Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Ik hang altijd bewust een kokertje op met het haar van Golden Retriever Skittles erin. En daar maken de mezen en mussen altijd dankbaar gebruik van! Heel die koker wordt leeggehaald (eigenlijk bedoeld om pinda’s in te doen voor de tuinvogels)

Wij hebben drie jaar geleden een koolmees-koppel met jongen in onze nestkast gehad. Pa en ma vlogen af en aan met eerst nestmateriaal en daarna allerlei beestjes. Twee jongen vlogen goed uit, maar de derde had moeite en landde in de tuin en uiteindelijk waarschijnlijk in een katten-bek 🙁. Pa en ma zijn nog een paar dagen echt op zoek geweest naar hun jong maar nergens te vinden. En ik had spijt dat ik het niet naar het Vogelasiel had gebracht zodat het nog wat kon aansterken... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een prachtige foto @Dollie! Een collega van mij had eens een mezennest in een decoratie nestkasje op haar balkon. Totaal niet verwacht! En er zijn ook een aantal jongen uitgevlogen. Voor wat betreft de merel, dat is normaal hoor, dat ze het nest verlaten terwijl ze nog niet goed kunnen vliegen. De ouders verzorgen ze nog een poosje op de grond.

De mensen die de nesten bij 'Beleef de lente' volgen zagen dat de 4 jonge merels daar op 22 mei uitvlogen. Met name de vader heeft het daarna druk met de zorg voor de kids. Moeder merel denkt al weer aan de volgende lichting. Bij 'Beleef de lente' zit moeder al weer op 4 eitjes! En dan hebben ze het over 'bij de konijnen af', nou, de merels kunnen er ook wat van!

Wij zagen (en in eerste instantie hoorden!) vanmorgen eindelijk de gierzwaluwen weer! Ze zijn weer terug uit Afrika. Altijd weer bijzonder hoe die kleine vogels elk jaar weer terugkeren naar ons dak om daar hun jongen groot te brengen.

Nu is het wachten nog op de gekraagde roodstaart die we vorig jaar voor het eerst hier hadden broeden.

@JacinthaBrehler, behandel je je hond ook met een chemisch vlooien- of tekenmiddel? Want dan kun je het haar niet gebruiken voor vogelnestjes. Er is gebleken dat overleden jonge meesjes behoorlijke hoeveelheden fipronil, permethrin enz in hun lijf hadden. Dit zijn de werkzame stoffen in vlooienmiddelen welke ook op de honden en kattenharen zitten die mensen soms neerleggen voor de vogels. Er was onderzoek gedaan naar de grote sterfte onder jonge vogeltjes in het nest en toen vond men dus deze stoffen in de vogeltjes en in de nestjes.

Dan zijn konijnenharen veiliger. Die behandel je meestal niet en als je dat wel doet (bv anti maden of tegen schurft of zo) dan moet je dus ook dat haar niet aan de vogels geven. Maar misschien behandel jij je honden niet met gif hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las dat vorig jaar ook ja, ik kijk nu ook wel uit met welke konijnenharen ik laat rondslingeren. Carl en Dali hebben bijvoorbeeld afgelopen winter mijt gehad dus die kam ik nu zeker niet buiten. Weet niet hoe lang het in de vacht blijft zitten maar wil dat de natuur niet aan doen. 

Zwaluwen heb ik ook bijna elk jaar in de nok van de garage zitten maar vorige maand is alles geverfd dus ik weet niet of ze dat vervelend vinden. Ben benieuwd of ze komen!

Ik heb trouwens, geïnspireerd door alle vogels in mijn tuin, nu Finch, Heron, Swift, Ibis, Magpie, Jay en Raven in de opvang 😁 (niet dat ik reigers, raven of ibissen in mijn tuin heb, ik heb uiteraard gewoon een lijstje van internet geraadpleegd 😂)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Qila heeft een seresteo band om. Zijn haar haren dan ook schadelijk voor vogeltjes? Weet iemand dat?

Sinds ik het weet gooi ik de haren weg, maar voorheen liet ik ze ook wel voor vogeltjes liggen.

@Dollie leuke namen!   Ga je ook nog voor Flamingo? Shag? 🤣 Stork? Potoo? Kiwi? Dodo? haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net van een deel van m’n medicatie per ongeluk de ochtend én avonddosis genomen 🙄

Ik moet nogal wat pillen slikken en sommigen zitten niet in een strip. Die doe ik dus in zo’n medicijnen-bak met dagindeling. Gaat prima. De gene met strip leg ik klaar in de middag voor die avond en de volgende dag tot m’n Ritalin-gift van 18.00 uur. Op zich gaat dat ook goed, ik ben wel oplettend genoeg om dat goed te regelen. 
Één van de pilletjes die ik in de avond voor ik naar bed ga én in de ochtend meteen bij het opstaan moet hebben is een heel klein rotding. En die heb ik net dus voor zowel vanavond als morgenochtend genomen. 
Kan op zich weinig kwaad (slik er in de avond 225 mg en in de ochtend 125 mg van) maar vind het wel stom. Was blijkbaar zo in gedachten verzonken of zo... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei. En slaap je dan heel lekker, of juist niet? Ik had laatst bij het ontbijt melatonine ingenomen in plaats van vitamine D. Dat was een zware dag. Ik bedoel maar, dat kan iedereen gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan een keer gebeuren, zeker met die kleine dingetjes.

Ik wilde eigenlijk even een foto van Jazz delen. Ik had weer wat besteld bij de Hema en dan mogen zij de doos. Goede deal toch? Kijk hem toch mooi opzitten, de knapperd.

7742AC80-8FDE-4835-9855-62D027AF1CAC.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem vaak mijn medicijnen tijdens het eten in, terwijl er ook een serie opstaat. Is me al zo vaak overkomen dat ik zo op de serie focus dat ik achteraf vergeten ben of ik ze nu wel of niet heb ingenomen. Dus ik schrijf tegenwoordig met zwarte stift de dagen op de achterkant van de strips. Dat systeem werkt wel goed 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei happy211:

Ik neem vaak mijn medicijnen tijdens het eten in, terwijl er ook een serie opstaat. Is me al zo vaak overkomen dat ik zo op de serie focus dat ik achteraf vergeten ben of ik ze nu wel of niet heb ingenomen. Dus ik schrijf tegenwoordig met zwarte stift de dagen op de achterkant van de strips. Dat systeem werkt wel goed 😅

Ik heb een doosje met de dagen van de week er op omdat ik ook wel eens vergeet of ik ze nou wel of niet genomen heb die dag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! Ik zit met mijn laptop op schoot in de tuin wat te werken. Ik heb de konijntjes ook lekker in de tuin gezet. De kat van de buren heeft inmiddels een nat pak, omdat hij het heel leuk vond om op 10cm afstand naar de konijnen te kijken. Hij kan er niet bij, het is een dichte ren, maar Betsy en Gijs vonden het niet zo'n mooi plan dus na een paar vriendelijke pogingen heb ik de tuinslang gepakt, dat was wel effectief. Gijs heeft het naar zijn zin, hij is heel hard aan het rennen. Maar het is een hartstikke klein rennetje van 2m2 dus het klinkt alsof er een beer los is daar 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En kom je dan nog aan je werk toe? 🤣

Het klinkt alsof je een heerlijk plekje gevonden hebt, maar ik zou meer naar de konijnen kijken dan mij kunnen concentreren op werk haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik het nu niet druk op werk, mensen uit de bijstand aan het werk helpen schiet nu echt niet op, zeker niet in hartje brandhaard zuidoost Brabant! Het zijn kleine dingetjes die ik moet doen, voor mensen die nog wel (deels) aan het werk zijn. Niks waar langdurige concentratie voor nodig is. Ik ben inderdaad wel bezig met de konijntjes, ik heb het schaduwschermpje weer verplaatst, Gijs gaat met zijn pikzwarte vachtje steeds middenin de zon liggen en dan ligt hij te puffen, gek beest. Onze hond deed dat ook altijd, die moest ik soms echt afkoelen tussendoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah ja, dat snap ik. Hier vragen ze juist veel mensen voor banen waar normaal gezien mensen uit oostblok landen, Litouwen enz. voor kwamen werken. Die kunnen hier niet makkelijk meer komen, dus proberen ze het lokaal op te lossen.

Ja het is best een warme dag vandaag! Ik heb mijn man ook al gevraagd de buitentemperatuur een beetje in de gaten te houden en bij 25+ de icepods bij de konijnen te leggen. Misscihen nog vroeg, maar dan wennen ze maar weer aan die rare roze dingen in de ren 😉

Ik wil eigenlijk nog wel iets meer schaduw maken in de rennen. Ik kan er parasols in zetten, maar omdat Joris ook niet zo lekker tegen regen kan was ik eigenlijk een beetje op zoek naar een tuintafel voor in de ren, waar ze onder (en evt op) kunnen zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over een uurtje is de zon helemaal uit dat deel van de tuin, dus dan zitten ze heerlijk koel! Ik had ze expres deels in de zon gezet ook, schijnt toch wel belangrijk voor ze te zijn en ze vinden het zo lekker, maar het is warmer dan ik dacht!

Ik hoor hier idd ook over boeren die hun Polen moeten missen. Het nadeel voor ons is alleen dat de mensen in mijn caseload echt een behoorlijke afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Het ligt niet altijd aan taal, ook een deel werkhouding, vervoer, fysieke en psychische klachten, you name it. De meeste boeren zijn niet bereid of hebben niet de mogelijkheid en tijd voor aanpassingen en begeleiding waar vanuit ons dan wel een financiële compensatie tegenover staat. Er moet gewoon gebikkeld worden. Onze bestanden veranderen nu natuurlijk wel, er komen veel mensen bij nu. De mensen die direct bemiddelbaar zijn komen niet bij mij, maar gaan naar ons uitzendbureau. Ik heb daar dus tot nu toe voor mijn werk allemaal nog niet zoveel aan :(. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt dat het goed voor ze is, zonlicht. Zeker de ochtend en avondzon kan prettig zijn voor ze, maar als het echt opwarmt in de middag vind ik het ook al snel te warm voor ze. De dichte kant van de rennen is hier op het zuiden, dus daar hebben ze best wat schaduw van.  Hoewel ik het in de zomer toch tegen vond vallen, als de zon echt hoog staat. En als het niet echt waait loopt de temperatuur toch wel wat op. Eigenlijk moet ik er weer een thermometer in hangen, had ik in de oude rennen wel.

Ach vandaag vind je het vast niet erg dat je het niet zo heel druk hebt 🙂 Lekker buiten in de tuin, konijntjes erbij. Nog steeds een baan en dus inkomen. Zo slecht nog niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee precies, wel even afwachten wat er met mijn contract gebeurt in augustus, maar heb contact met verschillende recruiters dus het lijkt erop dat ik sowieso wel kan gaan detacheren mocht het hier stoppen. 

Er komt zo een vriendin, lekker radlertjes drinken in de tuin, ook heel vervelend 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Marjoleink:

Oei. En slaap je dan heel lekker, of juist niet? Ik had laatst bij het ontbijt melatonine ingenomen in plaats van vitamine D. Dat was een zware dag. Ik bedoel maar, dat kan iedereen gebeuren.

Nou het was een nogal onrustig nachtje op de een of andere manier met veel rare dromen en zo. En ik werd hardstikke brak wakker vanmorgen 😶😴

@Evee is een schaduwdoek niks..? Ik moet bij ons ook het schaduwdoek vast weer op bepaalde punten gaan vastmaken, dat zodra het echt heet wordt ik niet in de bloedhitte nog met een schaduwdoek hoef te vechten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wordt de laatste tijd niet echt uitgerust wakker, ik ben in mijn dromen altijd met van alles bezig. Vannacht was ik een hele vakantie aan het plannen, en dan niet het leuke voorbereiden maar vooral het zorgen dat alles geregeld is en dat iedereen op het juiste moment op de juiste plaats is. Een paar nachten terug was ik voor ik in slaap viel een beetje de volgende dag aan het het plannen qua klusjes en werk-gerelateerde zaken. Die nacht heb ik dus die hele dag al een keer beleefd, inclusief alle stomme huishoudelijke klusjes, en de volgende dag moest het allemaal nog een keer.

Vandaag wel goed nieuws gehad, dus hopelijk wel fijne dromen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites