Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Je laatste gedachte...-topic 2020

Recommended Posts

Op 28-6-2020 at 22:20 zei Mira11:

Ik vind het erg vreemd dat je een bedrijf begint voor vreemdgangers. Hoe kom je op het idee?! Er is vast een markt voor maar dat wil je toch gewoon niet. Dan slaap je s'nachts toch niet goed. Ik tenminste niet. Je veroorzaakt het niet maar maakt het wel normaler en heel makkelijk om het wel te doen. 

Ik vind het ook echt niet kunnen dat er voor zo’n site voor vreemdgaan reclame gemaakt wordt. En dat die inderdaad ook nog eens gewoon overdag uitgezonden wordt. Kom, ga even vreemd. Ik vind het belachelijk en schandalig dat het als iets leuks wordt gepromoot.

2 uur geleden zei Evee:

Ik zit nou echt een folder van een groothandel te bekijken en ik ben oprecht verbaasd.

"badpak voor de hond".
"zwembad voor de kat"
"bikini voor de hond"

....

Waarom?

Dat is ook stom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-6-2020 at 09:05 zei Eefje:

Het is al heel normaal en gemakkelijk om te doen. Het gebeurt alleen stiekem, omdat het een taboe is. Maar het gebeurt VEEL! Beter gaan we met zijn allen eens wat realistischer met relaties om, dan kunnen zulke dingen gewoon besproken worden en is het meteen een stuk minder spannend. 

Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee. Meerdere keren zelfs.

Als je al 8,5 jaar samen bent en verloofd dan is het echt niet tof dat je erachter komt dat diegene die je vertrouwd er andere vrouwen op na houd. Dan is het voor mij echt klaar.

Het is erg belangrijk dat erover gesproken word maar een bedrijf dat het nog makkelijker maakt om vreemd te gaan lijkt me niet bij te dragen aan de oplossing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat verdrietig Mira.

4 minuten geleden zei Mira11:

Het is erg belangrijk dat erover gesproken word maar een bedrijf dat het nog makkelijker maakt om vreemd te gaan lijkt me niet bij te dragen aan de oplossing.

Precies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wat verdrietig Mira.

Precies.

Het was idd heel erg verdrietig maar het is al weer even geleden. Als het pas was gebeurd had de scheldwoordenfilter overuren gemaakt.😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mira11 dat is akelig inderdaad. Ik ben ook geen voorstander van die site, maar het is ook niet zo dat die de problemen veroorzaakt, het maakt het alleen gemakkelijker. Heel vervelend dat dat jou is overkomen. Zeker omdat hij je waarschijnlijk een heel ander beeld heeft voorgespiegeld. Ik denk dat veel relaties niet kapot zouden hoeven gaan als er vrijer over dit soort zaken gesproken kan worden. Dat is mijn ervaring in elk geval wel. Ik heb altijd snel crushes gehad, gaan net zo snel over als ze komen, dat verandert heus niet ineens als ik een relatie heb. In het begin wel, maar na een aantal jaar wordt dat wel anders. Het helpt mij dat mijn vriend dat weet en dat ik het kan vertellen als er iemand is die ik interessant vind. Dit zorgt ervoor dat ik me heel verbonden voel met mijn vriend én dat de spanning van die crush af gaat. Als ik alles voor mezelf zou moeten houden wordt het groter dan nodig is. Dat is meer wat ik bedoel. Het moet geen taboe zijn dat er soms mensen voorbij wandelen die ook leuk zijn, die bestaan nou eenmaal. Het heeft mijn relatie gesterkt dat ik juist die dingen wel kan vertellen zonder dat er drama van komt. Niet dat hij het leuk vindt, maar een relatie is nou eenmaal niet alleen maar leuk. Het is juist het taboe en de geheimzinnigheid wat een ander spannend maakt. In het felle daglicht blijft er weinig van over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje Dat is ook niet echt vreemdgaan vindt ik, al zullen anderen hier misschien ook anders over denken. Voor mij is vreemdgaan achter de rug van je partner om dingen doen waarvan je weet dat het fout is, dat het de ander kwetst als ze erachter komen. 

En dat is iets wat die site nu voorstelt als iets wat normaal is, dat het niet erg is om achter de rug van je partner om iets te beginnen met een ander, omdat ze er ook midden op de dag op nationale radio reclame voor maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei happy211:

@Eefje Dat is ook niet echt vreemdgaan vindt ik, al zullen anderen hier misschien ook anders over denken. Voor mij is vreemdgaan achter de rug van je partner om dingen doen waarvan je weet dat het fout is, dat het de ander kwetst als ze erachter komen. 

En dat is iets wat die site nu voorstelt als iets wat normaal is, dat het niet erg is om achter de rug van je partner om iets te beginnen met een ander, omdat ze er ook midden op de dag op nationale radio reclame voor maken. 

Ik ben het met je eens hoor! Ik houd niet van liegen en stiekem gedoe. Beter ben je eerlijk dat het moeilijk voor je is om trouw te zijn in de traditionele zin van het woord. Dan heeft je partner een keuze of die wel of geen relatie met je wil. Ik ken veel mensen waarvan ik weet dat ze vreemdgaan en de partner denkt dat ze met een heilige samen zijn. Met het risico dat alle spullen op straat staan als de partner er achter komt. Ik zou zo'n relatie niet willen, dat is mij te kwetsbaar. Als je niet eerlijk kunt zijn over hoe je bent barst vroeg of laat altijd de bom. Ik pleit altijd voor eerlijkheid, in elk geval tot op zekere hoogte. Maar als zij ervoor kiezen om het geheim te houden ga ik me daar niet mee bemoeien, mijn loyaliteit ligt bij mijn vrienden, niet bij hun partners. Juist omdat ik zo veel van deze verhalen hoor kan ik me niet zo boos maken om zo'n site. Het is een symptoom en geen oorzaak. Vreemdgangers zijn net mensen. Leuke, lieve, fijne, vaak heel spontane en open mensen die zich mee laten slepen en bang zijn om de waarheid te vertellen. Dat de site fout is daar bestaat geen misverstand over, ik zou liever zien dat het taboe doorbroken wordt en mensen daardoor niet de noodzaak voelen om zo stiekem te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het helemaal met @happy211eens. 

@Eefjewat je noemt vind ik geen vreemd gaan. Het is alleen maar heel erg fijn en goed dat je het erover kunt hebben. 

Er zijn ook mensen met een open relatie. Helemaal prima. Wat ik wel heel naar vind zijn mensen die achter de rug van de partner dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Daar heb ik moeite mee. 

Als een vriendin vreemd zou gaan zou ik daar veel moeite mee hebben. Ik ben echt wel een moraalridder. 

bewerkt door Mira11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei happy211:

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.

En @Eefje ik vind het ook juist heel goed dat je heel open en eerlijk bent naar je vriend als je iemand anders ook even interessant vindt terwijl je verder geen ‘actie’ onderneemt met die ander. Juist doordat je dat vertelt kan hij je vertrouwen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ook geen vreemdgaan, zo'n verliefdheidje is wel een voorstadium. Als ik dat thuis niet zou bespreken kan dat bij mij behoorlijk de verkeerde kant op gaan. Dat is ook waar ik het fout zie gaan bij anderen. Ze denken dat het niet bespreekbaar is, van het eerste kleine leugentje komt het volgende, hierdoor vervreemden ze in zo'n periode van hun partner, wordt 'de ander' alleen maar interessanter en de hele situatie thuis én in het verliefdheidje explosiever. Ik vraag me dan af hoe onbespreekbaar het werkelijk is. Ik denk dat het voor elke relatie goed is om te praten over 'wat als je iemand anders leuk vindt', in tegenstelling tot wat in veel relaties gebeurt, net doen of zoiets nooit kan gebeuren want 'jij bent de enige voor mij, in alles, voor altijd'. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er geen moeite mee dat zulke websites bestaan, ik heb ook nooit echt de indruk gehad dat ze vreemdgaan (eerder juist een open relatie) promoten maar nou moet ik ook zeggen dat ik niet per se vol aandacht die reclames bekeken heb 😛 maar wat ik wel enorm bijzonder vind is dat dit, maar ook halfnaakte vrouwen die allerlei ongerelateerde producten promoten (vrouw in bikini in een autoreclame???) doodnormaal gevonden worden en dat een reclame met twee zoenende mannen maar ook bijvoorbeeld borstvoeding in het openbaar aaaaaaabsoluut niet kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lichamen mogen alleen gezien worden als het tot de verbeelding van heteroseksuele mannen spreekt. Borsten zijn niet om te voeden, die moeten sexy zijn. En zoenende mannen, zijn niet sexy voor hetero mannen, dus is het ineens afschuwelijk blijkbaar. Twee zoenende vrouwen mag dan weer wel natuurlijk, want dan kunnen ze dromen dat ze mee mogen doen 😒. Veel vrouwen zijn het daar blijkbaar mee eens. En dat anno 2020. We hebben nog een lange weg te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ik nerveus ben voor m’n afspraak bij de internist zo. Ben ik normaal nooit, zenuwachtig voor een afspraak bij een arts. Maar hier hangt voor mijn gevoel best veel van af. Om 14.30 uur moet ik er zijn... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei JacinthaBrehler:

Dat ik nerveus ben voor m’n afspraak bij de internist zo. Ben ik normaal nooit, zenuwachtig voor een afspraak bij een arts. Maar hier hangt voor mijn gevoel best veel van af. Om 14.30 uur moet ik er zijn... 

Wat mij altijd wat rust geeft is even voor jezelf wat punten op papier zetten die je wilt bespreken. Kan lichamelijke dingen zijn, maar bijvoorbeeld ook wat je miste in het contact met de andere artsen. 

Als ik het opschrijf, vergeet ik het nooit en hoef ik meestal het briefje er niet bij te pakken. Denk ik 'ach, ik onthoud het wel', dan bedenk ik me thuis meestal 'oh, dit had ik ook nog kunnen vragen'. 

Succes vanmiddag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211 dat had ik al gedaan, de huisarts wilde van mij weten wat er precies speelde en dat heb ik op papier gezet. Huisarts heeft dat zo doorgestuurd naar de internist dus dat was wel fijn. 

@Lienappelsien dank je wel!

Net weer thuis. Was een goed gesprek. Ik heb er ruim een half uur binnen gezeten. De man heeft rustig geluisterd, veel gevraagd en ook echt doorgevraagd. Hij moet/wil wat dingen nader onderzoeken. Volgende week donderdag om 9.00 uur weer terug. 

Ben blij dat het zo’n aardige, rustige en doortastende man was. Hele zorg minder! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, mijn vader die zeurt dat hij te veel doet en vervolgens mensen kwetst..

1: ga minder werken

2: laat iemand anders die badkamer doen

3: doe niet zo gierig

4: mijn schoonzus is echt mega gekwetst en vraagt nu zelfs of ze eerder moet vertrekken (ze is hier 2 maanden, en pa zei dat hij niet kan wachten tot hij 2 maanden verder is), dus excuses is wel op zijn plaats

Is dat er ook een keertje uit, werd er een beetje boosjes over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn laatste gedachte was: ik ga heel even lekker in de hangmat liggen. Toen ik mijn ogen weer open deed was het bijna twee uur later 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer een plan te maken voor onze tweede slaapkamer. Hetwas gewoon een soort van logeerkamer waar we wat ikea meubels in hadden gezet die we nog hadden. In de praktijk gebruiken we die kamer vaker dan gedacht, dus willen we er wat leuks van maken. Het IKEA bureau met mega stoel is verruild voor een klein, vintage bureautje met een spijlenstoel. De Billy boekenkast gaat er nu uit en daarvoor komt er een kleiner ook vintage kastje. Dan moet er nog een ander bed en nachtkastje komen. Maar nu moet ik dus bedenken welk kleurenschema ik wil, anders kan ik niet met de meubels aan de slag. Ik zit te denken aan roestkleuren. Maar die heb je ook van bruin tot rood tot geel.. Dan zou ik de meubels helemaal af moeten schuren en beitsen in een mooie donkere houtkleur die iets naar het rode neigt bijvoorbeeld. Maar dat wordt super veel werk, dus kan beter voor licht schuren en lakken kiezen wat dat betreft, anders is het volgend jaar nog niet gebeurd. Keuzes keuzes.. 🤔🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites