niet super met d'r.  Ze heeft het ondanks de band toch voor elkaar gekregen een hechting achter haar oor er uit te krijgen. Ze heeft een aantal keren plas laten lopen. Ze is nog niet zichzelf.  Vannacht dus een nachtje op de bank slapen voor mij. 

Wat vervelend... Hoe gaat het nu met haar? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er vannacht bij geslapen. Ze heeft haar kraag een keer afgekregen vannacht, en ondanks de kraag kan ze zich toch zo manoeuvreren dat ze net nog kan krabben, dus ze heeft nu ook sokken aan d'r achterpoten. Dat vind ze natuurlijk ook niet fijn, maar ja. Het is voor d'r eigen bestwil. We hebben ook nog een "lampenkap" liggen, maar van de vorige keer weet ik dat ze daar meer last van heeft, plus die drukt echt op de wond achter haar oor. De opblaasbare kraag die ze nu heeft zit iets verder naar achter en heeft dus de voorkeur.

Ze heeft sinds gisteravond wel alle plasjes weer op kunnen houden en buiten gedaan. 

Ze lijkt nu wel weer iets levendiger en actiever te zijn, iets meer zichzelf gelukkig. Ze had het gisteren volgens mij gewoon best taai met de narcose. De dierenarts zei ook dat er echt niets nodig was om haar onder zeil te krijgen, zeker als je bedenkt dat ze zo een grote hond is. Dat schijnt bij oudere honden wel vaker voor te komen. Even kijken hoe het gaat vandaag. Eigenlijk zou mijn man thuis werken, dus dan had ik zonder hond naar de loods kunnen gaan, had hij op kunnen letten, maar hij heeft een begrafenis van een collega vandaag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend was ze vrij actief, is ze ook even mee naar de loods geweest zodat ik een tijdje wat in kon pakken. De oudste bestellingen zijn dus verzonden, en alles zonder kruiden. Er zijn er een paar blijven staan van gisteren en vandaag (met wat meer kruiden er in), die verzend ik morgen.

Op een gegeven moment werd Qila vrij onrustig en kon ze in de loods niet echt haar plekje vinden. Ze had ook vrij veel jeuk aan de hechting achter d'r oor. Toen ben ik dus maar naar huis gegaan, waar ze na een uur lang gekrabbeld en geknuffeld te worden uiteindelijk diep in slaap viel. En nu nog steeds ligt te slapen. 💤 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk op, loopt er iets voor mijn tuindeur langs. Mijn eerste reactie was "huh hoe kan er nou een konijn buiten de ren lopen", mijn tweede "help een rat", maar het bleek een egel te zijn die op zij  gemakje door mijn tuin scharrelde. Ik had er nog nooit een gezien hier, zo midden in een woonwijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ik zag er ooit midden in de nacht eentje voor mijn konijnenhok lopen ik dacht *wortelhapjes* waarom loopt hier een cavia?! Die lopen op dezelfde manier. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha hier volop egels. Hoewel Keiko vroeger goed zijn best heeft gedaan ze uit te roeien, die had er echt een neusje voor en trok ze zo uit de bosjes en beet ze dood. Heel sneu, en de hond een bek vol stekels. Maar die had daar echt iets tegen. 

Qila vind ze wel interessant, maar is er gelukkig niet zo fel op. Er liep er dinsdag één door de straat, dan is ze wel echt geinteresseerd en aan het zoeken waar hij heen is zodra ze het geurspoor heeft, maar de egel blijft leven, wel zo fijn. Zijn toch nuttige diertjes! En ze schijnen het niet makkelijk te hebben door ziektes op het moment. (zie dit nieuwsbericht)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteravond hebben we als extra nog sokken aan de achterpootjes van Qila vastgetaped, ze kan namelijk als ze zich helemaal krom trekt, nog net wel bij de hechtingen. En dan heeft ze toch flink scherpe nageltjes.

Toch gewoon in mijn eigen bed gaan slapen, en ik heb echt als een blok geslapen haha. Mijn man is er nog wel 2x uitgegaan om te checken, en we hebben een camera op Qila gezet, maar het is prima gegaan vannacht. Ze heeft wel een paar keer proberen te krabben, maar niet overdreven.  De sokjes zijn blijven zitten. Dan doen we dat voorlopig dus maar in de nacht.

Wat fitheid betreft lijkt het ook weer wat op het oude niveau, net dus naar de loods gewandeld. Daar word ze rond de middag weer opgehaald door m'n man zodat ze ook geen hele dag hoeft. Over het algemeen is ze thuis toch meer in haar element dan in de loods (hoewel ze het ook niet heel vervelend vind hoor).

En wat ik ook wel schattig vind is dat als ze wil krabben, ze op d'r kop krijgt, maar dan naar mij toe loopt zodat ik voor haar kan krabbelen rondom de wondjes 🤣 Ze is niet dom he, ze weet wel hoe ze het voor elkaar krijgt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slim dier ❤️

Ik heb vandaag met m’n beste vriend de hele middag op de Nintendo Switch (aangesloten op de tv) Mario Kart gespeeld. Was super gezellig! Kan een mens goed doen, zo’n relaxte middag samen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahaha m'n man "wat heb jij besteld bij toychamp?!" hahahaha. Een fietsstoeltje voor de pop van m'n nichtje... wat een naam eigenlijk voor een speelgoedwinkel... wie verzint dat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Evee:

hahaha m'n man "wat heb jij besteld bij toychamp?!" hahahaha. Een fietsstoeltje voor de pop van m'n nichtje... wat een naam eigenlijk voor een speelgoedwinkel... wie verzint dat!

Haha ik verwacht ook andere speeltjes bij die naam 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites