Ga naar inhoud

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Aanbevolen berichten

Succes morgen.

Ik mag overmorgen..

We waren vanmiddag een eindje aan 't fietsen, horen we de koekoek roepen.

Conclusie : "Hoor je de koekoek in mei, dan is de winter allang voorbij".   😄

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

Ik weet eigenlijk niet eens of hier wel koekoeks leven in de stad ik zie ze nooit. Wel regelmatig duiven, eksters en kauwtjes. Ik heb wel zin in de zomer. Al zal het nu wel heel anders zijn met die anderhalve meter. 
Gisteren heb ik een andere faculteit gemaild van de universiteit over de eventuele mogelijkheid voor een double degree. Ik lijk wel gek, want het is nu al stikdruk. Maar als voorbereiding op de master die ik wil doen zou het echt super zijn als het kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag waren ze boven onze hoofden aan 't Paragliden.

Een man uit ons dorp is daar al jaren actief mee bezig en heeft zelf een lier op een aanhanger gemaakt, aangedreven d.m.v. een benzine motor.

Heb de camera gepakt en een stukje gefilmd.

Was best lastig want ze zaten knap hoog..

De beelden heb ik wat vertraagd en ook de muziek komt weer van mijn hand 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou m’n gebit is wonderwel goedgekeurd. Ik had wat ontstoken tandvlees dus denk dat ik daarom idee van het gaatje had. 

@Floppyears hier zitten ze ook alleen in het bos aan de rand van de stad hoor. Maar vind het geluid altijd zo leuk ❤️

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren zag ik mama-eend weer, dit keer met nog maar 5 kuikens.

Maar.. .vandaag zag ik nog een mama-eend, en die had 6 kuikens! Hoewel er eentje wel een beetje achter leek te blijven bij de rest qua zwemmen en grootte.

Ik vroeg mij trouwens af, ze hebben weet ik hoe veel beschermingsprogramma's voor roofvogels hier. Je ziet er ook steeds meer. Zou dat geen reden zijn dat er minder eendjes zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gister weer CT scan van m’n nieren gehad, vandaag uitslag:

Dr. Siepel (uroloog) heeft net gebeld. 
M’n rechter nier is geïrriteerd maar wel vrij van stenen/gruis. Waarschijnlijk toch keurig uitgeplast de laatste tijd. 
De linker nier zit een flinke steen in van ongeveer 1cm groot plus nog gruis. Steen zit helemaal onderin de nier. Dat is een indicatie om te opereren, maar dat wil ik niet (meer). 

Op mijn vraag of dat kwaad kan om niet te opereren was ze helder: het kan geen kwaad. De steen zal daar hoogstwaarschijnlijk blijven zitten en mogelijk verder gaan groeien. Maar het is niet schadelijk voor de nier, tenzij de steen zó groot wordt dat het de nier gaat afsluiten maar dan smeek je waarschijnlijk al op je blote knietjes om een operatie zei ze. Dus voorlopig blijven mijn steen en ik nog gezellig samen 😜
Denk dat ik ‘m een naam ga geven, die steen. Als we voorlopig toch nog samen blijven. Rocky of zo lijkt me wel wat 🤔🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Wat is het stil in het café...? En sowieso hier in deze hoek.... 🤔

Boe!

Ik zag gisteren voor het eerst een roodborstjesjong! Toevallig vloog pappa of mamma roodborstje net weg en toen zag ik opeens het jong. Zo leuk! Ieniemienievogeltje, met nog geen rood borstje 😉 En vandaag zag ik opeens twéé volwassen roodborstjes, dat had ik nog nooit gezien. Het zijn solitaire vogeltjes, maar nu hebben ze dus een jong (of misschien wel meerdere, geen idee). De ene is ook echt niet bang, die komt steeds vlak bij me.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei BunnieHop:

Toen ik vanmorgen boodschappen ging doen, besloot een meikever op mijn arm te landen. 🙂

vind ze altijd supermooi en je ziet ze ook niet vaak meer.

Cool! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie juist vaak wel meikevers, maar ik vind het geluid dat de vleugels maken bij het vliegen zo vervelend 🙈 En ze krijgen het ook altijd voor elkaar om de ren in te komen, maar vervolgens niet meer snappen hoe ze eruit moeten. Dus dan hoor je steeds 'tok' 'tok' 'tok'. Krijg er de kriebels van 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei IreneM:

Ik zie juist vaak wel meikevers, maar ik vind het geluid dat de vleugels maken bij het vliegen zo vervelend 🙈 En ze krijgen het ook altijd voor elkaar om de ren in te komen, maar vervolgens niet meer snappen hoe ze eruit moeten. Dus dan hoor je steeds 'tok' 'tok' 'tok'. Krijg er de kriebels van 😂

Haha, ik heb daar niet echt veel problemen mee hoor. Wel met vliegen, muggen en spinnen😕

Ik woon midden in de stad, dus hier zie je bijna geen insecten jammer genoeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-5-2020 at 22:38 zei BunnieHop:

Haha, ik heb daar niet echt veel problemen mee hoor. Wel met vliegen, muggen en spinnen😕

Ik woon midden in de stad, dus hier zie je bijna geen insecten jammer genoeg.

Hier ook, hartje stad, inderdaad vliegen, muggen en spinnen. Al vloog er een paar weken geleden en een mega wesp naar binnen. Het beest was minstens 3 cm, nog nooit eerder zo’n joekel gezien. Ik heb hem braaf terug naar buiten gedirigeerd😅

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Floppyears:

Hier ook, hartje stad, inderdaad vliegen, muggen en spinnen. Al vloog er een paar weken geleden en een mega wesp naar binnen. Het beest was minstens 3 cm, nog nooit eerder zo’n joekel gezien. Ik heb hem braaf terug naar buiten gedirigeerd😅

Dat kan een wespenkoningin geweest zijn, ik had er ook één in de tuin een paar weken terug. Die vliegen nu rond op zoek naar een plek voor een nest, begreep ik. En ze zijn dus net wat groter dan een gewone wesp.

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Ik ben echt hysterisch voor wespen 🐝 😶😱

Ik heb dat afgeleerd. Juist als je gaat rennen worden ze vervelend. Gewoon iets heel zoets een paar meter verderop zetten en ze gaan daar naartoe. Zijn eigenlijk ook alleen aan het einde van de zomer zo op zoek naar zoetigheid. 

Ik reageer wel met hele overdreven gezwellen op insectensteken, moet er soms ook medicatie voor nemen om de reactie te onderdrukken. Ik had vorige week een oma enkel van een steek van een hele grote mug. Echt zo dik en gespannen huid, mijn enkel was een kuiltje geworden. En jeuken gek! Niet te doen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vriendin van mij heeft een burn out, en is al een tijdje in behandeling, maar het gaat helaas echt totaal niet de goede kant op. Ze is op het moment opgenomen.  Ik vind het lastig hoe ik er mee om moet gaan. We beeldbellen af en toe, ik stuur regelmatig een appje om te vragen hoe het is, wens haar sterkte, stuur virtuele knuffels haar kant op. 

Nou wil ik haar daarom graag een cadeautje sturen per post, maar ik vind het lastig wat mag. Ik dacht iets lekkers van doucheschuim maar nou zei mijn man dat dat soms ook niet mag.

Tot nu toe heb ik bedacht een kaartje, chocolade en misschien iets van theezakjes te sturen. Ik denk dat ze dat wel mag hebben.  Maar wie weet heeft er iemand hier verder nog een goed idee wat leuk zou zijn om op te sturen, wat ze wel mag ontvangen? Een boek misschien? Maar welk boek dan?  Een lekker dekentje om onder weg te kruipen? Ik heb echt geen idee of het misschien juist verkeerd kan vallen bij haar als ik dat soort dingen geef, en dat ik het beter basis kan houden  (kaartje en wat lekkers), of dat het wel een goed idee is om juist wel gewoon wat meer cadeautjes te geven, zodat het misschien wat persoonlijker voelt?

Als ik er op zoek op internet kom ik eigenlijk alleen als tips tegen dat je cadeau geeft om samen iets te gaan doen, maar dat kan op het moment helaas niet. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
  • Evee haalde dit topic uit de spotlight
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .