Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

• Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

2 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Slecht slapen. afgelopen nacht elke 2 uur er uit voor Sergio. En soms als ik dan al slaap rust ik toch niet echt uit

Helaas vannacht ook weer elke twee uur de wekker🙄

En als je er elke 3 uur uit gaat? Of durf je dat niet aan? Gezien het feit dat een slaapcyclus ongeveer anderhalf uur duurt, gaat nu je wekker iedere keer als je net diep in slaap bent. Na 3 uur zou je juist licht moeten slapen, misschien maakt dat het net iets makkelijker. Uiteraard blijft het afzien om 's nachts je bed uit te moeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Marjoleink:

En als je er elke 3 uur uit gaat? Of durf je dat niet aan? Gezien het feit dat een slaapcyclus ongeveer anderhalf uur duurt, gaat nu je wekker iedere keer als je net diep in slaap bent. Na 3 uur zou je juist licht moeten slapen, misschien maakt dat het net iets makkelijker. Uiteraard blijft het afzien om 's nachts je bed uit te moeten.

Als je langdurig er 's nachts uit moet is dat inderdaad wel iets om eens naar te kijken want dat kan echt een enorm verschil maken. Hopelijk voor iedereen is Sergio snel beter en kun je weer lekker slapen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Marjoleink:

Daarom heb ik bewust elke twee uur gedaan. 90 min slaap 15 min bezig en weer 15 min om in te slapen. Elke drie uur vond ik te lang. 

Nu leek het vannacht beter te gaan. Hij heeft, wel eens waar klein en plakkerig en zeker nog geen normale hoeveelheid, gekeuteld. At met wat pesten een stuk of 8 andijvie bladeren weg (wel alleen echt blad zegmaar, de nerf in t midden wilde hij niet) 

Dus ik dacht probeer nu toch even 3 uur te slapen na dat dit twee x zo was. 

Nu wil hij weer niet eten. Hij is wel beter dan gister als in dat dwangvoeren echt wel lastig is (heb natuurlijk maar 1 hand die ik echt kan gebruiken) en ook met subcutaan vocht is geeft hij weerstand. Maar dus niet meer willen eten en ook geen keutels de laatste paar uur dus weet t niet zo goed. 

Zo nog maar weer overleggen

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterkte met hem... 

Hoera! Bowser is hier vandaag precies een jaar 🥳
In de tussentijd veel aan z’n aquarium veranderd om het zo natuurlijk mogelijk te maken voor hem, een flinke school vissen toegevoegd die de bak goed schoonhouden van etenswaren die meneer niet opeet en een krachtigere pomp die het water kraakhelder houdt. Denk dat hij het slechter had kunnen treffen toen hij herplaatst moest worden 🙃

Op naar nog vele jaren met z’n vissen-vriendjes 😎

9670EDB3-E9B3-4999-A6CE-99509026F73F.jpeg

• Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Deel via andere websites

Typisch weer deze taakverdeling. Mijn vriend zit de BBQ in elkaar te zetten en aan te steken, ik sta guacamole, salade en limonade te maken en kastanje champignons met kruidenboter in aluminiumfolie te pakken 🙁

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Eefje:

Typisch weer deze taakverdeling. Mijn vriend zit de BBQ in elkaar te zetten en aan te steken, ik sta guacamole, salade en limonade te maken en kastanje champignons met kruidenboter in aluminiumfolie te pakken 🙁

Zoiets?

Screenshot_20200731-182552_Samsung Internet.jpg

• Haha 8
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha die is te erg!

Wij hebben samen boodschappen gedaan, ik heb een veto uitgesproken dus alleen bio vlees en garnalen met een keurmerk, alles kant en klaar gemarineerd gekocht 😃. En ik drink wijn nu. Hij lekker niet. En hij mag straks de BBQ schoonmaken, zijn speeltje, zelf opruimen 🤗

Ik mag niet klagen hoor, hij doet meestal meer dan ik 🙈. Maar die traditionele taakverdeling als het om de BBQ gaat kan mijn feministenhart niet goed aan.

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dollie:

Als je langdurig er 's nachts uit moet is dat inderdaad wel iets om eens naar te kijken want dat kan echt een enorm verschil maken. Hopelijk voor iedereen is Sergio snel beter en kun je weer lekker slapen!

Echt Iris, hoe deed of doe je dat toch? Ik weet niet of je er voor Mars nog steeds uit moet maar weet dat je dat iig een lange tijd hebt gedaan. Echt bewondering voor

Link naar bericht
Deel via andere websites

Godzijdank slaapt Mars door 😉😂 sinds december. Van eind juli tot ergens in december gemiddeld 2 x per nacht er uit. Maar ik word vrijwel zonder uitzondering 3-5 x per nacht wakker, wat uiteraard ontzettend irritant is maar wel als voordeel heeft dat je dus uit jezelf wakker wordt en niet midden in je slaap door een wekker gestoord wordt. Dát is echt slopend namelijk (maar dat hoef ik jou niet te vertellen). Ik kon er wel van op aan dat ik uit mezelf wakker werd en in het zeldzame geval dat het een keer niet gebeurde was het niet direct een ramp omdat het bij Mars vooral om de groei ging, bij een ziek konijn is medicatie geven en darmpjes op gang krijgen/houden natuurlijk cruciaal. Dan moet je gewoon een wekker zetten want dan kun je er niet op gokken dat je wel wakker wordt en dat dat qua tijd dan uit komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is t ook. Ik word normaal ook regelmatig wakker, maar het komt voor dat ik maar 1 of 2keer wakker word, of pas een uur voor t wakker worden. Dat is misschien maar 1 keer per maand maar kan idd nu t risico niet nemen. En Mars at t uit t spuitje toch? Dat scheelt ook. Ik ben nu echt klaar wakker als ik klaar ben. Al slaap ik sowieso vaak slecht weer in, daarom is die 90 min ook zo lastig plannen.

Maar... Inmiddels kleine harde keuteltjes. Niet veel en hoeveelheid is onregelmatig maar t is een baby stapje vooruit. Ook eet hij kleine beetjes zelf. Maar nachts ga ik dat niet proberen. Kijk of hij voldoende gegeten heeft van wat er ligt en ander ga ik meteen dwangvoeren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat allemaal niet zo hard maar zo te lezen wel echt de goede kant op! Gelukkig! Ik zou inderdaad 's nachts ook niet te moeilijk doen, als ie echt duidelijk zelf goed gegeten heeft oké maar anders gewoon spuit er in, klaar. 

Mars at meestal zelf, maar er zijn wel tijden geweest dat het echt moeizaam ging en dat ik dan 20 minuten per keer bezig was. Ik maak de spuiten van tevoren klaar (kant en klaar in de koelkast, even opwarmen in een kop met heet water) dus dat was dan echt puur en alleen voeren. Als hij snel at dan viel ik ook wel zo weer in slaap, ik deed ook bewust geen licht aan enz. Maar ja als het zo lang duurt ben je gewoon echt wakker.

Tegenwoordig zit het er in 2-5 minuten in. Hij krijgt nu ook nog maar vier keer per dag vier spuiten, de rest eet hij normaal gesproken goed zelf (gisteren weer behandeld dus nu een beetje een off-day). 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik leg idd ook de spuiten al klaar. Opwarmen doe ik trouwens in de magnetron. Stukje keuken papier vouw ik 2 x door de helft en schuif dat over de open kant en dan 5 a 6 seconden en dan is t eigenlijk al warm genoeg.

Hij had nu weer even niet gegeten, ook niet als ik hem ging pesten dus wee wat critical care er in. En vlak daarna als je hem pest eet hij weer wat. Dwangvoeren is wel echt een gevecht nu, zeker met mijn hand in de brache, ik kan hem niet goed pakken. Maarja dan gaat het kennelijk dus wel een stuk beter met hem denken we dan maar

Balen dat Mars een off day geeft maar wel begrijpelijk. Hopelijk is het morgen weer over

bewerkt door MichelleloveElmo
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag de eerste dag op mijn nieuwe werk gehad! Wat is dat altijd vermoeiend zeg, en dan heb ik nog nieteens gewerkt! Vooral met veel mensen kennisgemaakt en uren aan de telefoon gehangen met ICT om alles werkend te krijgen. Maar ik vind de sfeer daar prettig. Informeel en gezellig. En het is een heel oud gebouw, dus heerlijk geen kantoortuinen maar kleine kantoortjes! Wat een verademing! 

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Punky🐰:

Ik speel piano. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat liedje heet. 

Nu maak je ons natuurlijk juist nieuwsgierig! Maak een filmpje, plaats het, en wij raden het liedje?! 🤣

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Nu maak je ons natuurlijk juist nieuwsgierig! Maak een filmpje, plaats het, en wij raden het liedje?! 🤣

Strak plan dan plaats ik binnenkort Sparrows een eigen door mij bedachte Track.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .