Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

Ik heb altijd veel aan mijn peer reviews gehad tijdens mijn studie, vooral voor de manier van opschrijven. Vaak zit je zo diep in je eigen gedachtegang dat je zelf precies weet wat je bedoeld, maar soms is dat helemaal niet wat er staat. Zelf kijk je daar overheen, bijvoorbeeld verwijswoorden die onduidelijk zijn, of dat je bij een uitleg een aantal stappen overslaat, omdat die voor jou zo vanzelfsprekend zijn, maar waardoor een ander die iets minder in de stof zit de draad helemaal kwijt raakt. 

En soms heb ik ook gewoon het advies van peer reviews naast me neer gelegd. Iemand was het bijvoorbeeld helemaal niet eens met mijn gebruik van genderneutrale verwijswoorden. Jammer dan, ik heb ze lekker laten staan, let's agree to disagree 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh dat is mijn favoriete moment van de week 😁 tussen de schone lakens kruipen! Mijne zitten alleen nog in de droger dus ik moet nog wel het werk er voor doen 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik het echt jippie mag noemen, maar eerder een blooper.

De vlaam wilde op het 2 verdiepingen hok springen en dat ging echt gruwelijk mis.

Zag eruit als een kat die aan een reling van een gebouw bleef hangen en naderhand nog zat te stunten ook.

Hij valt omlaag, probeert zich aan de bloempot vast te houden en tussendoor allemaal rare dingen.

Laat hij zich eindelijk op de grond vallen (was maar een paar cm), loopt hij op z'n gemak naar mijn stoel om zich eronder te schuilen.

Misschien onder het motto: heb je niet gezien. ?

In ieder geval, het was wel behoorlijk hilarisch 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Chichi en Goku zijn weer thuis! Ze lopen los in de tuin en Chichi zit met haar "dikke" kont bovenop m'n aardbeien planten van de peterselie te eten die ernaast staat. Nog nooit zo blij geweest met verwoesting in m'n tuin!

• Vind ik leuk 1
  • Haha 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag mijn boekenkast(je) en m’n twee vitrinekasten een broodnodige schoonmaak gegeven. En JIPPIE dat het nu klaar is. Ben er van 11.30 uur tot 18.00 uur mee bezig geweest. Alleen paar keer gestopt om even wat te gaan eten en drinken. M’n moeder is zo lief geweest de honden uit te laten zodat ik door kon. 

In m’n kasten staat in de grote vitrine schaapjes (47 stuks, maar ook wat buiten de kast zoals hangende dingen en pluche schaapjes en schaap dat te groot is voor in de kast) en koeien (88, op 3 na allemaal in de kast). 
In de kleine kast staan 3 zeehonden (dat wordt verder sparen...) 30 egeltjes (net als de schaapjes ook een aantal op andere plekken), 29 konijntjes (zelfde als met de egeltjes en schaapjes), 5 Teckels en een grote Golden Retriever met een clowntje op z’n rug. En helemaal onder in die kast staan ‘dierbare dingen’; een klok met twee ratten met een koksmuts op die ik ooit voor een verjaardag gehad heb, een beeldje van een paard met veulen wat van m’n overleden oma geweest is en een broche van een springbok die ook van haar geweest is. Een glazen schildpad en één natuursteen neushoorn die ik van mijn overleden opa heb gehad. En als laatste een draaimolen met muziek en paardjes die ik als klein meisje van m’n moeder heb gehad na het Kerstcircus in Carré. 

Was een hoop werk, maar je kan het wel zien. 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippieee mijn loon is gestort! Stort ik een boel naar de gezamenlijke, een boel naar mijn spaarrekening, autopotje en studieschuldpotje. Blijft er heus nog wel genoeg over om leuke dingen mee te doen, maar het gevoel dat ik rijk ben is toch binnen vijf minuten om zeep haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je toch 5 minuten rijk geweest 😀.

Ik heb dat gevoel altijd als ik naar het saldo van mijn spaarrekening kijk. En dan bedenk ik wat ik allemaal wil doen met dat geld en dan is het veel te weing🙁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb dat gevoel altijd als ik naar het saldo van mijn spaarrekening kijk. En dan bedenk ik wat ik allemaal wil doen met dat geld en dan is het veel te weing🙁

Haha dat dus inderdaad 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ja vooral als je dan bedenkt hoe lang je er over gedaan hebt om het bij elkaar te krijgen 🤪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oooooo dat is zó herkenbaar! Mijn WAJONG werd gister ook gestort incl vakantiegeld (ja ja, wij steuntrekkers van het UWV krijgen ook vakantiegeld 😜) maar ik had nog een schuld open staan van een nieuwe laptop bij m’n moeder. *POEF* €950,- armer, like magic...

Maar wel blij dat ik nu van die schuld af ben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Altijd een fijn gevoel als je schuldvrij bent!

Mijn ouders zaten afgelopen week te klagen dat ik niet aan hen heb gevraagd voor een airco te bestellen die ze op konden hangen😮

Maar ik wil mijn dingen zelf gewoon kunnen regelen en ben gewoon blij met mijn mobiele airco, ik haat het als anderen dingen voor mij op knappen of iets geven wat geld kost. 

Bovendien, ik ben 26, hoezo zouden mijn ouders dit nog moeten regelen voor mijn gezin hier 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat snap ik helemaal. Zij denken waarschijnlijk goed te doen door te helpen en te zorgen dat je minder werk hebt.

Zo willen wij gaan onze voortuin laten aanstraten, dat is sinds de verbouwing een grote zandbak. Dus mijn vader is al naar de tegelhandelaar gegaan met een ontwerp en heeft een offerte aangevraagd. Dat zijn juist de dingen die mijn vriend en ik zelf willen doen, beslissingen maken over ons eigen huis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeh dat vind ik wel een beetje ver gaan hoor dat hij naar de tegelhandelaar gaat voor jullie tuin. Ik snap op zich wel dat ouders dingen voor hun kinderen willen doen, ook als ze al volwassen zijn, maar ze moeten je keuzes wel respecteren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gaat een tandje te ver ja.

Mijn pa is loodgieter en wisselt bij ons ieder jaar de ketel 😐

Scheelt ons geld, zegt ie dan.

Wij huren dan van mijn ouders, maar die zitten ook constant te klagen dat wij te veel elektriciteit verbruiken.

Ik zal het maar ff netjes verwoorden, maar wat een flapdrol ben je als je in de woonkamer 14 lampen hangt, in de keuken 8 (zelfs boven de koelkast en een kastje waardoor de lamp letterlijk geen meerwaarde heeft), en 7 in een badkamer van 2 vierkante meter...

zal nog wel op mijn donder krijgen dat ik er 21 uit heb getrokken 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij heeft veel geholpen met de verbouwing, van sloopwerk tot aanhangwagens vol naar het stort brengen, daar zijn  we ontzettend dankbaar voor. Maar soms gaat het inderdaad een beetje ver, dat hij denkt ons te helpen, maar dat het eigenlijk te ver gaat in bemoeienis. Of dat het soms overkomt dat hij denkt dat wij zelf niets kunnen, dus dat hij het maar voor ons doet. Maar ja, hoe maak je dat duidelijk zonder ondankbaar over te komen voor het vele werk wat hij heeft gedaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei happy211:

Hij heeft veel geholpen met de verbouwing, van sloopwerk tot aanhangwagens vol naar het stort brengen, daar zijn  we ontzettend dankbaar voor. Maar soms gaat het inderdaad een beetje ver, dat hij denkt ons te helpen, maar dat het eigenlijk te ver gaat in bemoeienis. Of dat het soms overkomt dat hij denkt dat wij zelf niets kunnen, dus dat hij het maar voor ons doet. Maar ja, hoe maak je dat duidelijk zonder ondankbaar over te komen voor het vele werk wat hij heeft gedaan?

Hoe ik het altijd hebt geprobeerd was beginnen met iets positiefs, en dat is dan het helpen in jouw geval.

En daarna zou ik toch voorzichtig proberen uit te leggen dat ze zoveel niet hoeven te doen, dat het soms iets te ver gaat en dat je dat prima zelf had kunnen doen.

Bij mij zal zoiets moeilijk gaan, aangezien mijn ouders met oordoppen op lopen 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippiieee, schildpad nummer 7 arriveert op 20 juni!

Op het moment heb ik 3 muskussen, 2 kolenbranders die volgende maand een jaartje oud zijn, en een Russische vierteen van 11. 

Volgende maand komt het Russische mannetje hierheen van 12 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeey, mijn eerste twee stiften kastjes zijn(bijna) af. Heb ze geschilderd (wat een rot werk tussen als die cd/plankendragertjes) en op de kopse kant een stukje kurk er in gezet. Die had ik nog over van dat ik mijn muur behangen heb met kurk. Ik vind het ook mooi staat en daardoor passen ze nog beter in mijn knutsel kamertje.0

Ik heb de kopse kanten van de cdhoesjes gebruikt om een sample van de stift te laten zien. Zo zie je makkelijk welke kleur je wil/ nodig hebt. Ik mis bij deze nog 6 cd hoesjes. en heb nog twee kastjes in de maak voor mijn twinmarkers (dit zijn aqua markers) (dus als iemand die nog heeft😇. Ze hoeven niet perse leeg te zijn, maar het gaat mij dus om de hoesjes niet om de cd die er in zit. Wat wel belangrijk is dat je de rand kan vullen)

Maar ik ben blij iig. vlnr waar ik mee ben begonnen. Daar tussen de lege kast en een gevulde kast en daarnaast een van de zijkant, zodat je het kurk ook ziet. En nog 1 van beide kasten gevult van de voorkant

stiftenkast.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, zijn allemaal andere kleuren. En ik knutsel echt veel. Zijn wel gewoon goedkope action markers hoor. En in een la of kast is t snel onoverzichtelijk of lastig te pakken dus dan gebruik je ze minder snel. Nu voor t grijpen op mn bureau. Daar bij word ok echt super vrolijk van al die kleurtjes zo op deze manier! In mijn kast hangt ook al mij kleding op kleur en mijn papier en inktpads liggen ook op kleur. Net als mn washi tape

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook op mouwlengte hoor😁. Per kleur begin ik met shirt zonder mouw, korte mouw lange mouw en jasjes. Vesten jurken rokken hebben elk hun eigen regenboog. Maar ook sokken ondergoed, sport kleding alles ligt op kleur🌈🏳️‍🌈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites