Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Na zo'n 3 dagen en heel veel uur later EINDELIJK een voorbeeld gevonden hoe het zit met inkomstenbelasting en de kortingen die erbij horen...

Nog steeds heb ik wel een aantal vragen, maar ik heb de basis in ieder geval door.

Mijn boekhouding heeft een upgrade gehad van level 8jarige naar 9jarige 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk zou de basis gewoon op de middelbare moeten worden uitgelegd. We hebben het boxenstelsel wel gehad, maar dat was volgens mij ook in de bovenbouw, dus als je geen economie kiest dan krijg je het helemaal niet.

En is het niet uit te leggen aan iemamd van 15, dan is het stelsel sowieso te ingewikkeld zou ik zeggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211

Ik heb voor één jaartje economie gehad op het middelbaar, maar dat ging mij wel zo slecht af dat ik het pakket natuur en techniek had gekozen en economie compleet had laten vallen (ik stond een 3 gemiddeld voor economie, haha).

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt in je stelling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb examen gedaan in economie 1 en 2, maar daar kwam het belastingstelsel niet in voor hoor. Pas bij mijn studie verzekeringswiskunde kwam het aan bod.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink, da's wel erg laat!

Ik vind dat als iemand economie volgt de belangrijkste dingen wel als eerst aan bod mogen komen.

En dat is de basis waar iedere werkende mee te kampen heeft: inkomstenbelasting en de bijbehorende kortingen, aftreksels, etc..

Want immers werkt iedereen en betaalt iedereen.

Misschien dat ik dit kort door de bocht bekijk hoor, haha 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had op de middelbare de economie richting gekozen (weet nog steeds niet wat mij toen bezielde), maar ik weet er werkelijk niks meer van. Ondertussen zal de boel ook wel flink verandert zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké.... ik had een afspraak vanmiddag met iemand om 16.45 uur. Ik keurig op tijd op locatie. Persoon loopt 15 minuten uit. Prima, kan gebeuren. Zitten we nog geen 5 minuten in ons gesprek gaat z’n telefoon en met een “sorry deze móét ik even nemen, is m’n financieel adviseur” neemt hij zijn telefoon aan. Op luidspreker. F.A. vraagt “of het even uitkomt”. Waarop persoon mij aankijkt, ik hem met een blik terug aankijk van “wat denk je zelf...?!” En persoon zegt “Ja hoor, het kan wel even.” 
Ik heb 5 minuten bij het gesprek mezelf vreselijk ongemakkelijk zitten voelen (allerlei privé gegevens vlogen over tafel), vervolgens een Post-it van zijn bureau gepakt, daarop geschreven dat ik een nieuwe afspraak maak en nu vertrek en ik ben vertrokken. 

Ik kreeg later nog een sms bericht van hem waarin hij mij “bedankte voor de gegeven ruimte”. Tja, ik had hier totaal geen zin in zo aan het einde van m’n dag vlak voor een druk weekend met toch al pijn in m’n kop. Dus graag gedaan denk ik dan maar... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is echt buitengewoon lomp. Van hem dan, niet van jou. Volgens mij had hij dat achteraf zelf ook wel door. Goed dat je weggegaan bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat onbeschoft @JacinthaBrehler

Ik ben bezig met een marktplaats project, ik heb er nog een paar staan, maar dit is de ergste. Vier houten eetkamerstoelen, van die ouderwetse eikenhouten. Waren wit gelakt, die maak ik even leuk dacht ik. Dus schuren, krijtverf erop, doorschuren voor de doorleefde look en blank mat aflakken tegen krassen en afgevende donkere broeken. Keer vier dus. Manman. Er zijn er nu twee klaar voor de blanke lak, eentje is eerste keer geschuurd en eentje nog onaangeraakt. Als ik nog eens zoiets bedenk herinner me hier dan even aan 😅.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou echt hoor... ik vond het ook echt niet kunnen. 

Morgen met 2 collega’s de MDO ruimte schilderen. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden, is m’n eerste onderdeel van één van de projecten die ik op me genomen heb. Hoop zó dat het én goed gaat (collega 1 heeft een hekel aan schilderen maar komt wel, ik kan niet schilderen want ik zie het gewoon niet met m’n 15% zicht en collega 2 is van ‘grote halen snel thuis’-methode dus lekker cluppie bij mekaar 🤣) maar ook dat zoals ik het in gedachten heb het ook uitpakt. 

Één muur wordt nachtblauw. Daar komen verschillende maten van verschillende soorten prints van planten aan te hangen in naturel houten lijstjes. Voor die muur komt een industrieel krukje met drie verschillende hoogtes waar 3 planten op komen te staan. Die planten staan in mat witte potten met een zwarte mand eromheen. In de rechter hoek staan 2 grote fauteuils in donkerbruin (tegen zwart aan). Tussen die fauteuils komt een industrieel rond bijzettafeltje waar je ook wat in kunt doen (in dit geval een fleecedeken in kleur zeegroen) met op de bijzettafel een pot in glimmend zwart met een klimop erin. De overige muren en de deur worden gebroken wit. 
Op de tafel komt nog een witte pot (doorzichtig wit, beter voor de wortels) met een orchidee erin. Op de vensterbank een glimmend zwarte ‘schaal’ (soort bootje) met wat kleine plantjes erin en een groepje van 3 kleine pannenkoek-plantjes in zwarte potjes. 

Aan 1 van de witte muren een whiteboard wat je er makkelijk af kunt halen, zodat de witte muur ook gebruikt kan worden als achtergrond voor een beamer. En aan die zelfde muur nog een zwart rekje waar wat kleine dingetjes op kunnen staan. Maar dat dan zover mogelijk naar de zijkant zodat je er met de beamer geen last van hebt. 

Het “we mogen van de ‘budgetman’ geen nieuwe tafel en stoelen aanschaffen”-probleem heeft zichzelf ook opgelost. Één van de andere collega’s in het pand appte mij vorige week dat ze van ons tafel-probleem gehoord had. Zij had thuis nog een tafel en een bankje over dat ze naar kantoor wilde hebben voor in haar kamer. In de MDO mochten dan de tafel en stoelen komen te staan die nu in haar kamer staan. Ik he-le-maal heppie want dat is precies de stijl van de kamer zoals ik het voor mij zag (op kleur van de stoelen na, maar daar kom ik wel overheen). Dus super tof natuurlijk! Morgen wordt dat ook meteen omgeruild. 

Oooooo.... ik kan niet wachten tot het eindresultaat 🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk! 

Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

IMG_20200711_231920373.thumb.jpg.acbdd243152ed496ea27ad88e1ea3ef1.jpg

• Vind ik leuk 10
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de blauwe muur geschilderd, alle plinten afgeplakt zodat het met het schilderen van de witte muren niet nog moet gebeuren. De witte muren en de radiatoren moeten nog geschilderd, net als het aflakken van de deuren en de deurkozijnen. Dat gaat deze week nog ergens gebeuren waarschijnlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat contact zoeken van die bedrijven laat wel erg op zich wachten zeg...

Ze mogen ook gewoon zeggen dat ze me niet willen.

Ondertussen maar weer 2 sollicitaties weggedaan, allebei in de beveiligings branche.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Behoorlijk.

Is al bijna een week geleden.

Ik weet niet hoe lang ik op zoiets zou moeten gaan zitten wachten, maar ik ben behoorlijk ongeduldig aan het worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben oude foto's voor mijn moeder aan het scannen, zodat ze beter bewaard blijven en er meer mensen plezier van hebben.

Even een stukje familiegeschiedenis in duiken dus. Maar ik vind het wel leuk om jeugdfoto's van  mijn opa en oma, baby & tienerfoto's van m'n moeder (incl. band-posters op haar slaapkamerdeur!)  en foto's van de verkering-tijd van mijn ouders te zien haha. En zelfs foto's van familieleden die ik nooit gekend heb, zoals over-over-grootouders, bet-overgroot-ouders? Ik weet niet eens hoe je het noemt, de opa's en oma's van mijn opa's en oma's. Maar ook de foto van mijn opa in zijn uniform voor hij naar de oorlog in nederlands indië ging... zo jong! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag had ik afscheidslunch met mijn collega's, ik kreeg oa deze voor op mijn bureau bij mijn nieuwe werk. Nog even een mooie naam voor verzinnen die in ons repertoire past 😃

IMG_20200714_205346499.thumb.jpg.99c86059b6198663d96b65159221e5fe.jpg

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Haha, zo tof! Al een naam verzonnen?

Henry! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites