Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

Vrijdag de 13e vandaag!

Niet dat het voor mij veel verschil maakt, ik ben zo onhandig dat ik elke dag wel ergens pech mee heb 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook. Tot nu toe valt het nog wel mee vandaag. Begin deze week heb ik een beschuit met muisjes laten vallen, ik kon mijn hele keuken stofzuigen. Ach, ik maak me niet eens meer druk om dat soort dingen, het gebeurt zo vaak. Hoewel een pond havervlokken op mijn aanrecht, in mijn badjas en op de grond best wel een uitdaging was.

Heeft iemand er vandaag nog wel iets van gemerkt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het koord van mijn plissé gordijnen opgezogen en toen zat mijn stofzuiger vast aan de gordijnen, omdat ik het niet los kreeg. Ik wilde wat pakken om door de slang te steken en toen gooide ik een plantenbak om. Maar verder ben ik niet onhandig hoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Mijn ouders zijn ooit getrouwd op vrijdag de 13e. Eén keer raden hoe dat is afgelopen.. 😜

Ik ben getrouwd op vrijdag de 14e, en dat ging ook niet goed hoor. Niet alleen het huwelijk maar de hele trouwdag al. Vooraf brandde het restaurant uit, en moesten we dus snel iets anders zoeken, de trouwauto had een lekke band, de chauffeur zat steeds aan mijn knie, en de knoop van mijn jurk sprong eraf bij het stadhuis (het was maar 1 knoop). Dat hele huwelijk was natuurlijk gedoemd om te mislukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik ben getrouwd op vrijdag de 14e, en dat ging ook niet goed hoor. Niet alleen het huwelijk maar de hele trouwdag al. Vooraf brandde het restaurant uit, en moesten we dus snel iets anders zoeken, de trouwauto had een lekke band, de chauffeur zat steeds aan mijn knie, en de knoop van mijn jurk sprong eraf bij het stadhuis (het was maar 1 knoop). Dat hele huwelijk was natuurlijk gedoemd om te mislukken.

Dat klinkt inderdaad niet als een hele succesvolle trouwdag. 🤭 Hopelijk kan je er nu wel om lachen. Je hebt in ieder geval een goed verhaal. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, ik ben nu ook wel benieuwd! Ik heb wat kleding op marktplaats gezet en binnen de kortste keren had ik een oplichter. Volgens mij gebeurt dat met name bij wat duurde producten of merkkleding, want bij zowel mij als mijn vriend was het raak. Als je over gaat tot de betaling willen ze even een tikkie sturen ter identificatie. En dat is dan een link die lijkt op een link van tikkie, maar dat niet is. En dan kunnen ze bij je bankgegevens. Ik trap er gelukkig niet in, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er wel in trappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een tikkie om te controleren kan niet, want je moet je bankrekening al laten checken voor marktplaats. En als het goed is krijg je een melding zodra je op die link klikt dat het geen link is die door marktplaats word ondersteund, of je toch door wilt gaan. Dus als ze zoiets zeggen is het onzin. 

Maar ook oplichters aan de deur hoor, ik kom even uw meterstanden checken, daar trap ik al niet in. Maar als een man zegt, mijn dochtertje moet even naar de wc, dan zeg ik altijd natuurlijk! In de gang ligt niks en ik sta er toch bij.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar vanuit de gang zijn ze zo in de rest van je huis.

Ik heb een zware grendel op de deur, en die gaat er pas af als ik gezien heb wie het is. En vertrouw ik het niet, dan blijft de grendel dicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb deze tijd echt veel ruzie met mijn beste vriendin. Ik ken haar al 3 jaar. We kregen deze tijd vooral ruzie online. Op whatsapp. Ik snap het niet. Op whatsapp doet ze veel anders dam normaal waar we elkaar zien. Ook houdt ze niet aan de oplossing die we hadden bedacht en zij zei dat ze eens was, maar eigenlijk op whatsapp niet dus. Wij kregen ruzie en toen hadden we dus afgesproken dat zij iets niet zou doen. Alleen toen zag ik dat ze het toch deed. Wat ik heel vervelend vind. Dus ik vroeg dat tegen haar waarom ze dat deed via whatsapp en toen zei zij je hebt niks over mij te zeggen. En toen we elkaar zagen zei ze ja ik ga eens met de oplossing en doe het niet meer. Maar toen zag ik het nog een keer. 😒 Ze weet dat ik het heel vervelend vind als zij niet aan de afspraak houdt maar ze doet het toch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Konijnen123:

Heb deze tijd echt veel ruzie met mijn beste vriendin. Ik ken haar al 3 jaar. We kregen deze tijd vooral ruzie online. Op whatsapp. Ik snap het niet. Op whatsapp doet ze veel anders dam normaal waar we elkaar zien. Ook houdt ze niet aan de oplossing die we hadden bedacht en zij zei dat ze eens was, maar eigenlijk op whatsapp niet dus. Wij kregen ruzie en toen hadden we dus afgesproken dat zij iets niet zou doen. Alleen toen zag ik dat ze het toch deed. Wat ik heel vervelend vind. Dus ik vroeg dat tegen haar waarom ze dat deed via whatsapp en toen zei zij je hebt niks over mij te zeggen. En toen we elkaar zagen zei ze ja ik ga eens met de oplossing en doe het niet meer. Maar toen zag ik het nog een keer. 😒 Ze weet dat ik het heel vervelend vind als zij niet aan de afspraak houdt maar ze doet het toch. 

Via WhatsApp moet je niet ruzien. Hoe moeilijk het ook is, je blijft ermee zitten in je hoofd. En als iemand zo doet moet je gewoon even het contract verbreken. Al is het maar gewoon voor je eigen rust. Even kalm, en vertel haar dat je het niet leuk vind, laat iemand anders ook even het berichtje lezen of wacht met het versturen en lees het morgen nog een keer. En daarna kan je haar blokkeren. Even pas op de plaats. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Marjoleink:

Ik wil voorbeelden....

Er is iemand die het een probleem vind dat ik geen vraagprijs heb ingevuld bij een product (nog vrijwel nieuwe schoenen, vrij innovatieve dingen die ik via kickstarter had gekocht, maar toch niet zo fijn zitten), maar dat het bieden is. Ik weet namelijk niet precies wat mensen er voor willen geven, dus heb gewoon bieden van 10 euro gezet, en was van plan het er dit weekend op te laten en het dan aan de hoogste bieder te verkopen. Maar blijkbaar mag dat niet?! lol. Nouja, zelfs als die persoon het hoogste bod heeft, denk ik niet dat ik het aan haar verkoop 😂

En inderdaad, ook al een oplichter die mij een betaallink ging sturen. Maar dat was op mijn motorpak, en dat is nu aan iemand verkocht die wel gewoon normaal en oprecht is voor mijn idee, en al betaald heeft ook, terwijl ik het maandag pas kan verzenden. Daar vroeg ik overigens ook een belachelijk laag bedrag voor (15 euro voor een compleet leren pak), maar ik wil er gewoon vanaf, het hangt al jaren in de kast en ik pas het niet meer. Dan maak ik er liever iemand blij mee die er nog iets aan heeft.  

Ik had ook het oude kennelpaneel van de honden er op gezet, en dat is ook al gereserveerd, maar hangt even van vervoer af. 

Het is meer dat het dingen zijn die ik te goed / duur vind om gratis weg te geven, maar ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor. Ik vind het wel fijn om het idee te hebben dat het naar iemand gaat die er iets aan heeft, die ik het gun 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We kregen een brief dat ze volgende week onderhoud aan het riool gaan doen, een of andere coating aan de binnenkant. Met melding dat je 1 dag je wc af moet sluiten met doeken & geen afvalwater kan lozen. Als dat bij jouw huis is, hangen ze een hanger aan de deur. Prima.

Zijn ze vandaag opeens al begonnen. Wij hebben in onze achtertuin een put liggen. Beetje rare locatie, en op ons eigen terrein. Volgens mij niet heel gebruikelijk. Maar goed.

Nu hebben ze de halve achtertuin omgegraven, alles laten liggen, inclusief een open put... en er is niemand meer te zien? Ze hebben niet eens gevraagd of ze de tuin in mochten. Het is misschien een vreemde situatie, maar er zit wel gewoon een hek tussen wat ze geopend hebben en er is geen recht van overpad.  En dan ook echt aan het graven...  ben ik even blij dat de tuin nog niet gedaan is!

Ze hebben alleen 1x aangebeld bij mn man met de vraag of hij zijn auto van de oprit wilde halen, maar verder niets... Hij is thuis aan het werk, maar ook echt druk aan het werk en het is niet direct in het zicht, het punt waar ze bezig zijn.

Nou is de vraag, komen ze nog terug vandaag?! Of zitten we het hele weekend met een open riool in de tuin?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben ze in je tuin gegraven? Wat een eikels!  Gezien het tijdstip denk ik eerlijk gezegd dat ze al naar huis zijn.

Als ze zeggen dat je je wc af moet sluiten zou ik zeker aan de slag gaan met plastic en ducttape. Ik had een steen op de deksel liggen en daar spoot het onderuit, met 10 centimeter water in de badkamer als gevolg. Ik neem aan dat ze bij jullie ook de buizen gaan doorspuiten, voor ze die coating kunnen aanbrengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Marjoleink:

Hebben ze in je tuin gegraven? Wat een eikels!  Gezien het tijdstip denk ik eerlijk gezegd dat ze al naar huis zijn.

Als ze zeggen dat je je wc af moet sluiten zou ik zeker aan de slag gaan met plastic en ducttape. Ik had een steen op de deksel liggen en daar spoot het onderuit, met 10 centimeter water in de badkamer als gevolg. Ik neem aan dat ze bij jullie ook de buizen gaan doorspuiten, voor ze die coating kunnen aanbrengen.

😲 Bedankt voor de tip! Ik kan wel een rol folie meenemen uit de loods en de wc daarmee omwikkelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Marjoleink:

Je zal trouwens maar net op vakantie zijn als ze dat gaan doen... ook lekker?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee wat belachelijk en asociaal zeg!!! Ik zou daar echt over gaan klagen bij de betreffende firma! 

Ik ben net van m’n stokje gegaan en echt vól met m’n voorhoofd op de betonnen (natuursteen? in ieder geval hard) drempel geland van de badkamer. En vanuit de overloop, dus echt met opstaande rand. Huge bloedbad terwijl de snee niet eens zo enorm groot en/of diep is. Blijkt maar weer hoe hard een hoofdwond bloed... Wel was het diep genoeg om het door moeders te moeten laten plakken met zwaluwstaart pleisters (die er hier standaard in huis zijn, handig dat werken in de zorg soms 😇).
Nu koppijn, beetje misselijk, duizelig, bult en dus snee op m’n voorhoofd en ‘voor straf zonder douchen naar bed’ want dan was ik geheid weer van m’n graatje gegaan. 

Was de hele dag al af en toe wat duizelig of snel licht in m’n hoofd, maar nu liep ik even van de douche naar m’n slaapkamer om de bloeddrukmeter terug te leggen en op de terugweg naar de douche m’n pyjama en badjas mee te nemen. Die heb ik nog in de douche gelegd. Toen m’n bril afgezet, m’n elastiekje van m’n pols gehaald (anti-stress) en bedacht ergens in dat proces opeens (ADHD-olé olé 🤪) dat ik m’n cadeautjes van Chris (beste vriend) nog in m’n boekenkast moest leggen (een bullet journal en een stickerboek voor je bullet journal) dus dat gedaan. Loop terug naar de badkamer om te gaan douchen en ergens vlak voor de badkamer ging het lichtje even uit 🤕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites