Ga naar inhoud

Klaagtopic 2020

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik weet niet wie vandaag allemaal het nieuws hebben gevolgd over een 26-jarige vrouw die om het leven is gebracht in Venlo? Iemand heeft vanochtend dus mijn nichtje vermoord. Ik weet werkelijk niet wa

Dit schiet voor geen meter op. Als deze twee moppies naast je liggen dan kun je toch niet anders dan aaien. Weg planning. 😉😂

Over thuiswerkoutfits gesproken, mijn man kwam mij halen bij de loods net, met pantoffels aan, biersokken, een trainingsbroek, een net overhemd, en daar dan een hoodie overheen 🤣 Hoe langer het t

Ik moet morgen weer werken en ik merk dat mijn motivatie sinds corona zoooooo laag is. Wie heeft er nog meer zo'n kantoorbaan waar je constant doelen (vakinhoudelijk maar ook persoonlijk) moet opstellen en daaraan moet werken? Heel eerlijk gezegd, heb ik al mentaal moeite met het hele thuiswerken/corona-tijd, laat staan dan ook nog eens de lat hoog leggen met doelen. Ik wil gewoon m'n werk goed doen in de ogen van mijn leidinggevende, na 5 uur de laptop dichtdoen en dan met Ozai spelen, zodat ik de werkdruk vergeet hahaha 🐰😆 Zijn er worklife-coaches in de house die me weer kunnen motiveren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei lolalisa:

Ik moet morgen weer werken en ik merk dat mijn motivatie sinds corona zoooooo laag is. Wie heeft er nog meer zo'n kantoorbaan waar je constant doelen (vakinhoudelijk maar ook persoonlijk) moet opstellen en daaraan moet werken? Heel eerlijk gezegd, heb ik al mentaal moeite met het hele thuiswerken/corona-tijd, laat staan dan ook nog eens de lat hoog leggen met doelen. Ik wil gewoon m'n werk goed doen in de ogen van mijn leidinggevende, na 5 uur de laptop dichtdoen en dan met Ozai spelen, zodat ik de werkdruk vergeet hahaha 🐰😆 Zijn er worklife-coaches in de house die me weer kunnen motiveren?

Ken je dat plaatje van de Simpsons: Do it for her? Misschien helpen de doelen juist wel om je te motiveren: doordat ik mijn werk goed doe kan er dit of dat nu gedaan worden binnen het bedrijf/voor die klant. Of hou het dichter bij jezelf. Ja, alles is raar en soms erg vervelend, maar door elke dag weer die laptop openklappen kun je leuke speeltjes/goed eten voor Ozai kopen, of zelf sparen voor iets leuks. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben door omstandigheden wat vroeger in een functie gerold dan de bedoeling was, wat dus betekent dat ik echt heel erg veel niet weet en er wel verantwoordelijk voor ben. En het is een grote verantwoordelijkheid, er komt een nieuwe wet inburgering aan, 1 juli moeten we daar klaar voor zijn. En dat ga ik dus regelen 😅. Ik krijg natuurlijk wel veel ondersteuning, maar er komt heel veel bij kijken en ik kan veel ook niet overzien. En dan ook nog thuiswerken dus ik kan niet even bij mensen binnen lopen om vragen te stellen, maar dat is of bellen, of geplande vergaderingen in teams, zodra ik heb opgehangen heb ik nog meer vragen.. ik ben wel heel gemotiveerd, maar de lat ligt ontzettend hoog, mijn work life balance is ook ver van geweldig en ik heb alweer mijn kaken klemmen gewoonte terug die ik nu weer af moet zien te leren 😅.

Ik kan je dus niet helpen geloof ik 😂😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier. Veel verantwoordelijkheid met veel taken die veel tijd en energie kosten. Alhoewel ik vorig jaar een deel van de taken al eens heb gedaan, is het nu alsnog wel heel erg stressvol. Vorig jaar hebben we best veel vertraging opgelopen, dus de lat ligt nu heel hoog qua planning en organisatie. Daarnaast nog veel vragen omtrent het afronden het vak dat ik dit jaar voor het eerst verzorgd heb, maar lastig om iemand te vinden die de vragen voor mij kan beantwoorden. Ik denk dat ik volgende week een week vrij neem. Ben er echt heeeeel erg aan toe. Maar dan moet ik deze week wel alles netjes afgerond krijgen. STRESSSS. 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn functie is normaal gesproken een gekkenhuis. Probeer maar eens een project met 20 mensen te coördineren vanaf afstand. Maar sinds een week of 2 is het net iets te rustig, ik ben per dag 2,5 uur kwijt aan mijn zoon helpen  met huiswerk, ik ga te laat naar bed dus ik ben moe, ofwel hier ook motivatie beneden het vriespunt. Ik ben het thuiswerken ook helemaal zat. Ik probeer de rest van het jaar een dag in de week vrij te nemen, om zo wat uit te rusten.

Normaal helpt het me enorm om in het najaar een paar keer naar de zonnebank te gaan, maar ja.....dicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doet ergens wel goed om te horen, dat wel meer hier last van hebben. 💛 Zijn we niet alleen hierin!

Op tijd vrij nemen is denk ik inderdaad het belangrijkste wat je kan doen wat betreft de werkdruk. @Pablo&Lola @Marjoleink Ik zou dus lekker dat weekje of die dag per week vrij nemen!

@Eefje Wow, dat klinkt ook heftig. Vooral zo thuis, niet dat je even snel een collega kan vragen als je het dus niet weet. Succes! Gelukkig zit de motivatie erin. 😃

1 uur geleden zei happy211:

Ken je dat plaatje van de Simpsons: Do it for her? Misschien helpen de doelen juist wel om je te motiveren: doordat ik mijn werk goed doe kan er dit of dat nu gedaan worden binnen het bedrijf/voor die klant. Of hou het dichter bij jezelf. Ja, alles is raar en soms erg vervelend, maar door elke dag weer die laptop openklappen kun je leuke speeltjes/goed eten voor Ozai kopen, of zelf sparen voor iets leuks. 

Ja, ben ik wel met je eens. Doelen zorgen er natuurlijk wel voor dat ik weer misschien meer voldoening uit mijn werk haal. Ergens naartoe werken is ook wel fijn, maar goed ik wil het dus wel simpel houden en niet teveel van mijzelf vragen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier ook hoge werkdruk maar gelukkig nog wel gemotiveerd.

Ik zit in het laatste stukje van mijn opleiding mbo verpleegkunde. Ik heb 1 dag in de week online les en werk daarnaast nog 20 uur per week als verpleegkundige in opleiding in de thuiszorg voor Buurtzorg Nederland. 

Dan heb ik nog 2 pubers die ook regelmatig hulp nodig hebben bij huiswerk en natuurlijk het huishouden.

Zal blij zijn als in februari mijn opleiding er op zit, geeft weer iets meer rust.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht eindelijk mijn ritme gevonden te hebben qua werk en studie, maar er is de laatste anderhalve week zó ontzettend veel gedoe op m’n pas gekomen dat ik heel m’n ritme weer kwijt ben en dus ook weer enorm achterloop op schema. Morgen en woensdag komt er ook niks van werken aan m’n studie. Donderdag als het goed is wel. Vrijdag en het weekend ook weer niet en hoe volgende week loopt geen idee... 

Ben ook weer/nog steeds zó ongelofelijk moe. Dat werkt dan ook niet erg bevorderlijk zeg maar... 😑

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herken het ook wel. Ik heb een administratieve functie en werk momenteel 90% thuis. Het is soms moeilijk om gemotiveerd te blijven. Iedere dag voelt zo hetzelfde. Ook vind ik sinds het thuiswerk de balans tussen werk en privé verder te zoeken. Omdat thuis m’n werkplek is? De drempel is ook heel laag om in het weekend even in te loggen en wat mails weg te werken. 
Hier ook veel druk van hogerhand om jezelf te blijven ontwikkelen, hogerop te komen, veel taken, veel doelstellingen. Wij werken met SAP en soms kan ik moeilijk alle nieuwe ontwikkelingen bijhouden. Komt ook doordat ik in een team zit van 12 vrouwen maar mijn collega’s werken in Antwerpen. Ik ben de enigste die in Hoek werkt samen met nog 1 vrouw. Zij zijn allemaal heel hecht en wij vallen een beetje uit de boot omdat we elkaar niet veel zien. Nu met Corona werken zij natuurlijk ook thuis maar toch. 
Maar goed, ben erg aan vakantie toe maar zit er voorlopig niet in helaas. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei BunnieHop:

Ik sta op mijn werk helemaal alleen en kan niks doen.

Moet normaal gesproken met minimaal 1 andere het aluminium verpakken voor de orders, maar iedereen is ziek! 😶

Oei dat wordt dan een lange saaie dag! Geen leidinggevende in huis die iets voor je kan verzinnen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Eefje:

Oei dat wordt dan een lange saaie dag! Geen leidinggevende in huis die iets voor je kan verzinnen?

Momenteel niet, ik heb gister al met de schoonmaakster alles schoon gemaakt.

En voor de rest mag/kan ik niks, want ik heb er de certificaten (nog) niet voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei BunnieHop:

Ik sta op mijn werk helemaal alleen en kan niks doen.

Moet normaal gesproken met minimaal 1 andere het aluminium verpakken voor de orders, maar iedereen is ziek! 😶

Dat is niet leuk als je net begonnen bent.

Ik vind ook de scheiding tussen werk en privé nu moeilijk. Mijn werkplek is aan de eettafel, dat helpt niet. En ik begin nu later, dus ben ik ook later klaar. Dan kan ik meteen door met huiswerk begeleiden, dus ik heb nergens een rustpunt. Maar alles in mij verzet zich tegen eerder opstaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beiden thuiswerken is bij ons ook niet prettig omdat we eigenlijk alleen de woonkamer hebben als werkplek, en als je beiden tegelijk werkt en zit te bellen of in een meeting zit, is dat toch gewoon niet handig, ondanks dat we wel aparte werkplekken hebben, heb je toch last van elkaars geluid. Maar gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor.

Ik ben heel blij dat ik gewoon naar de loods ga voor een deel van de dag om in te pakken. En dat mijn man een beroep heeft waarvoor hij ook in deze tijd nog regelmatig een dag de straat op is. We werken dus allebei wel veel thuis, maar ook niet hele dagen / elke dag. En dat maakt dat het wel vol te houden is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eefje:

Nou, dan hoop ik dat je een goed boek bij hebt ofzo! Of je kunt je Tetris record verbeteren

Mijn spelletjes op de telefoon zijn voor de langere termijnen 😂 maar ik zal wel eens iets zoeken waarbij ik me wel ff kan vermaken, naast andere collega's lopen klooien omdat ik me verveel 😶

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thuiswerken? Wat is dat? 😛 Mijn man werkte 2 dagen thuis in de week, de andere dagen op kantoor. Hij is productieplanner, dus hij moet meekrijgen wat er op de vloer gebeurt. Daar is het bedrijf ook achtergekomen, dus die 2 dagen zijn weer teruggedraaid. Het is gewoon alle dagen op kantoor. En ik kan mijn werk in de logistiek met de chauffeurs voor 80% nergens anders uitvoeren dan op het werk, dus ik heb nog nooit een dag thuisgewerkt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onze teamvergaderingen zijn zo deprimerend dat je motivatie echt tot aan het dieptepunt zakt. Vaak weinig input en als er al input is, dan kan je er weinig mee. Erg fijn als je daarmee je werkdag moet beginnen.

aangepast door Pablo&Lola
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mezelf een behoorlijke oor aangenaaid..

Er werd aan mij gevraagd of ik zaterdag wil overwerken.

Heb ik ja op gezegd (is ook wel lekker om dan voor 200% uitbetaald te krijgen), maar dat is weer ochtenddienst. En anderhalve dag later moet ik al switchen naar de nachtdienst.

Ik hoop dat het goed komt 😬

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .