Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Jippie-topic 2020

Recommended Posts

19 minuten geleden zei JokeC:

Heel bijzondere laars.....denk ik. 😁 Fijn dat je alles gevonden hebt, daar kun je inderdaad erg blij van worden. 

Haha het is een hele standaard klassieke laars, maar vind die maar eens precies met de juiste hak, neus en pasvorm, dat was me een zoektocht joh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een baby erbij in de familie! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 

Het stiefbroertje van mijn man is vader geworden voor de eerste keer 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippie, ik kan weer wat lopen.
Wel moeizaam, soms heel erg moeizaam maar toch, we zijn weer wat in beweging.
Het been kleurt nu van rood naar blauw en is wat dikker van het vocht.
Hopelijk sta ik morgenvroeg wat beter op dan vanochtend want toen moest ik al zittend mij met 1 voet en beide handen mij voor bewegen naar de badkamer..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Als hij blauw en dik is zou ik toch even aan de bel trekken. Klinkt of de doorbloeding dan mogelijk niet goed is...

Hoort bij het ziektebeeld. (wondroos)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat dat vooral nog voor de behandeling was. Dat zwelling en verkleuring niet mag toenemen tijdens de behandeling. Maar neem aan dat ze je de juiste informeren gegeven hebben. Misschien heb ik t niet goed begrepen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Dat dacht ik ook @MichelleloveElmo . Ik zou toch nog even met een arts overleggen @Koosje

Heb ik gedaan, hoort erbij volgens de arts.
En het jeukte vannacht en nu maar oppassen tegen kapot krabben..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over een paar dagen heb ik de zwemband van Qila wel weer beschikbaar, misschien iets voor jou als je slaapt @Koosje😂

IMG_20200826_124551_715.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippie, de nieuwe hondenjassen zijn gearriveerd. Het kleinste opdondertje heeft vier nieuwe winterjassen erbij, want bij haar is alles zo rap vuil met die korte pootjes en de neiging door alles heen te banjeren en rollen dus dan ligt zo'n jas vaak in de wasmand. De grotere honden zijn op eentje na geen smeerpoetsen dus die hebben ieder maar 1 nieuwe jas gekregen en de grote smeerpoets twee. Hopelijk gaan deze een tijdje mee. En anders verhuizen we naar een streek waar het nooit vriest, stuk goedkoper. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Hurtta Extreme en Ultimate Warmer Lingon gekocht, want onze honden zijn bepaald niet aangepast op strenge winters zoals Qila, maar moeten natuurlijk wel uitgelaten worden en gelukkig houden ze ook veel van de sneeuw. Ook voor onze honden met normale ondervacht scheelt het zonder jas toch ook nog 25-30% in extra vlees voeren om zichzelf op temperatuur te houden wat uiteindelijk niet meer lukt als het echt flink onder nul is. Het kleine opdondertje heeft echt een waardeloze vacht dus die heeft er zelfs nog een thermo-onderjurkje onder aan als de nood aan de man komt. 😎😉

Disclaimer: ik heb geen aandelen in het bedrijf en krijg ook geen commissie, hoor! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wist je dat honden met een normale vacht juist minder energie verbruiken als het koud is dan wanneer t warm is?

Ver onder nul misschien niet, maar dan moet je echt wel richting -15 a 20 denken

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Wist je dat honden met een normale vacht juist minder energie verbruiken als het koud is dan wanneer t warm is?

Ver onder nul misschien niet, maar dan moet je echt wel richting -15 a 20 denken

Met een normale vacht misschien, maar welke honden hebben tegenwoordig nog een normale vacht? Castraten van beide sexen zitten al met een niet meer normale cyclus van ruien dus die hebben vaak een verminderde maar constante rui, dikkere verstikkende ondervachten die zeker niet goed beschermen tegen warmte en kou. Intacte honden zouden hun vacht wel aan moeten kunnen passen aan de seizoenen, maar daar zitten we weer mee te klungelen, omdat veruit de meeste honden (terecht, hoor) niet altijd buiten zijn en het ook niet meer nodig is dus om op de kwaliteit van de vachten te letten. Draadharige, kortharige, gladharige, krulharige, haarloze .....niet de beste vachten om tegen warm en koud weer te beschermen. Daarbij passen intacte teefjes en reutjes hun ruiperiode aan aan hun hormoonniveau wat evolutionair natuurlijk samenvalt met de beste tijd van het jaar om pups te krijgen of om op tijd goed in vacht te zitten voor de koude periode. Ook dat wordt in de war geschopt doordat ze huishond zijn. 

Wij zitten in gebieden waar het inderdaad stervenskoud is in de winter en zonder "poolhondenvacht" verliezen ze niet alleen snel en veel warmte, maar worden ze ook sneller tot op hun huid nat. Ik ben niet tuttig met mijn honden, maar kou laten lijden, is onnodig dus heb ik me eroverheen gezet dat ze "jassen" aan krijgen. Voor gek lopen we toch al met dat kleine opdondertje erbij.😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu nog "vlakbij" het dorp van de Kerstman, in Rovaniemi, ik weet niet precies voor hoelang nog. We zien wel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat mooi @JokeC Ik ben ook eens in het noorden van Finland op vakantie geweest (Inari), prachtig! Ben wel een beetje jaloers hoor 😁 Waarom ben je daar gaan wonen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei JokeC:

Nu nog "vlakbij" het dorp van de Kerstman, in Rovaniemi, ik weet niet precies voor hoelang nog. We zien wel. 

Haaa er moet nog ergens een foto rondslingeren van mij op schoot van de kerstman! Aantal jaar geleden weekje Lapland gedaan, we zaten in puja geloof ik, kan dat? Prachtig daar, maar je moet wel van kou en stilte houden 😊.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Werk. Vroeger reden we met onze oldtimer Volvo's elk jaar de "Noordkaap rally" en wat was dat geweldig. Toen er door omstandigheden een beroep op ons gedaan werd om in Rovaniemi het werk over te nemen van degenen die daar werkten aan een project, hebben we dat maar gedaan, kijken of het daar ook zo mooi was (ja dus). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we het maar houden op "problemen oplossen met en voor een specifieke groep mensen". Kan van alles zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die Hurtta jassen zijn wel goeie kwaliteit. Mijn Teckel heeft er ook 1 voor als het echt heel koud is. Hij wordt ook al een dagje ouder en dan is jezelf warm houden soms best lastig. Hij heeft ook nog een stoffen jas met camouflage print 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is goed om te horen, @JacinthaBrehler , het is toch altijd een gokje of het allemaal werkelijk zo goed werkt als in de aanprijzingen staat! En het is toch een flinke uitgave, vind ik. De vorige jassen waren van Ruffwear en die zijn ook goed, maar bedekken minder oppervlak, denk ik. Daarom deze maar eens geprobeerd en ze passen gelukkig erg goed en zijn makkelijk aan te trekken, ik hoef alleen bij de jassen van het kleine opdondertje een stukje in te nemen van het buikstuk. Het is nu nog lekker weer hier dus ze gaan voorlopig de kast in. 

Teckels hebben hun buik dicht bij de grond net als ons kleine opdondertje dus alle kou die optrekt van de grond of als ze door een klein laagje sneeuw banjeren, raakt meteen die toch al minder behaarde buiken. Niks lekker toch? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites