Spring naar bijdragen

Je laatste gedachte...-topic 2020

Recommended Posts

• Reacties 634
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tony's reep met bedankje op de brievenbus gelegd voor de postbode vandaag en de postbode heeft net een pakketje van Dierenlot vol met Tiny Tony's bezorgd. Instant karma.

Ik likete een leuke foto in onderstaand topic. En toen dacht ik van o de foto erboven is ook leuk en ik zie dat ik die nog niet heb geliket, dus die like ik ook nog even. O, en de foto daarboven ook.

Ja, je leert nog eens wat zo. Pampers, Neutral, Naïf, Waterwipes, Kruidvat eigen merk, Huggies, AH eigen merk, Lidl eigen merk... Ik kan je er alles over vertellen 😂 Mars heeft zelfs zelf ook nog voor

3 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Skittles (de Golden Retriever) heeft net mensenstront lopen vreten in het bos. Ik ging bijna over mn nek van de lucht. 🤢

Ze heeft het niet alleen lopen vreten maar ook er in liggen rollen zie ik net. Ik bespaar jullie de details, maar ze is inmiddels onder de douche geweest. Smeerlap... 😶

Gelukkig heeft Yoda (Teckel) het niet opgemerkt, want die had zich er geheid ook in gewenteld. En die had dan helemaal vol gezeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bah. Eén van mijn klanten heeft een hond die door zo een incident een paar weken terug heel erg ziek bleek te zijn en een salmonella vergiftiging bleek te hebben. En dat is al een hondje met veel problemen en een heel laag gewicht, dus wel heel sneu. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het met een oude vriendin over mijn hond. 7 jaar geleden hebben we haar in laten slapen en schreef ik een stukje hier op de regenboogbrug. Ik las dat net terug en zit nu zelfs na 7 jaar met tranen in mijn ogen mijn hond te missen 😢. Wat een verlies was dat zeg, het slijt wel, maar gaat echt niet over..

• Verdrietig 6
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Francisca:

He gatver. 

Ik dacht dat het verplicht was om poepzakjes mee te nemen 💩 zulke mensen snap ik niet. Is toch maar een kleine moeite.

Dit was geen hondenpoep maar mensenpoep. Nog erger 🤢

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Eefje:

Ik had het met een oude vriendin over mijn hond. 7 jaar geleden hebben we haar in laten slapen en schreef ik een stukje hier op de regenboogbrug. Ik las dat net terug en zit nu zelfs na 7 jaar met tranen in mijn ogen mijn hond te missen 😢. Wat een verlies was dat zeg, het slijt wel, maar gaat echt niet over..

Herkenbaar... 😢

Virtuele knuffel ❤️

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Francisca:

Weet ik. Dan nog kun je toch wel een poepzakje meenemen! 😂 

Raar dat iemand gewoon in een park of zo poept. 

Vind ik ook! Er lagen wel tissues bij, dus ruim het dan ook gewoon effe op. Er stond nota bene een prullenbak nog geen 10 meter verder! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2020 at 20:32 zei Francisca:

He gatver. 

Ik dacht dat het verplicht was om poepzakjes mee te nemen 💩 zulke mensen snap ik niet. Is toch maar een kleine moeite.

Dat is alleen binnen de bebouwde kom. Een bos valt meestal niet onder de bebouwde kom, of het moet echt een stadsbos / park zijn. Buiten de bebouwde kom is het probleem vooral ook je kan het wel opruimen, maar waar doe je het dan? Er zijn daar geen prullenbakken. En als je het opruimt in een zakje, en zo ergens neerzet, breng je ook weer afval (vaak plastic) in de natuur. Dan was de natuur beter afgeweest als je het niet op zou ruimen. 

En  zelfs binnen de bebouwde kom is het voor mensen nog lastig. Onze gemeente voorziet in de poepzakjes en echt op veel plekken prullenbakken, heel netjes, maar dan nog ruimen mensen het regelmatig niet op. 

Buiten de bebouwde kom mag je als mens (of hond) gewoon wildplassen of je behoefte doen, mits het niet aanstootgevend is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Eefje:

Gelukkig maar, anders zou ik voor de pony ook poepzakjes mee moeten nemen 😆😆

Hoewel iedereen het er wel over eens is dat paardenpoep minder vies is dan van honden en mensen volgens mij.

Plantaardige poep is (vind ik) over het algemeen wel minder vies dan van vleeseters.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil het van Skittles en Yoda altijd met alle liefde opruimen, maar er is hier nergens een prullenbak te bekennen langs de route binnen de bebouwde kom. Dus dan zou ik 20-30 minuten met 1 a 2 poepzakken rondlopen (binnenkort 3 zakjes). Vind ik toch wat onhandig met 2 (binnenkort 3) flexlijnen. Zet wat bakken neer en ik gooi het keurig weg. Overigens gooit niemand het weg hier, je breekt je nek over de poep zo ongeveer. Als ze bij ons naast het huis per ongeluk een keer poepen ruim ik het wel netjes op, dat is een route naar een basisschool en ook vlakbij een speeltuin. Maar ook daar ben ik zo ongeveer de enige die het doet. Daar staan wel veel bakken, dus kleine moeite. En anders had ik het in mn eigen container gegooid. 

In het bos/park/recreatieplas laat ik het inderdaad gewoon liggen. Geen idee ook waar ik het dan zou moeten weggooien. Skittles en Yoda poepen altijd keurig in de bosjes of ver van het pad, zeker niet midden op het pad wat je soms wel eens ziet. Is er een opruimplicht dan ruim ik uiteraard wel netjes op. Maar meestal staan er dan ook wel overal bakken. Op het strand bijvoorbeeld. Vaak zie je dan mensen de drol ook wel begraven. Alsof die dan vanzelf verdwenen is ofzo 🙄. Iedere 50 meter op het strand staat een bak, dus raap het effe netjes op en gooi het weg. Heeft iedereen profijt van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pablo&Lola:

Onze voortuin is zo groot en kaal. Daar pas prima een grote konijnenren in. 😅

Nou, neem nog een koppel zou ik zeggen 😇

Ik moet plassen maar m’n bed is zo lekker warm. 😶

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo erg dat er nog steeds mensen zijn die d.m.v. pijn, angst en schrik hun hond opvoeden...

Ik heb net een heel eind met mijn hond gelopen. Bijna aan het eind van de wandeling komen we langs een boerenerf. Mijn hond scharrelt aan de 5 meterlijn gezellig naast mij. Ineens een harde gil. Ze krimpt in elkaar en is helemaal van slag. Begrijpt helemaal niet wat er gebeurde... En ineens zie ik de oorzaak van haar gegil. Een heel dun stroomdraadje, wat op de grens van erf en straat ligt.

Ik weet dat sommige mensen hun jonge hond op deze manier 'erf-vast' maken. Een gemakkelijke, maar hele nare manier, onder het mom van 'beter een stroomstoot dan van het erf af en onder een auto'. Ideaal als je je niet verder verdiept in het wezen van een hond...

Ik moet wel zeggen dat ik het mijzelf verwijt dat ik dat dunne draadje niet had zien liggen. Dan had ik haar kunnen behoeden voor deze vreselijke schrik. De rest van de wandeling liep ze met de staart tussen de benen steeds angstig om zich heen te kijken. Volkomen onverklaarbaar wat haar was overkomen. Hoe zullen de baasjes van de hond waar het stroomdraad voor bedoeld is zich voelen als hun hond op het draad stapt?
Ik kan mij niet voorstellen dat je je hond dit aan wilt doen. Hoewel veel mensen het zonder nadenken doen denk ik, want tja, zo deden we dat altijd toch?

Sowieso wil ik niet met pijn, angst en schrik mijn honden opvoeden. Heb vorige week zondag ook niet naar de documentaire 'Honds' gekeken nadat ik er een klein stukje van had gezien... Waarom moeten sommige mensen toch zo 'bazig' zijn over honden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zonde! Ik snap er ook niets van hoor! 

Wat betreft de hond opvoeden zie ik ons meer als een team, zij leert net zo veel van trainingen als ikzelf. Meer op basis van wederzijds vertrouwen dan van "de één is baas over de ander". Zeker bij malamutes zie je vaak opmerkingen als "heeft een sterke baas nodig". Maar volgens mij is het meer dat je als baas zelfvertrouwen moet hebben en dat je daar in de stabiele factor bent naar je hond toe, dan dat het echt "baas zijn" is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap die manier van ‘opvoeden’ ook niet. Ik weet nog toen Skittles pup was en we op de KC waren. Ze moest de oefening ‘af’ leren. Ik deed dat met een brokje tussen haar voorpoten, maar Skittles bleef staand en aan mijn handen knagend proberen dat brokje te pakken. Komt de instructrice aangelopen, zo één van de oude stempel, pakt Skittles bij de halsband en trekt haar naar de grond. Ik stond volledig verbouwereerd te kijken met mn mond vol tanden. Na klein minuutje had ik mn stem hervonden, heb ik Skittles opgepakt en heb ik mevrouw duidelijk gemaakt hier absoluut niet van gediend te zijn. Ze mocht de rest van de cursus steken waar het donker was, ik kwam niet meer terug was de boodschap. En ik ben vertrokken. Inclusief een flink negatieve recensie richting de Raad van Beheer. Zo ga je niet met honden, en zéker niet met puppy’s, om. 

De naam voor onze pup is bekend, ik heb de knoop doorgehakt. Het wordt..... *tromgeroffel*...... Tumtum!! Met Tum of Tummy als roepnaam. Nog 7 weken wachten... ❤️

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp dat ook niet. Zelfde met paarden. Bitten, hulpteugels, sporen, er zijn tegenwoordig zelfs electrische sporen en zwepen 😭. Ik rijd al een tijdje bitloos, zoveel ruiters die zeggen: dat kan met mijn paard echt niet! Tsja, dat dachten wij ook over Tommie. En toch gaat het goed, veel beter zelfs dan met bit. Omdat je samen rijdt ipv je paard onder je in allemaal rare bochten dwingt en hem pijn bezorgt. Leiderschap wil zeggen dat je duidelijk bent, grenzen aangeeft en positief gedrag beloont. Niet dat je gaat schreeuwen, meppen en trappen.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet gewoon niet wat te doen. Zaterdag is het dochtertje van mijn broer geboren na 20 weken zwangerschap en overleden op dezelfde dag. Morgen gaan ze haar begraven. Ik heb haar nog niet kunnen zien en zou daar morgen voor de begrafenis nog gelegenheid voor hebben. Ze willen haar echter alleen nog graag wassen en olieën en dat graag met z'n tweetjes. Alle begrip voor uiteraard. Ze denken er ongeveer een uur voor nodig te hebben. Wat inhoud dat wij een uur in de auto moeten gaan zitten wachten (ziet er naar uit dat t gaat regenen). Er is nu natuurlijk niks open en ze wonen op ruim een uur rijden van mij vandaan. Ook zit ik vaak slecht qua energie dus een uur eerder er zijn... Ik weet niet of ik dat red. Maar het is natuurlijk morgen... Of nooit meer.  Weet niet wat te doen😢

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .