Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

1 uur geleden zei Hallo Hoi:

Nee. Niks leuks, gewoon even bijkomen, beter worden en lekker veel slapen. Ook een keertje lekker. Wie kan nou zeggen dat hij of zij kan relaxen midden in de toetsweek?? 

Beterschap, dametje! Ik ben bang dat je je toetsen in moet halen toch? Dus dan kun je nu lekker relaxen en opknappen, maar wordt het straks toch weer aanpoten. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben het verharde deel van de tuin bij de wei getrokken. Angel heeft rotstraal door de modderpoel 😞 Ze komen dat verharde deel niet meer af.. Ze zijn wel zindelijk. Beetje uit nood dat ze nu bij de mesthoop kunnen, maar ze mesten ook alleen maar daar 😂 Ideaal. Konijnen niet echt zindelijk te noemen, maar de pony's wel. Gekke beesten. Ze lopen er ook gewoon echt naar toe...

Vanmorgen die man van Heritage op bezoek gehad voor offertes voor de weide-omheining. Dat spul is zoooo duur, maar ook zo ontzettend mooi. Nu weten we in elk geval waar we naar toe moeten sparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Balen van Angel. Voor in de toekomst een verharde uitloop / paddock / dreinage systeem in de planning? Grappig dat ze zindelijk zijn, wel handig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Balen dees, geen hele grote verrassing, het was echt erg nat.. ik heb ook echt nog zitten denken hoe je dat niet al te duur op kunt lossen, maar ik heb nog geen antwoord..  hopelijk trekt het snel weer bij nu ze droog staan! Handig dat ze zindelijk zijn, misschien kunnen ze eens met je konijnen praten 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was vandaag met de trein naar Rotterdam, met de bedoeling om voor weinig geld mijn garderobe eens flink uit te breiden, want uitverkoop. Uiteindelijk heb ik alleen een sjaaltje gekocht, dat weliswaar heel leuk is, maar eigenlijk niet de kleur waar ik naar op zoek was. We waren duidelijk een paar weken te laat. Bij C&A was het zelfs zo erg dat ze bijna alleen nog maar maat 34 en 60 hadden, en daar pas ik allebei niet in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drainagesysteem wordt het zeker niet. Heb ik naar gekeken, maar het probleem daarmee is dat de grond in de zomer weer heel erg uitdroogt en constant die hele wei moeten sproeien zie ik ook niet zo zitten. Optie 2 is geulen graven, omdat we natuurlijk die waterpoel in de wei hebben en aan alle kanten greppels/beekjes. Dus dat is eenvoudig op te lossen. Maar eenmaal een erg natte periode, zoals nu, en ze trappen die eenvoudig dicht. Bovendien houden onze kippen van graven, dus dat is een oplossing die niet gaat werken. Ik ga eerst een bodemmonster nemen en bekijken op welk grondtype we zitten. Als het zand is, gaan we voor keren en ophogen. En daarna opnieuw inzaaien met paardengras. Als dat allemaal goed lukt en goed gedaan wordt, blijft de grond als het goed is droog. Als het veengrond blijkt, zijn we de sigaar. 

En Angel heeft er totaal geen last van. Gelukkig. Ze heeft het ook maar aan een hoef en Najla heeft nergens last van. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat ze weinig last heeft! Ik ben benieuwd, klinkt als een flink project! 

Ik ga zo naar een feest met het thema gabbers en altos. Vorig jaar was het gewoon een fout feest, toen ben ik al als gabber gegaan, dus nu maar als alto. Ik dacht wat moet ik aaaaaannn... Nu blijkt dat ik gewoon mijn normale kleding aan kan, zwarte skinny, zwart tshirt met opdruk, zwarte geruite blouse en schoenen die iets weg hebben van kistjes. Afgemaakt met iets te veel zwarte eyeliner en ik ben hartstikke alto 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eveeje bent met je vakantie niet in de buurt van China geweest hoop ik?? Er zou maar iemand met dat virus op het schip hebben gezeten.... Ik krijg het Spaans benauwd van het idee dat het hier misschien ook een keer komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik ben niet in de buurt van China geweest. Wel in de buurt van Chinezen. Dus dan maar net hopen dat die niet uit Wuhan kwamen 😉 Ik ben er overigens niet zo bang voor hoor, en ook nog geen griepverschijnselen gehad, dus we zitten vast goed 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Wat. Een. Dag. Ik heb amper wat gedaan maar ben compleet gesloopt. En geen idee waarom 🤔

Niks gedaan of met een heleboel dingen tegelijkertijd bezig geweest waardoor je het GEVOEL hebt amper wat gedaan te hebben? Want dat laatste kan je best wel slopen (het eerste ook, maar dan misschien uit verveling, haha). 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Wat. Een. Dag. Ik heb amper wat gedaan maar ben compleet gesloopt. En geen idee waarom 🤔

Druk in je hoofd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Soms heb je gewoon van die dagen dat je minder energie hebt.

Een handig mentaal hulpsteuntje hiervoor vind ik de lepel-theorie, ken je dat? 

Dan was dit een dag waarop je begint met minder lepels, of waarop de dingen die je doet meer lepels kosten dan normaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie mogen door voor de koelkast (@happy211 al gebruik ik lampjes ipv lepels). 
Ik ben niet  ‘gewoon’ moe, maar moet leren omgaan met de balans tussen m’n ADHD (die ik echt flink heb) en m’n chronisch ziek zijn sinds augustus. En dat sloopt op het moment nogal... als ik om 10.30 uur m’n bed uit kom vier ik bijna feest als ik er om 20.30 uur weer in mag. Ik werk al maanden niet/nauwelijks (hooguit vanuit huis soms wat ondersteuning aan cliënten via de app of mail) en dat is niks voor mij maar ik heb niet de energie om wat extra te doen. 

Vanmiddag moest ik eten halen voor Skittles en Yoda  (mijn honden) en daarna ben ik zó moe dat ik alleen maar wil slapen. Tot een driekwart jaar geleden deed ik zoiets er gewoon even bij... dat is dan best een klap als het niet lukt meer om het ‘er even bij te doen’ 🙁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan ik me wel een beetje voorstellen ja. Is er nog progressie mogelijk?

Voor mij is door mijn asperger en mijn whiplash het al een hele uitdaging om me staande te houden, laat staan dat mensen dan ook nog wat van je verwachten. Vanmorgen werd ik gevraagd om naast mijn werkzaamheden een extra project te doen. Aangezien het een hele mooie kans is heb ik ja gezegd, maar dit was de eerste dag en ik ben nu al kapot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vaak duurt het ook een tijdje voor je de juiste medicijnen en de juiste dosering hebt gevonden (bij mij zelfs 5 jaar 🙁). Gewoon goed luisteren naar je lijf en niet bang zijn om om hulp te vragen, dan komt alles goed 🙂.

En vooral blijven genieten van je beestenboel 😉.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei happy211:

Vaak duurt het ook een tijdje voor je de juiste medicijnen en de juiste dosering hebt gevonden (bij mij zelfs 5 jaar 🙁). Gewoon goed luisteren naar je lijf en niet bang zijn om om hulp te vragen, dan komt alles goed 🙂.

En vooral blijven genieten van je beestenboel 😉.

Hulp vragen...? Wat is dat...? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Hulp vragen...? Wat is dat...? 

Dat is iets dat heel moeilijk is, maar uiteindelijk toch wel heel fijn. 

Zo heb ik vanavond mijn ex-man gebeld of hij voor de konijnen wilde zorgen, zodat ik mijn energie kon gebruiken om mijn kind te helpen met zijn huiswerk. Maar inderdaad, als het alleen voor mezelf was had ik nog liever mijn tong afgebeten dan om hulp te vragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bekijk het altijd zo: als iemand mij om hulp vraagt, dan doe ik het met alle liefde.

Dat maakt het makkelijker, omdat vrienden vaak wel willen helpen maar niet goed weten hoe. Dan is bijvoorbeeld een keer bij hen mee-eten voor hen duidelijk en betekent voor mij dat ik dag niet hoef te koken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha, ja gisteren ging het beter. Vandaag pak ik niet in, op zaterdag halen ze hier nog steeds geen pakjes op bij de postpunten, dus dat heeft weinig zin. 

Vanavond gaan we gezellig naar de bioscoop en uit eten in Antwerpen, met vrienden, die ken ik via dit forum, echt helemaal uit de begintijd zelfs 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites