Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Een nieuw jaar, een nieuw begin. Omdat het oude topic heel wat oude onderwerpen bevat, mag het lekker naar beneden zakken en maken we in het nieuwe jaar een nieuw topic aan.

Wat mag er wel en niet in het bunnybunch cafe?

- Het bunnybunch cafe is een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen over vanalles en nog wat.

- Specifieke konijnenonderwerpen horen in het daarbij behorende forumonderdeel thuis (daar is ook een slowchat topic voor)

- Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic!

- Discussieren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt.

- Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff, hebben jullie ook weleens van die supervriendelijke (not) mensen op Marktplaats? Mijn meest recente ervaring was zo vriendelijk om mij uit te schelden en vanalles toe te wensen, ohja, en ze hoopte ook nog dat ik het nooit verkocht zou krijgen. En alleen maar omdat ik reageerde dat ik het door haar gewenste aantal niet meer had... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Deeskuh88:

Pfff, hebben jullie ook weleens van die supervriendelijke (not) mensen op Marktplaats? Mijn meest recente ervaring was zo vriendelijk om mij uit te schelden en vanalles toe te wensen, ohja, en ze hoopte ook nog dat ik het nooit verkocht zou krijgen. En alleen maar omdat ik reageerde dat ik het door haar gewenste aantal niet meer had... 

Nou, ik heb alleen maar van die mensen die dan gaan vragen of je het echt niet wilt verzenden... Nee is nee. Nee heb je ja kun je krijgen, maar na 3x proberen is het genoeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, of van die mensen die dan nog minder dan de helft bieden, terwijl je duidelijk een 'bieden vanaf'-prijs hebt. Ik ben niet zo'n fan van Marktplaats, maar goed. Het is soms wel verrekte makkelijk als je ergens vanaf wilt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan denk je het eindelijk verkocht te hebben en dan komen ze niet opdagen. Een paar jaar geleden was iemand heel boos omdat ik niet thuis was. Dat was ik wel maar ze bleef volhouden dat ze voor de deur stond. Ze stuurde een foto van een huis dat echt niet het mijne was, en ze bleef maar volhouden dat dat mijn adres was. Echt niet voor rede vatbaar, zo gek!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, ik verkoop ook vrijwel nooit aan de deur. Het wordt eigenlijk bijna altijd automatisch verzenden en daar heb ik geen moeite mee. Maar dat uitschelden was bij mij toch voor het eerst 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje ja Marktplaats, je kan er een boek over schrijven. Ik verkoop er vrijwel niets meer op, dat doe ik wel op de Facebookgroep van onze wijk, veel makkelijker en mensen zijn dan toch geneigd wat serieuzer en aardiger te doen want hee: je bent wijkgenoten.

Soms haal ik zelf wel wat van Marktplaats. Reuze handig met een dreumes, voordelig mooie kleding scoren etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb ook leuke ervaringen hoor. Maar een tip: zet nooit je oude (dus goedkope) auto op marktplaats. Ik geloof dat ik 300 keer gebeld ben.

Mijn vader had dat gedaan, maar dan gewoon dat ze je niet kunnen bellen maar alleen via marktplaats contact op kunnen nemen, nadat hij 12 berichtjes had heeft hij de advertentie verwijderd en konden ze 1 voor 1 langskomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De politie kwam net aan de deur. Ik ben ziek dus lig in mn pyjama op de bank, maar voor politie doe ik wel open. Hij vraagt me of ik iets weet over een mishandeling bij de benedenburen op 1 januari. Nee, ik had wel de ambulance zien staan en dat mn buurvrouw daarin ging, maar ik had aangenomen dat ze onwel was geworden. 🙁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, eigenlijk voel ik me best schuldig dat ik niets doorhad. Ik snap wel dat het onzin is want ik heb echt niets gehoord, maar ja.

Dank je wel, paar dagen rust en veel drinken dan ben ik vast weer beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een slideshow met foto's van mijn huisdieren ingesteld als achtergrond op mijn computer, maar het was zo moeilijk kiezen! Ik moet wel echt meer foto's van de konijnen gaan maken, ik heb nu zo'n 10 foto's van onze kat erin staan, en maar 3 van de konijnen 😅.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een mooie beestjes, @happy211!😊

Mijn moeder is vanavond met mijn 15 jaar oude kater, die nog gezellig in het ouderlijk huis woont, naar de dierenarts geweest voor een gebitscheck. Voor volgende week staat een afspraak gepland om onder narcose zijn gebit te behandelen. Ik ben daar erg nerveus voor, omdat mijn kat inmiddels echt een oudje is geworden en ik bang ben dat hij de narcose niet meer uitkomt. Hij is vel over been en heeft mogelijk ook nierproblemen (zou nog verder onderzocht moeten worden). Lastig zeg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het goed is dan checken ze eerst de nierwaarden van je kater voor ze hem onder narcose brengen. Daar kunnen ze de narcose ook op aanpassen als dat nodig is. Met nierdieet en aanvullende ondersteuning voor de doorbloeding en filterfunctie, kun je nog best veel verbeteren vaak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei JokeC:

Als het goed is dan checken ze eerst de nierwaarden van je kater voor ze hem onder narcose brengen. Daar kunnen ze de narcose ook op aanpassen als dat nodig is. Met nierdieet en aanvullende ondersteuning voor de doorbloeding en filterfunctie, kun je nog best veel verbeteren vaak. 

Oh, dat van de nierwaarden en narcose wist ik niet. Goed om te weten! Ik heb mijn moeder daar niet over gehoord, maar eerlijk gezegd vind ik de dierenarts waar ze is geweest ook een beetje een rare vogel. Ik zou zelf in ieder geval een andere dierenarts gekozen hebben. 

Hoe checken ze dat dan vóór de narcose? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de dierenarts moet mijn kater onder narcose om bloed te prikken om de nierwaarden te bepalen, omdat hij zonder narcose 'niet zo hanteerbaar' is. Waar baseren ze die narcose op dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt waar? Als ze hem inbakeren dan moet het toch lukken om uit zijn hals een beetje bloed te halen? Is dat zo dat je kater echt moeilijk te hanteren is bij de dierenarts dat je weet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei JokeC:

Echt waar? Als ze hem inbakeren dan moet het toch lukken om uit zijn hals een beetje bloed te halen? Is dat zo dat je kater echt moeilijk te hanteren is bij de dierenarts dat je weet?

Volgens mij is hij echt niet moeilijker te hanteren dan mijn konijn van 6 kg bij de jaarlijkse vaccinaties hoor. 😂 Ik was er helaas niet bij vanavond, dus ik weet het fijne er ook niet van, maar ik ga proberen om er volgende week wel bij te zijn. Vind dat toch prettiger. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb heel vaak bloed moeten laten trekken bij onze Molly (poes) maar die is nooit onder narcose geweest hoor. Volgens mij doen ze dat ook liever niet (zekere oudere dieren) omdat het toch iedere keer weer risico is en een belasting voor de kat.

Succes in ieder geval!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was net even rustig allerlei topics aan het lezen en ik wilde niet in het topic zelf schrijven want het is nogal off topic. Dus beter hier. Het topic ging over kippen en konijnen en om de een of andere reden las ik dus steeds kippensoep in plaats van kippenpoep. 🤣 dat duurde dus echt een paar minuten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Floppyears:

Ik was net even rustig allerlei topics aan het lezen en ik wilde niet in het topic zelf schrijven want het is nogal off topic. Dus beter hier. Het topic ging over kippen en konijnen en om de een of andere reden las ik dus steeds kippensoep in plaats van kippenpoep. 🤣 dat duurde dus echt een paar minuten

Haha zo blijf ik ‘het verhalenspel’ steeds lezen als ‘het verharenspel’

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites