Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

Op 11-9-2020 at 09:19 zei Evee:

Ik heb net armbandjes besteld waarmee je een schildpad sponsort 🤣

Toen wij jaren geleden op vakantie waren in Costa Rica kwamen we daar een organisatie tegen die de schildpadden daar beschermt. Dus beveiliging rondom de nesten, excursies om toeristen te informeren en "op te voeden". Maar ook wetenschappelijk onderzoek naar de schildpadden. Ze geven een aantal schildpadden een tracker om te volgen waar ze heen gaan jaar-rond. Ik volg de organisatie nog op facebook. En ik zag dus voorbij komen dat ze nu armbandjes verkochten en daarbij krijg je dan een tracking code voor je gesponsorde schildpad, dan kun je hem/haar dus online volgen 🐢

Vind het wel slim in deze tijd, want ik vermoed dat er nu maar weinig toeristen zijn die betalen en doneren, dus dan is dit volgens mij best een goede manier om toch inkomsten te houden 🙂

Dat klinkt leuk! Ben benieuwd wat je kunt zien als je 'm online volgt. Lijkt me ook een heel leuk cadeau idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net een mailtje gekregen van persoon waar ik altijd met Skittles en Yoda getraind heb. Die had ik een mail gestuurd met de vraag of zij nog steeds puppy’s test voor aspirant assistentiehond te worden. Dat doet ze nog. En nog veel beter, ze is sinds kort trainer voor de organisatie die de honden traint tot assistentiehond! Dat vond ik echt heel fijn om te lezen, want ik kan het goed met haar vinden. Ze heeft ook een mailadres gegeven waar ik met m’n vragen rondom de financiering terecht kan. Dus ik heb meteen maar even een mailtje gestuurd 😇

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben thuis aan het werken en zit in de konijnenkamer. Ze zijn los en flink aan het rausen, Betsy ook, ze is hartstikke druk! Dan voelt ze zich blijkbaar toch best ok, heel fijn om te zien. Ze is nu een hok aan het opeten. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag m'n id aangevraagd bij de gemeente, maar spontaan moet ineens een complete menigte een nieuw ID hebben, dus kan m dinsdag pas ophalen 😐

Die man van die vacature per direct daarna gebeld en dat uitgelegd. Hij was al blij dat ik zo snel een afspraak kon maken en dat dat wel aantoont dat ik echt wil.

Dinsdag als ik hem heb opgehaald moet ik even terug bellen, dan moet ik wat foto's doorsturen en dan wordt er gelijk een inwerkdatum gekozen.

Betekent dit dat mijn werk al vast staat? 😅

Zo ja, dan ben ik een heel erg blij persoon! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had het inderdaad wel kunnen vragen, beetje dom van mezelf 😅

En inderdaad. Maar ze hadden het erover dat ze eerst een account aan moesten maken waarvoor mijn ID en bankrekening nodig zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei BunnieHop:

Wat is HKZ? 😬

Het keurmerk van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar. Met het HKZ-keurmerk kunnen organisaties en praktijken laten zien dat zij serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door klanten, professionals en relevante stakeholders. Een organisatie met het HKZ-keurmerk heeft intern de zaken goed op orde, stelt de klant centraal en werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening. (Bron HKZ.nl)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-9-2020 at 13:00 zei JokeC:

@Ripley, gefeliciteerd, wat een blij nieuws. Moet je man getest worden op covid-19 voor hij in het vliegtuig stapt? Uit ervaring weet ik dat het hele aparte emoties kunnen zijn die je overvallen als je een geliefde eindelijk weer bij je hebt. Neem maar een pak zakdoekjes mee.....

Nee. Als je vliegt wordt je temperatuur meerdere keren getest, je moet diverse verklaringen invullen en na aankomst 14 dagen in quarantaine waarbij je regelmatig telefoon, mail of zelfs een agent aan de deur kunt verwachten. Je vult ook een app in die je elke dag bij moet werken tijdens je quarantaine over hoe je je voelt.

Die zakdoekjes komen wel goed, haha. Nog 3,5 week (hij vliegt over 1,5 maar dan dus eerst nog 2 weken in quarantaine).

En gefeliciteerd @BunnieHop!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hè hè, eindelijk klaar met alle nagels, vachten en gebitten nakijken en verzorgen. Ik geloof dat de hele beestenbende mij voorlopig niet meer aardig vindt. 😞 Ik doe de kinderen volgende week wel (die hebben het makkelijker zonder vachtje in de rui) anders sluipen straks alle bewoners van ons huis tegelijkertijd met een argwanend gezicht langs de muren en dat zou een beetje teveel worden voor mijn tere zieltje. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na drie maanden en drie pogingen is de aanvraag voor e-herkenning nu eindelijk afgerond 🥳 ik vind de website van het RVO alleen ook niet echt heel duidelijk maar ik geloof dat het indienen van het certificaat óók nog eens gelukt is 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend ID opgehaald en het bedrijf gebeld. Ik mag donderdag beginnen! 😃

Ik mag mijn beschikbare dagen/tijden pas invullen op het moment dat ik donderdag het contract heb ondertekend en ik snap de app nog niet echt 😅

Verder heb ik nog een tal van vragen uiteraard, aangezien het best lang geleden is dat ik heb gewerkt en er is echt een hoop veranderd sinds die tijd lijkt wel 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel iedereen!

Ik ben al megablij dat we straks onafhankelijk zijn van alles.

En mocht het inderdaad echt niet bevallen dan kan ik in de tussentijd verder kijken. 🙂

Het is wel echt een enorme last die van mijn schouders valt nu hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites