Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

9 uur geleden zei JacinthaBrehler:

M’n koorts loopt lekker op. Nu 39.1 (en voor iemand met normaal hooguit 35.5 is dat best heet... en koud ook wel eigenlijk ) en hartstikke futloos. Verder voel ik me niet grieperig of iets. 

Aww dat klinkt niet lekker. Heb je normaal vaak ondertemperatuur dan? Heel veel beterschap gewenst! 🥝🍍🍎

Ik heb ook rare lichaamstemperaturen, in de ochtend zit ik vaak ook rond de 34 / 34.5, overdag is mijn temperatuur dan wel normaal en in de avond heb ik vaak tegen of zelfs rond de 38 graden.  Maar voor mij is dat vrij normaal want ik heb dat altijd. Enige nadeel is dat als ik wel echt koorts heb, het meestal ook gelijk 40+ graden is, en dat is minder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

39.1 is heel hoog voor iemand met normaal 35. Maar 35 graden is heel koud geloof ik. Dat is ook niet goed denk ik dan... Maar als je dat altijd al hebt, wat kan er dan mis mee zijn, ik denk niet veel. Maar 39.1 is ook hoog met iemand die wel altijd een goede lichaamstemperatuur heeft, geen andere dingen erbij? Aangezien er nu ook veel corona is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Floppyears:

34 is echt wel heel laag hoor. Onder de 35 is onderkoeld volgens mij. 

Het komt volgens de dokter omdat ik schildklierproblemen heb. Ik heb ook al wel eens 33 graden gehad. Toen was ik nog niet goed ingesteld qua waardes. Voor zo ver ik weet is 32 of lager pas kritiek. Als ik op sta en weer ga bewegen en op gang kom loopt mijn temperatuur weer langzaam op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Behalve dat m’n temperatuur nog wat verder oploopt (ja, normaal altijd een onder-temp) voel ik mezelf niet ziek. Geen griepverschijnselen of iets. Maar heb al verhoging sinds eind oktober en niemand die er onderzoek naar lijkt te willen doen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het dan niet een goed idee om toch eens met die internist te gaan praten? Die kijkt er misschien net weer even anders naar, wie weet wat het oplevert. Want het is natuurlijk heel raar dat je al 4 maanden verhoging hebt, dan zit er duidelijk iets niet goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was trouwens gisteren onderkoeld, dat is geen pretje. Ik heb nu overal sneeën zitten omdat al het vocht uit je huid trekt, dus je krijgt een droge huid, dus ze zitten overal. Op mijn benen, in mijn gezicht, op al mijn knokkels, en ik heb enorme spierpijn. Mijn spieren waren helemaal verkrampt. 

Dan zeggen ze dat het lekker warm is buiten. Nou ik merkte er anders helemaal niks van 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Behalve dat m’n temperatuur nog wat verder oploopt (ja, normaal altijd een onder-temp) voel ik mezelf niet ziek. Geen griepverschijnselen of iets. Maar heb al verhoging sinds eind oktober en niemand die er onderzoek naar lijkt te willen doen... 

Heb je al bloed laten prikken, wie weet heb je ook schildklierklachten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Evee:

Heb je al bloed laten prikken, wie weet heb je ook schildklierklachten? 

Mn schildklier was goed, maar er ligt toevallig een nieuwe labaanvraag voor oa schildklier op tafel te wachten voor denk volgende week. 

@Marjoleink Inmiddels inderdaad besloten dat ik de verwijzing naar de internist wil. Dat wordt nu in gang gezet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Mn schildklier was goed, maar er ligt toevallig een nieuwe labaanvraag voor oa schildklier op tafel te wachten voor denk volgende week. 

@Marjoleink Inmiddels inderdaad besloten dat ik de verwijzing naar de internist wil. Dat wordt nu in gang gezet. 

Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat de oorzaak is 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gister bloed laten prikken en urine ingeleverd (in een volledig uitgestorven laboratorium 🤔) . Vanmorgen kreeg ik telefoon van assistent van de huisarts al. Als ze zelf bellen klopt er meestal iets niet, bleek nu ook zo: M’n vitamine D was ‘beetje laag’ (ondergrens 51, ik zit op 13 😶) en m’n schildklier tóch werkt te langzaam. Zowel TSH als T4 te laag was. Het parathyroid hormoon waar de uroloog op heeft laten prikken vorige maand was wél goed.
Voor vitamine D ga ik vanaf morgen aan een stootkuur met pillen. Werkt dat niet dan moet ik een vitamine D infuus en dus paar dagen ziekenhuis opname.
Schildklier wil ik bespreken met m’n huisarts, maar ivm persoonlijke omstandigheden is hij  voor onbepaalde tijd niet op de praktijk. Er nog wat andere dingen iets afwijkend waren maar niet weet wat meer precies (liep met de honden in het park toen ze belde).

In ieder geval zei ze nog dat m’n HDL cholesterol te hoog was, maar daarmee ik ben erfelijk belast. Medicijnen niet werken daarbij en of ik nou bij wijs van spreken eet iedere dag bij de friettent of de inhoud van een fruitschaal het hoog(er) blijft dan hoort te zijn. En ach, dood ga ik toch wel, dan liever “geleefd dood”. 

Of m’n urine goed was weet ik nog niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je in ieder geval duidelijkheid hebt!

Een te trage schildklier is fijner dan een te snelle (wat ik heb), over het algemeen is een te trage vrij makkelijk bij te stellen door hormoon bij te slikken, is het alleen in het begin wat zoeken naar de juiste dosering en welke variant voor jou het best werkt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had vorige week een zak kattenbrokjes van 10 kilo besteld bij Zooplus en nog gelijk wat dingetjes voor Dizzy en de konijnen. Was ik natuurlijk net niet thuis toen het pakket was dus ik er de volgende dag om bij het afleverpunt. Dat is een klein benauwd bloemenzaakje waar ze ook wat dierenbenodigdheden verkopen. (niet veel) Was die man kwaad dat ik bij Zooplus had besteld en niet bij hem had gekocht 🤣 Hij wist niet eens wat er in zat, alleen dat het pakje van Zooplus kwam. Ze staan wel bekend als rare lui hoor maar hier stond ik toch wel even van te kijken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Newby1981:

Ik had vorige week een zak kattenbrokjes van 10 kilo besteld bij Zooplus en nog gelijk wat dingetjes voor Dizzy en de konijnen. Was ik natuurlijk net niet thuis toen het pakket was dus ik er de volgende dag om bij het afleverpunt. Dat is een klein benauwd bloemenzaakje waar ze ook wat dierenbenodigdheden verkopen. (niet veel) Was die man kwaad dat ik bij Zooplus had besteld en niet bij hem had gekocht 🤣 Hij wist niet eens wat er in zat, alleen dat het pakje van Zooplus kwam. Ze staan wel bekend als rare lui hoor maar hier stond ik toch wel even van te kijken...

Bijzonder! Ik kan mij niet voorstellen dat hij het assortiment van zooplus kan leveren. Ik bedoel, ik heb een eigen webwinkel, en kan dus bij diverse groothandels bestellen. Maar zelfs ik moet soms nog bij zooplus wat bestellen omdat ik er zelf niet aan kan komen 😂 Of omdat hun verkoopprijs onder mijn inkoopprijs ligt, zelfs dat komt voor! Maar daar zou ik klanten toch nooit om veroordelen hoor! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Bijzonder! Ik kan mij niet voorstellen dat hij het assortiment van zooplus kan leveren. Ik bedoel, ik heb een eigen webwinkel, en kan dus bij diverse groothandels bestellen. Maar zelfs ik moet soms nog bij zooplus wat bestellen omdat ik er zelf niet aan kan komen 😂 Of omdat hun verkoopprijs onder mijn inkoopprijs ligt, zelfs dat komt voor! Maar daar zou ik klanten toch nooit om veroordelen hoor! 

Ik ga uiteraard geen namen / winkel noemen maar hun assortiment is bijzonder klein, ik denk dat het assortiment van de gemiddelde supermarkt nog groter is. M'n man zei later ook dat het inderdaad hele rare mensen zijn, je zou ze gerust Tokkies mogen noemen. (normaal stuur ik hem altijd om de pakjes🙂) Die winkel gaat er ook mee stoppen, te weinig klanten en blijkbaar hebben de eigenaars met veel mensen ruzie. Wat ik niet gek vind 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kwikstaartje bij de loods is weer in voorjaarsmodus 🙂 Hij is echt mega brutaal en komt super dicht in de buurt. Hij sprong net mijn bedrijfsbus in haha, had de schuifdeur open staan. Hij heeft zelfs al een keer in de loods gezeten. Volgens mij woont hij er al net zo lang als ik de loods huur haha. Vind het wel een vrolijk kwetterend vogeltje, en het brutale gedrag laat mij wel lachen. Hij zoekt tussen de pallets die buiten staan ook vaak naar beestjes 🙂

Toch komt hij volgens de vogelbescherming hier nauwelijks voor. Vorig jaar had hij zelfs een vriendin en 2 jongen!

https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids/vogel/witte-kwikstaart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg vitamine D stootkuur ampullen. Gister eerste ampul, lees ik de bijsluiter staat er serieus met hoofdletters NIET gebruiken bij nierstenen. Goh, laat ik die nou net hebben 😶🙄

Ik vanmorgen de huisarts gebeld daarover. Assistent klonk eerst met wat ongeloof, maar ging overleggen met de huisarts. Dat deed ze zowaar meteen. Wat denk je, niet meer doorgaan met de vitamine D. Advies nu > ga maar buiten in de zon zitten. Nou voor m’n waardes daarvan opgekrikt zijn is het winter 2021 en zit ik weer te laag waarschijnlijk 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites