Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Zojuist zei IreneM:

Bedoel je dat doucheschuim niet mag van de instelling waar ze is? Misschien kan je daar eens heen bellen om te vragen of dat mag.

Klopt. Ze zit op het moment op een vrij gesloten afdeling waar ze niets mag hebben wat ook maar in enige vorm een gevaar kan zijn voor haarzelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze op een gesloten afdeling zit mag papier ook niet (dat kun je eten en is bovendien scherp) En een dekentje kun je ook rare dingen mee doen als psychiatrisch patiënt.

Ik zou even de instelling bellen wat wel en niet mag. Zowel op de afdeling als voor haar persoonlijk. Dan kunnen we beter meedenken en is het voor jou ook makkelijker om wat te verzinnen. 

Ik ben nooit opgenomen geweest, maar wel aantal keer fiks van m’n padje zeg maar. Ik vind het dan juist fijn om kleine cadeautjes te krijgen. Een doos met allemaal cadeautjes erin speciaal voor mij die ik dan mocht uitpakken. Dan voelde ik me heel even iets beter. 
Toevallig kreeg ik vorige maand van een vriendin weer eens zo’n doos. Dit keer met drie potten gekleurde houten kralen om voor Kliko en Spook kralenkettingen te maken (scheelt geknaag aan tralies) een stenen egeltje (ik spaar oa egeltjes) en een zakje cola-winegum-flesjes van Haribo (😋🥰)

Zo af en toe sturen we elkaar weer eens wat op omdat we het even zwaar hebben of zomaar en dat doet ons altijd allebei goed. Vanmiddag is haar verrassingspakket de deur uit gegaan met een reep chocola, stempels en inkt (we maken onze eigen kaarten, dat soort stempels en inkt) papier om kaarten mee te maken en nog wat lekkers voor haar ratjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Als ze op een gesloten afdeling zit mag papier ook niet (dat kun je eten en is bovendien scherp) En een dekentje kun je ook rare dingen mee doen als psychiatrisch patiënt.

Ik zou even de instelling bellen wat wel en niet mag. Zowel op de afdeling als voor haar persoonlijk. Dan kunnen we beter meedenken en is het voor jou ook makkelijker om wat te verzinnen. 

Ik ben nooit opgenomen geweest, maar wel aantal keer fiks van m’n padje zeg maar. Ik vind het dan juist fijn om kleine cadeautjes te krijgen. Een doos met allemaal cadeautjes erin speciaal voor mij die ik dan mocht uitpakken. Dan voelde ik me heel even iets beter. 
Toevallig kreeg ik vorige maand van een vriendin weer eens zo’n doos. Dit keer met drie potten gekleurde houten kralen om voor Kliko en Spook kralenkettingen te maken (scheelt geknaag aan tralies) een stenen egeltje (ik spaar oa egeltjes) en een zakje cola-winegum-flesjes van Haribo (😋🥰)

Zo af en toe sturen we elkaar weer eens wat op omdat we het even zwaar hebben of zomaar en dat doet ons altijd allebei goed. Vanmiddag is haar verrassingspakket de deur uit gegaan met een reep chocola, stempels en inkt (we maken onze eigen kaarten, dat soort stempels en inkt) papier om kaarten mee te maken en nog wat lekkers voor haar ratjes. 

Slim idee van die houten ketting! 

Heb je fotos van wat je zoal knutselt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lief dat je haar een aantal cadeautjes wilt sturen. Ik denk dat je het voor haar niet snel ‘verkeerd’ kan doen wat je stuurt (zolang het dingen zijn die van de instelling mag). Het feit dat je een pakketje met een kaart en een aantal kleine dingen krijgt is al super leuk en fijn. Het gaat er dan niet zo zeer om wát het dan precies is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo en @IreneM ik koop bij de Action deze kralen: 

https://www.action.com/nl-nl/p/emmer-met-houten-kralen-/  (Of andere houten kralen voor kinderen, soms heb je mazzel bij bijvoorbeeld de kringloop en ik had tijdje terug bij Kruidvat grote emmer met kralen voor €5,-) 

Dan knip ik een stuk ijzerdraad op lengte van hoe lang ik m’n ketting wil. Ik heb verschillende maten in de ren hangen. Aan de beide uiteinden maak ik een ‘lusje’ in m’n draad zodat er een Ikea haakje doorheen kan (niet de ‘krokodillenbek’ maar de haak) > https://www.ikea.com/nl/nl/p/riktig-gordijnhaak-met-klem-80212201/

Zit het haakje er aan 1 kant aan..? Mooi, dan kun je nu beginnen met kralen rijgen in welke kleurencombinatie je zelf wilt. Ben je bijna bij het einde van je draadje? Stop met rijgen! Je moet nog een tweede Ikea haakje vastmaken door weer een lusje in je ijzerdraad te leggen. Als het goed is heb je dan zo’n soort resultaat:

(Heb je geen Ikea haakjes? Vastklikken met een musketonhaak kan ook 😊)

CB29C1A5-F1D4-4413-AB50-D309F43BC8D4.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf ooit eens in een instelling geweest en daar mocht je amper iets hebben.

Je moet rekening houden met alles wat je oraal naar binnen kunt werken wat tot verstoppingen kan lijden of je jezelf mee kunt vergiftigen.

Verder inderdaad geen scherpe voorwerpen, een deken mocht inderdaad ook niet, kledingstukken dacht ik ook van niet, maar weet ik niet zeker.

Verder kan het nogal eens wisselen van plek, want de één mag bijv. wel een fotolijstje en de ander niet.

Je kan inderdaad het beste even bellen wat je als cadeau mag geven en ze zullen je netjes een lijstje geven.

bewerkt door BunnieHop
Te snel willen typen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt ook een digitaal fotocollage maken. Het is wel iets anders dan een fysiek pakketje sturen, maar wel echt een cadeau uit het hart. En als ze weer op een andere, minder gesloten afdeling komt, kun je het misschien laten afdrukken en inlijsten voor haar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JacinthaBrehler ik heb idd kralen bij de action gehaald, alleen dan onbehandeld. Vind ik en mooier staan bij mij in huis en ookal is t geschikt voor kinderen. Liever toch geen verf. Ijzerdraad is nog wel een goede tip. Hier hebben ze t touwtje door geknaagd. Al blijven de kralen nog best goed zitten.

Maar eigenlijk bedoelde ik wat je zoal knutselt qua kaarten. Ik vind t zelf ook leuk om kaarten te maken. Misschien leuk als topic? Dat mensen hun crabea dingen kunne laten zien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei IreneM:

Wat een leuke kaarten allebei! Echt veel leuker om te krijgen dan zo'n standaard gekocht kaartje.

Een gewoon kaartje vind ik ook leuk hoor. Ik snap dat niet iedereen de tijd heeft om zelf een kaartje te maken. Ik heb nu in maart en april stuurd of wat kaartjes gestuurd ivm corona. Een soort kleinigheidje om op te beuren, krijg ik aapje terug.... Wat leuk, een vrolijke kaart... 😅😂. Al is een meer eenvoudige zelf gemaakte kaart ook leuk!

Deze heb ik gekregen en vond hem echt super tof. Gewoon met restjes van wat iemand in huis had. (Persoon knutseld niet dus heeft zulke spullen ook niet in huis)

IMG_20200520_183746~2.jpg

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo  Die kaarten van jou zijn trouwens ook super zeg!! 

Wat ik trouwens ook nog wel eens erbij combineer is zo’n stuk papier van Scratch Paper en daar een figuur in gegraveerd. Had vorige week iemand een kaart met een eenhoorn gestuurd en aan de binnenkant (was lelijk door het plakken en zo) een stuk Scratch Paper geplakt en daar de regenboog en sterren en zon in gegraveerd. Het papier was ook regenboog-kleur met scratchen dus dat was wel mooi effect vond ik zelf 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel 🙂

Straks naar mijn dochter en schoonzoon in Amersfoort (wel op gepaste afstand van elkaar).
Vanavond nog een BBQ (eigen gezinsleden) en dat zal het dan wel geweest zijn voor dit jaar...

bewerkt door Koosje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites