Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

Nee precies, daarom heeft hij er ook 2. Hij vind er overigens niks aan om ze te dragen, maar goed, het is voor z’n eigen bestwil. Zeker als het toevallig nét koud wordt als hij pas getrimd is. Dan heeft hij echt een kale buik en is de rest ook maar 2mm lang. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand die ik ken (maar die niet wist dat ik konijnen heb) sprak ik laatst toevallig over beginnen aan konijnen. Ze was van plan om twee of drie voedsters te halen in Voorthuizen. 😱

We hebben een heel gesprek gehad daarover en nu is ze bezig om twee konijntjes te adopteren uit de opvang. 😀 En in plaats van een klein hok krijgen ze een mooi groot hok mét ren eraan vast. 😊

• Vind ik leuk 5
  • Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Ot&Sien:

Iemand die ik ken (maar die niet wist dat ik konijnen heb) sprak ik laatst toevallig over beginnen aan konijnen. Ze was van plan om twee of drie voedsters te halen in Voorthuizen. 😱

We hebben een heel gesprek gehad daarover en nu is ze bezig om twee konijntjes te adopteren uit de opvang. 😀 En in plaats van een klein hok krijgen ze een mooi groot hok mét ren eraan vast. 😊

Top! Wat goed zeg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, @Ot en Sien , dat doet je goed hè, als je iemand goede  onderbouwde redenen hebt kunnen geven om naar een opvang te gaan en dat ze het dan nog doet ook!! Goed gedaan, hoor. Misschien zien we haar hier wel binnenkort op het forum met verhalen, foto's en vragen, hihi. 👍Stukken beter dan weer een doodongelukkige koper met zieke en/of overleden konijntjes bij konijnenmishandelaar Jo-Ann uit Voorthuizen vandaan. 🤢

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We worden eindelijk door iemand serieus genomen met onze zorgen over onze zoon en zijn eetgedrag! Wat een opluchting! 

Vorige week in het ziekenhuis geweest en door 4 verschillende disciplines is hij onder de loep genomen en vandaag hadden we een telefonische vervolg afspraak met de psycholoog uit dat team en komt er een verwijzing naar een centrum voor kinderpsychiatrie. 

Zenuwachtig over wat ons dit gaat brengen, maar zo opgelucht! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Huntingmiew:

We worden eindelijk door iemand serieus genomen met onze zorgen over onze zoon en zijn eetgedrag! Wat een opluchting! 

Vorige week in het ziekenhuis geweest en door 4 verschillende disciplines is hij onder de loep genomen en vandaag hadden we een telefonische vervolg afspraak met de psycholoog uit dat team en komt er een verwijzing naar een centrum voor kinderpsychiatrie. 

Fijn om te horen dat het eindelijk serieus genomen wordt en ze gelijk beginnen met een behandelplan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Huntingmiew:

Klinkt veelbelovend! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt goed! Ik vind het vaak al een hele opluchting om te weten dat je er niet alleen voor staat.

Bereid je maar voor op heel veel vragenlijsten. En maak een kopie, dan hoef je niet ieder half jaar opnieuw te bedenken op welke leeftijd hij ging praten, om maar iets te noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ripley:

Oh my, net heel goed nieuws gekregen. 

Na 3 afwijzingen heeft mijn man nu eindelijk toestemming om naar Canada te mogen vliegen! Ik ben echt helemaal in de wolken.😍

Gefeliciteerd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ripley, gefeliciteerd, wat een blij nieuws. Moet je man getest worden op covid-19 voor hij in het vliegtuig stapt? Uit ervaring weet ik dat het hele aparte emoties kunnen zijn die je overvallen als je een geliefde eindelijk weer bij je hebt. Neem maar een pak zakdoekjes mee.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net armbandjes besteld waarmee je een schildpad sponsort 🤣

Toen wij jaren geleden op vakantie waren in Costa Rica kwamen we daar een organisatie tegen die de schildpadden daar beschermt. Dus beveiliging rondom de nesten, excursies om toeristen te informeren en "op te voeden". Maar ook wetenschappelijk onderzoek naar de schildpadden. Ze geven een aantal schildpadden een tracker om te volgen waar ze heen gaan jaar-rond. Ik volg de organisatie nog op facebook. En ik zag dus voorbij komen dat ze nu armbandjes verkochten en daarbij krijg je dan een tracking code voor je gesponsorde schildpad, dan kun je hem/haar dus online volgen 🐢

Vind het wel slim in deze tijd, want ik vermoed dat er nu maar weinig toeristen zijn die betalen en doneren, dus dan is dit volgens mij best een goede manier om toch inkomsten te houden 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een bedrijf wat me heeft benaderd!

Helaas weer de vraag over tatoeages en piercings (tis een vacature voor orderpicker) maar ondanks dat willen ze me wel hebben 😬

Enige wat ik vergeten ben is dat mijn ID verlopen is 😂 dus ik neem van de week weer even contact op met de desbetreffende meneer.

Snel maar even een afspraak gemaakt voor dinsdag bij de gemeente voor een paspoort, alleen heb geen zin in die pasfoto's te laten maken 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Straks kun je nog kiezen! Willen ze je hebben of willen ze dat je op gesprek komt?

Kun je niet gewoon zeggen "Mijn id is verlopen maar ik wacht op mijn paspoort"? Hoeft toch geen probleem te zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee waar is dat, welke organisatie? Ik wil ook wel een schildpad sponsoren. 

Ik heb net een goed gesprek met m’n moeder gehad en ik mag gaan uitzoeken of de gemeente een buddyhond vergoed. Eerder was ze daar nog fel op tegen, maar nu dus niet meer 🙃

Zorgverzekering hoef ik het niet te proberen, die vergoeden geen honden voor mensen met psychische problemen. Dus dan maar potje bijzondere bijstand van de gemeente proberen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Marjoleink:

Straks kun je nog kiezen! Willen ze je hebben of willen ze dat je op gesprek komt?

Kun je niet gewoon zeggen "Mijn id is verlopen maar ik wacht op mijn paspoort"? Hoeft toch geen probleem te zijn?

Ik vroeg ook al of ze die per direct moesten hebben. En het antwoord was ja, want ze wilden me gelijk in dienst hebben.

Maar ik weet niet of ik gelijk een nieuw ID meekrijg, want dat is al zo lang geleden.. hoop van wel 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Nee die kun je een paar dagen later ophalen of thuis laten sturen. 

Maar dat is goed nieuws zeg! En weet je ook al voor hoe lang, hoeveel uur, wat je gaat verdienen etc?

Dan hoop ik dat ze daarop willen wachten.

Het is voor 36 uur in de week (zelf aangegeven) en ze werken in 2 ploegen. Overdag is het 12,44 per uur en in de avond/nacht een toeslag van 50% daarboven op. Contract is gelijk voor 12 maanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn @BunnieHop! Ze kunnen vast wel een paar dagen wachten joh. Anders even je werkconsulent inseinen. 

@JacinthaBrehler zou heel fijn zijn zo'n hond! Ik zou als ik jou was wel alvast andere mogelijkheden onderzoeken dan de bijzondere bijstand, ik verwacht daar niet zo veel van. Gaat meestal echt om dingen als een koelkast of wasmachine en dat is vaak al minimaal. Verschilt per gemeente natuurlijk wel, maar ik zou er niet teveel op rekenen. Kijk eens bij de hond kan de was doen, geloof dat van daaruit nog weleens een hond vergoed wordt die niet door zorgverzekeraars vergoed worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites