Spring naar bijdragen

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

• Reacties 907
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb vakantie!😁    

Gijsje deed lekker een flopje 🥰 Hij schrok wel even toen ik bewoog om de foto te nemen. Maar zo fijn dat hij weer zichzelf aan het worden is, en snel ook 

M'n moeder is weer thuis! 

4 minuten geleden zei Eefje:

Prachtig toch! Onbegrijpelijk dat zwartjes niet populair zijn! Ze zijn alleen moeilijk te fotograferen, lukt alleen bij daglicht 😉

Zelfs bij daglicht krijg ik Pixie niet op de foto. Komt ook omdat ze gelijk met haar neus in de camera duikt in de hoop dat ze het op kan eten.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind wildkleur konijnen en zwarte konijnen de mooiste konijnen die er zijn. Ik heb wel minder met witte konijnen. Maar dat zou mij niet tegenhouden er toch één te adopteren als dat zo uit komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu voor het eerst in mijn leven geen zwart konijn en dat vind ik eigenlijk wel jammer 😅 Maar ik moet zeggen dat het ook wel fijn is om al mijn konijnen eens in het donker te kunnen zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kleur vind ik echt helemaal niet zo belangrijk. Natuurlijk vind ik het ene konijn mooier dan het andere maar dat is zeer ondergeschikt bij het uitkiezen van een konijn. 

Ik moet wel zeggen dat ik bij cavia Loulou altijd 2x moet kijken waar ze zit. Ze is donkerbruin en dezelfde kleur als de schuilhuisjes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou willen zeggen dat ik het uiterlijk niet belangrijk vind, maar dat is toch wel zo. Zo heb ik echt niks met hangoren, schattig hoor, maar zo suffig ook. Neemt niet weg dat ik misschien wel eens met een hangoor zou thuiskomen als die verder alle boxjes aantikt, maar het zou mijn eerste keus niet zijn. Het formaat vind ik ook belangrijk. Max twee kg, maar dat heeft vooral te maken met de ruimte en de kleine schuilhuisjes die ik heb. Kleur is niet echt iets waar ik op let, ik houd van alerte koppies, die heb je in allerlei kleuren.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel een zwak voor bepaalde konijnen. Zo houd ik meer van rechtopstaande oortjes, max 2 kilo en vind ik die lichtbruin gevlekte konijnen prachtig. Ik ben iets minder van de langharige konijnen of de hangoortjes. Maar zou nooit een konijn erop laten afhaken. M’n huidige konijn kiest de partner uit, dus als dat een langharig konijn van 3 kilo met hangoren is dan is dat zo. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Langharig doe ik echt nooit meer, langharig of groot, dat zijn echt dingen waarin ik geen concessies doe. 

Kijk ons stoertje, nog niet heel relaxed maar hij blijft wel even liggen en liet me weten dat ik niet op zijn kop mag aaien (mijn hand kreeg een kopstoot), maar wel op zijn lijfje. Na een minuut had hij het weer te druk om te kroelen en nu zit hij zijn wilgentunnel te slopen. Wel fijn, want hoewel hij altijd enorm veel hooi at komt daar sinds maandag weinig van. IMG_20201202_183149.thumb.jpg.aa22591fb2a0acf005ea65e43729eba8.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Geweldig die filmpjes 😍

Mij boeit het uiterlijk van het konijn totaal niet. Alle kleuren, oorstanden etc is prima. Alleen geen langharig konijn, dat is in een half overdekte buitenren vragen om één grote bol met klitten. Dat Rummikub wat lang haar heeft ben ik eigenlijk al niet heel gelukkig mee, maar het schijnt dat ze zich goed laat borstelen als ze aan je gewend is dus daar ga ik dan maar vanuit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kwam er van de week achter dat iemand al bijna twee jaar een foto die ik heb gemaakt ongevraagd op zijn website heeft staan, als illustratie bij een blog. Wel met mijn naam erbij, maar toch niet netjes om het niet even te vragen. Mailtje gestuurd met het verzoek om de foto te verwijderen en dat heeft hij of zij gelukkig netjes gedaan. Blij mee!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gooien met speelgoed doet Hubbel ook! De kleinkinderen van onze vorige buren kwamen eerder regelmatig vragen of ze weer even 'met Hubbel mochten gooien'. Als je niet wist wat dat betekende, zou je denken dat het misschien zo'n dier onvriendelijke middeleeuwse traditie was of zo. Maar toen Diva nog de vrouw van Hubbel was, mochten de kinderen in de ren om met Hubbel te spelen (gooispelletjes dus) en om Diva te aaien. Sinds Hubbel met Lien is, laat ik helaas geen kinderen meer in de konijnenren, omdat Lientje bang is voor vreemde mensen. En het is haar huis tenslotte, ook al is er misschien genoeg ruimte voor haar om weg te kruipen. Maar dat voelt voor mij dan niet goed.

Qua vachtkleur heb ik een zwart en een wildkleurig konijn. Misschien niet de meest gewilde kleuren, maar ik vind ze juist prachtig!
Hiervoor had ik er altijd graag één konijn bij met wat wit. Dan kon je vanuit huis tenminste zien waar ze zaten. Dat zie je met die schutkleuren inderdaad wat minder. Maar die 'eis' van wat wit heb ik inmiddels dus losgelaten.

Mijn jippie: wat ben ik toch ontzettend verliefd op mijn hondje...😍
Ben halverwege de middag van mijn werk naar huis gegaan met flinke rugpijn. Hang nu wat op de bank en krijg steeds allerlei cadeautjes van haar aangeboden; een kluif, een sok, een verlepte knuffel... En alles met een bezorgt snoetje zo van 'kijk vrouwtje, voor jou, hopelijk is je rug snel weer beter'. Dit is mijn 5e eigen hond. Ze waren allemaal geweldig, maar er zit er soms eentje tussen die net nog wat meer heeft. Die gewoon zo bijzonder is. Ze is zelf gewoon een cadeautje!

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .