Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

PS Ik vind dat je pandememes moet gebruiken. Kan in het Engels ook wel toch. Te mooi om te laten liggen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Eefje:

Ik heb mijn universitaire bachelorscriptie ook geschreven over opvattingen en reacties op het internet over een fenomeen (idee van een tempel voor atheïsten, was bachelor religiestudies). Juist door dat soort onderzoeken kom je veel te weten over hoe mensen denken, welke hokjes ze gebruiken, waar ze grenzen leggen en hoe je communicatie bij bepaalde groepen het best in kunt zetten. Mijn begeleider zei steeds stiekem tegen mij dat hij mijn onderwerp het aller aller leukste vond 😁.

Ik ben heel benieuwd @Dollie , wordt sowieso een leuk onderzoek om uit te voeren!

Nou het uitvoeren vind ik nog wel wat hoor, ik moet heel veel gaan interviewen en dat vind ik best moeilijk en niet heel leuk om te doen! Ik werk liever met kwantitatieve data 😅 maar in dit geval is dit de beste methode voor dit onderzoek en een beetje uit je comfortzone stappen leer je ook weer van.

Tempels voor atheïsten, we leren hier vandaag zoveel 😁 ik kan me voorstellen dat daar echt hele interessante reacties op komen ja! Ook wel erg leuk om te horen dat je begeleider het echt een leuk onderwerp vindt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn reactie was niet bedoeld als aanval of oordeel hoor. Ik merk dat iedereen in de verdediging schiet. 😂 Ik vind het hartstikke knap van Iris dat ze naast de opvang toch meerdere studies heeft gedaan (ik dacht echt dat ze nog op het HBO zat, maar blijkbaar liep ik een paar jaar achter). En ik onderschat de kracht van humor zeker niet.

Ik vind het alleen een bijzondere keuze. Volgens mij is juist zo een afstudeer scriptie een manier om je te presenteren aan mogelijke toekomstige werkgevers, om er tussenuit te springen ten opzichte van de andere afgestudeerden.  En ik vraag mij af voor hoeveel werkgevers een onderzoek naar dit onderwerp nou echt van meerwaarde is. Ik had zelf een ander (of minder specifiek) onderwerp gekozen dan memes,  gelukkig mogen we daar toch ook verschillend in zijn en over denken, anders zou iedereen maar hetzelfde doen en dat is ook saai 😉 

En uit onderzoeken die op het eerste zicht niet serieus, wat vreemd, excentriek of zelfs belachelijk leken, zijn in het verleden soms serieus de meest interessante uitkomsten gekomen. Is er niet ook een soort prijs voor het meest zinloze onderzoek, dat tegen de verwachtingen in toch heel erg nuttig was?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een minder specifiek onderwerp kiezen werkt niet, of althans, zal nooit een heel waardevol onderzoek opleveren omdat je dan hooguit generale conclusies kunt trekken en waarschijnlijk niet of in beperkte mate verbanden aan kunt tonen. En ja dan is het natuurlijk niet zo dat je specifiek memes hoeft te kiezen, maar ik kies daar bewust wel voor omdat memes zo sterk deel uitmaken van niet alleen de huidige internet cultuur maar ook doordringen tot andere levels van de samenleving. Je kunt het zien als 'grappige plaatjes bestuderen', maar dan kijk je er natuurlijk wel heel gesimplificeerd naar, het is een sociaal fenomeen, een manier waarop heel veel mensen zich uiten, daar zit veel meer achter. 

Maar goed, ik zag het niet als een aanval en ik kan daarnaast héél goed onderbouwen hoe, wat, waarom dus ik ben niet zo bang voor die toekomstige werkgevers of andere mensen die me niet serieus nemen 😁 

@Pablo&Lola een PhD zou natuurlijk super gaaf zijn, de supervisor van mijn vorige scriptie heeft me ook wel aangeraden die kant op te denken, maar het lijkt me ook een erg pittig traject en of je daar überhaupt tussen komt... We shall see. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dollie:

Maar goed, ik zag het niet als een aanval en ik kan daarnaast héél goed onderbouwen hoe, wat, waarom dus ik ben niet zo bang voor die toekomstige werkgevers of andere mensen die me niet serieus nemen 😁 

Gelukkig maar 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dollie:

Nu ben ik wel benieuwd waar jij je scriptie over geschreven hebt 😛 

Niet. Ik heb mn HBO nooit volledig afgemaakt, ben nooit aan het laatste jaar begonnen 😅

Ik werd ziek tijdens mijn opleiding (door de ziekte van pfeiffer, achteraf het begin van het hele gedoe met mijn schildklier, maar ja, dat wist ik toen niet). Mijn cijfers waren prima hoor, dat was de reden niet. Ik zat er niet op mijn plek, niet in die stad, niet op de school, niet in de klas. Ik werd er echt zwaar ongelukkig. Toen ben ik gestopt en gaan werken (en mijn studieschuld gaan terugbetalen, zucht). En uiteindelijk via verschillende baantjes gekomen op het punt waar ik nu ben, dus heel wat anders gaan doen. Sociaal Juridische Dienstverlening en een konijnen webshop runnen hebben niet zo heel veel overeenkomsten 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je blij bent met wat je nu doet (en die indruk wek je wel in ieder geval) dan maakt het niet uit toch hoe je er gekomen bent? Al je opgedane kennis en ervaring neem je toch mee in je leven dus "voor niks" is je opleiding niet geweest. Ik dacht ooit de (sociale) advocatuur in te gaan, maar toen ik mijn potentiele studiegenootjes ontmoette op de kennismakingsdagen wist ik meteen dat ik daar niet tussen zou (willen) passen (niets ten nadele van hen, maar we hadden gewoon te weinig gemeenschappelijks en ik was toen niet "dapper" genoeg voor een buitenbeentjes-positie). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zeker blij met wat ik nu doe, zeker geen spijt van de beslissing om het niet af te maken. Ik heb wel een MBO diploma (administratief-juridisch), had dus ook gewoon wat om op terug te vallen ook. Als ik er niet aan begonnen was, had ik denk ik altijd het gevoel gehad dat ik meer had kunnen doen, en nu weet ik dat het goed is zoals het is. Mijn man was gestopt met zijn hbo opleiding in zijn eerste jaar en had er wel echt spijt van. Die is nu deeltijd alsnog bezig, zit nu in het 2e jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn scriptie niet gebruikt om mezelf te profileren tov werkgevers. Mijn master wel, dat moest ook wel met een studie religiewetenschappen. Ik heb een master in religie en beleid gedaan en in mijn scriptie de nadruk gelegd op immigranten. Daarmee toon ik affiniteit met de doelgroep en interesse in beleid aan, het maakt het concreet ipv wollig. Nu is het misschien met mijn studie wel anders dan met meer gangbare opleidingen. Ik hoef er niet uit te springen tov andere afgestudeerden, want geen hond doet die studie. De uitdaging lag vooral in aantonen wat mijn studie voor meerwaarde heeft voor een organisatie. Dat maakt mij eigenlijk nu pas echt interessanter voor werkgevers, met heel bruikbare werkervaring en net dat speciale van mijn opleiding waardoor ze nieuwsgierig worden. Ik kan me voorstellen dat als er jaarlijks heel veel mensen in een bepaalde master afstuderen dat je scriptieonderwerp dan wel zwaarder gaat wegen voor een werkgever.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet over een paar weken ook een scriptie onderwerp bedenken. Ik heb werkelijk nog geen flauw idee 😶. De HvA geeft waarschijnlijk ook een richting aan waar de scriptie over moet gaan (bijvoorbeeld methode die niet goed werkt herschrijven) dus ik heb helaas niet echt vrije keus daarin. Maar goed, ik ga het wel zien of ze nog steeds in een bepaalde richting duwen of dat je nu vrij gelaten wordt. Er zijn op m’n werk wel wat dingen die we willen invoeren: een toolkit voor mensen die in crisis zijn bijvoorbeeld. Of hoe om te gaan met agressie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zo opgelucht! Mijn vriend is met de konijntjes naar de dierenarts geweest, ik maakte me zorgen om Betsy. Maar haar longetjes klinken schoon, ademhaling normaal, neusdoorgang is goed. Ze kreeg daar een niesbui, dus dat was fijn, kon hij meteen beter beoordelen hoe of wat. Hij denkt ook vooral irritatie en daardoor een vicieuze cirkel van niezen, poetsen met vieze pootjes wat haar neusje weer extra irriteert en nog meer niezen bij elke minimale prikkel. We hebben nu dexamethason oogdruppels die we in haar neus gaan doen om de prikkel te verminderen. Omdat het geen konijnenmedicijn is moeten we maar wat uitproberen qua dosering, om te beginnen dagelijks een druppel in elk neusgat, als de klachten verminderen afbouwen tot een onderhoudsdosering. Spoelen hoeft niet, omdat hij denkt dat de neus uitvloeiing vooral door irritatie van het slijmvlies komt. Ze zijn ook meteen ingeënt. Ik ben zo blij, ik maakte me echt zorgen en we hebben allebei wel een heel bijzonder plekje in ons hart voor Betsy, zo'n aanhankelijk klein krengetje 🥰.

bewerkt door Eefje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippie! Het valt gelukkig mee met cavia Frits! Hij heeft een dikke vacht en dat is waarschijnlijk gaan irriteren. Daar krijgt hij jeuk van. Nu dus borstelen.

Wel heb ik stronghold voor de zekerheid mee gekregen want de kans is aanwezig dat het (beginnende) mijt is. Dat is gelukkig goed te behandelen. Hij is wat aan de bollige kant en moet wat minder gaan eten. Loulou daarin tegen is een skinny (naakt) en die moet weer meer eten om goed op gewicht te blijven. Dat wordt dus op schoot bijvoeren voor Loulou. Al met al opgelucht.

bewerkt door Mira11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oooh sinds iemand heeft gezegd dat naaktcavias op baby nijlpaarden lijken zie ik dat meteen voor me als je ze alleen maar noemt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naaktcavia's? Wat triest toch dat er zo gesold wordt met het uiterlijk van dieren. Wat fijn dat het met Bolle Frits wel goed gaat komen. Loulou vindt het vast niet erg dat ze apart bijgevoerd wordt toch? Werk aan de winkel, één dikzakje aan de lijn en één sprietje lekker aan de schrans. Niet door elkaar halen dus. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei JokeC:

Naaktcavia's? Wat triest toch dat er zo gesold wordt met het uiterlijk van dieren. Wat fijn dat het met Bolle Frits wel goed gaat komen. Loulou vindt het vast niet erg dat ze apart bijgevoerd wordt toch? Werk aan de winkel, één dikzakje aan de lijn en één sprietje lekker aan de schrans. Niet door elkaar halen dus. 😁

Ja het is ook heel triest dat ze naakt zijn. 

Ze heeft het snel koud. Ze eten en drinken veel meer om zich goed warm te houden. Ten alle tijden liggen er slaapzakjes in het verblijf. Nu het weer iets frisser wordt krijgt ze s'nachts een snugglesafe en in de wintertijd dag en nacht. Ik zorg ook dat het niet te koud wordt in de kamer. 

Sommige mensen vinden skinny's eng. In de opvang vinden ze moeilijker een huisje.

Er zijn helaas ook mensen die helemaal weg zijn van skinny's. 

Bij mij is elke cavia welkom uit de opvang, als het maar klikt met de cavia die ik al heb. Ik vind het niet ok dat ze met skinny's fokken. De arme beestjes hebben er last van. 

bewerkt door Mira11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, Loulou mag onze lieve heer op haar blote knietjes danken dat ze bij jou terecht is gekomen! Zij kan er niets aan doen dat er van die mafkezen zijn om haar zonder bescherming op de wereld te zetten. Zoekt ze dan ook meer warmte bij de andere cavia's dan als ze wel een fatsoenlijke vacht had gehad? Raar hè, dat er mensen zijn die doelbewust een diertje fokken dat extra kwetsbaar is en extra zorg nodig heeft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei JokeC:

Ja, Loulou mag onze lieve heer op haar blote knietjes danken dat ze bij jou terecht is gekomen! Zij kan er niets aan doen dat er van die mafkezen zijn om haar zonder bescherming op de wereld te zetten. Zoekt ze dan ook meer warmte bij de andere cavia's dan als ze wel een fatsoenlijke vacht had gehad? Raar hè, dat er mensen zijn die doelbewust een diertje fokken dat extra kwetsbaar is en extra zorg nodig heeft. 

Cavia's zoeken elkaar wel op maar liggen zelden tegen elkaar aan. 

Bij de meeste skinny's is dat anders, die zoeken elkaars warmte wel op. Kan ik me goed voorstellen. 🥶

Bij Maurits stapte Loulou er zo in de 2 persoons slaapzak bij. Dan mopperde hij even en daarna lagen ze saampjes. Met Frits gaat dat niet. Als Frits in de slaapzak ligt mag Loulou er niet bij en andersom heeft Frits ook geen kans bij Loulou. 

Er liggen altijd min. 2 slaapzakjes in hun verblijf. Loulou vond het zelfs nog nodig om met 24 graden lekker warm in haar slaapzakje te gaan liggen. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Nu Betsy nog. Hoop toch zo dat ze wat aan haar gesnotter kunnen doen. 🤞

Ja hè arme lieve snotneus.. maar gelukkig goed nieuws gehad en nu hopen dat de dexa druppels wat gaan helpen tegen dat niezen 🤞🤞🤞

Anders had de dierenarts nog een plan b en c, maar daar zitten wat meer mitsen en maren aan. Ik ga zo maar even bij ze zitten dan heb ik er wat meer zicht op. Ze heeft twee uur geleden haar eerste druppels gehad, ging ze wel meteen van niezen dus hopelijk heeft er toch nog iets in kunnen werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, doe dat maar, haha. Lekker even bij die twee lieverds. Hoe moeten die dexa-druppels wat gaan doen voor haar? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje ik ga duimen voor Betsy dat het werkt! 

@Mira11 ik heb ratten gehad en een aantal keer fuzz en naakt ratten uit de opvang. Die hadden het ook veel moeilijker dan hun harige soortgenoten. Communicatie gaat ook met de vacht en dat hadden ze niet dus ze werden vaak niet goed begrepen. En inderdaad koukleumen eerste klas. Ook snel last van wondjes. Maar ik vond ze wel schattig en o zo lekker zacht ❤️
Echter zou ik ze nooit halen bij iemand die er bewust mee fokt. 
Succes met de 2 zorgenkindjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites