Spring naar bijdragen

Je laatste gedachte...-topic 2020

Recommended Posts

@happy211 akelig is dat he.. hopelijk snel weer thuis! 

Ik ben door mijn Radboud recharge mail op maandagochtend verzeild geraakt in artikelen en filmpjes over zwarte gaten. Zo interessant, maar zo moeilijk te bevatten! Ik heb sowieso moeite met natuur en scheikunde en dit is echt next level, mijn hoofd kan het niet aan 🤯🤯

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 634
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tony's reep met bedankje op de brievenbus gelegd voor de postbode vandaag en de postbode heeft net een pakketje van Dierenlot vol met Tiny Tony's bezorgd. Instant karma.

Ik likete een leuke foto in onderstaand topic. En toen dacht ik van o de foto erboven is ook leuk en ik zie dat ik die nog niet heb geliket, dus die like ik ook nog even. O, en de foto daarboven ook.

Ja, je leert nog eens wat zo. Pampers, Neutral, Naïf, Waterwipes, Kruidvat eigen merk, Huggies, AH eigen merk, Lidl eigen merk... Ik kan je er alles over vertellen 😂 Mars heeft zelfs zelf ook nog voor

58 minuten geleden zei Eefje:

Ik ben door mijn Radboud recharge mail op maandagochtend verzeild geraakt in artikelen en filmpjes over zwarte gaten. Zo interessant, maar zo moeilijk te bevatten! Ik heb sowieso moeite met natuur en scheikunde en dit is echt next level, mijn hoofd kan het niet aan 🤯🤯

Ik raak altijd helemaal gedesoriënteerd als ik me teveel in dingen zoals het heelal verdiep. Het is inderdaad zo moeilijk te bevatten! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteren een tedtalk gekeken van iemand die onderzoek doet naar dinosauriërs en hij had het vooral over hoe onwaarschijklijk alles is. Als de meteoriet die de dinos uitroeide ergens in zijn baan maar een kleine afwijking had gehad, dan zou hij de aarde ruim gemist hebben. En dan is het onwaarschijnlijk dat wij tot mensen geëvolueerd zouden zijn, want dan hadden zij waren natuurlijk veel groter en sterker dus zouden wij geen schijn van kans hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn nichtje is binnenkort jarig en wil verkleedkleren. 

Wat is dat verschrikkelijk tegenwoordig zeg...Zo stereotyp! Zo veel onderscheid tussen meisje & jongen. Volgens mij was dat vroeger toch echt veel minder?! 

Ik ben nu gewoon van plan een formule 1 pak, astronautenpak of iets anders stoers te kopen, alleen maar uit principe! 

Het jammere is alleen dat m'n nichtje van de prinsessen, unicorns (want waarom zou je het eenhoorns noemen?) en feeën is. 😅 

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Evee:

Wat is dat verschrikkelijk tegenwoordig zeg...Zo stereotyp! Zo veel onderscheid tussen meisje & jongen. Volgens mij was dat vroeger toch echt veel minder?! 

Ik ben nu gewoon van plan een formule 1 pak, astronautenpak of iets anders stoers te kopen, alleen maar uit principe! 

Het jammere is alleen dat m'n nichtje van de prinsessen, unicorns (want waarom zou je het eenhoorns noemen?) en feeën is. 😅 

Noemt ze het echt unicorns 😂. Hoe oud is ze? 

Mijn nichtje wilde vorig jaar een prinsessenjurk, die heb ik haar gegeven. Mijn neefje wil Spiderman zijn en mijn nichtje een prinses. Ik vind het best, als het andersom was geweest was het ook best. 

Ik wilde vroeger ook altijd prinses zijn, roze jurken aan enzo. Ik ben toch uitgegroeid tot een beetje tomboy. Kinderen moeten die identiteit toch zelf ontdekken, het enige wat we ze volgens mij hoeven te leren is dat jongens prinses en meisjes Spiderman mogen zijn. Ik vind het dan weer de andere kant op als we een jongen die graag met tractors speelt dan maar een pop voor zijn verjaardag gaan geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Evee:

Mijn nichtje van 6 jaar is ook helemaal van het roze en de unicorns (die noemt ze ook zo) en prinsessen. Ik heb haar in het verleden ook wel wat "jongens" speelgoed gegeven. Dat vraagt ze zelf niet voor haar verjaardag maar vond ze wel erg leuk om mee te spelen. 

Zelfs de lego (waar ze gek op is) is speciaal voor meisjes. In het roze en met prinsessen dingen. Bijna alles is roze, dat kiest ze zelf uit. Haar fiets, behang, vloerkleed, poppenkleertjes enz. Haar favoriete zin is:"want ik hou van roze". 😄

Vroeger had ik naar school als je verkleed mocht komen een clownspak en indianenpak gemaakt door mijn moeder. Niks geen roze of echt meisjesachtig.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee ik heb een boek dat heet goodnight stories for rebel girls. Gewoon omdat ik dat zelf leuk vindt. Het is een kinderboek over allemaal stoere historische vrouwen die belangrijke dingen hebben gedaan. Het is nu ook in het Nederlands verkrijgbaar. Als ze straks kan lezen is dat echt een tof boek, elk meisje zou het moeten lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik speelde vroeger liever met het speelgoed van mijn broers.

Ik vond mijn Barbie's en baby Borns doodeng..

Jurken wilde ik ook nooit dragen, dan was het altijd brullen (op m'n zesde geen jurk meer gehad, tenzij ik die zelf uit koos).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droeg tot ik een jaar of 10 was alleen maar jurkjes. Armbandjes, haarspeldjes, hoe meer hoe beter. Op de middelbare school werd ik weleens voor een jongen aangezien. Daarna heb ik nog een korte rokjes periode gehad.

Inmiddels is volgens mij wel gewoon goed te zien dat ik een vrouw ben, ondanks dat ik de korte rokjes heb afgeschaft.

Ik speelde met mijn broertje met poppen, auto's, lego, er was niet per se iets voor meisjes en iets voor jongens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Eefje:

@Evee ik heb een boek dat heet goodnight stories for rebel girls. Gewoon omdat ik dat zelf leuk vindt. Het is een kinderboek over allemaal stoere historische vrouwen die belangrijke dingen hebben gedaan. Het is nu ook in het Nederlands verkrijgbaar. Als ze straks kan lezen is dat echt een tof boek, elk meisje zou het moeten lezen.

Dat is ook een leuke tip! Ze kan al zelf lezen. Ze is 6, het is haar 7e verjaardag bijna. Ik zie dat het boek ook vanaf 7 is!

Het is zeker niet erg hoor, dat ze van meisjes dingen houd. Sommige meiden zijn nou eenmaal echte meisjes-meiden. Niets mis mee.  Maar het lijkt wel of alles tegenwoordig specifiek en voor jongens in jongenskleuren is, en voor meisjes in meisjeskleuren.  Bij de verkleedkleding die ik online zocht, vond ik het erg "in hokjes" gestopt allemaal. Voor jongens politieagent, F1 coureur, brandweer, spiderman, ridder en astronaut. Voor meisjes verpleegster, prinses, K3 zangeres of fee. Zo komt het over, als je de productfoto's bekijkt.

M'n jongere nichtje is wel iets eigenzinniger in wat ze leuk vind. Die houd van geel en giraffen 🦒. Maar de oudste is echt een roze-prinsessen-vlinder-feeën-unicorn-pony meisje.  Ach ja, we vinden wel wat leuks hoor 🙂 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ging vroeger vooral als dieren verkleed, die zijn gelukkig nog steeds unisex 😛 Ik heb zeker ook prinsessenjurken aangehad, maar ik was ook erg fan van disneyfilms, en daarin wordt dat natuurlijk wel een beetje voorgesteld als de droom van elk meisje. 

Ik weet nog wel van mijn jeugd, toen er nog een groot intertoysboek op de mat viel rond sinterklaastijd, dat die pagina's ook echt duidelijke kleurcodering hadden, roze voor meisjes en blauw voor jongens. Ik heb die blauwe pagina's ook altijd overgeslagen, want dat was toch niet voor mij bedoeld. Of de grote schrik wanneer je in een kledingwinkel erachter kwam dat je per ongeluk het stuk van de jongenskleren in was gelopen. Dus eind jaren 90/begin 00's was het ook al een dingetje, die duidelijke scheiding tussen wat bedoeld was voor meisjes of jongens. Toen nooit zo bij stil gestaan dat dat natuurlijk helemaal niet hoort, en toen we echt jonger waren ook gewoon tweedehands kleren van mijn neef gedragen, maar de invloed van andere kinderen en marketing is vrij duidelijk, vanaf een bepaalde leeftijd wilde ik er niets meer mee te maken hebben zodat ik niet als buitenbeetje gezien zou worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer is dat he, ik vind het wel goed dat daar meer aandacht voor is, jammer dat dat blijkbaar nog niet terug te zien is in verkleedkleding.. 

Ik verbaas me er vaak over dat het nog steeds een ding is, ook wat seksualiteit betreft. Mijn oppas vroeger was een nogal flamboyante homo die graag speelde met gendernormen. Hij droeg leren broeken, naveltruitjes en soms make-up. Ik merkte dat nieteens, hij was gewoon hij en hij zag er zo uit, punt. Pas toen ik ouder werd merkte ik dat mensen in het dorp een mening over hem hadden. Dat maakte me heel boos. We zijn nu 20 jaar verder en nog steeds hoor je die verhalen. Ik kan er echt met mijn pet niet bij waarom iemand last zou hebben van andermans kledingkeuze of seksualiteit. Zolang je niet in je blote kont over straat rent heb ik nergens last van, al vind ik het ene natuurlijk wel mooier dan het andere.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Wat jammer is dat he, ik vind het wel goed dat daar meer aandacht voor is, jammer dat dat blijkbaar nog niet terug te zien is in verkleedkleding.. 

Ik verbaas me er vaak over dat het nog steeds een ding is, ook wat seksualiteit betreft. Mijn oppas vroeger was een nogal flamboyante homo die graag speelde met gendernormen. Hij droeg leren broeken, naveltruitjes en soms make-up. Ik merkte dat nieteens, hij was gewoon hij en hij zag er zo uit, punt. Pas toen ik ouder werd merkte ik dat mensen in het dorp een mening over hem hadden. Dat maakte me heel boos. We zijn nu 20 jaar verder en nog steeds hoor je die verhalen. Ik kan er echt met mijn pet niet bij waarom iemand last zou hebben van andermans kledingkeuze of seksualiteit. Zolang je niet in je blote kont over straat rent heb ik nergens last van, al vind ik het ene natuurlijk wel mooier dan het andere.

Ja vreselijk, net als die keer dat een merk van chique herenkleding homostellen gebruikte voor hun reclames, en die vervolgens beklad werden in bushokjes met haatdragende teksten. Mensen vonden dat toen aanstotend, dat het niet in het openbaar moest want dan konden hun kinderen het ook zien, maar die reclames waren super subtiel. Er was geloof ik maar 1 poster in de reeks waarop ze zoenden, en dat zien kinderen bij heteroseksuele stellen constant op tv, maar bij twee heren was dat blijkbaar een probleem. Maar tegelijkertijd mogen er wel overdag reclames op de radio komen voor mensen die graag vreemd willen gaan in hun relatie (second love enzo). Ik kan hier inderdaad zo kwaad over worden. Normaal denk ik altijd, leef en laat leven, maar zij kiezen er bewust voor om mensen te kwetsen en daar kan ik echt niet tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind zulke sites prima voor mensen met een eerlijke open relatie, maar helaas adverteren ze met stiekem vreemdgaan. Het gros wat daar zit zal dat ook doen, daar vind ik ook wat van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Mensen doen dat toch wel, is het niet via een website dan is het wel op een andere manier. Ik keur het niet goed dat een bedrijf daar geld aan verdient, maar het is ook weer niet zo dat ze vreemdgaan veroorzaken.

Eens, is een hele grote markt voor, het is gewoon slim om dat te benutten

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Eefje:

Ik vind zulke sites prima voor mensen met een eerlijke open relatie, maar helaas adverteren ze met stiekem vreemdgaan. Het gros wat daar zit zal dat ook doen, daar vind ik ook wat van.

Ja, dat is ook helemaal prima inderdaad, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die bewust voor een open relatie kiezen op zo'n site actief zouden zijn, omdat die site zelf echt een ander imago voorhoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het erg vreemd dat je een bedrijf begint voor vreemdgangers. Hoe kom je op het idee?! Er is vast een markt voor maar dat wil je toch gewoon niet. Dan slaap je s'nachts toch niet goed. Ik tenminste niet. Je veroorzaakt het niet maar maakt het wel normaler en heel makkelijk om het wel te doen. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Mira11:

Ik vind het erg vreemd dat je een bedrijf begint voor vreemdgangers. Hoe kom je op het idee?! Er is vast een markt voor maar dat wil je toch gewoon niet. Dan slaap je s'nachts toch niet goed. Ik tenminste niet. Je veroorzaakt het niet maar maakt het wel normaler en heel makkelijk om het wel te doen. 

Het is al heel normaal en gemakkelijk om te doen. Het gebeurt alleen stiekem, omdat het een taboe is. Maar het gebeurt VEEL! Beter gaan we met zijn allen eens wat realistischer met relaties om, dan kunnen zulke dingen gewoon besproken worden en is het meteen een stuk minder spannend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Mira11:

Mee eens. Ik vind het echt dieptriest.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit nou echt een folder van een groothandel te bekijken en ik ben oprecht verbaasd.

"badpak voor de hond".
"zwembad voor de kat"
"bikini voor de hond"

....

Waarom?

• Verward 4
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Ik zit nou echt een folder van een groothandel te bekijken en ik ben oprecht verbaasd.

"badpak voor de hond".
"zwembad voor de kat"
"bikini voor de hond"

....

Waarom?

Raar, toen Pixie een rompertje aan moest na de castratie vond ze dat echt vreselijk. Ik kan me niet voorstellen dat honden of katten dat leuk vinden. Mensen zijn echt raar

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .