Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Je laatste gedachte...-topic 2020

Recommended Posts

9 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Heb je het nog voor het donker afgekregen @happy211..? 

Ik heb deze week een hele drukke week voor de boeg. Ben nu al moe, hahah 🤣

Niet voor het donker, maar met het licht in de schuur lukte het wel om alles gisterenavond nog binnen te zetten. 

En nu kan het gevecht tegen het hooi weer van voor af aan beginnen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een ongemakkelijke houding denk je dan, kan toch niet lekker liggen op het randje van een stenen bakje met je keel. Als je het bakje met konijnenplaatje erop vergeet, lijkt het net een hoofd van een buffel, echt waar, met die zachte neusvleugels, wollige beharing met diepliggende ogen daarin en dikke lange baard...tenminste dat zag ik er meteen in. Zegt misschien net zoveel over mij als over de foto. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, nee, ik kan je wel volgen. Alleen zijn de oren dan te groot ten opzichte van en mis ik de hoorntjes. Wij noemen haar ook regelmatig swiffer🙊

Lijkt mee zeer oncomfortabele, maar ja, ze ligt graag in rare houdingen in hoekjes. Ook heel graag strak tegen de tralies al dan niet met oren en pootjes door de tralies heen. T is dan net een rollade😅

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt super irritant! Je kan niks meer op Facebook zien als je geen app en account hebt. Nu heb ik niet zo veel met Facebook dus opzich niet erg ware t niet dat veel bedrijven en ook de gemeente ongeveer alleen nog via social media communiceert. Dit kan ik nu dus niet meer zien. En dat vind ik wel heel vervelend. Zoals een stichting voor kittens (wij willen binnen kort aan die kleine monsters beginnen). Ik kan nu dus nergens meer zien wanneer ze kittens Be hebben voor adoptie. Of bij Joy, de opvang van Iris, kan ik niks meer over zien. En ik weiger facebook beschikking te geven over al mijn gegevens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een emailadres aanmaken alleen voor facebook met een alias naam, zodat je het nog wel kan zien? Het is niet voor niets dat er zoveel neppe accounts zijn op facebook 😉 Het moet wel een realistische naam zijn, anders word je account verwijderd. 

Overigens deel je meer met facebook dan je denkt hoor, whatsapp is ook van facebook, instagram ook, en zo nog heel wat bedrijven. Je ontkomt er niet echt meer aan, als je wel een telefoon / tablet / computer met internet wil gebruiken, dat je ergens gegevens deelt met google en/of facebook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Youtube is ook van google. Net als android en waze bijvoorbeeld, die bedrijven zijn ook van google. 

En amazon begint inmiddels ook steeds meer deze kant op te komen. 

Ik snap je weerstand wel hoor! Dat soort enorme bedrijven doen mij een beetje denken aan de VOC van vroeger. En ja, daar zijn we hier erg rijk en welvarend van geworden. Die welvarendheid willen we zeker niet in leveren. Maar tegen welke kosten is het verworven? Was dat het wel waard? En waar waren we geweest als samenleving, als we dat niet hadden gehad?  Ik vind het wel heel interessant. 
Zeker omdat je met dat soort bedrijven ook een enorme verschuiving ziet van geld. Waar vroeger mensen geld uitgaven in de regio / in het land waar ze woonden, en dat geld dus rond ging en geïnvesteerd werd in je eigen leefomgeving,  geven we nu massaal geld (direct uit je eigen portemonnee, of indirect via je gegevens) aan Amerikaanse grote bedrijven & China, in plaats van hier in de buurt. Wat gaat dat op de lange termijn voor problemen geven? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nja dat. En om google kon ik echt niet heen, maar Facebook wel. En nu heeft google mijn gegevens al, wil dat niet op nog een andere plek delen.

T is alleen zo jammer dat de meeste bedrijven alleen nog maar via die weg comminiceren. Zelfs de gemeente doet bijna niet anders meer. En dat vind ik geen positieve ontwikkeling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien dat je een VPN-verbinding kunt gebruiken plus een paar pixel en tracker blockers op je browser en email-programma? Sommige anti-virus programma's hebben een mogelijkheid voor een VPN-verbinding bij een abonnement. Een alias kan een goed idee zijn, het helpt iets, maar zeker niet alles. Als je ziet hoeveel bedrijven en organisaties een pixel meestuurt met een email zonder dat aan te geven (wat niet toegestaan is) als je er een pixel blocker op zet dan schrik je echt. Zelfs bijvoorbeeld consumenten TV-programma's die vaak bovenop de privacy zitten, sturen zelf in hun Nieuwsbrieven een pixel mee om te weten of, wanneer en hoe vaak je hun Nieuwsbrief opent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er mis met de wereld, dat de walvissen zo massaal stranden? Is het klimaatverandering? Heeft het te maken met het sneller wisselen van het magnetisch veld (het wisselen van de noord- en zuidpool)? Hebben wij als mens het veroorzaakt, of is het iets wat los van ons ook gebeurd zou zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat me net af te vragen of @JacinthaBrehler al een afspraak had kunnen maken voor Spook, maar ik zag in een ander topic staan dat Spook morgen naar de dierenarts gaat. Duimen dat de DA het kan vinden en het (liefst makkelijk) verholpen kan worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites