Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

Ik kan mezelf maar niet zetten tot het starten aan m’n studie. Ik mag van m’n begeleider ook thuiswerken, maar dat lukt ook niet. ‘Normale’ mensen die thuiswerken werken ook echt. Ik kan op het moment die omschakeling niet maken. Ik blijf op de een of andere manier hangen in de ‘ik hoef niks te doen’- modus. Ik kom niet uit die modus, dat ik nu ziek ben werkt ook niet erg mee. Vandaag ook tot 13.30 uur in bed gelegen, even met Skittles en Yoda naar het park geweest en verder alleen maar op de bank gehangen als een half dood vogeltje. En dat terwijl ik ergens wel wíl starten met de opdracht. Maar om ook écht te gáán starten wil niet lukken. En dat frustreert ontzettend... Als ik op kantoor zit ben ik meer verplicht om iets te doen, zit ik aan werktijden vast. Maar naar kantoor gaan lukt ook niet, ik kan mezelf er niet toe zetten. Ik hoop dus echt dat het volgende week beter gaat en dat ik wat uurtjes op kantoor kan doorbrengen om aan m’n opdracht te gaan werken. Want zo komt die opdracht nooit af, maar de deadline van 7 weken komt wel steeds dichterbij... 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat schiet niet op nee. Ik moet zeggen, het is dat ik uiterlijk om 9 uur moet beginnen, anders kwam er ook niks van terecht. Kun je niet ook thuis vaste werktijden aanhouden? Vaste werkplek, kleding die je ook naar kantoor draagt, helpt allemaal mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat werkt voor mij ook goed. En echt even een werkkamer/plekje inrichten. Wat mij enorm helpt is dan in blokken werken en tussendoor veel pauzes nemen. Ik gebruik daarnaast ook een chrome extensie die gedurende een X periode (25 minuten heb ik) alle geselecteerde websites (Facebook etc.) blokkeert. Als je toch op zo'n website gaat opent hij eerst niet en als je wel doorklikt gaat je boompje dood 😅 telefoon wegleggen en dan is het mooi een afgebakende periode die heel goed te overzien is om toch éven aan het werk te gaan en tegelijkertijd de valkuilen even afgeschermd xD

Moet zeggen dat ik er nu ook moeilijk in kan komen, de hele week al allerlei onnozele kleine dingen die tegen zitten waardoor mijn aanvankelijke baaldag een baalweek aan het worden is. Vanochtend was bijvoorbeeld de vrijwilliger die met Mars naar de dierenarts ging het vergeten waardoor ik toch zelf heen moest, toen kwam ik thuis en stond er even later iemand voor de deur met een reismandje (ik plan alleen afspraken op woensdagmiddag en zaterdagochtend...) bleek dat ik een fout gemaakt had met inplannen. Je stuurt zo iemand ook niet naar huis, sowieso bleek het mijn fout te zijn maar al is het niet zo, dat arme konijn had al stress gehad dus hoppa weer een uur verder met zo'n koppeling. Gelukkig was het een hele vriendelijke, begripvolle klant.

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dollie:

Dat werkt voor mij ook goed. En echt even een werkkamer/plekje inrichten. Wat mij enorm helpt is dan in blokken werken en tussendoor veel pauzes nemen. Ik gebruik daarnaast ook een chrome extensie die gedurende een X periode (25 minuten heb ik) alle geselecteerde websites (Facebook etc.) blokkeert. Als je toch op zo'n website gaat opent hij eerst niet en als je wel doorklikt gaat je boompje dood 😅 telefoon wegleggen en dan is het mooi een afgebakende periode die heel goed te overzien is om toch éven aan het werk te gaan en tegelijkertijd de valkuilen even afgeschermd xD

Ja, de forest app gebruikte ik ook altijd tijdens het studeren. Je kunt zelf instellen hoe lang je wil focussen, ze hebben rustgevende achtergrondgeluiden ingebouwd als je daarvan houdt, en voor elke boom die je in de app laat groeien draag je gratis bij aan hun projecten waarbij ze echte bomen planten om de klimaatverandering tegen te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al drie dagen meerdere keren in de wacht gestaan bij de huisarts om een afspraak te maken voor een verwijzing naar een psycholoog. Toen het vanochtend om 11 uur nog niet gelukt was, heb ik maar een mail gestuurd. 

Wat krijg ik als reactie: voor een afspraak kunt u ons telefonisch bereiken van 8.00-12.00u. Ja heel graag, maar dan moeten jullie wel een keer opnemen!

Ben niet helemaal tevreden over deze huisarts, maar de andere praktijk hier in de buurt neemt geen nieuwe patiënten aan, dus we zullen het er maar mee moeten doen voorlopig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink ik hoef op kantoor ook niet op vaste tijden te beginnen in principe. Het is dat mijn autisme en OCD er slecht tegen kunnen om te starten om bijvoorbeeld 10.30 uur op kantoor terwijl de instelling om 9.00 uur open gaat en er vanaf dat moment dus cliënten binnen kunnen komen die behoefte hebben aan presentie van jou. Dus als ik op kantoor werk, wil ik er om 8.45 uur zijn om te zorgen dat de boel vast opgestart is zeg maar. Thuis heb ik geen aparte plek waar ik kan gaan werken, mijn studiekamer is omgebouwd tot wasruimte en konijnenopslagplaats; voorraad hooi in een bak onder het bureau, kist met knabbels en voer-voorraad er naast dus een bureaustoel kan ik er niet kwijt. En in de zomer is het er stikheet en in de winter ijskoud... 

Werken moet ik dus beneden in de woonkamer doen. En mijn ADHD (ja, dat heb ik ook nog) raakt daar enorm afgeleid. M’n moeder die dingen aan mij vraagt tijdens het werken, de honden die aandacht komen vragen als ik bezig ben, ik zie buiten iets... allemaal afleiding. Het stomme is, is dat het bij ons op kantoor ook altijd wel druk is maar ik er daar minder last van heb op de een of andere manier. 

@MichelleloveElmo Dat van die wekker is nog wel een idee. Dat kan ik wel proberen. 

@Dollie en @happy211 bedankt voor de tip wat betreft die app! Hebben jullie de naam voor mij? Dan ga ik ‘m meteen downloaden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei happy211:

Ik heb al drie dagen meerdere keren in de wacht gestaan bij de huisarts om een afspraak te maken voor een verwijzing naar een psycholoog. Toen het vanochtend om 11 uur nog niet gelukt was, heb ik maar een mail gestuurd. 

Wat krijg ik als reactie: voor een afspraak kunt u ons telefonisch bereiken van 8.00-12.00u. Ja heel graag, maar dan moeten jullie wel een keer opnemen!

Ben niet helemaal tevreden over deze huisarts, maar de andere praktijk hier in de buurt neemt geen nieuwe patiënten aan, dus we zullen het er maar mee moeten doen voorlopig.

Jemig zeg, wat een slechte zaak! Je zal maar iets hebben wat relatief spoed is en dan nemen ze niet op, dat kan toch niet..?! Ik vind het voor jou ook knap *ananas*, je belt niet voor zweetvoeten... Hoop dat je er een deze dagen toch nog doorheen komt. Zou dan ook meteen klagen over hun slechte bereikbaarheid. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor spoed mag je vaak op een bepaalde toets drukken en dan krijg je wel direct een assistente te spreken.

Maar dit is zeker niet netjes! Ik ben op het moment ook niet tevreden over mijn huisarts. Wij hadden een huisarts op het dorp. Was ook niet super, ik vond de vervanger die er 1x per week was wel fijner daar. En dat is dan ook prima, dan plande ik als het even kon de afspraak op een dag dat zij er was 😉 Maar de huisarts is gestopt, verkocht de praktijk aan de huisartsen (echtpaar) een dorp verder, die zouden het over nemen. Die deden in eerste instantie nog een paar keer per week spreekuur in het dorp en je kon je medicijnen hier nog halen, maar na een jaar kwam het pand te koop te staan en was de boodschap "rij maar een dorp verder". Ik ben er nu een paar keer geweest, maar elke keer duurt het echt lang voor je terecht kan, vond ik het niet prettig of ging er wat mis. Maar ook hier overal een stop op nieuwe patiënten, dus geen andere keus dan blijven waar je zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Dollie en @happy211 bedankt voor de tip wat betreft die app! Hebben jullie de naam voor mij? Dan ga ik ‘m meteen downloaden. 

Het heet Forest - Stay focused. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och jonge toch, ondertussen al zo'n dikke 20 sollicitaties verstuurd via de mail. 1 of 2 zijn doorgeschakeld naar de juiste persoon (oepsie) en een aantal andere vragen om geen tatoeages en piercings en voor de zekerheid een pasfoto. Uhh, dan voldoe ik al niet aan de normen 😅 Dus die maar laten zitten (wel netjes een mail gestuurd dat ik niet aan de norm voldoe hoor).

Maar is het niet makkelijker om eigenlijk mezelf maar krankjorum te maken en ieder bedrijf af te bellen voor een sollicitatie?

Ik word een beetje wanhopig van het wachten en gefrustreerd van het feit dat ik straks een werktraject in ga terwijl ik gewoon prima aan de slag kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ouderwets! Wat voor vakgebied solliciteer je dan dat dat van toepassing is?

Een werkgever mag toch geen eisen stellen aan tattoo's dacht ik? Volgens mij alleen aan bedrijfskleding en dat je ze bedekt met kleding.  Voor mij ook wel een reden geweest om een tattoo te kiezen die netjes bedekt is op het moment dat ik gewoon een t-shirt draag.

Percings kan een dingetje zijn ivm veiligheid & hygiëne, dat wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waardeloos hè? 

Ik denk dat veel solliciteren niet per se beter is. Ik solliciteer zelf alleen op functies die echt bij me passen, dan is de kans groter dat je ook echt wordt uitgenodigd. 

Ik weet niet of dat voor jou zinvol is, want je zit in een andere bedrijfstak dan ik, maar als ik werk zoek staat mijn cv op LinkedIn en alle vacaturesites die ik kon vinden. En daar zoek ik ook iedere dag op nieuwe vacatures.

Zijn uitzendbureaus voor jou een optie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als ik solliciteerde ook veel open sollicitaties verstuurd, maar nooit maar dan ook nooit is daar iets uitgekomen. Alleen op  gerichte vacatures waar ik op schreef ben ik op gesprek geweest. Ik heb ook best een tijd via uitzendbureau's gewerkt, was ook goed te doen vond ik. Hoewel dat wel vaak tijdelijke baantjes waren (vervanging tijdens langdurigere ziekte periode / zwangerschapsverlof enz). En dat is niet altijd waar je op zit te wachten. Maar soms is dat ook prima, en zoek je dan ondertussen rustig aan verder naar iets beters.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Evee:

Wat ouderwets! Wat voor vakgebied solliciteer je dan dat dat van toepassing is?

Een werkgever mag toch geen eisen stellen aan tattoo's dacht ik? Volgens mij alleen aan bedrijfskleding en dat je ze bedekt met kleding.  Voor mij ook wel een reden geweest om een tattoo te kiezen die netjes bedekt is op het moment dat ik gewoon een t-shirt draag.

Percings kan een dingetje zijn ivm veiligheid & hygiëne, dat wel.

Ik had er in de horeca vroeger nooit problemen mee gehad, op zowel het vlak van piercings als tatoeages. Mijn tatoeages kan ik ook inderdaad echt prima weg stoppen onder een T-shirt. Piercings gaat een stukje lastiger worden. Enigste wat ik daarvan kan verstoppen is mijn septum 😂

Maar diegene die het vroeg betrof een vacature voor personenvervoer van ouderen.

13 minuten geleden zei Marjoleink:

Waardeloos hè? 

Ik denk dat veel solliciteren niet per se beter is. Ik solliciteer zelf alleen op functies die echt bij me passen, dan is de kans groter dat je ook echt wordt uitgenodigd. 

Ik weet niet of dat voor jou zinvol is, want je zit in een andere bedrijfstak dan ik, maar als ik werk zoek staat mijn cv op LinkedIn en alle vacaturesites die ik kon vinden. En daar zoek ik ook iedere dag op nieuwe vacatures.

Zijn uitzendbureaus voor jou een optie? 

Uitzendbureaus zouden denk ik wel kunnen. Heb er vandaag wel een sollicitatie de deur uit gedaan via indeed die bij een uitzendbureau verbonden staat. Telt dat ook?

En voor mij is het best wel een dingetje ja. Ik heb geen certificaten en de opleidingen die wel afgerond zijn wil ik niet meer in werken.

Dus ik solliciteer ook alleen op de dingen die mogelijk bij me zouden kunnen passen in de hoop dat dat beter gaat.

9 minuten geleden zei Evee:

Ik heb als ik solliciteerde ook veel open sollicitaties verstuurd, maar nooit maar dan ook nooit is daar iets uitgekomen. Alleen op  gerichte vacatures waar ik op schreef ben ik op gesprek geweest. Ik heb ook best een tijd via uitzendbureau's gewerkt, was ook goed te doen vond ik. Hoewel dat wel vaak tijdelijke baantjes waren (vervanging tijdens langdurigere ziekte periode / zwangerschapsverlof enz). En dat is niet altijd waar je op zit te wachten. Maar soms is dat ook prima, en zoek je dan ondertussen rustig aan verder naar iets beters.

Oei, dan heb ik nog wel een hele opgave hieraan 😅 

Maar wat moet ik zien als tijdelijk? Een maand, 2 maanden, halfjaar..?

Als het echt een enorme korte tijdspan is ga ik dat waarschijnlijk niet redden om tegen die tijd ander werk te hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdelijk wisselt natuurlijk afhankelijk van de situatie, maar in de praktijk was het vaak 4-6 maanden. Soms kreeg ik dan nog wel de keuze om langer te blijven bijvoorbeeld voor 1 of 2 dagen per week, maar dat vond ik dan meestal niet zo interessant.

Voor personenvervoer van ouderen verwacht je toch niet echt van die eisen. Zijn ze bang dat piercings & tattoo's de ouderen afschrikken ofzo? 😅 Mijn oma riep wel altijd dat mensen met petjes op en  mensen met tatoeages drugs dealers waren 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee, ja dan is dat voor mij eigenlijk ook niet echt heel erg interessant.

Ik heb echt nooit problemen gehad op dat vlak.

Als ik oudjes tegenkwam op straat of waar dan ook, die zeiden alleen maar dat ze het echt super gaaf vinden 😅 op mijn eigen opa en oma na dan, haha 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben via het uitzendbureau bij mijn vorige (bij)baan in de horeca (hotel) terecht gekomen. Via het uitzendbureau werd ik daar tijdens de zomerdrukte ingepland en na de zomer vroeg het hotel of ik wilde blijven. Dat vond ik prima, ik kon het makkelijk naast mijn studie doen. Ik geloof dat er toen wel een bepaalde periode (3 maanden?) tussen moest zitten voor ik een contract bij het hotel kon tekenen, omdat ze niet direct iemand mochten aannemen die via het uitzendbureau was binnengekomen. Uiteindelijk heb ik er zo lang gewerkt dat ik een vast contract had. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pablo&Lola, da's wel fijn ja!

3 maanden thuis zitten voor een langere periode werken gaat hier niet echt werken vrees ik 😅 dat zou betekenen dat we de schulden in zouden gaan, omdat er dan in die periode geen inkomsten zijn.

Maar het is zover ik kan begrijpen uit jullie reacties toch wel iets om te gaan kijken bij een uitzendbureau.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijken kan altijd! Mijn ex-man is vrachtwagenchauffeur en die is via een uitzendbureau binnengekomen bij zijn huidige werkgever, en nu alweer jaren in vaste dienst. Ik moet eerlijk zeggen dat hij wel een paar verschillende opdrachten heeft gehad hiervoor, maar hij heeft nooit een dag zonder werk gezeten. En na een bepaalde tijd kom je in dienst bij het uitzendbureau,  dat geeft alweer wat meer zekerheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook ooit een baan via het uitzendbureau gekregen. Uiteindelijk bleek het geen match en ben ik met m’n studie gestart, maar dat lag meer aan mij dan aan de baan of het bureau.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag goed gesprek gehad op kantoor met m’n leidinggevende en m’n stagebegeleider (dat zijn 2 verschillende mensen). Aantal afspraken gemaakt. 
Ik zou eigenlijk nog voor het tuinproject een muurtje bouwen. Dat staat inmiddels bijna helemaal af, maar omdat ik vorig weekend ziek werd kon ik er deze week niet aan werken om het af te maken. Afgesproken is nu dat ik het muurtje even laat voor wat het is en mezelf ga focussen op m’n stage. Dat muurtje komt wel af na m’n stage, eerst m’n opleiding afronden. 
Verder afgesproken dat ik met m’n stagebegeleider contact hou via whatsapp en als ik face2face afspraak wil dat dat dan kan op dinsdag of vrijdag, dan is ze op kantoor. Dan kan ik gewoon de dag ervoor even een appje sturen en dan plannen we wat in. 
Ik ga dit weekend m’n eerste opdracht even goed doornemen; ik weet grofweg wat ik doen moet maar met grofweg kom ik niet zo ver. Maandag moet ik sowieso naar kantoor voor 2 vergaderingen en dinsdagochtend staat er ook een vergadering gepland dus moet ik ook naar kantoor. 
Als laatste punt heeft m’n leidinggevende mij gevraagd of ik wil uitzoeken of er andere manieren zijn waarop we presentie kunnen leveren aan onze cliënten. Nu gaat digitale presentie/afspraken via ZOOM, maar ik moet gaan onderzoeken of er nog meer methodes zijn dan dat. Bijvoorbeeld iets zoals whatsapp. Ik ken ZorgMessenger bijvoorbeeld al, dus dat kan ik verder uitwerken, maar misschien is er nog meer. Dat moet ik gaan doen naast m’n opdrachten van de HvA.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, ik ben dus net gebeld terwijl ik ff bezig was. Telefoon stond ook niet op geluid, maar wel een voicemail.

Was dus iemand die me wilde spreken voor een sollicitatie, maar hoe wil ik die terug bellen?!

Was een privé nummer en in de voicemail zegt ze ook niet of ik haar kan bereiken 🤦🤷

• Haha 1
  • Verward 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeeeetje wat knullig. En als je nu niet zoveel gesolliciteerd had had je nog een idee wie het kon zijn, maar nu 🧐

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites