Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Waren de tulpen begin van de week nog mooi, inmiddels is de meeste pracht er wel van af.

Filmpje 2e paasdag gemaakt.

Een stilleven wat langzaam heen en weer beweegt  🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei IreneM:

Je zou toch verwachten dat zoiets wel eerder zou moeten. Duimen voor een negatieve uitslag!

Helaas zijn ze nog niet zo ver dat iedereen makkelijk getest wordt. Alleen mensen met een vitaal beroep eigenlijk. Wat opzich natuurlijk ook wel goed is, want als er niet genoeg testen zijn voor iedereen moet je een duidelijke grens hebben. Mijn arts heeft nu dus een uitzondering gemaakt, waar ik erg blij mee ben.

Jammer genoeg valt geen enkel beroep dat voor dieren zorgt onder vitaal... De arts die de test bij me afnam, was het geloof ik niet helemaal met mijn eigen arts eens. Toen hij hoorde dat ik in de dierenzorg werk, mompelde hij nogal afkeurend iets over dieren... 

Maar jeetje wat doet zo'n swab pijn zeg! Het zal vast komen omdat ik toch al keelpijn heb, maar ze gaan dan met een wattenstaafje diep achter in je keel porren. Het was net schuurpapier 😮. En daarna nog lekker diep je neus in met dat ding. Gelukkig duurde het niet zo lang, hahah. Uiterlijk maandag de uitslag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn jullie de bloesems al opgevallen?

En tegen de strak blauwe lucht van vandaag steken ze zo prachtig af!

Zo mooi zelfs dat ik er een kort filmpje van heb gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super @eefjelien!! 

Morgen moeten Kliko en Spook voor hun jaarlijkse APK en enting naar de dierenarts. Je moet nu, ivm Corona, je dier afgeven, in de wachtkamer wachten tot ze behandeld zijn en dan krijg je je dier weer mee. 
Ik hoop voor de dierenarts en de assistent dat Kliko een goed humeur heeft. En zo niet dat ze pleisters hebben 😇😇

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is niet overal zo.
Afgelopen vrijdag was Koos aan de beurt.
Mocht mee de spreekkamer in, kooitje met Koos erin op de behandeltafel gezet en mocht op 2 meter afstand plaatsnemen op een klaargezette stoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Koosje:

Dat is niet overal zo.
Afgelopen vrijdag was Koos aan de beurt.
Mocht mee de spreekkamer in, kooitje met Koos erin op de behandeltafel gezet en mocht op 2 meter afstand plaatsnemen op een klaargezette stoel.

Zo was het bij mijn dierenarts ook. Je mag op een stoel in de hoek plaatsnemen terwijl ze je dier behandelen. En het is maar 1 persoon in de wachtkamer tegelijk, als er al iemand zit, moet je buiten wachten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is idd bij elke praktijk verschillend. Het ligt echt aan de ruimte die beschikbaar is hoe de coronaregels nageleefd kunnen worden. Het is voor het baasje soms wel spannend als je niet bij je dier mag blijven. Maar ik ben toch blij dat de dierenartsen gewoon hun werk kunnen doen en de dieren hun nodige zorg krijgen🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij de ene praktijk moet je in je auto wachten tot de dierenarts je binnneroept en mag er nog één baasje mee naar binnen, ik weet eerlijk gezegd niet of je dan echt apart ergens plaats moet nemen of zo. Wij leveren de konijnen die geopereerd moeten worden toch normaal gesproken ook al gewoon 'contactloos' af, omdat ze zonder assistent werkt en de konijnen tussendoor opereert. En bij de andere dierenarts mag er ook maar één baasje mee naar binnen maar mag je volgens mij wel in de wachtkamer zitten tenzij er al meerdere mensen zitten maar ik ben de afgelopen keren niemand meer tegengekomen daar, normaal is het veel drukker. Je mag ook mee de spreekkamer in maar de dierenarts en assistent hanteren je dier. Ook moet je ze nu in mandje of aangelijnd brengen. Ik heb Mars normaal los op de arm maar hij moet nu dus in een mandje. Snap ik volkomen, was ik al mee begonnen voordat ze die regel invoerden. Had laatst ook klanten die een konijn af kwamen staan en op de arm hadden, ja, hoe moet ik die dan ooit veilig overnemen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dollie:

Had laatst ook klanten die een konijn af kwamen staan en op de arm hadden, ja, hoe moet ik die dan ooit veilig overnemen...

Ik snap de regel helemaal hoor, zeker mee eens. Maar misschien zou je als het gebeurt een krat / wasmand of rennetje ofzo neer kunnen zetten waar de mensen het konijn zelf in zetten. Dan weer achteruit stappen, en dat jij hem dan er weer uit pakt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt heb ik nu ook gedaan, konijn in een mand laten zetten, maar het geeft wel aan hoe ondoordacht mensen bezig zijn en dat je dus echt ZELF moet zorgen dat mensen regels naleven. Ik laat ook niemand binnen in de opvang, ook al is 'binnen' voor een groot deel buiten, want ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik in een situatie kom waarin afstand houden niet meer lukt of dat ze joost mag weten waar aan gaan zitten. Bij het ophalen van een koppeling was ik met baasje 1 alles aan het doorspreken op gepaste afstand en komt baasje 2 opeens de auto uit en luid hoestend mijn oprit oplopen. Gelukkig is het goed mogelijk om dan zelf meer afstand te nemen maar ja. Motiveert wel om voor de extremere optie van niemand binnen laten te blijven kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest vorige week onverwachts met Monky naar de DA maar mocht toch mee de spreekkamer in en Monky daar helpen vasthouden toen ze haar gebit checkte. Dus die 1,5 meter afstand was er absoluut niet.

Nou weet ik niet hoe het normaal in z'n werk gaat bij die praktijk want ik had een spoedafspraak buiten openingstijden.

Maar ik vraag me dan toch af, stel je voor je hebt Corona en houd je konijn vast of het mandje waar deze in zit en die andere persoon pakt deze over. Zit de corona dan niet aan het konijn of aan het handvat?

Net als bij boodschappen, als een cassiere corona heeft en die scant jouw boodschappen zit het dan niet aan die boodschappen? Of sla ik teveel door?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Marjoleink:

Je geeft het niet door via aanraking. Wel als bijvoorbeeld een caissière met corona over de boodschappen niest.

Niet aan je gezicht komen dus, en thuis goed handen wassen.  

Maar als de caissière (of dierenarts) op haar handen niest en daarna aan je boodschappen zit (of aan je konijn) dan kan dat toch wel op die manier overgebracht worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dollie:

Maar als de caissière (of dierenarts) op haar handen niest en daarna aan je boodschappen zit (of aan je konijn) dan kan dat toch wel op die manier overgebracht worden?

Ja, op oppervlak kan het geloof ik een aantal dagen overleven. Dus als jij de boodschappen of het konijn dan aanraakt, en vervolgens je gezicht, dan kun je het wel krijgen. Zitten wel best wat stappen tussen natuurlijk. Iemand moet op de handen niesen, dan zonder tussendoor handen te wassen de boodschappen of het konijn vastpakken, jij moet dan het konijn of de boodschappen aanpakken en zonder tussendoor handen te wassen weer aan je mond of neus zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hangt van het materiaal af. Ik geloof op papier 1 of 2 dagen en op plastic 3. Maar dit zijn dingen waar we eigenlijk nog niet veel van weten.

Wat ik doe is als ik uit de winkel kom handen ontsmetten, thuis de boodschappen opruimen en daarna handen wassen. En met koken nog een keer mijn handen wassen tussen het aanraken van de verpakking en het bereiden van het eten. Ik denk dat je daar het meeste wel mee afdekt.

Hoe lang het op een konijn besmettelijk is weet ik trouwens niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat doe ik inderdaad ook als ik de boodschappen uitpak (ik haal ze niet zelf). Met konijn vind ik het wel lastig, want die kun je uiteraard niet ontsmetten en raak ik zoveel aan dat constant handen wassen/ontsmetten geen doen is. Met zoiets kun je ook niet zeggen ik raak je even een paar dagen niet aan 😅 (nou ja bij een normaal konijn kan dat wel maar niet bij zo'n zorgenkindje) 

En met konijnen van andere mensen pas ik wel op, ik was sowieso wel mijn handen als ik een konijn gehanteerd heb maar let er nu wel iets scherper op de eerste dagen dat ze hier zijn. Zie al voor me dat een baasje snotterend nog een laatste afscheidskus gegeven heeft 😅😂

Nu ben ik trouwens wel nieuwsgierig, wassen jullie normaal je handen als je je huisdier aangeraakt hebt? Ik wil natuurlijk niet allerlei dingen binnen de opvang verspreiden en was bijvoorbeeld wel altijd mijn handen als ik mijn konijn met chronisch snot aangeraakt heb maar als ik mijn kat of eigen konijn(en) geaaid heb dan doe ik dat zeker niet altijd eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dollie:

Nu ben ik trouwens wel nieuwsgierig, wassen jullie normaal je handen als je je huisdier aangeraakt hebt? Ik wil natuurlijk niet allerlei dingen binnen de opvang verspreiden en was bijvoorbeeld wel altijd mijn handen als ik mijn konijn met chronisch snot aangeraakt heb maar als ik mijn kat of eigen konijn(en) geaaid heb dan doe ik dat zeker niet altijd eigenlijk.

Nee, niet altijd. Niet nadat ik ze alleen een aai gegeven heb. De konijnen ook niet na het voeren. Bij de hond en katten na het voeren wel (die eten vlees). Ook aai je best vaak een kat of de hond even tussendoor, dan was ik ook niet altijd mijn handen. Ik was wel altijd mijn handen voor ik iets ga eten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dollie:

Nooit. Dan moet ik constant m'n handen wassen want de kat wordt de hele dag door geaaid en de konijnen ook iedere keer als ik er naar toe ga. (en dat is best vaak op een dag)

Ik zou nog eerder m'n handen wassen voor ik de konijnen aai dan daarna omdat ik bang ben dat ik zelf iets op hun over breng. (ik zou niet weten wat maar als ik bang zou zijn dat ik corona heb zou ik hier wel op letten voor de zekerheid ook al heb ik nog niet van een besmet konijn gehoord. Wel van een hond)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites