Spring naar bijdragen

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

Heel irritant! Ik heb dat een keer met een wethouder gehad. Op hoge poten naar ons bureau, omdat we de uitkering van een buurman van een vriend van hem hadden ingetrokken. Ik heb hem toen medegedeeld dat hij terug kon komen als hij zijn tirade in een beleefde vraag kon gieten met wat respect voor onze professionaliteit. Ik dacht dat zijn hoofd zou ontploffen van de kloppende aderen, maar hij had toch het fatsoen om op rustige toon te vragen of we de situatie uit konden leggen. Dus netjes verteld dat de beste man in kwestie betrapt was op fraude en dat hem nog een torenhoge terugvordering en boete te wachten stond die hij van zijn zwartverdiende centen mocht terugbetalen. Oooh. Dus.. Doei hè 😊

• Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik weet niet wie vandaag allemaal het nieuws hebben gevolgd over een 26-jarige vrouw die om het leven is gebracht in Venlo? Iemand heeft vanochtend dus mijn nichtje vermoord. Ik weet werkelijk niet wa

Dit schiet voor geen meter op. Als deze twee moppies naast je liggen dan kun je toch niet anders dan aaien. Weg planning. 😉😂

Over thuiswerkoutfits gesproken, mijn man kwam mij halen bij de loods net, met pantoffels aan, biersokken, een trainingsbroek, een net overhemd, en daar dan een hoodie overheen 🤣 Hoe langer het t

Haha, en toen had ie niks meer te zeggen zeker.

Ik had sowieso al niet zo’n hoge pet op van mijn leidinggevende vandaag. Ik probeer al een week zijn akkoord voor iets te krijgen, zodat een extern bedrijf voor ons aan de slag kan. Ik had ‘m vandaag dus voor de zoveelste keer gemaild of ik zijn akkoord kon krijgen, krijg ik terug “ik heb al akkoord gegeven”. Uhh, waar en wanneer dan, want niemand weet ervan.. Afijn, ik heb het externe bedrijf verteld dat ze aan de slag kunnen. Mocht ik naderhand, wanneer de facturen binnenkomen, nog gezeik krijgen, dan heb ik in ieder geval zwart op wit dat hij zijn akkoord ‘al heeft gegeven’. 😂

• Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff lekker is dat zo’n leidinggevende @Pablo&Lola Ik heb zelf enorme mazzel met de mijne.

Anderhalve week geleden kreeg ik plots een brief dat de gemeente mijn wijk wil gaan aanpakken. Voor mij houd dat dus in dat ze me willen onteigenen. Gruwelijk stressvol vooral omdat het voor mij nog maar de vraag is of ik een nieuwe koopwoning kan krijgen, vanwege een constructie in het koopcontract. Gisteren bewoners samenkomst. Ik heb in elk geval de belofte dat ze mijn situatie meenemen naar de gemeenteraad, maar ik vrees eerlijk gezegd het ergste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje, dat klinkt niet best! Maar als eigenaar heb je in zo situatie toch gewoon rechten? Heb je een woning of appartement?

Ze moeten je dan toch uitkopen, een vergoeding er tegenover zetten die het het waard maakt?  En mogelijk geeft dat je budget en mogelijkheden voor een volgende koopwoning.

Anders zou je lid kunnen worden van een belangenvereniging, zoals eigen huis, en daar advies kunnen opvragen.

Hier in het dorp heeft de gemeente een paar jaar terug ook een aantal mensen uitgekocht omdat er een aldi zou komen. Die is er uiteindelijk nooit gekomen, heeft veel geld gekost, loodsen en woningen gesloopt en het terrein ligt er nu als grasveld zonder bestemming bij. Maar die mensen zijn voor behoorlijke riante bedragen uitgekocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat ik een terugkoopregeling heb, alle winst die ik met de verkoop kan maken moet ik delen met de woningbouwvereniging die oorspronkelijk eigenaar was. Nu alle prijzen inmiddels 3 keer over de kop zijn gegaan in deze regio komt dat uit op minstens €50.000,- die ik zo aan de woningbouwvereniging kan overhandigen. Dat maakt het heel erg lastig om zelf weer een nieuwe woning te kunnen kopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Floppyears:

Het probleem is dat ik een terugkoopregeling heb, alle winst die ik met de verkoop kan maken moet ik delen met de woningbouwvereniging die oorspronkelijk eigenaar was. Nu alle prijzen inmiddels 3 keer over de kop zijn gegaan in deze regio komt dat uit op minstens €50.000,- die ik zo aan de woningbouwvereniging kan overhandigen. Dat maakt het heel erg lastig om zelf weer een nieuwe woning te kunnen kopen. 

Tja, ergens heb je er dan wel zelf voor getekend...

Maar valt een extra bedrag dat je krijgt als "oprotpremie" ivm de onteigening wel onder de verkoop prijs? Ik zou daar toch eens naar informeren bij of rechtsbijstand of een belangenvereniging. Dit lijkt mij namelijk niet te kloppen.

Ik denk dat je misschien een (goede, onafhankelijke) taxatie zou kunnen overwegen, en dan van wat daar als actuele verkoopwaarde uit komt, de winst wel voor 50% zou moeten delen met de woningbouw. Afhankelijk van je contract. Maar wat je als extra "oprotpremie" daar bovenop krijgt (en het lijkt me dat je dat toch wel gaat eisen bij onteigening) lijkt mij niet voor de woningbouw bedoeld, maar voor jouw nieuwe start. Lijkt mij toch niet dat de woningbouw daar recht op heeft.

bewerkt door Evee
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je. Ga ik inderdaad doen. Ze zijn nog aan het onderhandelen met de woningbouwvereniging ook, dus hopelijk willen ze er rekening mee houden. Maar ze hadden met deze situatie helemaal geen rekening gehouden dus het wordt voorlopig erg onzeker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Tilburg valt dat nog redelijk mee met de koeriersdiensten. Raar genoeg zie je hier veel fabriekswerk open staan, in meerdere ploegen. En daar ben ik nu volledig op gefocust.

Het uitzendbureau heeft ook nog een paar lijntjes open staan waar ze het gaan proberen..

Dus ik moet het vertrouwen daar maar ff neerleggen dat zij dat wel kunnen regelen 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag in een reclame op Instagram leuke schoenen voorbij komen, ik had doorgeklikt maar niet onthouden waar ze van waren. Normaal krijg je die advertenties dan nog 100 keer te zien, maar deze keer dus niet, terwijl ik het nu wel wil. Boehoee

• Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik op Facebook ook wel eens gehad. Volgens mij zit er een sensor in, als dat ding merkt dat je het echt leuk vindt dan zorgt hij dat je er niet meer bij kan. 🤣

Het gedoe met mijn huis is enorm stressvol. Ik slaap slecht en kan me slecht concentreren. Ik heb het afgelopen week aan mijn baas uitgelegd en hij heeft gelukkig veel begrip voor mij situatie. Vorige week ook een zienswijze naar de gemeenteraad gestuurd. Maar ik kwam erachter dat ze 6 maanden hebben om daarop te reageren. 😫 Zo lang in onzekerheid zitten wil ik echt niet. Ik hoop toch echt dat ze er niet zo lang over gaan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Floppyears:

Dat heb ik op Facebook ook wel eens gehad. Volgens mij zit er een sensor in, als dat ding merkt dat je het echt leuk vindt dan zorgt hij dat je er niet meer bij kan. 🤣

Het gedoe met mijn huis is enorm stressvol. Ik slaap slecht en kan me slecht concentreren. Ik heb het afgelopen week aan mijn baas uitgelegd en hij heeft gelukkig veel begrip voor mij situatie. Vorige week ook een zienswijze naar de gemeenteraad gestuurd. Maar ik kwam erachter dat ze 6 maanden hebben om daarop te reageren. 😫 Zo lang in onzekerheid zitten wil ik echt niet. Ik hoop toch echt dat ze er niet zo lang over gaan doen.

Kan ik me voorstellen! Wat een bizarre constructie met de woningbouw... en 6 maanden reageertijd is wel erg lang. Hoop dat juridisch advies uitkomst kan bieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben besloten om onze lease pony op te zeggen 😔 Door de corona maatregelen mogen we niet meer met het gezin naar de manege. We zaten altijd met weer en wind buiten om voldoende afstand van iedereen te kunnen houden, maar nu mag er dus nog maar 1 persoon mee. En we hebben de afgelopen dagen gemerkt dat het niet zo goed werkt voor ons, dus helaas. Was net foto's aan het doornemen voor m'n dochters school en zag allemaal foto's van onze lease pony met m'n dochter langskomen en mis het beestje zo erg. M'n dochter blijft wel lessen op de manege, dus hoop hem nog wel regelmatig even te kunnen zien.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei IreneM:

Maar als je het zo erg mist, waarom zeg je het dan op? De maatregelen zijn maar tijdelijk (hoop ik toch).

Ik rij door een ongeluk geen auto meer, dus alles komt nu op mijn man aan. Het heeft geen zin als hij ons er heen brengt en tussendoor naar huis gaat, want daar is het te ver voor. We hebben de manege uitgekozen op diervriendelijkheid, maar daardoor is het wel een end weg van huis. Uren buiten op ons wachten met de jongste is ook geen pretje, want die wil haar ei kwijt en het liefst ook bij de paardjes. Onze lease pony is nog vrij jong, dus de combinatie van een begeleider met twee kinderen (waarvan 1 dreumes) en de verantwoordelijkheid over een jong paard, dat vinden we ook niet verstandig. 

En doordat we ons opsplitsen terwijl we afhankelijk zijn van een auto, duurt alles ook langer. Met als gevolg dat m'n oudste dochter nog net genoeg tijd heeft om haar les te volgen en dan is de lease tijd alweer voorbij. Dus dan worden het wel erg dure lessen... Wij gaan er trouwens van uit dat deze situatie nog wel een tijd gaat aanhouden, maar dat komt vast ook omdat ze daar bij ons op het werk al op anticiperen. Hoop uiteraard dat het in werkelijkheid allemaal mee zal vallen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 klagen vandaag 😂

1: ik word nog steeds voor alles afgewezen qua werk.

2: de sportschool heeft zonder de leden te informeren het aantal mensen dat in de sportschool tegelijk aanwezig mogen zijn met meer dan de helft terug geschroefd. Dus iedereen die er vandaag was, was echt over de flos 😂 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .