Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Op 16-8-2020 at 12:31 zei JokeC:

Ooit heeft zo'n struisvogel in de kinderboerderij in Blijdorp eens een glimmende oorbel uit mijn oor getrokken. Oorlelletje uitgescheurd (daar ging mijn carrière als oorbel-model, verdikkie) dus een hoop bloed. Verder alleen geschrokken, oor is weer  netjes geheeld. Onze toen jongste dochter liep al tijden om "gaatjes" te zeuren en die kreeg ze niet van ons, omdat ze nogal kleinzerig was/is en te jong. Na dit struisvogel-incident heeft ze er nooit meer om gevraagd en heeft ze nog steeds gave oortjes. 😁

Haha herkenbaar. Bij mijn oma is ook haar oorlelletje uitgescheurd door een oorbel (geen struisvogel hoor, maar ergens achter blijven haken). Dat verhaal heeft wel impact gemaakt want 2 generaties vrouwen (mijn moeder, tante, mijn zus en ik) hebben daardoor nooit om oorbellen gevraagd 😛

Ik ben wel bij de kinderboerderij als kind gepikt door een struisvogel, heb het daarna altijd nare beesten gevonden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Wij gaan aan de ultieme relatietest beginnen... een ikea meubel in elkaar zetten 😉 

Haha, succes! Mijn vriend en ik gingen vorig jaar een Ikea-lamp in elkaar zetten. We begonnen samen, maar uiteindelijk heb ik het afgemaakt, want hij werd er extreem geïrriteerd van. 😂 Hoop dat jullie meer succes hebben!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Koosje:

Gewoon de bouwtekening stap voor stap volgen en dan gaat dat jullie vast en zeker lukken @Evee

Is dat juist vaak niet het probleem, de bouwtekening ontcijferen? 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bouwtekening was inderdaad niet super duidelijk en we gingen dus wel de fout in.  Maar het is gelukt zonder ruzie 🤣

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei IreneM:

Veel mooier zo! Maar waarom laat je het eigenlijk niet open? Voor meer daglicht en zo.

Omdat het aan die kant altijd vreselijk inregent. Het lijkt aan de buitenkant van de ren overigens wel donkerder dan wanneer je in de ren staat hoor (we timmeren het natuurlijk niet helemaal dicht; de onderste helft blijft open). Mocht het van de winter toch echt te donker zijn, dan halen we er wel weer een plank af. 😉

bewerkt door Pablo&Lola

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Pablo&Lola:

Is dat juist vaak niet het probleem, de bouwtekening ontcijferen? 😜

Ach, voor een oude bouwvakker iig niet  😇

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erom spannen of morgen daadwerkelijk deze hittegolf voorbij is.
Stel dat de temperatuur morgen onder de 25 graden blijft is dat het geval maar als het nog zomers warm blijft kabbelt  de hittegolf in de Achterhoek nog voort.

Kennen jullie ijsbloemetjes?

Ik heb er een filmpje van gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Koosje wat een prachtige bloemen! Hier wordt ik blij van.

Ik kende ze niet maar ze lijken erg veel op één van mijn favoriete bloemen de Spaanse magriet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Spaanse margrieten staan op stelen.
Deze IJsbloemen (of IJskruid) zijn meer als bodembedekkers en het zijn volgens mijn vrouw vet plantjes.
Het is wel 1-jarig spul..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie plantjes, ik ken het inderdaad als ijskruid! 

Ik zit te denken of ik nog een keer vakantie neem dit jaar. Ik merk dat ik er wel een beetje behoefte aan heb inmiddels, in het verleden heb ik soms te weinig vakantie genomen en dat breekt op een bepaald moment een beetje op. Met alle warmte is het best druk geweest afgelopen weken met bestellingen. En nu het net weer koeler is, is het ook ontzettend druk met (kruiden)bestellingen.
Nou zijn we in december/januari wel lang weggeweest, dus daar kon ik wel eventjes op vooruit. Maar de volgende vakantie die ik op heb staan is tussen kerst & oud en nieuw. Dat is nog best een eind weg. En dat is alles wat er aan aan vakantie in de planning staat, alle vrije dagen voor het hele jaar 🤣

Het probleem is dat als ik vakantie neem, niemand mijn werk overneemt, en als ik terug kom heb ik het dus mega druk, waardoor je relaxte vakantiegevoel ook gelijk weer weg is. Het gevaar zit er dan in dat ik tijdens de vakantie alsnog in ga pakken om de bulk na de vakantie te voorkomen, en als ik dan toch inpak, kan ik het net zo goed verzenden.. maar als ik dat doe, dan heb ik toch eigenlijk geen vakantie?! 

Eigenlijk zijn we er alleen goed in vakantie op te nemen als we ook echt weg gaan 😅 Maar dat is nu ook niet echt een optie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Is een weekendje weg in Nederland niet iets? Ergens een huisje of B&B en dan lekker fietsen of wandelen? 

Ik ga dit weekend met vrienden naar het vakantiehuisje van een van hun ouders, en kijk er echt naar uit. Ik herken het helemaal, de behoefte aan even niets. Ik neem ook altijd te weinig vakantie, en als ik dan eens een weekje of paar dagen vrij neem, dan plan ik die ook eigenlijk altijd te vol met 'leuke dingen' waardoor ik aan het eind alsnog niet echt de rust heb genomen die ik juist nodig heb. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Pablo&Lola:

Wij zijn na werktijd ook nog even aan de slag gegaan. Bij deze deel 1: Dag groen konijnenrenzeil!

7DFE4007-0554-4F16-B173-BA55EDEAD59E.jpeg

Supernetjes geworden! Ook ideaal dat je gewoon naar binnen kan wandelen (zowel oude als nieuwe situatie natuurlijk). Hebben jullie dit allemaal in de hitte gedaan?

Ik ben nog wel benieuwd hoe jullie dat altijd doen met het loopje over het gras. Wij hebben dat vorig jaar laten betegelen, omdat het door het slechte weer vrij snel grasloos werd (je zag exact de looproute). Daarna een natte winter en we blubberden gewoon naar onze ren toe 😄. Ik heb wel eens een gilletje geslaakt als ik bijna uitgleed. Vier konijnen waren getuige van ik als glijdende wortel 🤨. Die zien echt niets over het hoofd als er voedsel dreigt te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Huiself:

Supernetjes geworden! Ook ideaal dat je gewoon naar binnen kan wandelen (zowel oude als nieuwe situatie natuurlijk). Hebben jullie dit allemaal in de hitte gedaan?

Ik ben nog wel benieuwd hoe jullie dat altijd doen met het loopje over het gras. Wij hebben dat vorig jaar laten betegelen, omdat het door het slechte weer vrij snel grasloos werd (je zag exact de looproute). Daarna een natte winter en we blubberden gewoon naar onze ren toe 😄. Ik heb wel eens een gilletje geslaakt als ik bijna uitgleed. Vier konijnen waren getuige van ik als glijdende wortel 🤨. Die zien echt niets over het hoofd als er voedsel dreigt te komen.

Thanks! 😄 Helaas weet ik precies wat je bedoeld, want ik heb in het verleden ook de nodige uitglijders gemaakt. 😂 Daarom hebben we nu een strookje zand overgehouden dat we nog moeten betegelen (zie pijltje op de foto). De konijnen krijgen dus straks een eigen oprit. 😉

C8FC94D9-904B-40C1-9C44-E871F3F911EB.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei happy211:

@Evee Is een weekendje weg in Nederland niet iets? Ergens een huisje of B&B en dan lekker fietsen of wandelen? 

Ik ga dit weekend met vrienden naar het vakantiehuisje van een van hun ouders, en kijk er echt naar uit. Ik herken het helemaal, de behoefte aan even niets. Ik neem ook altijd te weinig vakantie, en als ik dan eens een weekje of paar dagen vrij neem, dan plan ik die ook eigenlijk altijd te vol met 'leuke dingen' waardoor ik aan het eind alsnog niet echt de rust heb genomen die ik juist nodig heb. 

Misschien wel, maar de laatste keren weg in eigen land vond ik toch wat tegen vallen. Vaak kies je dan een midweek, maar na dag 3 ben ik het dan eigenlijk al beu 😂 Dan zou het dus eigenlijk een combi van plaatsen moeten worden ofzo. Een roadtrip door Nederland. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je hier weer langs komt rijdt je toch niet nog een keer mijn afslag voorbij he 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo’n roadtrip is geen gek idee @Evee. Kun je ook met hotels doen of B&B’s waar de hond welkom is. 

@Pablo&Lola dat is een heel verschil zeg! Mooi geworden!! 

Ik ben bezig met een nieuw project bij kantoor. Aan de zijkant van het pand
komt een terras. Collega heeft een schuur gebouwd (zo’n metalen ding) en ik ben nu bezig met het maken van een planten border. Was 2 weken geleden al begonnen met de eerste stenen leggen maar toen had ik een kit gebruikt die wel super goed de stenen (en mij) vastplakte maar niet fijn werkte en ook nog eens super duur was. Vervolgens kwam er een hittegolf tussendoor (en je staat daar in de volle zon te werken)  dus lag het bouwen even stil. Nu vond ik vorige week in onze eigen schuur nog tegellijm waarmee we onze eigen border hebben gebouwd dus daar ben ik vandaag mee verder gaan bouwen. Ging een stuk beter! Soort cement is dat, dus je gooit er een klodder op, legt de steen er op en klaar is Klara. De border moet ongeveer 10 stenen hoog worden dus ik heb nog effe voor dat het af is, maar de vorm ligt er nu in ieder geval 😎

Als het goed is morgen weer verder 💪🏻
(Moest eerst ook de helft van de stenen uit de border gooien, die lagen precies daar waar ik vandaag verder moest bouwen. Anders kon ik dus niet verder vandaag. Dus daar vandaag eerst bijna een uur mee bezig geweest 😶🙄.)

E9980A52-61D3-42BF-9F1C-670A789D0A17.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij wilden vanmiddag even rondsnuffelen op een meubelboulevard, dus waren we naar duiven gereden, de grootste in de buurt. Ik wilde Loods5 weleens zien, zie ze vaak voorbijkomen op internet met hele mooie spulletjes. Even een kijkje nemen dacht ik. Nou, wat een enorme gigantische zaak zeg en wat een mooie spullen! Volgens mij zijn we ruim twee uur binnen geweest, IKEA is er niks bij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites