Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

@Koosje, met mogelijk bedoelen ze eigenlijk onmogelijk heb ik het idee.

Naar mijn mening zeggen ze dat alleen zodat je beter je best doet, zodat zij meer op je kunnen verdienen.

Ik heb voor de corona ook zo'n leerplek gehad voor anderhalve maand.

Zeiden ze ook dat ik daar wel aan het werk kon aangezien ik een hoop goede ideeën had voor het bedrijf. Toen ik te horen kreeg dat ik geen contract zou krijgen, wilden ze me gelijk overplaatsen naar een ander bedrijf met de mogelijkheid tot werk.

Blij dat dat niet was door gegaan, want wat ze je aan praatjes verkopen is gewoon BS..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

Ik heb wel degelijk mensen via zulke plekken naar een betaald contract gekregen. Maar dat betekende wel dat ik bij alle gesprekken aanwezig was en de voorwaarden allemaal op papier zette. En heel nauw contact met de werkgever onderhield. Dit allemaal zodat ze niet zodra een contract ter tafel moest komen met allerlei bezwaren konden komen, die had ik dan al lang gehoord en opgelost. Dat vraagt wel veel van een werkconsulent, maar deze zaken hebben bij mij wel echt prioriteit. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Eefje:

Ik heb wel degelijk mensen via zulke plekken naar een betaald contract gekregen. Maar dat betekende wel dat ik bij alle gesprekken aanwezig was en de voorwaarden allemaal op papier zette. En heel nauw contact met de werkgever onderhield. Dit allemaal zodat ze niet zodra een contract ter tafel moest komen met allerlei bezwaren konden komen, die had ik dan al lang gehoord en opgelost. Dat vraagt wel veel van een werkconsulent, maar deze zaken hebben bij mij wel echt prioriteit. 

Ik ben wel blij om te horen dat het wel mogelijk is.

Hier hebben ze amper contact met dat soort bedrijven, vandaar dat ik er zo sceptisch over ben.

En nog steeds ben ik geen fan van doosjes vouwen 😛

Ik weet dat ik veel meer potentie heb dan dat (ik neem aan de meesten wel), dus ik wil dat ook zo veel mogelijk benutten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geef mensen altijd wel de kans op hun eigen niveau aan de bak te gaan. Pas als dat echt te lang duurt of als ik zie dat iemand er met de pet naar gooit, of als ik zwart werken vermoed, gooi ik het over de 'broodbaanboeg'. Passend werk is veel fijner, dan is de kans dat iemand weer terug de uitkering in komt ook een stuk kleiner. Maar voor sommige mensen kan zulk werk net hetgeen zijn waardoor ze zelf hun best gaan doen om iets beters te vinden. Geldt natuurlijk niet voor mensen die dat al deden, dan demotiveert het juist. En er zijn ook echt veel mensen voor wie doosjes vouwen hartstikke mooi werk is. Vergis je niet dat in de bestanden veel mensen zitten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt voor wie dozen vouwen onder een loonkostensubsidie het hoogst haalbare is. Ik heb mensen echt zien opbloeien in dergelijk werk, maar dan is het qua niveau en belasting ook mooi passend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, dan ben jij één van de betere op dat vlak (samen met degene die mij nu onder haar hoede heeft). 

Wat ik heb begrepen is dat ze mensen in de uitkering zoveel mogelijk naar dit soort bedrijven sturen.

Daar is ook niks mis mee, helemaal nu ik het zo vanuit jouw argumenten hoor.

Maar voor mensen zoals ik is het inderdaad enorm demotiverend, alsof ik niet beter zou kunnen.

Ik heb de vrouw aan de telefoon ook meerdere malen bedankt dat ze mij nog even af wacht tot ik uiterlijk iets hoor van de opleiding/werk in de beveiliging.

En nogmaals, ik ben blij dat er mensen zoals jij bereid zijn mee te denken met de mensen en ze echt een kans willen geven. Dat geeft mij oprecht een goed gevoel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms is het belangrijk om weer gewoon een ritme in je dag te hebben, weer buiten te komen en het gevoel te hebben iets te bereiken. In zulke gevallen is het een hele mooie regeling. Maar dan moet er niet van hen geprofiteerd worden door stelselmatig van de ene leerwerkplek naar de andere gestuurd te worden.

En het zou eigenlijk een uitzondering moeten zijn voor dit soort mensen met een echt grote afstand tot de arbeidsmarkt, in plaats van de norm voor iedereen die een uitkering krijgt ongeacht hun situatie. Dus niet al na twee maanden net als bij @Marjoleink, dan heeft het geen enkele toegevoegde waarde behalve gratis arbeid voor dat bedrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe *ananas* het ook is, het ligt soms ook aan wat voor mensen je de laatste tijd voor je neus hebt gehad. Ik heb een tijdje veel fraudeurs achter elkaar gehad. Ik merkte toen dat ik de neiging kreeg om iedereen klem te zetten, zodat er geen enkele ruimte was voor fraude of het traject bewust verstieren. Dat is niet fraai en ook niet de reden dat ik dit werk wil doen, ik wil mensen graag verder helpen en positief benaderen. Toen dat even niet lukte heb ik bewust drie weken geen afspraken ingepland. De energie die je brengt is meestal ook de energie die je terugkrijgt. Maar als ik echt iets vermoed ben ik ook geen leuke. Dat hoort ook bij het werk natuurlijk. Vandaag heb ik veel van mijn mensen ingelicht dat ik weg ga. Sommigen zijn daar echt verdrietig over, anderen vinden het jammer, maar ik kan er ook wel een paar aanwijzen die een gat in de lucht springen. Meestal is dat gevoel dan wel wederzijds en ben ik ook blij dat ik daar niet meer mee aan tafel hoef. Het is niet altijd gemakkelijk en leuk werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, compleet begrijpelijk ja.

Het lijkt mij inderdaad geen makkelijk werk.. dus petje af voor je.

Tuurlijk probeer je je zo positief mogelijk op te stellen, want je wil natuurlijk helpen. Helaas denken sommigen daar anders over en dan moet je inderdaad hard optreden.

Nooit leuk natuurlijk, maar soms wel noodzakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend kon niet meer tegen de verwelkte margrieten in de voortuin en heeft ze afgeknipt. Hij gooide ze in het groenbakje op het aanrecht, waar ik net een prakkie stond te koken. Zie ik uit mijn ooghoek een lieveheersbeestje kruipen, dus ik attendeer hem daar even op. Zijn reactie: ooooh poekie!! Jij hoort niet in de kliko, nee hè, nee! Kom maar gauw hier, dan zet ik je lekker buiten op een plant met allemaal lekkere luizen, luilekkerland voor jou hè, ja! 😂😂😂

Gelukkig heeft hij een bbq ter compensatie 🤨.

• Haha 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Eefje:

Mijn vriend kon niet meer tegen de verwelkte margrieten in de voortuin en heeft ze afgeknipt. Hij gooide ze in het groenbakje op het aanrecht, waar ik net een prakkie stond te koken. Zie ik uit mijn ooghoek een lieveheersbeestje kruipen, dus ik attendeer hem daar even op. Zijn reactie: ooooh poekie!! Jij hoort niet in de kliko, nee hè, nee! Kom maar gauw hier, dan zet ik je lekker buiten op een plant met allemaal lekkere luizen, luilekkerland voor jou hè, ja! 😂😂😂

Gelukkig heeft hij een bbq ter compensatie 🤨.

Hoe vaak heeft hij die bbq ook alweer gebruikt zei je? 🤣

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man is helemaal blij dat ik heb gezegd dat er straks in de nieuwe tuin een robot grasmaaier mag komen 😂 Volgens mij ook wel zo een mannending. Hele avonden is ie dan bezig uit te zoeken welke het moet worden haha. Inmiddels weten we het, dus is het de komende tijd wachten op een mooie aanbieding 😉 Dat is dan wel weer handig natuurlijk.

Ik heb me opgegeven voor de cursus Spaans 😄

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gister gestruikeld over een panelenren. Maja, gestruikeld... Compleet met m'n gedachten ergens anders en er vol ingelopen. Was niet dat ik net m'n voeten niet hoog genoeg opgetild had. Compleet bond en blauw op m'n benen en m'n rechterarm. Helaas me ook opgevangen met m'n linker arm, die in een brace zit en waar maandag mri van gemaakt is omdat ik er nog zo'n last van heb van t vorige ongelukje. Hopelijk niet nog meer kapot gemaakt...

Waarom ben ik toch zo'n kluns 🙄😞😓🤕

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Manlief had een idee.

Hij sprak het uit en had er per direct spijt van.. 😂

Een grote open bak voor mijn schildpadden met een kas erin voor de kolenbranders.

De grote bak die ik nu heb wordt dan voor de eieren die zijn uitgekomen.

Heeft hij even geluk dat ik geen geld uit wil geven 😆

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Gister gestruikeld over een panelenren. Maja, gestruikeld... Compleet met m'n gedachten ergens anders en er vol ingelopen. Was niet dat ik net m'n voeten niet hoog genoeg opgetild had. Compleet bond en blauw op m'n benen en m'n rechterarm. Helaas me ook opgevangen met m'n linker arm, die in een brace zit en waar maandag mri van gemaakt is omdat ik er nog zo'n last van heb van t vorige ongelukje. Hopelijk niet nog meer kapot gemaakt...

Waarom ben ik toch zo'n kluns 🙄😞😓🤕

Dat is balen. Hopelijk valt het mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo balen joh, hopelijk heb je het niet erger gemaakt! 

Ik heb gisteren Gijs bijna vermoord. En Gijs mij, had zowat een hartaanval. Ik stond op van de bank, Gijs zat aan de andere kant van de kamer. Net toen ik een stap zette sprint hij vol onder mijn voet die gek! Ik voelde hem er onderuit schieten. Gelukkig kon ik mijn pas nog wat inhouden en heb ik hem niet vertrapt. Sjonge jonge zeg. Hij is zo vlug ook. Levensgevaarlijk.

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Beterschap @MichelleloveElmo ! Viel de schade mee?

Fijn dat het weer wat beter gaat @JacinthaBrehler

@Eefje Gijs is inderdaad levensgevaarlijk. 🤣

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Wij blijven lekker thuis.  Bij goed weer had ik de trap willen aflakken, maar ik denk dat we dat nu uitstellen en in plaats daar van de afwerklatjes op de badkamerramen gaan afmaken.

Vanaf zondag staan mijn zwager en z'n vriend op een camping bij ons in de buurt, dus die zullen ook nog wel langskomen denk ik. Of wij gaan naar hun, dat kan ook. Ze hebben voor een luxe campingplek met eigen sanitair gekozen, wel netjes en ook wel slim nu, eigen douche en wc bij je plek. Hoewel ik het wel erg luxe vind hoor haha, dat is niet echt meer kramperen 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-7-2020 at 23:54 zei BunnieHop:

Manlief had een idee.

Hij sprak het uit en had er per direct spijt van.. 😂

Een grote open bak voor mijn schildpadden met een kas erin voor de kolenbranders.

De grote bak die ik nu heb wordt dan voor de eieren die zijn uitgekomen.

Heeft hij even geluk dat ik geen geld uit wil geven 😆

Hoezo had hij er meteen spijt van? Wat ik al een tijdje wilde vragen: kolenbranders zijn toch ook schildpadden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .