Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

5 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Succes! Gelukkig hoeven de konijnen niet ook nog mee. 😜

Haha nee, dan werd het helemaal een volksverhuizing 😂

De hond is uitgelaten, de bus staat op de oprit met ramen en deuren open. Ik wacht nog heel eventjes met het starten van het vang-plan want ik vind het ook sneu als ze langer dan nodig in de mandjes moeten zitten. 

Mn man belde net dat hij op de terugweg is en richting de dierenarts rijd, waarschijnlijk is hij daar wel net op tijd om te kunnen assisteren, wel zo fijn 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met hond en meerdere reismanden naar de dierenarts vond ik nooit zo'n probleem maar als ik nu met Mars en nog een konijn (of de kat) moet is het altijd wel puzzelen, Mars gaat zoveel mogelijk los (op de arm) mee dus ja die kun je ook niet alvast even ergens neerzetten of zo 😅 succes met de volksverhuizing Evee 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dollie Even uit nieuwsgierigheid, neem je Mars op de arm mee omdat ie in paniek raakt in een reismandje of is daar een andere reden voor? 

@Evee Is het uiteindelijk allemaal gelukt met de beestenbende?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het is gelukt! Iedereen is ok bevonden en heeft de prikjes gehad. 

Qila (de hond) moet volgende week nog wel terug, dan gaat ze even onder narcose. Er moeten een aantal wratjes die wat onrustig zijn weggehaald worden en haar gebitje word dan gelijk ook goed onder handen genomen, ze heeft wat tandsteen. Ik vergat te vragen of ze dan niet ook gelijk bloed willen prikken voor een seniorencheck, maar dat vraag ik woensdag dan nog wel 🙂 

Terwijl de dierenarts bezig was met onze beestenbende belde er iemand, net terug van vakantie, konijn onder de maden. Die zat in de wachtkamer toen ik klaar was, ik vrees om in te slapen, zag er niet goed uit 😭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pablo&Lola:

@Dollie Even uit nieuwsgierigheid, neem je Mars op de arm mee omdat ie in paniek raakt in een reismandje of is daar een andere reden voor? 

@Evee Is het uiteindelijk allemaal gelukt met de beestenbende?

In een mandje wil ook prima hoor, alleen ik merk dat hij het wel fijner vindt. Hij is natuurlijk qua oppakken enz. niet echt vergelijkbaar met andere konijnen. En hij zit bij voorkeur aan baas vastgelijmd. Het is in het begin een beetje ontstaan omdat het nog zo'n kleine hummel was (vanaf 5 weken gaat ie elke 2-5 weken heen) dat zit dan in zo'n mandje 🥺 het eerste half jaar hebben ze 'm ook telkens direct weer meegegeven na de (gas)narcose, zodat hij niet opgenomen hoeft te worden en lekker snel weer thuis is. Als je dan nog een beetje slaperig bent is het wel fijn om lekker bij je baasje te liggen. en k ga vaak met het OV heen dus dan zet ik het mandje open naast me neer (mandje dat van boven open gaat) en hoppaaaaaa daar gaat ie haha 😛 ik neem, zeker nu met corona, wel altijd een mandje mee (contactloos overdragen van een 'los' konijn gaat nogal lastig). Maar hij zit dan zoveel mogelijk in z'n 'slaapzakje' bij me. 

ACtC-3e_3TGrlfuX_fjF7A-or5Fj4vmW0A1PgegAiZrpS9o1pGCCU_TmMJAw3mQf8hwFJbxPurvI9XLiWT7gydx9PtpzarwCQdymCU74A3fJ6Yl4mgjMPrDD8qwzyShrUkYncQhGvOEQGrlJYHIEj5gsqrsC=w1221-h915-no?authuser=0

In de trein op baasje hangen 😉 

ACtC-3evgE77mZ4ACJZf66tZ27KxDMEqSj0opQeWoEhcaUF9Vx_Kntag50yWhi5dzjpviWvCyPG0hpnBOA330tWVqqEdZjoLAWqnoYLRQuS2G7loBTpMfY_00UrG7cMBeb8TcbLnXvVtfct-4qNL74z5IXdd=w687-h915-no?authuser=0

Wakker worden uit de narcose

Beetje hypocriet waarschijnlijk maar bij klanten erger ik me er meestal aan als ze konijn zo los meenemen 😅

• Vind ik leuk 4
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Te schattig dat slaapzakje 🥰

Ik heb wel genoeg van de ongenode gasten nu. Ik vond vanmorgen een teek op mijn buik, een heel kleintje. Die moet er vanaf zondag gezeten hebben, toen was ik bij de paarden in het bos. En nu moet ik profylactisch twee pillen antibiotica van de huisarts. Van de muis hebben we niks meer gezien, ik ga het valletje wel zo zetten, voor het geval dat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had een bedrijf gesproken dat zei dat ze de vloer in de kamer van mijn zoon wel konden repareren (marmoleum laat los). Ik blij, want dat is een stuk minder gedoe dan een nieuwe vloer leggen. Nu heb ik foto's gestuurd, en blijkt het toch een wat serieuzer probleem te zijn dan ik in eerste instantie dacht, en kan het niet gerepareerd worden. Sterker nog, het marmoleum is niet goed gelegd, dus op termijn kan ik in de andere kamers ook problemen verwachten. Dus op de hele bovenverdieping zal het marmoleum vervangen moeten worden. Daar ben ik niet blij mee. Niet eens vanwege de kosten, maar het gedoe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mehh.. Ik dacht dat ik gewoon migraine had dit weekend, maar ik heb blijkbaar ook koorts. Heel vervelend, want ik heb morgen een belangrijke bijeenkomst die ik zelf coördineer op kantoor, maar dat gaat ‘m niet worden denk ik. Ik denk dat ik in plaats daarvan misschien maar even een rondje teststraat moet doen. 😐

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Mehh.. Ik dacht dat ik gewoon migraine had dit weekend, maar ik heb blijkbaar ook koorts. Heel vervelend, want ik heb morgen een belangrijke bijeenkomst die ik zelf coördineer op kantoor, maar dat gaat ‘m niet worden denk ik. Ik denk dat ik in plaats daarvan misschien maar even een rondje teststraat moet doen. 😐

Lijkt me verstandig. Je wilt ook niet dat je op die bijeenkomst iedereen aansteekt, als je corona zou hebben.

Sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Lijkt me verstandig. Je wilt ook niet dat je op die bijeenkomst iedereen aansteekt, als je corona zou hebben.

Sterkte!

Nee, precies, dat zou erg onverantwoord zijn. Ik heb voor morgen een afspraak voor een test gemaakt (fijn dat dat nu allemaal snel en makkelijk via internet kan). Hopelijk valt het allemaal mee.🤞🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Pablo&Lola:

Nee, precies, dat zou erg onverantwoord zijn. Ik heb voor morgen een afspraak voor een test gemaakt (fijn dat dat nu allemaal snel en makkelijk via internet kan). Hopelijk valt het allemaal mee.🤞🏻

Succes! Ik ben gisteren getest. Nog geen uitslag. Wat duurt wachten dan lang zeg. 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Ot&Sien:

Succes! Ik ben gisteren getest. Nog geen uitslag. Wat duurt wachten dan lang zeg. 🙈

Oeh, spannend! Hoe vond jij het testen? Ik vond het niet heel prettig, vooral het geschraap in mijn neus voel ik nog. 😅 Het duurde gelukkig niet lang. Hopelijk is de uitslag voor ons allebei negatief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Pablo&Lola:

Oeh, spannend! Hoe vond jij het testen? Ik vond het niet heel prettig, vooral het geschraap in mijn neus voel ik nog. 😅 Het duurde gelukkig niet lang. Hopelijk is de uitslag voor ons allebei negatief.

Ik had me voorbereid op het ergste dus ik vond de test zelf uiteindelijk best meevallen, al was het niet heel prettig. 😉

Ik hoop ook dat de uitslag voor ons allebei negatief zal zijn! 🤞🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit middenin een emigratie naar Canada en niks, maar dan ook echt niks gaat vanzelf.

Eerst kwamen we punten tekort, toen hadden we die erbij gekregen en moesten we nog 2 weken wachten, en toen kwam corona. Alles stilgelegd vanuit de Canadese overheid. Plan B was dat ik op een werkvergunning vast deze kant op ging, die had ik toevallig al aangevraagd voor de zekerheid. Dat kwam nu goed van pas. Inmiddels een baan gevonden en deze kant op gevlogen. Na 2 weken quarantaine mocht ik gisteren weer naar buiten. Ik had een auto gereserveerd dus ik naar die locatie, was hij gewoon dicht vanwege corona. Ik naar de volgende locatie gelopen (in totaal was ik 2 uur aan het lopen) en daar bleek mijn creditcard niet te werken. 

Uiteindelijk opgegeven en terug naar mijn airbnb, waar ik gelukkig een nacht extra had geboekt, wederom voor de zekerheid. 

Vanochtend weer naar de autoverhuur en hoppa, weer de pas niet geaccepteerd. Daar sta je dan.

Uiteindelijk een taxi geregeld en nu ben ik alsnog op plaats van bestemming. Maar Canada zonder auto is erg onpraktisch. Vooral omdat ik vanaf dinsdag echt een auto moet hebben, want ik heb een baan in de buitendienst.

En vervolgens kreeg mijn man weer een afwijzing van de Canadese overheid om deze kant op te komen. In het kader van gezinshereniging kun je nu als direct familielid een mail sturen met allerlei gegevens en documentatie waarmee je toestemming kunt krijgen om het land binnen te komen. Maar hij heeft dus al twee keer een afwijzing gekregen. De reden zetten ze er nooit bij, daar moet je maar naar gissen.

Het mag wel weer een keer goed gaan hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ripley:

Ik zit middenin een emigratie naar Canada en niks, maar dan ook echt niks gaat vanzelf.

Eerst kwamen we punten tekort, toen hadden we die erbij gekregen en moesten we nog 2 weken wachten, en toen kwam corona. Alles stilgelegd vanuit de Canadese overheid. Plan B was dat ik op een werkvergunning vast deze kant op ging, die had ik toevallig al aangevraagd voor de zekerheid. Dat kwam nu goed van pas. Inmiddels een baan gevonden en deze kant op gevlogen. Na 2 weken quarantaine mocht ik gisteren weer naar buiten. Ik had een auto gereserveerd dus ik naar die locatie, was hij gewoon dicht vanwege corona. Ik naar de volgende locatie gelopen (in totaal was ik 2 uur aan het lopen) en daar bleek mijn creditcard niet te werken. 

Uiteindelijk opgegeven en terug naar mijn airbnb, waar ik gelukkig een nacht extra had geboekt, wederom voor de zekerheid. 

Vanochtend weer naar de autoverhuur en hoppa, weer de pas niet geaccepteerd. Daar sta je dan.

Uiteindelijk een taxi geregeld en nu ben ik alsnog op plaats van bestemming. Maar Canada zonder auto is erg onpraktisch. Vooral omdat ik vanaf dinsdag echt een auto moet hebben, want ik heb een baan in de buitendienst.

En vervolgens kreeg mijn man weer een afwijzing van de Canadese overheid om deze kant op te komen. In het kader van gezinshereniging kun je nu als direct familielid een mail sturen met allerlei gegevens en documentatie waarmee je toestemming kunt krijgen om het land binnen te komen. Maar hij heeft dus al twee keer een afwijzing gekregen. De reden zetten ze er nooit bij, daar moet je maar naar gissen.

Het mag wel weer een keer goed gaan hier.

Wat ellendig zeg! Zeker als je daar helemaal alleen zit. Hopelijk mag je man snel komen en gaat het een beetje soepel verlopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteindelijk gaat het ook wel goedkomen allemaal. Ze zeggen wel alle begin is moeilijk, maar dit begin is wel heel pittig.

Ik heb gelukkig in Canada ook een vangnet wat me enigszins vooruit kan helpen, dat scheelt wel heel veel!

En over 2 weken eindelijk mijn nieuwe konijntjes bij me, daar kijk ik natuurlijk ook enorm naar uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, always look on the bright side of life....konijnengezelschap binnenkort helpt je vast en zeker door deze pittige tijden heen. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb momenteel echt het gevoel dat ik mijn hele zomer besteed heb aan e-herkenning aanvragen (SURPRISE, het is nog niet rond) en tripsen bestrijden (SURPRISE, ze zijn nog steeds niet dood) 😖

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze kater lijkt het de afgelopen week nodig te vinden om op allerlei plekken naast de kattenbak te plassen 😒 

Over het randje van de kattenbak, zitkussen van de kinderen, zo'n klein stoffen kinderstoeltje en gisteravond zo'n penetrante lucht op onze slaapkamer. Bleek dat ons nieuwe bed blijkbaar ook een geschikte plek was 😬 

Geen idee waarom.... maar eens een urine test laten doen voor de zekerheid. 

En ondertussen kijken hoe ik ooit m'n dekbed in de wasmachine gepropt krijg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ons koffieapparaat heeft het nu echt begeven ☠️

De garantie verliep in februari. In maart begon hij te lekken. Dat ging op zich nog wel met een dienblad er onder. Maar nu gooit hij de gemalen bonen zo in het afvalbakje, droog poeder dus, zonder dat er nog koffie uit komt. Jammer hoor. Voor toch een flink prijzig apparaat verwacht je toch dat hij wel langer mee gaat dan de 2 jaar dat je er garantie op hebt. We proberen nog even een grondige reiniging, maar ik denk niet dat het nog iets gaat worden. We hebben net al even gekeken naar een nieuwe, ik denk dat we die vanmiddag dan maar bestellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites