Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

1 uur geleden zei Koosje:

Is je zoon muzikaal? @Marjoleink ?

Heel erg. We hebben samen een poosje pianoles gehad, en hij heeft een absoluut gehoor. Hij speelt ook weleens zomaar iets wat bij hem opkomt. 

Hij houdt erg van rapmuziek en andere dingen die ik niet mooi vind, en hij wilde een launchpad om muziek te componeren. Ik wil dat uiteraard stimuleren, dus die heeft hij nu. Ik was even vergeten dat de speakers van de pc kapot zijn, dus daar moesten ook snel nieuwe voor besteld worden. 

Een launchpad is denk ik net zoiets @BunnieHop, alleen dan vierkant. Onder de toetsen zitten standaard geluiden maar je kunt ze ook zelf programmeren met behulp van Ableton.

Hij is 14, dus het is afwachten of dit zijn nieuwe hobby wordt, of dat het na 3 maanden in een hoekje ligt. Maar hij is zo muzikaal dat ik het heel zonde vind als hij er niks mee doet. Ik bleek trouwens zelf ook best muzikaal te zijn, terwijl ik dat nooit geweten heb, maar pianoles na je 40e kost een stuk meer moeite moet ik zeggen. Ook al omdat je als alleenstaande moeder altijd of geen geld of geen tijd of geen energie hebt😕

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

@Marjoleink

Dat is mooi dat je zoon muzikaal is.

En dan is zo'n Launchpad misschien wel een goed idee.
Ik doe het op een arranger keyboard (Yamaha PSR S670) en ik speel wat in me op komt.

Elk muziekstuk wat ik hier gepost heb zijn mijn eigen creaties.
Toch véél leuker dan zomaar bestaande deuntjes na te spelen.

Maar ach, er zijn zóveel manieren om eigen muziek te creëren.

'T is maar net waar je hart ligt 🙂

Ik hoop dat je zoon er veel plezier aan gaat beleven!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een mooi muziek creëer programma voor de pc moet zijn is Cubase 5.
Is gratis te downloaden.

https://www.steinberg.net/en/support/unsupported_products/downloads_cubase_5.html

Ik heb mij er nog niet in verdiept maar wel op mijn Windows pc geïnstalleerd.
Een Nederlandse handleiding heb ik en kan die via een E-Mail naar je toesturen.
Doe maar een PB als je interesse hebt.

bewerkt door Koosje
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe dan, hoe krijg je die balk er überhaupt op😅

Het gaat erg slecht met de hond van mn ouders. Vanavond gaan ze naar de dierenarts in NL omdat ze in NL zijn omdat mijn oma ook slecht gaat/terminaal is. Die is echter een taaie en houdt t voorlopig nog behoorlijk vol al wil ze zeker geen 100 worden (in feb 99 geworden) 

De hond heeft anaal fistels die niet beter lijken te gaan en loopt kreupel door elleboogdisplasie waar hij als pup al aan geopereerd is wat overigens niet goed gegaan is. Momenteel is zijn urine ook zeer donker. Hij is nog geen 6 jaar oud. Nu is t eerder heel slecht gegaan en we dachten eigenlijk dat hij de drie niet zou halen maar t blijft sneu. We hebben t toen de tijd ook bij de fokker gemaild en gebeld, maar die zat met zn kop in t zand. 

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lienappelsien:

Bijzonder. Wel netjes een rood vlaggetje aan het uiteinde 😂

Of niet dan.
Ik had er aan de voorkant voor de zekerheid toch wel een kussentje aan vast geknoopt.

Komt die, als je schielijk moet remmen, niet zo hard aan als die door achterruit van een auto voor je heen gaat...

Zucht, wat sommige mensen al niet verzinnen.

Een flinke kuil of hobbel in de weg en het hele dak is ontzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden gisteren tijdens het laatste rondje 's avonds ook weer wat hoor haha.

We liepen helemaal achterin het dorp, kwamen we een echtpaar tegen dat werd gevolgd door een hond, een bordercollie. Maar het waren geen hondenmensen, en ze vroegen ons of wij wisten van wie de hond was. Ik dacht het te weten en de hond speelde lekker met Qila en volgde ons verder, dus prima. 

Wij dus naar het adres waarvan ik dacht dat die woonde, doet die vrouw de deur open met haar hond naast haar haha. Die had dus meer sproetjes. Nog bij 2 huizen aangebeld waar hondenmensen wonen die veel mensen kennen, maar die deden niet open. Toen alle adressen langsgegaan waarvan ik weet dat er bordercollies wonen. 6! adressen kwamen we op, haha. Maar adres na adres was het niet hun hond. Van een van de mensen kreeg ik wel een looplijn aangereikt, hoewel het hondje braaf luisterde toch wel prettig, want hij rende heel de tijd de straat over van links naar rechts. We begonnen al het vermoeden te krijgen dat hij misschien van toeristen was, omdat niemand hem kende. 

Toen kwamen we de kapster uit het dorp tegen, die heeft ook een hond en kent ook veel mensen, die wist ook nog 2 adressen met border collies, dus die ook langs gelopen. Zij liep ook mee, vond het ook wel leuk. Maar het eerste adres was ook niet het huisje van de hond. 
Pas het allerlaatste adres, we hadden zo iets van als dat het niet is bellen we de dierenambulance en amivedi wel. Maar het laatste adres was het juiste, de meest andere uithoek van het dorp, bleek het huisje te zijn van de hond!  Hij heet Joe, is 1 jaar oud en mag bij zijn eigenaar, die best wat grond hebben vrij rondscharrelen. Ze hadden hem dus nog niet eens gemist, maar waren wel verbaasd dat hij zo ver weg was gegaan.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei IreneM:

Wat goed dat je zoveel moeite doet! Volgens mij heb je gelijk een flinke wandeling gemaakt 😂

Iemand waar we aanbelden zei ook al "ik weet bij wie ik moet zijn als ik ooit mijn hond kwijt ben" 🤣

Maar ja, ik vond het ook zonde om allerlei instanties in te schakelen terwijl de kans groot was dat hij gewoon uit het dorp kwam. Alleen bleken er stiekem toch wel heel veel mensen met een bordercollie of kruising daarvan in het dorp te wonen. Populaire hondjes hier haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat je überhaupt weet waar ze allemaal wonen, ik ken wel veel mensen met honden hier maar zou van de meeste niet echt weten waar ze wonen, of hoe ze heten (om het op te kunnen zoeken). Zijn voor mij toch 'die mevrouw met die bouvier' (ook al is bouvier al een paar jaar dood en nu een andere hond, je blijft toch die mevrouw met die bouvier 😂) en 'die mensen met die Tollers', 'die met die dikke labrador' etc 😛 

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dollie:

Dat je überhaupt weet waar ze allemaal wonen, ik ken wel veel mensen met honden hier maar zou van de meeste niet echt weten waar ze wonen, of hoe ze heten (om het op te kunnen zoeken). Zijn voor mij toch 'die mevrouw met die bouvier' (ook al is bouvier al een paar jaar dood en nu een andere hond, je blijft toch die mevrouw met die bouvier 😂) en 'die mensen met die Tollers', 'die met die dikke labrador' etc 😛 

Herkenbaar 🤣🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dr zijn hier een stel kinderen/pubers in de buurt constant bij ons aan het belletje trekken of zooi door de brievenbus aan het duwen (takken etc.). Paar keer is prima, ik ben ook jong geweest en mijn vingers hebben ook heus wel eens een bel aangeraakt terwijl die daar niks te zoeken hadden, maar nu wordt het vervelend. Vooral omdat Yoda, die ook een daggie ouder wordt, iedere keer als een bezetene naar de deur rent als er gebeld of geklopt wordt. Net hadden we de bel uitgezet, gingen ze aankloppen 🙄

En ik weet ook niet waar ze wonen dus kan ook de ouders niet met een bezoekje verblijden helaas... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei happy211:

Heb je toevallig een bel waar je het geluid van kan aanpassen? Misschien kun je jezelf opnemen "en nu opsodemieteren" o.i.d., dan voelen ze zich misschien betrapt en doen ze het niet meer.

Dat wil ik ook als bel 😁

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Floppyears:

Dat wil ik ook als bel 😁

Ik ook en dan heb ik niet eens last van deurbellende kinderen 😂 maar denk dat klanten dat niet zo goed opvatten 😛 Er wordt ook al genoeg aan mijn klantvriendelijkheid getwijfeld sinds gisteren, ik verwachtte een klant en toen stond mijn kat net voor de deur. Binnen in de garage was een vrijwilliger aan het schoonmaken. Ik doe de deur open voor de kat en zeg: Hey ben je er weer, kom je binnen? Kat treuzelt (want het is een kat) dus ik zeg: Ja hallo loop even door, ik heb niet de hele dag de tijd! Vrijwilliger komt met grote verbazing naar buiten lopen want die dacht dat ik het tegen de klant had 😂

• Haha 4
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dollie:

Ik ook en dan heb ik niet eens last van deurbellende kinderen 😂 maar denk dat klanten dat niet zo goed opvatten 😛 Er wordt ook al genoeg aan mijn klantvriendelijkheid getwijfeld sinds gisteren, ik verwachtte een klant en toen stond mijn kat net voor de deur. Binnen in de garage was een vrijwilliger aan het schoonmaken. Ik doe de deur open voor de kat en zeg: Hey ben je er weer, kom je binnen? Kat treuzelt (want het is een kat) dus ik zeg: Ja hallo loop even door, ik heb niet de hele dag de tijd! Vrijwilliger komt met grote verbazing naar buiten lopen want die dacht dat ik het tegen de klant had 😂

Kan jouw kat bij de deurbel dan? 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .