Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

• Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

@MichelleloveElmo veel sterkte en gecondoleerd. 

Wat het belletje-trek-verhaal betreft: we hadden de bel eruit getrokken. Gingen ze kloppen. Maar niet normaal, nee, zo hard dat je zou denken dat ze dwars door de deur zouden komen (spinazie is zeker weer in tegenwoordig, Popeye-kinderen 😱). Vandaag was de maat vol. We wisten waar ze woonden en m’n moeder is om 20.00 uur na de 4e keer aankloppen in een uur tijd naar het huis toegelopen. Toevallig zat de hele ‘bende’ in de achtertuin te schuilen voor een regenbui. Dus ze is omgelopen naar de voordeur, moeders deed open en mijn moeder heeft alleen maar gezegd “dat zooitje ongeregeld wat in uw achtertuin zit wil ik graag nu even spreken met u erbij.”  Dus de kinderen werden naar binnen geroepen. Het zijn Marrokkaans/Nederlandse kinderen en de twee zoons kregen direct een draai om de oren en moesten naar boven. De andere twee jongens waren vriendjes. Als ze het nog een keer doen brengen de zoons ons naar hun ouders. Want dan gaat óf mijn moeder óf ik opnieuw even langs voor een babbeltje. Skittles en Yoda liggen constant te waken en zijn bij ieder geluid alert en als ik net even lig te slapen/rusten en de bel gaat ben ik ook niet blij. Bovendien stonden ze nu ook vanaf de andere hoek van de straat ons uit te schelden en zo. Dat is gewoon treiteren. 
Na dat gesprek moest ze nog naar een 2e huis. Daar kon ze dr preek in het Engels nog eens over doen, maar ook dit kind zou op z’n kop krijgen. 
Ben benieuwd of het geholpen heeft. M’n moeder heeft nog vermeld dat als het niet stopt en een tweede gesprek niet helpt de wijkagent ingeschakeld gaat worden. Wij houden wel rekening met hun door Skittles en Yoda kort te houden als we langs ze lopen (de dochter is bang voor honden) dus ze mogen best wel wat energie erin steken om hun kroost uit onze voortuin te houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een keer belletje lellen is leuk maar dan moet het ook wel ophouden.
Dit is gewoon treiteren, kan echt niet door de beugel en moet gestopt worden.
Goeie actie van je moeder!!!.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat goed van je moeder! Ik hoop dat ze het nu hebben afgeleerd.

Straks komt een man mijn kamer opmeten voor de inloopkast. Het is in huis nogal een puinzooi, omdat ik in deze laatste week elke week een eindopdracht moet inleveren. Dus ik schaam me kapot. Ik mik denk ik zo even snel al mijn boeken en aantekeningen in de slaapkamer en dan doe ik snel de deur dicht 😅 
Gisteren hadden we een online onderwijsgroep. Het werd als extra service aangeboden dit vak en ik was daar heel blij mee. Maar toen bleek de helft niet op te komen dagen en van de mensen die er wel waren had bijna niemand iets voorbereid. Zo irritant is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben bericht dat we komende vrijdag met ons zoontje een echo in het ziekenhuis.

Begin corona zijn we met hem naar de huisarts geweest omdat hij een bult in z'n lies heeft en het vermoeden is dat hij een liesbreuk heeft.

Omdat de huisarts het niet goed kon voelen en hij er gelukkig niet veel last van heeft moesten we het even aanzien. Van de week toch maar weer gebeld nadat er na zwemles weer een dik ei zat en nu bericht dat hij dus voor een echo moet.

Ben blij dat er wat gebeurt, maar ergens wel zenuwachtig. Als het wel een liesbreuk is zit de kans er dik in dat het uiteindelijk een operatie wordt, arm kind. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ziet ernaar uit dat ik na de zomervakantie dubbel zoveel werk moet gaan uitvoeren, dus ik heb mijn leidinggevende zojuist ook even vriendelijk gemaild of ik dan ook dubbel zoveel uren krijg en een hele waslijst aan werkzaamheden die vanaf september op mijn bordje komen meegestuurd. Ik ben benieuwd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Het ziet ernaar uit dat ik na de zomervakantie dubbel zoveel werk moet gaan uitvoeren, dus ik heb mijn leidinggevende zojuist ook even vriendelijk gemaild of ik dan ook dubbel zoveel uren krijg en een hele waslijst aan werkzaamheden die vanaf september op mijn bordje komen meegestuurd. Ik ben benieuwd. 

En dubbel salaris niet te vergeten!

Hoe komt het dat je vanaf september zoveel werk hebt?

Ik heb volgens de planning deze week 54 uur werk (en ik werk parttime). Nu is de planning aangepast, maar het werk blijft gewoon hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Marjoleink:

En dubbel salaris niet te vergeten!

Hoe komt het dat je vanaf september zoveel werk hebt?

Ik heb volgens de planning deze week 54 uur werk (en ik werk parttime). Nu is de planning aangepast, maar het werk blijft gewoon hetzelfde.

We krijgen subsidie om ons onderzoek volgend jaar opnieuw te doen, omdat we het vanwege het coronavirus niet volledig konden uitvoeren, maar het onderzoek van dit jaar loopt na de zomer ook nog door, dus dat betekent een dubbele dataverzameling en dus meer werk (en hopelijk meer salaris ja, haha). 

54 uur voor een parttime functie? Pff, waar haal je de tijd vandaan? Voor een fulltime functie vind ik dat al wel erg veel. Is er iemand anders die jouw werk gedeeltelijk overneemt nu de planning is aangepast of wordt het uitgesteld/moet jij het alsnog doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is eenmalig. Alles gaat net wat moeilijker vanuit huis, ik moet een project afronden en twee nieuwe opstarten, en ik ben een dag op cursus. Ik zie wel hoe het loopt. Ik boek mijn overuren wel gewoon hoor, ik werk niet gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Pablo&Lola:

Dat scheelt wel. Ik krijg mijn overuren niet uitbetaald, dus ik het vertik het ook echt om meer uren te werken dan in m'n contract staan. 

Dat zou ik inderdaad ook niet doen! Gratis werk doe je als vrijwilliger niet als betaalde kracht. Absurd trouwens dat ze dat niet uitbetalen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Dat zou ik inderdaad ook niet doen! Gratis werk doe je als vrijwilliger niet als betaalde kracht. Absurd trouwens dat ze dat niet uitbetalen!

Precies! Ik moest wel lachen, een collega begon vandaag tijdens een online overleg of ik nu extra uren zou krijgen. Toen zei een andere collega: "Ah, nee joh, ze doet het vanaf nu allemaal vrijwillig". Uhhh, denk het niet. 😂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo kon ik in januari via de gemeente aan een baan komen.
Moest wel 3 maanden voor Jan met de korte achternaam aan het werk voordat ik überhaupt loon zou krijgen.
Aangekaart dat ik geen aanspraak maakte op een uitkering of iets wat daar op lijkt en of ze daarmee clementie wilden houden?

Maar nee hoor, dat kon niet.
De uitbuiters...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .