Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

“Doet ie anders nooit...” 

Nou de stress was al van die hond z’n snuit af te lezen dus daar geloofde ik geen snars van. Maar ik was te druk met Yoda in veilige afstand brengen om met die vent in discussie te gaan. Yoda is al heel vaak aangezien als maaltijd door andere honden dus die wilde ik zo snel mogelijk uit de vuurlinie hebben én Skittles controleren op gaatjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oww arme Skittles. Hopelijk houd hij er niets aan over. 

Het is voor veel mensen ook lastig hoor, het humeur, het gedrag van hun eigen hond te lezen en begrijpen, en daar dan ook nog op tijd op in te spelen. Ik vind het zelf op sommige moment ook nog lastig, zeker als je een hond niet kent, om dan goed in te schatten.  En veel baasjes lijken er erg makkelijk over te denken, of niet veel om te geven, heb ik soms het idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal weer even wat leven in de brouwerij gooien en al laag vliegend een stukje van onze omgeving laten zien.

Wel met wat lichte turbulentie 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee dat pak ‘m beet 8-10 mensen hun hond niet kunnen lezen ben ik met je eens. Maar kom

niet aan met een ‘dat doet ie anders nooit...’ en niet even vragen hoe het gaat als de hond in kwestie staat te piepen van de pijn/schrik. Dan ben je gewoon dik aso 👎🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Evee dat pak ‘m beet 8-10 mensen hun hond niet kunnen lezen ben ik met je eens. Maar kom

niet aan met een ‘dat doet ie anders nooit...’ en niet even vragen hoe het gaat als de hond in kwestie staat te piepen van de pijn/schrik. Dan ben je gewoon dik aso 👎🏻

Nee dat is inderdaad wel aso.

Qila is ooit een keer op een ander hondje gedoken. Mijn man reed ons voorbij in de auto na een nachtdienst, wij liepen net onze straat in,  Qila had door dat hij het was en ze snokte zo hard aan de lijn dat ik haar niet kon houden. In plaats van naar mijn man te blijven rennen, zag ze een zwart hondje net een andere hoek om komen... en besloot ze van richting te veranderen, en dook ze op het hondje af.  Ik heb nog steeds het idee dat ze het meer speels bedoelde dan echt agressie, maar het hondje (en de mevrouw) schrok enorm en het beestje krijste alles bij elkaar. Ik schrok natuurlijk ook, Qila snel weer gepakt en mijn man haar snel naar binnen gedaan.
Het was donker, maar ik heb toen geholpen met een zaklamp zo goed als het ging te kijken of er verwondingen waren, die konden we niet vinden, dus ik heb mijn adres doorgegeven / ons huis aangewezen en benadrukt dat als er alsnog iets blijkt te zijn, en/of dierenarts kosten gemaakt moeten worden naar aanleiding van het incident ze het moet laten weten. Voelde mij zo schuldig. Gelukkig liep dat allemaal goed af. Er waren geen verwondingen, alleen schrik. Grappige is dat die mensen van dat hondje, nu vaste klant zijn in de webwinkel voor hondenvoer. Ik spreek ze dus nog regelmatig. Maar dat was dus ook een "doet ie anders nooit..." momentje 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk kan het wel eens gebeuren dat je hond het écht nooit doet. Maar dit was echt zo’n zenuwpees-herder. Spijt me zeer maar je kan mij niet wijsmaken dat dit de eerste keer was dat die hond een andere hond greep. 

Yoda is een teckel en al vrij regelmatig gegrepen door andere honden. 1x door twee pitbulls die hem letterlijk bijna uit elkaar trokken. Dat beeld en het gegil van Yoda (die óók nooit piept) vergeet ik nooit meer. Ik heb toen echt gevochten voor hem om hem maar uit de kaken van die honden te krijgen wat godzijdank gelukt is. Hij is er toen nog ‘redelijk goed’ vanaf gekomen; zijn penis lag er bijna af, de liesslagader was op een halve cm na gemist, zijn linker halsslagader was op 2cm na bijna doorgebeten en hij had her en der nog meer oppervlakkige bijtwonden. Ik had zelf ook de nodige bijtwonden van hem uit de bek van die honden proberen te houden en halen. En de eigenaar..? Die stond erbij en keek ernaar.... gaf vervolgens een vals telefoonnummer én vals adres op en nam met die 2 mormels gauw de benen, mij met een vreselijk bloedende Yoda en een niet-snappende Skittles achterlatende... 🙁

Gelukkig kwam er nét een bekende aan, die heb ik Skittles mee kunnen geven terwijl ik mijn dierenarts belde. Die zat hemelsbreed nog geen 50 meter verder, maar opeens begon de adrenaline uit te werken en kon ik geen stap meer zetten, bovendien gilde Yoda het uit bij iedere beweging die we maakte. De assistente is ons komen halen en heeft ons naar de praktijk gebracht waar hij meteen in slaap gebracht is en waar ze ruim twee uur bezig geweest zijn om hem weer op te lappen.... gelukkig waren we verzekerd. 
We zijn nog wel aan de gegevens van de eigenaar gekomen omdat ze in de zelfde praktijk patiënt bleken te zijn. Uiteraard aangifte gedaan, maar daar werd niks mee gedaan. Ze hadden geen mens aangevallen en waren niet opgejut... dus mag zoiets gewoon loslopen en moet jij maar met dun in je broek ergens anders gaan wandelen. Het is toch van de zotte..!! 😶🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat afschuwelijk voor jou en je honden. Ik hoop dat het helemaal goed komt. Als je de gegevens doorgeeft aan je verzekering kunnen zij de dierenartskosten wellicht verhalen op de eigenaar van de bijter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat erg van die eigenaar! Ik word af en toe ook echt gek van mensen die hun hond niet aanlijnen. Vanaf de straat kan je via mijn oprit makkelijk in de achtertuin komen, en honden ruiken natuurlijk de konijnen dus dan staat er opeens een hond in de achtertuin. Ik was vorige week met Senna aan het wandelen in de achtertuin, staat er opeens een hond op een paar cm afstand van ons. Schrok mij kapot en was echt woest op de mensen die daar wandelen. Interesseerde ze ook werkelijk niks pff. Gelukkig was de hond vooral nieuwsgierig en niet agressief, maar toch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Floppyears:

Wat afschuwelijk voor jou en je honden. Ik hoop dat het helemaal goed komt. Als je de gegevens doorgeeft aan je verzekering kunnen zij de dierenartskosten wellicht verhalen op de eigenaar van de bijter.

Het is al wat jaartjes geleden, dat voorval met Yoda. Maar de verzekering dekt alleen de schade aan jou, niet aan je hond. Gelukkig heb ik beide honden verzekerd anders at ik nu nog droog brood 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad echt een asociale houding van het hondenbaasje zeg. Ik kan mij altijd maar moeilijk verplaatsen in mensen die dat doen, ik zou mij veel te schuldig voelen om weg te kunnen lopen zonder verantwoording te nemen. Ik snap dat de schrik er dan goed in zit bij jullie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff Jeetje wat een verhalen 😞 

Wat een ASO mensen heb je toch.. Neem je verantwoordelijkheid. 'Doet ie anders nooit' kan best kloppen, maar alsnog ben je verantwoordelijk. 

Vorig jaar was onze oude, half blinde kat, uit de tuin geglipt en per ongeluk bij de buren in de tuin terecht gekomen. Daar was een hond op bezoek die onze lieve kat zijn rug doormidden gebeten heeft.. Die mensen boeide het niets en het enige wat ze zeiden was 'het was privé terrein'. Geen medeleven, niets. En onze kat op een gruwelijk pijnlijke manier dood... 😭

Ik zie heel veel mensen die hun honden niet goed (kunnen) opvoeden.. Dat vind ik altijd heel verdrietig. Ik ben echt fan van staffords, ze zijn prachtig en meestal super lief, maar het ligt echt aan het baasje hoe ze worden.. Ik zelf ben trouwens een hele slechte, niet consequente, hondenopvoeder, dus ik heb wel makkelijk praten zo vanaf de zijlijn 😜 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zat al een tijdje een eend te broeden langs de route naar de loods. Afgelopen maandag was het zo ver, 9 piepkleine eendenkuikentjes! Zo schattig! Dinsdag zag ik ze ook... maar woensdag niet meer. Het waterschap was precies in die sloot bezig en heeft er een soort dam in gemaakt, waardoor het water bij het nest droog kwam te staan. Ik maakte mij super zorgen natuurlijk! Donderdag geen eendjes gezien, vrijdag geen eendjes gezien. Gelukkig zag ik ze vandaag een sloot verder (er zit een oprit naar de akker tussen). Papa eend, mama eend, en de 9 eendenkuikens. Ze zijn al een stuk gegroeid sinds maandag! Ze zwommen er nog! Pfew!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh schattig 🥰 Ik fiets normaal gezien 1x per week naar het werk, langs het kanaal, daar zitten in het voorjaar ook altijd veel kuikens. Vooral van meerkoeten en zwanen. Nu ik thuis werk zie ik dat helaas niet, dat is het enige wat ik jammer vind aan thuiswerken. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei IreneM:

Ooh schattig 🥰 Ik fiets normaal gezien 1x per week naar het werk, langs het kanaal, daar zitten in het voorjaar ook altijd veel kuikens. Vooral van meerkoeten en zwanen. Nu ik thuis werk zie ik dat helaas niet, dat is het enige wat ik jammer vind aan thuiswerken. 😅

Leuk is dat hè? Dat kleine spul!

Ik heb een ANWB dieren van europa gids gekregen een paar jaar terug voor sinterklaas en sindsdien leer ik ook wel meer vogels (en insectensoorten) kennen. Dat is zo iets waarvan je denkt "ik zou willen dat ik er meer kende" maar het eigenlijk te weinig opzoekt. Nouja, met dat boek voor de pak, doe ik dat dus wel regelmatig.

Er zitten hier best bijzondere soorten! Veel vinkjes ook! En in de inlagen heb ik al een paar keer een rietgors gezien. En bij de loods zit vaak een kwikstaartje, op het moment weer met vriendin, vorig jaar hadden ze ook een nestje! De route er heen zitten veel eenden, maar ook regelmatig een ijsvogeltje! 🥰

Er zitten hier ook veel roofvogels en ik zie ook regelmatig een vos vlak buiten het dorp, dat vind ik dan wel weer spannend met de eendjes, of ze het allemaal gaan redden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Evee:

Ik heb een ANWB dieren van europa gids gekregen een paar jaar terug voor sinterklaas en sindsdien leer ik ook wel meer vogels (en insectensoorten) kennen. Dat is zo iets waarvan je denkt "ik zou willen dat ik er meer kende" maar het eigenlijk te weinig opzoekt. Nouja, met dat boek voor de pak, doe ik dat dus wel regelmatig.

Dit is echt zo waar!! Ik had mij ook voorgenomen om die gratis vogelcursus te doen die vanwege corona gemaakt was, maar nog steeds niet gedaan. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat eng @JacinthaBrehler! Echt zo vreselijk als je hond gegrepen wordt! Loop al ruim 40 jaar met verschillende honden en tot nu toe gelukkig maar 1x gebeurt. Toen woonde ik nog thuis en de oude hond die we toen hadden werd in de loop gegrepen met als gevolg een winkelhaak in de bil. Gelukkig goed contact met de eigenaar (hond was mogelijk uit haar doen ivm aanschaf pup er bij) die de dierenarts vergoed heeft en met een bos bloemen langs kwam.

Wat leuk @Evee die kuikens! Weet je dat men graag wil dat je dit meldt? Erik Kleyheeg doet onderzoek naar de overlevingskansen van eendenkuiken. Er blijken maar erg weinig te overleven de laatste jaren. Op de website van vogelbescherming vind je er informatie over maar ook als je zoekt op 'melden eendenkuikens'. Ik heb 'mijn' aparte familie van eend en gans met 2 eendenkuikens daar ook gemeld. Die kuikens zijn inmiddels ook al wat groter en minder kwetsbaar. Ik kijk elke dag even of ze er nog zijn. Er zit daar ook een meerkoeten stel met 4 kleintjes. Zo leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De pappa en mamma Merel die ik al weken zie lieten een paar dagen terug hun 2 jongen zien 🥰

Eerst waren ze druk in de weer met het verzamelen van nestmateriaal en al een tijdje vlogen ze af en aan met wormen enz. Maar geen jong te zien. Ik wist wel waar het nest ongeveer zat, maar ik wilde ze niet verstoren door er te gaan kijken. Tussendoor kwam er een paar keer een ekster in de buurt en vloog pappa of mamma Merel druk lawaaimakend naar die ekster. Dan hoop je dat de ekster niet een jong heeft gegrepen. Maar een paar dagen terug waren ze dus heel even met z’n viertjes in de tuin. Ik was wel trots op ze haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had vorige week een jonge merel over het gras lopen, kon nog niet vliegen. Ik dacht al wel dat er ergens achter in de tuin een nest zat want papa en mama vlogen af en aan met wormpjes enz, maar had niet verwacht er zo eentje langs te zien lopen. Leek me erg vroeg in het jaar? Papa en mama waren ook in rep en roer. Heb er niks mee gedaan. Kon 'm tien minuten later ook al nergens meer zien. De ouders vliegen nog wel af en aan. En in een nestkastje vlakbij mijn keukenraam zijn twee pimpelmezen aan het bouwen, super leuk. Zie ook nog een musje constant tussen de restjes hooi op de grond scharrelen maar weet niet waar die een nest heeft. Zat alleen wel zo'n dikke ekster op de ren voor het keukenraam naar mijn kat te loeren (voerbak kat staat op de vensterbank) 🤔 hopelijk laat ie de kleine vogeltjes met rust. Ik heb normaal nooit zoveel vogels in de tuin, vind het echt zo leuk!

Foto met een zoomlens vanuit de keuken gemaakt, zat er niet met m'n neus bovenop uiteraard.

IMG_4163.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie actiefoto! Ik wist niet dat pimpelmezen zo vlak bij elkaar nesten (kunnen) hebben, zoals mussen dat graag doen. Hier pakken de mussen ook hooisprieten van de grond mee (fijn! dat hooi slingert altijd overal rond). Het lijkt op de foto net of die nestkasten zo om kunnen kukelen, maar dat valt vast mee.

Ik vond het ook vroeg van de merels. Het is echt al wéken geleden dat ze begonnen met het bouwen van het nest. En de 2 jongen die ik zag waren echt al flink (hoop veer natuurlijk) en leken al vrij goed te kunnen vliegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze alleen die rechter nestkast binnen zien gaan, ik denk dat dit een mannetje en vrouwtje zijn die bij elkaar horen. Misschien was eentje bij het verkeerde huis 😆 De nestkasten staan daar al jaren (eerlijk gezegd vooral ter decoratie 😅) in weer en wind dus staan steviger dan het er uit ziet gelukkig. Ik had eigenlijk niet verwacht dat er op deze plek ooit iets in zou gaan zitten, zit precies tussen de tuindeur en de deur naar de garage in, vijf meter van de achterdeur en keuken. De flats van de konijnen staan er tegenover. Ik was juist aan het overwegen om ze een keer achter in de tuin op te gaan hangen eigenlijk. En omdat ik met wat lastige koppelingen bezig was heb ik de afgelopen weken niks anders gedaan dan de hele dag heen en weer lopen, langs die hokjes... 

Grappig dat jij ook al van die grote merels hebt, stelt dan toch een beetje gerust al kon deze nog niet vliegen. Hopelijk heeft ie het overleefd en kan ie inmiddels wel vliegen 😄 was idd ook echt al groot.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites