Ga naar inhoud

Klaagtopic 2020

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei IreneM:

Vooral die extra toeslagen zijn wel balen ja! Ik ben zelf wel fan van Dpd, is dat geen optie? 😬

16 uur geleden zei Dollie:

DPD is fijn ja!

Ik heb het eerder dit jaar al flink uitgezocht, maar kwam toch weer bij PostNL uit. Het probleem bij de andere vervoerders is dat de basisprijs voor particulieren op zich wel prima lijkt, tot je gaat kijken wat je daadwerkelijk echt betaald als zakelijke klant. Toeslagen dus, net zoals postNL nu gaat doen 😉 

DPD rekent mij standaard een toeslag omdat ik in Zeeland zit, en er geen depot zit hier. Ik moet dus extra betalen willen ze hier iets komen halen. Dat maakt ze voor mij direct de duurste optie. Daarbij nemen die geen grote pakketten aan. Tot 10 kg is nog wel te doen, maar boven de 10 kg is het al 2x zo duur als postNL en boven de 20kg nemen ze al niet aan. Voor mij als online dierenwinkel dus geen optie. Als ik kleding of andere kleine dingen verkocht vast wel hoor, maar een baal hooi willen ze al niet hebben. 

DHL pakt wel grotere en zwaardere pakketten aan, wel met toeslagen. En daar zit ook het nadeel in bij DHL: Zo rekenen ze brandstoftoeslag, waddentoeslag, toeslag voor retour, toeslag voor het printen van een nieuw label en ga zo maar door. Plus hun haalservice is hier eind ochtend / begin middag, waardoor ik dus pakjes die na bijv. 11 uur 's ochtends besteld zijn, niet meer kan verzenden die dag. 

Ik ben dus een beetje bang dat het toch blij PostNL gaat blijven, omdat ik hier simpelweg gewoon geen andere opties heb. Maar dan moet ik voor de grotere en zwaardere pakketten dus wel meer verzendkosten gaan doorberekenen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik weet niet wie vandaag allemaal het nieuws hebben gevolgd over een 26-jarige vrouw die om het leven is gebracht in Venlo? Iemand heeft vanochtend dus mijn nichtje vermoord. Ik weet werkelijk niet wa

Dit schiet voor geen meter op. Als deze twee moppies naast je liggen dan kun je toch niet anders dan aaien. Weg planning. 😉😂

Over thuiswerkoutfits gesproken, mijn man kwam mij halen bij de loods net, met pantoffels aan, biersokken, een trainingsbroek, een net overhemd, en daar dan een hoodie overheen 🤣 Hoe langer het t

Wel stom hoor dat ze het je moeilijk maken alleen omdat je in Zeeland zit. Jammer dat de verzendkosten omhoog gaan, maar ik zal er nog wel om blijven bestellen. Denk dat andere bedrijven het ook wel zullen doorbereken als het een definitieve verhoging is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou. Vandaag ben ik ontslagen. 

Op zich een opluchting, maar het brengt ook een minder fijne kant met zich mee. Mijn man heeft een werkvisum aangevraagd op die van mij. Die is goedgekeurd, maar hebben we nog niet ontvangen. Nu zitten we dus in onzekerheid of hij hem uberhaupt nog gaat krijgen. Tot die tijd mag hij hier nog steeds niet werken, en hij zit hier inmiddels ook al bijna 2 maanden. De goedkeuring kwam 5 weken geleden, even voor het beeld.

Even bedenken hoe we dat nou weer op gaan lossen. De permanente visum is ook in aanvraag, maar dat kan nog zeker een half jaar gaan duren. En om nou nog een half jaar je neus leeg te hengelen, dat is iets te veel van het goede.

Komt goed. Ademhalen en weer door.

• Verward 1
  • Verdrietig 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sterkte @Ripley!

Ik wil even klagen over mijn vriend vandaag. Eerst appte hij vanmiddag dat hij Ollie vergeten was haar Prednison te geven (daar kwam hij een uur of 5 te laat achter). Ik was druk op het werk dus had het niet gezien, appt hij vervolgens dat hij het maar helemaal niet gegeven had en dat ik het dan maar moest geven als ik thuis zou komen. Dat is dan dus 10 uur te laat, ze heeft dus gewoon een hele dosis gemist! Word ik zó kwaad van, hoe kan je nou zo'n belangrijke medicatie vergeten te geven als je het er 's morgens nog over gehad hebt. Grrr!

Toen ging ik net de ren buiten uitvegen en zag ik dat er weinig stro in het nachthok zat. Ik wilde het dus bijvullen, is de box met stro leeg en is er geen nieuwe zak! Dus toen werd ik nog geïrriteerder, zitten die konijnen in de kou. Het enige dat hij moet regelen is het stro en hooi, hoe moeilijk kan het zijn? Je had het weekend al kunnen zien dat het bijna op was, maar meneer doet altijd alles gehaast en heeft nergens aandacht voor. Daar ben ik echt allergisch voor en al helemaal als het over de konijnen gaat, dan kookt mijn bloed. Ik heb hem ook gezegd dat hij iedere dag moet voelen of Ollie's onderkant mooi droog is en niet vies vanwege risico op urinebrand bij haar. Doet ie ook gewoon niet en ziet ie pas als haar hele onderkant verbrand is ofzo. Ik ga het nu zelf maar doen, want ik vind dat het echt moet voor dat beestje, maar eigenlijk vind ik dat hij het echt zelf moet doen. Maarja, als het om een dier gaat, ga je iemand niet laten klooien.

Gelukkig is mijn vriend werken vanavond, anders had ik hem buiten in de konijnenren laten slapen en hem een pak rammel gegeven 😅.

Ik wil ook nog graag even over Goofy klagen, want dat is me toch een klier zeg! Hij graaft continu de toiletjes leeg, waardoor het een gore bedoeling in de ren wordt en ze uiteindelijk dus in een leeg toiletje plassen. Hoe vaak ik het ook verschoon en opruim, meneertje blijft het doen en als hij de kans krijgt sleept hij het hele toiletje ook nog door de ren heen.

Iemand tips voor een vervelende vriend en een vervelend konijn? Het zijn ook altijd die mannen 😂

(Tips voor mijn toiletjes probleem zijn welkom!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei Mira11:

@Jamesthebunnybutler die mannen toch ook altijd! 😂😂

Misschien is een dichte kattenbak met luikje een oplossing. Die gebruik ik als zandbak, er gaat wel wat uit tijdens het graven maar niet heel veel. 

Echt he! Tsja dat heb ik al 100x tegen mijn vriend gezegd over die kattenbak, maar dat wil hij niet. Vindt ie lelijk (of "tokkie" in zijn taal). Sufferd. Ik dacht er nog aan om alleen hooi als bodembedekking te doen, of kranten. Dat wordt minder bende als ze graven, maar ik wil ook weer niet dat ze papier gaan eten. Nog even nadenken dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Echt he! Tsja dat heb ik al 100x tegen mijn vriend gezegd over die kattenbak, maar dat wil hij niet. Vindt ie lelijk (of "tokkie" in zijn taal). Sufferd. Ik dacht er nog aan om alleen hooi als bodembedekking te doen, of kranten. Dat wordt minder bende als ze graven, maar ik wil ook weer niet dat ze papier gaan eten. Nog even nadenken dus.

Ik heb heel veel plezier met mijn "tokkie" kattenbak.😂

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Een hogere bak of een met een randje rondom waardoor ze daartegen aan graven ipv dat het er uit vliegt?

Ja we hebben een bak met rand maar die sloopt meneer eraf en ook dan lukt het hem om het uit te graven. Hogere bak is geen optie vanwege Ollie met heupdysplasie. Zij blijft met haar achterpoot hangen aan een hoge rand 😞

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt en als ze terugspringt kan ze niet zo blijven haken als bij het erin springen. Ik had nog het geniale idee om ecobed/karton in de toiletjes te doen. Dat kunnen ze wel uitgraven, maar valt niet zo uit elkaar als het nat is dus ik hoop dat het minder bende geeft. Vind het geen fijn spul, maar ik verschoon het toxh iedere dag dus het is geen ramp. Was ff bij de dierenwinkel om het te kopen, was die meneer helemaal trots dat hij konijnen en cavia's voortaan per twee of meer verkoopt. Maar dan wel twee of drie zusjes en in aparte, "grote" hokken. Wist niet hoe snel ik weg moest daar 😞

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha die Goofy is me er eentje zeg. Hij gebruikt nu het opstapje om op te gaan staan en gaat dan met zijn voorpoten in de toiletbak staan om het er zo tussen zijn achterpoten door uit te gooien. Ik word moedeloos 😅

Toch nog maar eens aan mijn vriend vragen of de kattenbak nog steeds geen optie is😉

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20-11-2020 at 09:50 zei Evee:

Ik probeer al 3 dagen tele2 te bereiken omdat ik anders geen internet meer heb in de loods. Ik heb daar internet via mobiel, via een datasim van t-mobile, maar dat is overgenomen door tele2 .

Nou had ik een maand geleden al gebeld omdat ze alleen mijn zakelijke adres hebben, en dat is geen postadres, er zou een simkaart opgestuurd worden dus ik netjes het juiste postadres doorgegeven. Ik heb zelfs een emailbevestiging dat dat gewijzigd zou zijn. Nou was dat dus toch niet goed gewijzigd, omdat het vestigingsadres bij de kvk niet het postadres is (ja, duh daar staan gewoon ook netjes 2 adressen in het systeem hoor!) met als gevolg geen simkaart, en vandaag zou de oude simkaart stoppen.

Maar ja, zie er maar eens tussen te komen bij zo een klantenservice. Na de afgelopen dagen in de wacht te hebben gestaan tot de verbinding verbroken werd vandaag dus direct 's ochtends gebeld, er wel doorheen gekomen, 5x doorverbonden maar uiteindelijk hopelijk toch de juiste persoon aan de lijn gekregen en hopelijk is het nu geregeld. Portie frustratie voor vandaag dus alweer gehad. Ik hoop echt dat het nu wel geregeld is. Soms heeft het echt wel grote nadelen om in buitengebied te wonen, er zijn ook nauwelijks andere opties en niemand vind het het waard om hier te investeren, want er zijn maar weinig klanten.

Raad eens.... nog steeds geen sim, en weer een mail dat mijn internet per vandaag zou stoppen. Zucht!

Weer gebeld dus. Zei de medewerker dat ze niet dacht dat dit goed ging komen tenzij ik naar een winkel zou gaan om zelf een simkaart op te halen Lekker handig, ik kan ook echt even weg hier om naar een winkel op een half uur rijden afstand te gaan?!

Maar goed, bij uitzondering mocht mijn man het dan regelen dus die is op pad gegaan voor mij. Eerst deden ze daar natuurlijk ook weer moeilijk over in de winkel (het is op mijn bedrijf, en dat staat alleen op mijn naam), maar het is toch gelukt.

Niet dat ik zonder internet zou zitten hoor, ik had al sinds vorige week een alternatieve oplossing geregeld. Maar fijn dat het nu gewoon weer werkt allemaal. Wat een gedoe waar ik niet om gevraagd heb, in een lekkere drukke tijd ook nog eens.

Ohja in de winkel ging de dame ook nog aan mijn man vragen waar de sim in moest,  ik denk omdat ze uitleg wilde geven, maar toen hij antwoordde "in een mifi" snapte ze er al niets meer van 🤣

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .