Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

15 minuten geleden zei Dollie:

Ik zou er wat planken aan maken en die vol zetten met planten 😁

Daar zat ik ook aan te denken! Hoog hangen en dan hangplanten er op

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, een paar mooie philodendrons en epipremnums zou ik doen! Die geven zo'n jungle gevoel 😄 en volgens mij heb je ook niet mega veel licht daar, die kunnen dat goed hebben. Die kun je overigens ook nog langs de muur laten groeien als je daar van houdt.

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Eefje:

Daar zat ik ook aan te denken! Hoog hangen en dan hangplanten er op

En ze dan water geven en niet kunnen zien of het goed gaat en alles op je bed of langs de muur zien druipen. 😉  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei JokeC:

En ze dan water geven en niet kunnen zien of het goed gaat en alles op je bed of langs de muur zien druipen. 😉  

Dat is iets voor mijn vriend. Ik geef planten geen water en toch blijven ze op wonderbaarlijke manier in leven!

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Eefje:

Dat is iets voor mijn vriend. Ik geef planten geen water en toch blijven ze op wonderbaarlijke manier in leven!

Omdat je vriend ze water geeft?😂

Ik geef mijn planken 1 x in dezoveel tijd een plens water, zeg ca 1 x per maand een liter. In de natuur krijgen ze ook niet elke of om de dag een beetje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor veel planten is het ook beter om tussendoor de potgrond op te laten drogen. Qua hangplanten heb ik er volgens mij maar twee die dat niet zo fijn vinden (pilea glauca en een krulvaren). En een raphidophora die er een beetje tussenin zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha ja Irene het zijn net konijnen, het mag dan uit liefde gegeven worden maar teveel (water/brokjes) is niet goed! 😁Kreeg gisteren ook weer een óntzettend dik konijn binnen, wel met liefde verzorgd en een zak Science selective er bij dus goede intenties maar zoooo dik, kan nog lang niet gesteriliseerd worden en heeft zelfs sore hocks door het enorme overgewicht. Zo jammer is dat. Maar goed, met planten dus hetzelfde. 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik vind planten erg leuk, maar ik kan ze gewoon niet goed verzorgen. De laatste weken bijna alle planten maar weggedaan omdat ze erg ver heen waren. Ik heb nu nog 2 goede planten, 2 die ik binnenkort ook verwacht weg te moeten gooien, en dan nog een kattengrasplantje die mijn katten wel opeten 😂 Ik heb al een vochtmeter die ik elke week gebruik om te controleren en dan nog 🤷‍♀️ Ik ga over een paar maanden verhuizen en dan een nieuwe poging doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ergste vind ik dat ik grote planten nooit mee kan nemen als we gaan verkassen dus ik neem dan vaak een stekje van mijn dierbaarste planten mee. Krijg er altijd commentaar op "waarom die stomme plantjes mee moeten, nemen alleen maar plaats in", maar sinds een jaar heeft 1 van de pubers een heftige passie voor plantjes gekregen dus nu zijn we met z'n tweetjes. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei JokeC:

Het ergste vind ik dat ik grote planten nooit mee kan nemen als we gaan verkassen dus ik neem dan vaak een stekje van mijn dierbaarste planten mee. Krijg er altijd commentaar op "waarom die stomme plantjes mee moeten, nemen alleen maar plaats in", maar sinds een jaar heeft 1 van de pubers een heftige passie voor plantjes gekregen dus nu zijn we met z'n tweetjes. 😁

Haha vind ik leuk. Alleen krijg ik die reactie niet van mijn man maar van vrienden/familie.

Alleen bij mij ging het om moestuinplantjes. Nu mijn zusje zelf een huisje met een tuin heeft gaat ze er de lol wel van inzien. Je kunt zo gratis je groente en fruit verbouwen! Precies de reden dat ik het doe, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik ook. Daarom zijn 90% van de planten hier nep. 🤪

Haha ja ik heb ook 2 neppe orchideeën. Ik vind ze zo mooi, maar kan ze niet in leven houden. Dan maar nep 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei JokeC:

Omg dat lijkt me zo vreselijk. Wel mooi om een stekje mee te kunnen nemen dan.

@IreneM misschien niet de ideale plekken qua licht voor je planten gekozen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb  inmiddels een complete bananenbomen collectie, waarvan de grootste hoger dan 2 meter is. En ja, die staat in de woonkamer.  Ik heb ook een babybanaan en een kleinkindbanaan en er zijn nog 2 babies in de maak 🤣 

De palmen worden wel door de katten gesloopt, de varens en bananenbomen overleven gelukkig wel.  

Moeten we al een plantenforum openen? 🌱

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahahah, lijkt me een goed plan @Evee!

Ik ben op kantoor ‘het plantenvrouwtje’, de enige die de planten in leven weet te houden. Er is ook niemand anders die er aan mag komen want iedereen verzuipt ze. Ik bleef nieuwe planten kopen, dus nu is er strikt regime > alleen ik geef water, iedere zondag een beetje. 
Thuis geeft m’n moeder beneden de planten water en ik boven (1 in de badkamer, 2 in haar slaapkamer en een mini-jungle in mijn slaapkamer) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Dollie:

Omg dat lijkt me zo vreselijk. Wel mooi om een stekje mee te kunnen nemen dan.

Het ergste zijn plantjes van dierbare overledenen. Ik kies dus altijd een heel klein plantje uit de nalatenschap en eentje die makkelijk te stekken is. Voor het geval dat het arme plantje het reizen niet overleeft, heb je dan altijd de stekjes nog. Ik zit nu met de Ananas Bromelia's  te tobben. Die staan in lange bakken op de kamers en ze kunnen zeker niet allemaal mee. Maar meestal kun je mensen daar wel blij mee maken dus ze komen vast goed terecht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ik heb  inmiddels een complete bananenbomen collectie, waarvan de grootste hoger dan 2 meter is. En ja, die staat in de woonkamer.  Ik heb ook een babybanaan en een kleinkindbanaan en er zijn nog 2 babies in de maak 🤣 

De palmen worden wel door de katten gesloopt, de varens en bananenbomen overleven gelukkig wel.  

Moeten we al een plantenforum openen? 🌱

Die bananen blijven ook maar baby's maken, net als de pannenkoeken. Ik heb mijn tweede generatie banaan (musa dwarf dus geen 2 meter 😅) weggegeven maar er zitten alweer drie baby's bij.

Mars heeft ook een palm gesloopt, die staat nu op mijn overloop buiten zijn bereik een beetje lelijk te zijn. Mijn kat is een oude dame die heeft niet meer zulke streken. Al zou je dat van die van jou qua leeftijd ook denken 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaaa, mijn man zit in het vliegtuig! Vanavond kan ik hem eindelijk na 6 weken weer zien. Op afstand achter een raam, want hij moet eerst 2 weken in quarantaine. 

Ennnn, daarna ga ik eindelijk Ripley & Lena ophalen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ripley:

Jaaaa, mijn man zit in het vliegtuig! Vanavond kan ik hem eindelijk na 6 weken weer zien. Op afstand achter een raam, want hij moet eerst 2 weken in quarantaine. 

Ennnn, daarna ga ik eindelijk Ripley & Lena ophalen!

🍾🎉

bewerkt door Mira11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En we doen er nog eentje bij, ik heb zojuist een uitnodiging gekregen om te solliciteren naar een permanente verblijfsvergunning voor Canada! Daar wacht ik al sinds november 2019 op.

Mooie dag vandaag 😍

bewerkt door Ripley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites