Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

Arm kind (en ja, arme ouders ook, hoor 🙂 ) , hij kan het ook niet helpen, hij doet het niet om eens lekker zijn ouders te pesten. En als het dat wel zou zijn, zou daar in zijn kinderbrein een goede reden voor zijn (wat niet hoeft te betekenen dat het voor volwassenen "logisch" is en  ook niet dat zij er "schuld" aan hebben per definitie). Om de één of andere reden krijgt hij het niet onder de knie en de angst voor die hardlijvigheid snap ik ook wel. Is er wel nagedacht om zijn darmflora eens structureel te ondersteunen/stimuleren in plaats van telkens achter de feiten aan te lopen? Wat een wanhopige situatie zo. Ik kan me goed voorstellen dat je als ouders ook niet meer weet hoe en wat met dit probleem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ook niet ongewoon dat kinderen met poept of overgeefsel de boel ondersmeren. Dit komt vaker voor bij kinderen die helemaal niet goed in hun vel zitten. Natuurlijk wel heel vervelend hoor! Poep ophouden kan vele oorzaken hebben. Niet alleen lichamelijk. Bv. sommige kinderen vinden het moeilijk om iets anders in het leven los te laten en uiten dat op deze manier. Om dus letterlijk iets (poep) niet te los te laten. 

Natuurlijk niet gezegd dat het bij je zoontje zo is hoor. Maar er spelen vaak andere dingen mee. Zijn poepgedrag kan heel goed een uiting zijn van een ander onderliggend probleem. Dit is dan onbewust een uiting daarvan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt niet?

Wij hadden toen overleg gehad daarover en wij werden aangestaard alsof we compleet gek waren..

Wij denken ook niet dat het echt een lichamelijk probleem is.

Hij heeft eind afgelopen jaar een keer pijnlijke ontlasting gehad en sindsdien is dit allemaal begonnen. Maar wie weet zit er toch wel meer achter ja.

Dat zullen ze straks allemaal nog gaan onderzoeken, maar dan zijn we weer een tijdje verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk dit dan, Nijmegen kruipt weer dwars door het gat in het regenfront heen. Zo gaat het nou altijd hier. Bizar toch? Wij zweten dus nog even verder.. 

Screenshot_2020-08-16-19-13-03-632_com.xs2theworld.weeronline.thumb.jpg.9d156a69afc41619752ee9ca9f0e1a7f.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier heeft het ook een kwartiertje geregend 🥳. Scheelt gevoelsmatig 10 graden. Ik ben een wandeling aan het maken. Heb een jasje over mijn jurkje aan en kippenvel op mijn benen. Wat een bijzondere sensatie, was bijna vergeten hoe dat voelde!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei BunnieHop:

Echt niet?

Wij hadden toen overleg gehad daarover en wij werden aangestaard alsof we compleet gek waren..

Wij denken ook niet dat het echt een lichamelijk probleem is.

Hij heeft eind afgelopen jaar een keer pijnlijke ontlasting gehad en sindsdien is dit allemaal begonnen. Maar wie weet zit er toch wel meer achter ja.

Dat zullen ze straks allemaal nog gaan onderzoeken, maar dan zijn we weer een tijdje verder.

Nee echt niet. Ik heb dit sowieso al twee keer gehoord van mensen hier uit de omgeving. Het komt zeker vaker voor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even klagen om te klagen: Ik werd vanochtend wakker met het gevoel alsof ik keihard op mijn achterhoofd was gemept (zooo’n hoofdpijn), maar de airco had ook de hele nacht aangestaan, dus misschien was dat het wel. Goed begin van de eerste werkdag na de vakantie dus.. Vervolgens had ik een meeting met mijn leidinggevende gepland over een vak dat ik in september ga geven en waar ik mega gestresst over ben, omdat ik niet goed weet hoe ik het moet voorbereiden nu alles deels online en deels fysiek is, maar hij kwam niet opdagen, want hij was het vergeten (vandaag is ook zijn eerste dag na de vakantie).. Zucht. Daarnaast heb ik in mijn vakantie zoveel mails gekregen over vanalles en nog wat, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ondertussen maak ik me steeds meer druk over dat vak, waardoor mijn hoofdpijn inmiddels weer gigantisch aanwezig is en ik niet meer goed kan nadenken over mijn ‘normale’ werkzaamheden (het lesgeven is extra).

Zal ik anders gewoon een koffer pakken, verdwijnen en ergens volgend jaar weer een keer terugkomen? 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is altijd een optie. Niet terugkomen kan ook altijd.

Het heeft zeker geen zin om te zeggen dat het niet helpt om je zo druk te maken?

Het lijkt me inderdaad wel een hele lastige situatie, om deels online les te geven. Wat ga je voor vak geven? Kun je hulp krijgen van iemand die het vak eerder heeft gegeven? En misschien overleggen met anderen die in deze situatie lesgeven, hoe zij dat doen?

En die mails: sorteren op onderwerp scheelt een stuk, want je hoeft van ieder onderwerp alleen maar de laatste te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Marjoleink:

Het heeft zeker geen zin om te zeggen dat het niet helpt om je zo druk te maken? Volgens mij ben je meteen weer toe aan vakantie.

Het lijkt me inderdaad wel een hele lastige situatie, om deels online les te geven. Wat ga je voor vak geven? Kun je hulp krijgen van iemand die het vak eerder heeft gegeven? En misschien overleggen met anderen die in deze situatie lesgeven, hoe zij dat doen?

En die mails: sorteren op onderwerp scheelt een stuk, want je hoeft van ieder onderwerp alleen maar de laatste te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Het heeft zeker geen zin om te zeggen dat het niet helpt om je zo druk te maken?

Mails sorteren op onderwerp is wel een goede tip, bedankt! 
Ik heb al een keer geprobeerd om onder het lesgeven uit te komen toen ik me realiseerde hoe gigantisch veel werk het was om voor te bereiden binnen een hele korte tijd, maar ze hebben me helaas weer weten te overtuigen en zeiden dat ze me wel zouden helpen, maar goed, die hulp is nu dus even ver te zoeken.. Het vak is inderdaad vorig jaar ook gegeven en ik heb de docent van toen ook al gesproken. Maar het is allemaal zo gigantisch onduidelijk met de coronaregels (soms moet het online, soms kan het fysiek, maar dan moet het wel weer online terug te kijken zijn, etc.). Het vak gaat voornamelijk over datamanagement en bevat gelukkig veel gastcolleges, maar die gastsprekers moet ik dus nog wel even zien te regelen en mijn netwerk is helaas nog niet zo groot. De vergadering met mijn leidinggevende is nu verplaatst naar woensdag, dus hopelijk kan ik hem dan aansporen om mij nog wat meer te helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hele dag gewerkt, wandeling met de hond gemaakt en nu wil ik nog even lekker in de tuin zitten...helaas...de buren zitten weer kiloknallers te verbranden in de tuin (barbecueën noem je dat geloof ik) , net als gisteren...bah, wat een vieze lucht...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Het vak gaat voornamelijk over datamanagement en bevat gelukkig veel gastcolleges, maar die gastsprekers moet ik dus nog wel even zien te regelen en mijn netwerk is helaas nog niet zo groot. De vergadering met mijn leidinggevende is nu verplaatst naar woensdag, dus hopelijk kan ik hem dan aansporen om mij nog wat meer te helpen.

Oproepje op LinkedIn? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bammyflurry:

Hele dag gewerkt, wandeling met de hond gemaakt en nu wil ik nog even lekker in de tuin zitten...helaas...de buren zitten weer kiloknallers te verbranden in de tuin (barbecueën noem je dat geloof ik) , net als gisteren...bah, wat een vieze lucht...

Gadverdamme.... 😶

@Pablo&Lola dat oproepje op LinkedIn is wel een slimme tip!

Ik heb waarschijnlijk pees in m’n middelvinger gescheurd 🙄

Al drie weken last van m’n middelvinger. Kan bijna niet buigen en als ik dan gebogen heb niet meer zelf strekken. Dus vanmiddag toch maar even naar de huisarts geweest. Pees heeft op een of andere manier een tik gekregen (geen idee hoe/wanneer/waar) en daarbij een scheurtje opgelopen. Dat gaat lang duren. Had al drie weken met 2 vingers aan elkaar gespalkt gelopen maar dat nu nog 3 weken volhouden en oefeningen gaan doen. Dus.... 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben een muis 😱. Mijn vriend zwoor dat hij iets weg zag schieten onder de keuken, het was groter, sneller en massiever dan een spin. Maar we hebben een nieuwbouwwoning, het leek me niet zo waarschijnlijk.. toch wat keutels gevonden en bij nadere inspectie vonden we toen we de afsluitende plank onder het keukenblok los trokken een gat langs een pijp waar een muis met gemak door past. Voor nu dus even dichtgestopt met een schuursponsje doordrenkt met heel chemisch schoonmaakmiddel zodat hij daar niet doorheen wil knagen. Zo maar even een staalspons kopen. Hopelijk gaat hij weer lekker buiten op avontuur ipv in onze keuken. Tot nu toe nog niks aangevreten gelukkig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje wij zijn ook al 3 dagen op muizenjacht... 

Ik kwam zondagochtend vroeg (5.00 uur) de keuken ingelopen om Skittles en Yoda (de honden) hun ontbijt te geven terwijl mijn moeder ze naast het huis een plas liet doen, schiet er vlak voor m’n voeten een muis over vanaf het fornuis naar de andere kant van de keuken. Yoda, die net terug was van z’n plas, stond naast mij echt heel stom te kijken van “ik ben een Teckel en het schijnt dat ik iets moet doen met muizen maar wat was het ook al weer... 🤔 O laat ook maar hij is toch al weg, mag ik nu eten?” Mijn moeder durfde zondag pas naar beneden als ik eerst ging en met een hoop herrie de mogelijke muizen die midden in de kamer zouden zitten verjaagd had. Het brood op het aanrecht was aangevreten en ik heb zaterdag een croissantje gegeten wat ook aangevreten was bleek later (ik dacht dat het gewoon zo’n slecht gebakken luchtgat was wat je wel vaker in croissantjes hebt zitten...) 

Zondagavond drie muizenvallen gezet, 2 waren maandagochtend gevuld met dooie muis (arme muisjes... 😢) en de derde was leeg. Gisteravond weer een val gezet, daar zat vanochtend een muis in. Vanochtend keek m’n moeder opzij toen ze op de bank zat, zag ze allemaal muizenkeutels op de leuning liggen. Dus de hele bank samen van z’n kant gehaald, lagen allemaal keutels en urine achter. Goed gezogen en gedweild, bank nog op z’n kant gezet om te controleren of er geen nest in de bank zou zitten (gelukkig niet!) en ik ben toen naar kantoor gegaan. M’n moeder heeft de rest van de benedenverdieping schoongemaakt: fornuis en koelkast van hun plek (ook keutels en urine onder), mijn hobbyspullen van hun plek en overal gezogen en gedweild met Dettol. Achter het kastje van de dvd-speler en decoder van de tv lagen ook een hoop keutels net als achter het kleine aquarium.

Vannacht worden er ook weer vallen neergezet. Benieuwd of we morgen weer wat hebben.... 

Ik vind muizen buiten prima, leuk om naar te kijken. Maar ik hoef ze niet binnen. Iets te onhygiënisch... 

Jullie ook succes met je muis! 

bewerkt door JacinthaBrehler

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja bedankt! We hebben toch weer keutels gevonden. Ik vrees dat we de muis nu binnen hebben gesloten nu hij zijn holletje niet meer in kan. Misschien zit hij nu achter de koelkast ofzo, maar die is ingebouwd dus we kunnen het niet zien. Mijn vriend wilde al gif gaan kopen, maar ik heb gepleit voor een val waarin we hem levend kunnen vangen en buiten zetten. Ga nu even googlen, hopelijk zijn ze niet duur want dan win ik de discussie nooit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu al binnen! Vanmorgen geen keutels nadat we gisteren nog een heel klein gat hebben gedicht. Hopelijk is hij nu buiten en vind ik hem morgen niet in het kooitje. Niet zo zielig als een klem, maar toch ook wel zielig.

IMG_20200819_133114.thumb.jpg.8cdf7f44f0f19e966bdbd2074fc52641.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet straks naar de dierenarts met de hond & katten en dacht dat het zo gepland was dat mijn man kon assisteren. Die was vanochtend extra vroeg gaan (thuis)werken zodat hij op tijd kon stoppen vanmiddag. Ik had eerst een dierenarts afspraak staan die ik heb afgebeld, want toen was het 30+ graden. Vandaag dus poging 2.  Kreeg mn man om 11 uur een telefoontje van z'n dat hij voor een spoed-klus weg moest, niet in de buurt ook. De kans dat die op tijd is, is dus heel klein. 

Drie reismanden + hond is niet handig in je eentje, plus het is nog steeds wat warm om dieren nu in de bus te laten, en de hond kan niet makkelijk tegelijk met de katten in de behandelkamer zijn, omdat ze ze in zo een situatie wel heeeel interessant vind. Ze vind de dierenarts al zo leuk dat ze door die hele praktijk heen stuitert van blijdschap.
De katten kun je op zich nog wel in de wachtkamer laten staan, hoewel ik ze liever in het zicht heb, maar goed, dat kan nog, vaak zit er wel een assistente bij de balie die er zicht op heeft. Maar ja, daarna zal de hond dan toch even in de bus moeten, of er moet een assistente zijn die haar vast wil houden buiten de kamer. Niet zo heel handig dus 😅 

Normaal zijn ze ook niet samen aan de beurt voor vaccinaties, maar de katten hadden eigenlijk in maart al gemoeten. Dat ging toen niet door ivm corona en er waren ook wat gezondheidsproblemen met de katten toen waardoor ik het ook niet goed aandurfde. 

Dus nou mag ik straks in mijn uppie 3 katten vangen, waarvan er 2 echt niet van houden om in de reismand te gaan. 1 loopt gelukkig wel zelf in de reismand. En ik kan dus één kat die het niet leuk vind nog wel verrassen, maar ja, dan moet ik er nog één. Kat nr 3 is dan meestal het probleem, daar moet je dan vaak echt meubels voor verzetten. En dat is makkelijker met z'n tweetjes. 

Zo eerst maar eens de bus op de oprit zetten, en dan wandelen met de hond, dan kan die in het kenneltje in de bus terwijl ik de katten vang. Ze kan heel goed met katten hoor, maar als ze merkt dat het anders is dan anders, dan vind ze ze opeens wel heel interessant.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites