Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Ik kan me ergens vaag iets herinneren over de samenwerking tussen vitamine d en calcium. Zijn nierstenen gemaakt van calcium? 

Om toch te kunnen studeren heeft de universiteit colleges van vorig jaar online gezet van de fulltime studenten. Fulltime studenten hebben meer contacturen, dus ook meer colleges. Wij hebben 1 keer per week een college van 4 uur. Dus vandaag heb ik tot half 7 college zitten kijken 😪 en ik moet er nog een van 3 kwartier die maar moet wachten tot maandag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Floppyears:

Ik kan me ergens vaag iets herinneren over de samenwerking tussen vitamine d en calcium. Zijn nierstenen gemaakt van calcium? 

Om toch te kunnen studeren heeft de universiteit colleges van vorig jaar online gezet van de fulltime studenten. Fulltime studenten hebben meer contacturen, dus ook meer colleges. Wij hebben 1 keer per week een college van 4 uur. Dus vandaag heb ik tot half 7 college zitten kijken 😪 en ik moet er nog een van 3 kwartier die maar moet wachten tot maandag.

Gaan jullie ook de rest van dit academisch jaar dicht? Wij hebben geen hoorcolleges meer, alleen werkgroepen met kleine groepjes dus ben benieuwd hoe ze dat precies gaan aanpakken. Ga er maar aan staan, midden in het semester je complete lesmethode aanpassen, pff.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei happy211:

Als ik het goed onthouden heb zorgt vitamine d ervoor dat calcium beter opgenomen wordt. Ik heb lang calcium pillen gebruikt en daar zat ook vitamine d in. 

Ik ook zo iets. Misschien dat je daarom om.zo snel weer nierstenen hebt ? @JacinthaBrehler Sommige nierstenen zijn idd calcium oxelaat. Wie weet verklaard dit wat! Ik hoop t bijna, dan zou dat misschien ook opgelost kunnen worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dollie:

Gaan jullie ook de rest van dit academisch jaar dicht? Wij hebben geen hoorcolleges meer, alleen werkgroepen met kleine groepjes dus ben benieuwd hoe ze dat precies gaan aanpakken. Ga er maar aan staan, midden in het semester je complete lesmethode aanpassen, pff.

Het is allemaal nog niet duidelijk. De colleges worden digitaal aangeboden, maar over de tentamens zijn ze nog aan het nadenken. We hebben in elk geval wel de garantie dat wie dit jaar vanwege het corona virus onvoldoende punten heeft voor het bsa dit volgend jaar mag inhalen. We maken er maar het beste van. Alle gebouwen op campus zijn tot nader order gesloten, dus we kunnen alleen de digitale bronnen raadplegen. Dat maakt onderzoek wel behoorlijk lastig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eindelijk beetje kunnen opruimen in huis/hobby kamer en nu ruimte om (en in m'n hoofd) te knutselen. Was heerlijk. Lekker beetje prutsen met diverse nieuwe spullen. Wel beetje opbergruimte te kort (en ik heb al best veel, maar als nog (te) veel spullen) helaas hadden ze geen magneet sheets meer bij de action dus moet een andere opberg manier gaan verzinnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-3-2020 at 10:07 zei Floppyears:

Het is allemaal nog niet duidelijk. De colleges worden digitaal aangeboden, maar over de tentamens zijn ze nog aan het nadenken. We hebben in elk geval wel de garantie dat wie dit jaar vanwege het corona virus onvoldoende punten heeft voor het bsa dit volgend jaar mag inhalen. We maken er maar het beste van. Alle gebouwen op campus zijn tot nader order gesloten, dus we kunnen alleen de digitale bronnen raadplegen. Dat maakt onderzoek wel behoorlijk lastig. 

Voor m’n eigen onderzoek is het gelukkig niet echt een probleem. Ben bezig met een review paper (toch al online bronnen) en een paper over een expiriment dat al uitgevoerd is. Nieuwe experimenten zit er nu niet in, dat is wel lastig...

Maar het lastigste vind ik eigenlijk discipline, motivatie, concentratie..😉

Ik geef gelukkig geen lessen, je zal maar ineens alles online moeten doen...

Ik begeleid alleen afstudeerders, allemaal via Skype nu en dat vind ik al lastig zat. Ik heb toch het idee dat het een stuk lastiger is dingen uit te leggen.

Ik begrijp dat hier ook wat studenten zitten? Hoe vinden jullie het om Skype meetings met begeleiders/docenten te hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben nu tentamenweken (althans, ik heb alleen maar deadlines voor essays en een her die natuurlijk niet doorging) dus alleen vorige week nog les gehad, via Skype en Google meet. Het is misschien een tikkeltje onwennig maar het valt mij heel erg mee hoor. Moet wel zeggen dat ze er bij ons voor nu voor gekozen hadden om bij het ene vak voor kleine groepjes (2-4 personen) te gaan en de andere individuele gesprekken, hoe het straks is om met 10-20 studenten tegelijk les te hebben weet ik niet. Ik merk dat er om mij heen veel geklaagd wordt, ik zie zelf het probleem niet zo. Voor de docenten is het veel pittiger dan voor ons.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf student, deeltijd dat wel. Ik weet dat veel andere deeltijdstudenten vaak online college kijken, maar ik ging altijd zelf. Dan kun je ook vragen stellen als dat nodig is en ik vind het fijn om geen afleiding te hebben. Op zich gaat college kijken ook prima online en ik heb mazzel dat mijn docenten snel reageren. Ik had wat vragen over het college van vrijdag en ik heb nu alle antwoorden al binnen. Dat vind ik echt top zeker als ik bedenk hoe druk zij het nu hebben.

Ik moet over anderhalve week een artikel inleveren voor een cijfer, dus ik vind het nu een beetje behelpen met alleen internetbronnen. Gelukkig heb ik al een aantal online boeken gevonden. Nu nog even tijd hebben om de boel te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Kun je helemaal niet aan boeken komen, @Floppyears? Ik zag dat de universiteitsbibliotheek in Leiden nog steeds boeken uitleent.

Bij ons is de universiteitsbibliotheek helemaal gesloten, alles is dicht behalve de studentenvertrekken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Sorry, was even van de radar gestort. 

Wat die calcium-vitamine D betreft klopt inderdaad, sommige nierstenen zijn calcium-oxalaat stenen en daarom mag je uit voorzorg dus die druppels niet gebruiken. 

Gaat het wel? Klinkt niet goed als je van de radar stort

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Floppyears Ja, nu weer redelijk oké. Er speelden wat dingetjes op privé gebied, m’n nieren reageerden daar direct op dus dat kwam er ook nog bij. En als ik (te) veel stress heb verlies ik letterlijk het vermogen mezelf zowel gesproken als geschreven te uiten. Ik kan dan niet meer de juiste woorden vinden of zet ze op de verkeerde plek in een zin.

Deze afasie is bij mij ontstaan door N(iet)A(angeboren)H(ersenletsel).  
Dus ben ik even van de radar gegaan om rust te pakken. Sinds twee dagen is de taal weer op het oude niveau, gaat alleen nog heeeeel traag en kost mega veel van de energie (die ik niet heb). Kort af en toe even op het forum en FB neuzen kan nu in ieder geval weer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Floppyears Ja, nu weer redelijk oké. Er speelden wat dingetjes op privé gebied, m’n nieren reageerden daar direct op dus dat kwam er ook nog bij. En als ik (te) veel stress heb verlies ik letterlijk het vermogen mezelf zowel gesproken als geschreven te uiten. Ik kan dan niet meer de juiste woorden vinden of zet ze op de verkeerde plek in een zin.

Deze afasie is bij mij ontstaan door N(iet)A(angeboren)H(ersenletsel).  
Dus ben ik even van de radar gegaan om rust te pakken. Sinds twee dagen is de taal weer op het oude niveau, gaat alleen nog heeeeel traag en kost mega veel van de energie (die ik niet heb). Kort af en toe even op het forum en FB neuzen kan nu in ieder geval weer. 

Wat enorm naar. Gelukkig wordt het alweer beter. Zorg goed voor jezelf 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft er al iemand 1 april grappen voorbij zien komen?! Ik vind het verdacht stil. Zouden bedrijven niet durven in deze tijd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Evee:

Heeft er al iemand 1 april grappen voorbij zien komen?! Ik vind het verdacht stil. Zouden bedrijven niet durven in deze tijd?

Ik had eigenlijk gehoopt op een persconferentie en dat Rutte dan heel hard EEN APRIL zou roepen...😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook nog niks gezien. Meestal vind ik op 1 april heel veel berichten twijfelachtig, die dan toch gewoon waar blijken te zijn. Maar het lijkt erop dat men het nu niet gepast vindt. Terwijl lachen toch goed is voor de weerstand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar was de sinterhaas van jamin een 1 april grap. Maar eigenlijk ook niet, want ze overwegen wel om hem toch in de winkel te brengen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb echt een schurft hekel aan 1 april grappen dus ben blij dat ze geannuleerd zijn 😶

En ik ben echt geen stuk sjagrijn of zo, vind het gewoon flauw. 

Ik bestel regelmatig dingen bij Wish (familie van Ali Express) maar kreeg vanmiddag 2 pakjes waarvan ik zéker weet dat ik het niet besteld heb. Sterker nog ik weet niet eens wat het is! Vandeweek ook al 2 telefoon hoesjes die verkeerd geleverd werden en waar ik dus niks aan heb 😔

Van die hoesjes nog netjes m’n geld terug gekregen maar aangezien ik van dat van vandaag niet eens weet wat het is kan ik ook m’n geld niet terughalen.... Gelukkig gaat het op 95% van de pakjes die ik daar bestel wél goed 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites