Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

16 minuten geleden zei JokeC:

Ja, doe dat maar, haha. Lekker even bij die twee lieverds. Hoe moeten die dexa-druppels wat gaan doen voor haar? 

Het zou ervoor moeten zorgen dat ze minder gevoelig wordt voor prikkels in haar neus en minder gaat niezen. Dan kunnen de slijmvliezen wat rustiger worden, die zijn nu zo geïrriteerd dat ze overal van niest, door dat niezen en poetsen irriteert ze ze nog meer, waardoor ze in een vicieuze cirkel zit. Dus hopelijk brengt het wat rust, want ze heeft niet veel snot, haar niesjes zijn erg droog. Echt symptoombestrijding, maar dat is op dit moment het beste en enige wat we kunnen doen.

bewerkt door Eefje
Toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn letselschadezaak is na 7,5 jaar eindelijk afgehandeld.

Het is niet helemaal geworden wat ik eigenlijk voor ogen had maar mijn vrouw en ik zijn er als pleister op de wonde wel blij mee.

Als we het volle pond hadden willen hebben had de zaak misschien nog wel jaren geduurd en nu zijn we er gerust op.

En nog een Jippie, heb nu sinds een week orthopedische schoenen.
Was wel even wennen want ze zijn best wel wat lomp en zwaar maar ik loop nu bijna probleemloos.

So far, so good  🙂

20200921-210058.jpg

20200921-210051.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Eefje ik ga duimen voor Betsy dat het werkt! 

@Mira11 ik heb ratten gehad en een aantal keer fuzz en naakt ratten uit de opvang. Die hadden het ook veel moeilijker dan hun harige soortgenoten. Communicatie gaat ook met de vacht en dat hadden ze niet dus ze werden vaak niet goed begrepen. En inderdaad koukleumen eerste klas. Ook snel last van wondjes. Maar ik vond ze wel schattig en o zo lekker zacht ❤️
Echter zou ik ze nooit halen bij iemand die er bewust mee fokt. 
Succes met de 2 zorgenkindjes. 

Ja de communicatie gaat idd ook via de vacht. Loulou heeft ook sneller last van wondjes. Als ik haar nagels knip zorg ik dat ze niet te scherp zijn anders haalt ze haar huid open met krabben. 

Ratten zijn zo leuk. Ik heb er in het verleden 2 gehad maar wel met haar. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hippe stoere schoenen hoor @Koosje!

Ik snap wel dat jullie niet verder zijn gegaan. Nu tenminste rust dat zal vast heel fijn zijn na zo'n lange tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mira11:

Ja het is ook heel triest dat ze naakt zijn. 

Ze heeft het snel koud. Ze eten en drinken veel meer om zich goed warm te houden. Ten alle tijden liggen er slaapzakjes in het verblijf. Nu het weer iets frisser wordt krijgt ze s'nachts een snugglesafe en in de wintertijd dag en nacht. Ik zorg ook dat het niet te koud wordt in de kamer. 

Sommige mensen vinden skinny's eng. In de opvang vinden ze moeilijker een huisje.

Er zijn helaas ook mensen die helemaal weg zijn van skinny's. 

Bij mij is elke cavia welkom uit de opvang, als het maar klikt met de cavia die ik al heb. Ik vind het niet ok dat ze met skinny's fokken. De arme beestjes hebben er last van. 

Ik wist niet dat er zoveel in opvangen zitten. Ik vind ze stiekem super leuk, cavia's sowieso, maar die naakte gekkies toch ook. Altijd snel uit mijn hoofd gezet omdat ik het niet eens ben met de fok. Maar als er zoveel in opvangen zitten.. 🤔🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Eefje:

Ik wist niet dat er zoveel in opvangen zitten. Ik vind ze stiekem super leuk, cavia's sowieso, maar die naakte gekkies toch ook. Altijd snel uit mijn hoofd gezet omdat ik het niet eens ben met de fok. Maar als er zoveel in opvangen zitten.. 🤔🤔

In de opvang waar Loulou vandaan komt hebben ze regelmatig skinny's. De opvang heeft zelfs een tijdje geleden op Facebook een berichtje geplaatst omdat ze 2 skinny's niet kwijt konden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze kunnen er niets aan doen, maar ik vind het ook engerdjes om te zien, maar het went vast als je hen dagelijks ziet en als ik cavia's zou willen hebben, zou ik wel na de informatie van @Mira11 erover denken om zulke engerdjes toch te adopteren via de opvang, alleen al omdat ze als engerdjes niet zo gewild zijn. Arme mini-nijlpaardjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie nieuwe schoenen, @Koosje ! Ze zien er zo op de foto's toch niet "orthopedisch" uit, hoor. Ik vind ze wel gaaf. En als je er probleemloos op loopt, ga je er vanzelf van zingen ....de pahahaden op, de lahahanen in, vooruit met ferme pas. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gave schoenen @Koosje!

Zien er gewoon normaal uit in mijn beleving 🙂

Als de depressieve maanden weer voorbij zijn, kun je misschien de weggetjes lopen waar je tot nu toe overheen reed en kunnen de roosjes voor je klappen 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerste voorzichtige jippie: Betsy heeft geen heftige niesbuien gehad vanavond, wel wat geniest natuurlijk, maar het stopte steeds snel. En haar neus is nu al veel schoner, ze had de afgelopen weken vieze harde haartjes tot aan haar ogen en bij haar neus was het altijd nat, nu is haar neus droog en bijna helemaal schoon. In een paar uur! Ik hoop zo dat dit zo doorgaat en dit dan eindelijk een mooie oplossing voor haar is 🤞

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei JokeC:

Ze kunnen er niets aan doen, maar ik vind het ook engerdjes om te zien, maar het went vast als je hen dagelijks ziet en als ik cavia's zou willen hebben, zou ik wel na de informatie van @Mira11 erover denken om zulke engerdjes toch te adopteren via de opvang, alleen al omdat ze als engerdjes niet zo gewild zijn. Arme mini-nijlpaardjes. 

Ik zocht voor Maurits toen de tijd een lief en zachtaardig zeugje. Dat was dus toevallig een skinny. Ik heb in het begin wel aan haar uiterlijk moeten wennen, ze is niet echt moeders mooiste.

Gelukkig is ze is lief, grappig en ondernemend, wat wil een mens nog meer. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Eefje:

Eerste voorzichtige jippie: Betsy heeft geen heftige niesbuien gehad vanavond, wel wat geniest natuurlijk, maar het stopte steeds snel. En haar neus is nu al veel schoner, ze had de afgelopen weken vieze harde haartjes tot aan haar ogen en bij haar neus was het altijd nat, nu is haar neus droog en bijna helemaal schoon. In een paar uur! Ik hoop zo dat dit zo doorgaat en dit dan eindelijk een mooie oplossing voor haar is 🤞

Oh dat ik al mooi zeg! Nu maar hopen dat het doorzet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat goed dat de medicijnen nu al verlichting geven bij Betsy. Een schoon open neusje, geweldig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat bureautje en die stoel, echt fantastisch! Zou ik hier zo neerzetten (alleen ik zou voor een lichtere kleur gaan, al is dit ook wel erg stijlvol) 😄 begin me zelfs af te vragen of ik die stoel niet ook heb 🤔 Leuk geworden!

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in de combi humor/wetenschap (en zelfs onderzoek naar memes), super interessant interview met Dr. Giselinde Kuipers: https://www.bnr.nl/podcast/thebigfive/10420455/humor-giselinde-kuipers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ben er ook verliefd op! Van die gelukkige marktplaats en kringloop vondsten. Wel een hoop werk 😅😅

Ik wil beneden bij de eettafel ook zulke stoelen in het wit, maar ik kan geen 4 dezelfde vinden op marktplaats. Ze zijn wel hip nu, dus denk dat ik dan toch voor nieuwe ga. Bij dille en kamille hebben ze mooie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi @Eefje
Ik heb van m’n oma zo’n heel oud stoeltje geërfd. Die was nog van m’n overgrootmoeder. Zodra ik, binnen nu en 50 jaar, op m’n zelf kom te wonen wil ik dat stoeltje ook opknappen en een mooi plekje in huis geven. Nu is het donker eiken met donker blauwe bloemen bekleding.... Dat moet echt wat hipper kunnen 😇

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Eefje:

De slaapkamer is klaar! Alleen nog wat aan die ene muur,

Een mooie grote op canvas gedrukte foto van je konijnen  🐰 🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Koosje:

Een mooie grote op canvas gedrukte foto van je konijnen  🐰 🐰

Haha ik beperk de konijnenfotos in huis tot hun eigen kamer !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites