Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

• Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

Net maar ff een compleet rondje bellen gedaan.

Tesla kreeg ik niet te pakken.

Avdd kon me niet aannemen, totdat ik een opleiding heb afgerond (opleiding daar duurt 2 jaar, dus dacht het mooi van niet).

Maat beveiliging heeft geen opleidingen, plus ze hebben al iemand voor de vacature.

Trigion staat tot nu toe bovenaan, die hadden op het moment geen vacatures met opleidingsmogelijkheden. Die beginnen in oktober, dus degene aan de telefoon heeft mij gelijk in die poule gezet.

Een compleet gefaalde missie, maar ik kijk wel uit naar oktober of ik erin kom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Koosje:

Ondanks alle tegenslagen, geef de moed niet op.
Er komt vast wel een leuke baan op je pad!

Ik laat me niet makkelijk neerhalen gelukkig 🙂

meneer aan de telefoon zei wel dat ik een hele goede potentie heb op de vacature die vrij komt in oktober.

Dan moet ik deze week even met de gemeente in overleg of zij het als probleem zien.

Zo niet, dan wacht ik de periode af.

ik heb geloof ik al 3 sites compleet afgestruind naar werk, maar er zit niks leuks tussen voor mij, of ik heb er niet de certificaten voor en ben die dan ook niet van plan te gaan halen (HBO of hoger) 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink, denk het wel.

Ik bel morgen en eventueel overmorgen nog naar ze en mochten ze dan nog niet opnemen sluit ik Tesla ook uit.

Uiterlijk vrijdag wil ik ook de gemeente op de hoogte brengen en kijken wat zij van het opleiding/werk idee vinden bij de beveiliging.

Tot nu toe heb ik daar mijn pijlen op gericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Mijn vriend en ik zijn vandaag 18 maandtjes bij elkaar❤️ we gaan zo voor t eerst sinds tijden uiteten. Super veel zin in en benieuwd hoe t gaat ivm corona maatregelen

Gefeliciteerd! En bedankt voor de reminder! Wij zijn vandaag 13 jaar bij elkaar 😲. En Gijs is jarig 🎂. Misschien ook maar wat leuks doen met eten, denk dat mijn vriend er ook niet aan heeft gedacht haha! Waar gaan jullie eten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Eefje:

Gefeliciteerd! En bedankt voor de reminder! Wij zijn vandaag 13 jaar bij elkaar 😲. En Gijs is jarig 🎂. Misschien ook maar wat leuks doen met eten, denk dat mijn vriend er ook niet aan heeft gedacht haha! Waar gaan jullie eten? 

Thanx en graag gedaan😉

We hebben gegeten bij Hudson en samen gemengd voorgerecht genomen voor 4 personen+ ipv een hoofdgerecht en beide 1,5 toetje. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei BunnieHop:

Net maar ff een compleet rondje bellen gedaan.

Tesla kreeg ik niet te pakken.

Avdd kon me niet aannemen, totdat ik een opleiding heb afgerond (opleiding daar duurt 2 jaar, dus dacht het mooi van niet).

Maat beveiliging heeft geen opleidingen, plus ze hebben al iemand voor de vacature.

Trigion staat tot nu toe bovenaan, die hadden op het moment geen vacatures met opleidingsmogelijkheden. Die beginnen in oktober, dus degene aan de telefoon heeft mij gelijk in die poule gezet.

Een compleet gefaalde missie, maar ik kijk wel uit naar oktober of ik erin kom.

Dat is toch geen gefaalde missie? Helaas kost het vaak heel wat moeite en tijd om een baan te vinden. Maar het kan natuurlijk frustrerend zijn als je steeds het deksel op je neus krijgt. Je hebt in ieder geval weer extra sollicitatie-ervaring opgedaan. En door de corona-maatregelen duurt het nu soms langer dan normaal voor je terugkoppeling krijgt. Succes!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Eefje:

Wat een goed idee! Voorgerechten zijn vaak het lekkerst! Toetjes geen idee, kom zelden een restaurant tegen dat lactose vrije opties heeft 😩

Herkenbaar, mijn zoontje moet meestal tevreden zijn met een waterijsje... 🙈

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

Dat is toch geen gefaalde missie? Helaas kost het vaak heel wat moeite en tijd om een baan te vinden. Maar het kan natuurlijk frustrerend zijn als je steeds het deksel op je neus krijgt. Je hebt in ieder geval weer extra sollicitatie-ervaring opgedaan. En door de corona-maatregelen duurt het nu soms langer dan normaal voor je terugkoppeling krijgt. Succes!

Daar heb je absoluut gelijk in 🙂

Het is nooit fijn om afgewezen te worden, alhoewel mijn mentaliteit er wel naar stond dàt ik afgewezen zou worden, dus dat scheelde al iets.

Ik heb vandaag Tesla nog gebeld, ben ik ook afgewezen (bij die ben ik daar eigenlijk wel blij om, aangezien er op de reviews heel veel geklaagd werd over overuren, slecht salaris en amper doorgroeimogelijkheden).

En net ook maar per direct de gemeente gebeld. Die waren blijkbaar al van plan mij in een leerplaats te zetten (in mijn ogen gratis werknemers voor dat bedrijf), maar daar ben ik het totaal niet mee eens.

Dus ik uitgelegd hoe ik erin sta en dat ik al een aantal sollicitaties heb weggedaan en dat er eentje openstaat voor begin oktober waar ik al bij in een poule zit.

Ze was gelukkig zo aardig om mij uitstel van executie te geven. Dus als ik daar tegen die tijd ook voor wordt afgewezen, zal ik helaas wel richting een leerplek moeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei BunnieHop:

Daar heb je absoluut gelijk in 🙂

Het is nooit fijn om afgewezen te worden, alhoewel mijn mentaliteit er wel naar stond dàt ik afgewezen zou worden, dus dat scheelde al iets.

Ik heb vandaag Tesla nog gebeld, ben ik ook afgewezen (bij die ben ik daar eigenlijk wel blij om, aangezien er op de reviews heel veel geklaagd werd over overuren, slecht salaris en amper doorgroeimogelijkheden).

En net ook maar per direct de gemeente gebeld. Die waren blijkbaar al van plan mij in een leerplaats te zetten (in mijn ogen gratis werknemers voor dat bedrijf), maar daar ben ik het totaal niet mee eens.

Dus ik uitgelegd hoe ik erin sta en dat ik al een aantal sollicitaties heb weggedaan en dat er eentje openstaat voor begin oktober waar ik al bij in een poule zit.

Ze was gelukkig zo aardig om mij uitstel van executie te geven. Dus als ik daar tegen die tijd ook voor wordt afgewezen, zal ik helaas wel richting een leerplek moeten.

Jammer dat het niks geworden is met de vacatures waarop je gereageerd hebt, maar je komt vast wel weer eens iets moois tegen. Ik heb ook periodes dat ik echt helemaal geen een leuke vacature tegenkom, best frustrerend.

Is een leerplek dan niet zo'n leerwerkplek waar je gewoon ook uitbetaald wordt of werkt dat anders? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Jammer dat het niks geworden is met de vacatures waarop je gereageerd hebt, maar je komt vast wel weer eens iets moois tegen. Ik heb ook periodes dat ik echt helemaal geen een leuke vacature tegenkom, best frustrerend.

Is een leerplek dan niet zo'n leerwerkplek waar je gewoon ook uitbetaald wordt of werkt dat anders? 

Er komt vast wel iets op mijn pad ja.

Voor nu heb ik nog een levenslijn, maar die staat niet vast en dat is pas in oktober (opleiding beveiliging gelijk met werk erbij).

Tot die tijd blijf ik wel gewoon solliciteren voor het geval dat.

Een leerplek kun je zien als ervaring opdoen en werken met behoud van uitkering.

En na 3 maanden knikkeren ze je er weer uit en dan ga je naar het volgende leerplek.

Dus nee, dat zie ik echt niet zitten 😛

Ik wil juist werken om uit de uitkering te komen en doelen na te jagen, zoals een koophuis (dan woon ik ook eindelijk niet meer langs m'n ouders die constant lopen te mauwen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei BunnieHop:

Er komt vast wel iets op mijn pad ja.

Voor nu heb ik nog een levenslijn, maar die staat niet vast en dat is pas in oktober (opleiding beveiliging gelijk met werk erbij).

Tot die tijd blijf ik wel gewoon solliciteren voor het geval dat.

Een leerplek kun je zien als ervaring opdoen en werken met behoud van uitkering.

En na 3 maanden knikkeren ze je er weer uit en dan ga je naar het volgende leerplek.

Dus nee, dat zie ik echt niet zitten 😛

Ik wil juist werken om uit de uitkering te komen en doelen na te jagen, zoals een koophuis (dan woon ik ook eindelijk niet meer langs m'n ouders die constant lopen te mauwen).

Ah, bedankt voor de uitleg! Dus een leerplek is eigenlijk een mooie benaming voor tijdelijk werk zonder salaris, oftewel tijdelijk vrijwilligerswerk. 😜 Ik snap dan inderdaad wel dat je liever meteen echt aan de slag gaat, eventueel in combinatie met een opleiding, maar dat je in ieder geval direct naar behoren wordt uitbetaald. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ah, bedankt voor de uitleg! Dus een leerplek is eigenlijk een mooie benaming voor tijdelijk werk zonder salaris, oftewel tijdelijk vrijwilligerswerk. 😜 Ik snap dan inderdaad wel dat je liever meteen echt aan de slag gaat, eventueel in combinatie met een opleiding, maar dat je in ieder geval direct naar behoren wordt uitbetaald. 

Dat inderdaad, haha.

En ja, ik wil gewoon gelijk fatsoenlijk aan het werk gezet worden, en niet als een of andere jojo alle kanten op gesleurd worden.

Ik heb verhalen gehoord van mensen die dus al jaren in dat traject blijven hangen..

Lijkt me echt verschrikkelijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff jaren.. lijkt mij ook niks. Prima oplossing inderdaad voor 3 maanden of zo, maar als je goed werkt levert mogen ze je daar best naar betalen lijkt mij? Hopelijk vind je snel iets dat wel fatsoenlijk geld oplevert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei IreneM:

Pff jaren.. lijkt mij ook niks. Prima oplossing inderdaad voor 3 maanden of zo, maar als je goed werkt levert mogen ze je daar best naar betalen lijkt mij? Hopelijk vind je snel iets dat wel fatsoenlijk geld oplevert. 

Ik hoop dat ook ja 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei IreneM:

Volgens mij zitten hier nog wel een paar mensen met kinderen die moeilijke eters zijn. Ik kwam dit tegen en moest aan jullie denken! https://favorflav.com/nl/eat-drink/food-stories/moeder-maakt-eetbare-kunstwerken-zodat-zoon-zn-bord-leeg-eet/

Dat gaat me toch echt te ver. Wel heel knap gedaan hoor.

Een leerwerkplek is bedoeld om ervaring op te doen en in het werkritme te komen, bijvoorbeeld als je 10 jaar in de bijstand hebt gezeten. Maar in jouw geval lijkt me dat ook flauwekul.

Ik ben ook weleens benaderd door zo'n bedrijf, dat onder het mom van "terugkeren op de arbeidsmarkt" gratis arbeid zocht. Ik zat op dat moment 2 maanden zonder werk, dus ik heb heel hard gelachen. Een maand later had ik een betaalde baan.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Marjoleink:

Dat gaat me toch echt te ver. Wel heel knap gedaan hoor.

Een leerwerkplek is bedoeld om ervaring op te doen en in het werkritme te komen, bijvoorbeeld als je 10 jaar in de bijstand hebt gezeten. Maar in jouw geval lijkt me dat ook flauwekul.

Ik ben ook weleens benaderd door zo'n bedrijf, dat onder het mom van "terugkeren op de arbeidsmarkt" gratis arbeid zocht. Ik zat op dat moment 2 maanden zonder werk, dus ik heb heel hard gelachen. Een maand later had ik een betaalde baan.

Ik zit ongeveer 4 jaar thuis, maar als ik morgen per direct kan beginnen dan red ik dat echt wel hoor.

Zo'n leerplek vind ik ook echt flauwekul en hier doen ze dat echt onder t mom van gratis werknemers.

Sinds wanneer leer je iets van kartonnen doosjes vouwen de hele week lang?

Blegh, krijg er nou al nachtmerries van haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg ook zo'n aanbieding van de gemeente.
Doosjes vouwen voor de IOAW uitkering terwijl daar haast niets van overbleef omdat mijn vrouw toen 50% werkte.
Als ik dat "doosjesvouwwerk" een jaar lang zou doen kon ik mogelijk een betaalde baan krijgen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .