Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Je laatste gedachte...-topic 2020

Recommended Posts

Huh, vandaag m'n kolenbranders ff naar de reptielen winkel gebracht voor een klein onderzoekje.

T lijkt erop dat ik 2 vrouwtjes heb en dat is een goeie luxe 😁

Volgend jaar nog een controle voor de zekerheid en als het echt 2 vrouwtjes zijn, dan komt er een mannetje bij.

Verder nog ff laten kijken over hoe het zit met de groei aangezien er eentje wel wat achter loopt.

Ze moeten meer verneveling krijgen en de kleinste proteïne bij voeren, dus dood voer gekocht.

Kom thuis , zet ze terug en geef het eten, begon de kolenbrander dus inderdaad gelijk aan het voer.

Nooit gedacht dat zulke beestjes geen herbivoren zijn maar omnivoren 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Eefje:

Ik heb net toch een fantastisch stuk over hyena's gelezen! Vanaf nu ben ik hyena fan. Voor de geïnteresseerden: 

http://t.ted.com/MUApAbW 

Interessant stuk. Helaas worden heel veel dieren helemaal verkeerd begrepen en/of helemaal verkeerd neergezet. 

Ieder dier is waardevol en doet wat nodig is om te overleven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag collega op mn werk

Klant: mijn kitten is ziek
ik: om 12 uur heb ik plek, als ze echt heel ziek is mag u haar eerder brengen.
Krijg je dus dit:... Een volle Serval...

De mensen hebben ook nog een bengaal en konijnen... Waarom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehh... jeetje. Waar beginnen ze aan!

Mag dat in Nederland zomaar, een serval? Moet je dan niet een vergunning / vrijstelling of hoe dat heet aanvragen... en krijg je dat nog voor een kitten? 

Even gezocht, maar blijkbaar mag dat in Nederland 😭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterker nog, ze staan gewoon op marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/katten-en-kittens-raskatten-korthaar/m1582483327-serval-kittens-te-koop.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Citaat

Wij hebben serval kittens beschikbaar van verschillende leeftijden
Wij zijn een erkende cattery

en 

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/katten-en-kittens-raskatten-korthaar/m1588689616-super-lieve-serval-kitten-poes-te-koop.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Citaat

Super lieve serval poes te koop gaat alleen naar een goed forever home waar mensen geduld en tijd voor dr hebben
Gigi is zeker niet vals en is met de hand groot gebracht
Ze is super mooi getekend en heeft een super lieve karakter. Ze komt graag bij je zitten, knuffelen en spelen.
Graag geen onzin biedingen gigi komt uit een unieke lijn. Gigi is ingeënt, gechipt, meerder maal ontwormd, en in het bezit van de juiste papieren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het. Wij hadden ook al navraag gedaan. Eigenlijk vinden wij een savannah al te idioot voorwoorden. Een f6 zou nog wel kunnen. Maar een F 1 2 of 3 eigenlijk al niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow bizar! Wel bijzonder om in je praktijk te krijgen denk ik, maar belachelijk om ze als huisdier te houden. Zijn ze wel gedomesticeerd?! Ik dacht zelfs dat savannahs al niet meer als huisdier mochten, laat staan servals, maar helaas..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wooow... bijzonder en bizar! 

Ik ben een paar keer op de ExoKnaag in Houten geweest. Een grote terrarium-, knaagdieren-, en exotenbeurs. Daar kijk je ook echt je ogen uit wat er allemaal aangeboden wordt als ‘huisdier’ en dat dat dus ook gewoon mag in Nederland 😢

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Mijn laatste gedachte: sommige mensen moeten eens wat sneller op hun mail leren reageren 🙄

Oeh daar ben ik ook niet altijd heel snel mee haha. Ik heb er soms last van dat er te veel communicatie manieren zijn. Berichtjes privé via het forum, via pb, via facebook, via instagram, whatsapp, telegram, en dan ook nog je mailbox... pffff ik ben maar alleen hoor, heb geen communicatie-afdeling haha. Soms weet ik niet meer waaar de vraag die ik wil beantwoorden gesteld was 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werd daar ook helemaal gek van en vergat daardoor ook vaak berichten, want dan heb je twee uur mails zitten beantwoorden en dan zie je overal mooie pijltjes (als indicatie dat alles beantwoord is) heerlijk gevoel en dan denk je een uur later, o ja.. Facebook pbs... 😭 en dan de godganse dag die telefoon tussendoor. Telefoon ben ik nu 1,5 jaar geleden denk ik mee gestopt grotendeels en inmiddels helemaal. Facebook pb's ook uitgeschakeld. Een enkeling ging het toen proberen via Facebook openbare berichten dus dát ook uitgeschakeld 😅 heel soms krijg ik nog als reactie op een foto berichten van hallo we zoeken een maatje voor ons konijn, tja, sorry, maar daar reageer ik niet op... Instagram net zo. Pb's/message requests kun je daar niet uitschakelen geloof ik, maar daar reageer ik ook niet op. Heb nu alleen nog mail over. En ja daar duurt het gemiddeld ook wel 2-3 werkdagen en soms langer voordat je antwoord krijgt. Kan best niet klantvriendelijk zijn maar het is niet anders, als mensen daar echt over vallen ja dan gaan ze maar ergens anders heen. Voor een bedrijf vind ik het nog ieeetsje anders (immers, ik moet het vrijwillig doen náást mijn werk, bij een bedrijf is het onderdeel van je werk) maar ik snap wel dat je helemaal gek wordt van al die verscihllende kanalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat hier om iemand van de Hogeschool. Die heb ik maandag al gemaild, maar nog geen reactie terug. Dat vind ik irritant. 
Én ik heb volgens ‘mijnoverheid.nl’ een ongelezen bericht klaarstaan in mijn berichtenbox van het UWV. Aangezien ik een wijziging doorgegeven heb zou dat zomaar kunnen, maar als ik naar m’n berichtenbox ga staat er niks..? Maandag maar even achteraan bellen dus 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die hebben het echt stikdruk nu over het algemeen. Als je iets geregeld moet hebben is dat wel echt heel vervelend ja. Spreek ik uit ervaring 😂 paar keer gehad dat ik voor 1 september nog iets rond moest krijgen, vreselijk. Zelfs één keer gehad dat ik in juni al begonnen was met regelen, maar moest eerst allemaal via de examencommissie, hoop gedoe, uiteindelijk wel nèt op tijd opgelost, moest ik nog één papiertje hebben en die moest ik per se ophalen in Leeuwarden, dus ik rechtstreeks van de hogeschool naar de uni (karmapunten voor de lieve meneer van de Bruna op het station die mijn papieren wel wilde kopiëren en er niets voor rekende ook nog ❤️) en toen bleek ik het verkeerde papier te hebben gekregen. 🤦‍♀️

En vorig jaar bleef het systeem (van de uni...) telkens aangeven dat mijn vooropleiding niet geverifieerd kon worden (die ik aan diezelfde uni net afgerond had...) dus ik daar begin augustus al over bellen want ja het moet voor 1 september geregeld zijn. Ja ja dat is een foutje wordt waarschijnlijk vanzelf opgelost. Ja daar koop ik wat voor als mijn inschrijving op 1 september niet voltooid is. Oké, dan moet je de faculteit maar even bellen op dit nummer. Ik bellen, ja haha waarom bel je ons je moet de studentenadministratie van de faculteit hebben. 🤦‍♀️

Lang verhaal kort: Heel veel sterkte 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dolliebedankt voor de sterkte-wens 🤣

Ik wacht dus op een mail van iemand van de minor. Ik ben ouderejaars en heb geen idee of die docent überhaupt nog wel dat vak geeft. Ik had alle vier de docenten gemaild, maar van drie kreeg ik de mail terug met ‘adres onbekend’ dus dat schoot lekker op... Docenten van het ouderejaars-team zeggen ook doodleuk dat ze je niet verder kunnen helpen met die minor. Joh, je kan toch effe uitzoeken wie dat vak geeft dit jaar? Jullie zitten op de locatie, ik niet! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee 😕

Tenminste, niet dat ik weet. Maar ik ben er ook al 3 jaar uit geweest. 
Kreeg vandaag mail van m’n SLB’er (mentor zeg maar) dus ik heb meteen maar aan haar gevraagd of zij mij verder kon helpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook weer eens wat...

Zaterdag kreeg ik last van mijn been.
Een soort van hevige spierpijn van lies tot enkel.
En ja, weer mijn rechter been.
Zondag kwam er roodheid bij dus de huisartsen post gebeld.
Mijn lief heeft van mijn been foto's gemaakt en doorgestuurd naar de huisartsenpost.
Daarop kregen we telefonisch antwoord en blijkt het om wondroos te gaan.
Heb voor 10 dagen een antibiotica kuur gekregen.
3 x daags 500 mg flucloxacilline mylan.
Nu is het zo dat ik (momenteel) zeer moeilijk loop.
De koorts is al wel weg.
Nu zouden we donderdag aanstaande een paar dagen op vakantie gaan maar of dat nog doorgang kan vinden???   😢

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Koosje:

Ik heb ook weer eens wat...

Zaterdag kreeg ik last van mijn been.
Een soort van hevige spierpijn van lies tot enkel.
En ja, weer mijn rechter been.
Zondag kwam er roodheid bij dus de huisartsen post gebeld.
Mijn lief heeft van mijn been foto's gemaakt en doorgestuurd naar de huisartsenpost.
Daarop kregen we telefonisch antwoord en blijkt het om wondroos te gaan.
Heb voor 10 dagen een antibiotica kuur gekregen.
3 x daags 500 mg flucloxacilline mylan.
Nu is het zo dat ik (momenteel) zeer moeilijk loop.
De koorts is al wel weg.
Nu zouden we donderdag aanstaande een paar dagen op vakantie gaan maar of dat nog doorgang kan vinden???   😢

Ach. Wondroos kan heel heftig zijn. Gelukkig is de koorts al weer weg. Nu maar hopen dat het goed doorzet en je op vakantie kunt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites