Spring naar bijdragen

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

1 uur geleden zei Evee:

Wist je dat je huisarts voor elke inschrijving ook elke maand een paar centen mag declareren bij je zorgverzekeraar? Ook al kom je er niet eens, krijgen ze toch voor je inschrijving betaald. Vaak is dat maar 15-30 cent per maand, maar als je dat bij elke patient kan doen die ingeschreven is?! Zo kan ik ze ook wel verdienen... Het is echt een raar stelsel!

Die terhandstellingesprekken zijn ook belachelijk. Dat mag bij uitgave nieuw medicijn, verandering dosering en ééns per jaar voor medicijnen die je al wel gebruikte. Officieel horen ze je dan uitleg te geven over gebruik + een controle te doen of het medicijn kan met andere medicijnen en eventuele allergieën. Maar uitleg over gebruik heb ik echt nog nooit gehad. Ik krijg er niet eens een bijsluiter bij! 

Bijsluiters zijn wettelijk verplicht! Gewoon aankaarten. Wel erg slecht dat die er niet bij zitten.

Die terhandstellingskosten heb je inderdaad bij elk recept en ligt bij een eerste uitgifte hoger. Ook weer een tarief dat de apotheek niet zelf bepaald maar landelijk is vastgesteld. Vergelijk het met werkplaats kosten bij de autogarage, elk recept zit werk in zij het de ene keer ingewikkelder dan de andere. We controleren bij elk recept op allergieën, andere ziektebeelden, zwangerschap, borstvoeding, andere geneesmiddelen, dosis controle. Je wilt niet weten hoe vaak huisartsen iets sturen voor kinderen en ons de dosering laten uitzoeken. 

Als je verder niks hebt en alleen voor een behandeling bij de tandarts een keer pijnstilling of antibiotica krijgt, dan is het weinig werk. Maar voor diezelfde kosten help je iemand met 10 soorten medicatie, interacties en weet ik wat nog meer, moet je bellen met artsen etc, daar gaat veel tijd in zitten. 

Zelfs handverkoop controleren we en daar wordt geen tarief over gerekend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik weet niet wie vandaag allemaal het nieuws hebben gevolgd over een 26-jarige vrouw die om het leven is gebracht in Venlo? Iemand heeft vanochtend dus mijn nichtje vermoord. Ik weet werkelijk niet wa

Dit schiet voor geen meter op. Als deze twee moppies naast je liggen dan kun je toch niet anders dan aaien. Weg planning. 😉😂

Over thuiswerkoutfits gesproken, mijn man kwam mij halen bij de loods net, met pantoffels aan, biersokken, een trainingsbroek, een net overhemd, en daar dan een hoodie overheen 🤣 Hoe langer het t

2 uur geleden zei Eefje:

Zo teleurstellend als bijna je hele Zalando bestelling terug moet 😔. Ik had twee paar schoenen en twee rokken. De rokken vond ik leuk, de schoenen zaten niet fijn. Stond ik voor de spiegel rondjes te draaien in de leukste rok, zie ik ineens een gat onder de band. Stikfout. Zo jammer, maar die gaat dus ook terug 😭

Dat is frustrerend. Bestel je dan van die rok een ander exemplaar?

Ik had vorige week 4 t-shirts besteld bij Paprika, die waren allemaal niet goed. Daarna nog 2 besteld waarvan ik er 1 heb gehouden. Ik had wel in no-time mijn geld terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Dat is frustrerend. Bestel je dan van die rok een ander exemplaar?

Ik had vorige week 4 t-shirts besteld bij Paprika, die waren allemaal niet goed. Daarna nog 2 besteld waarvan ik er 1 heb gehouden. Ik had wel in no-time mijn geld terug.

Ja ik denk het wel, als hij nog te krijgen is. Laatste keer dat ik klikte stond er dat het niet meer verkrijgbaar was. Even afwachten, hij staat nog in mijn verlanglijstje. Het was deze in kobaltblauw. Waanzinnig met een mooie pump met hakken en een net zwart bloesje, lekker speels met sneakers of slippers en een simpel spaghetti topje.. ik was echt verliefd 🥰 ondanks het synthetische materiaal. Hij was zwaar van stof dus viel ook heel mooi. 

Gelukkig handelt Zalando alles ook snel af, dus zodra ik de bevestiging van ontvangst heb hoop ik dat hij weer beschikbaar is.. 

Screenshot_2020-08-12-17-20-01-829_de.zalando.mobile.thumb.jpg.ef9e00e8429b1b5b5cc256949c4c0571.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh, balen! Is het ook niet (netjes) tem aken? Ik had vorig jaar pumps besteld die vlak daarna niet meer leverbaar waren, maar toen ik ze ontving was overduidelijk dat dit een retourtje van een ander was... Iemand die niet heel secuur was met passen zo te zien. Niet buiten gedragen, maar wel net een paar kleine plekjes (die je zelf na een keer dragen ook wel zou hebben) en alle foldertjes en 'opvulsel' er slordig in gepropt enz. Ik wilde ze wel graag houden want ze zitten echt goddelijk maar het waren vrij dure schoenen, ik ga niet de volle prijs betalen voor iets wat zo geleverd wordt. En nieuwe bestellen ging dus niet meer. Uiteindelijk heb ik volgens mij zo'n 50% van het aankoopbedrag terug gekregen en dat vond ik wel de moeite. Was ook bij Zalando. Dus als het nog gemaakt zou kunnen worden kun ej dat misschien nog overwegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij staat er 1 maatje groter nog op, dus die heb ik besteld! Bij rokken maakt dat meestal niet heel veel uit, deze zat redelijk strak in mijn taille, dus iets groter is ook niet erg, kan ik er nog een bloesje in proppen. Hopen dat die wel goed is.. 

Ik heb nog gekeken of ik het kan maken, maar dat zou niet netjes worden, omdat het echt een stikfout was, waarbij de stof van de rok langzaamaan steeds verder uit de band liep, zou je de hele band los moeten halen en weer vastzetten om het netjes te krijgen, dat is niks voor mij 🙈.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Eefje:

Ja ik denk het wel, als hij nog te krijgen is. Laatste keer dat ik klikte stond er dat het niet meer verkrijgbaar was. Even afwachten, hij staat nog in mijn verlanglijstje. Het was deze in kobaltblauw. Waanzinnig met een mooie pump met hakken en een net zwart bloesje, lekker speels met sneakers of slippers en een simpel spaghetti topje.. ik was echt verliefd 🥰 ondanks het synthetische materiaal. Hij was zwaar van stof dus viel ook heel mooi. 

Gelukkig handelt Zalando alles ook snel af, dus zodra ik de bevestiging van ontvangst heb hoop ik dat hij weer beschikbaar is.. 

Screenshot_2020-08-12-17-20-01-829_de.zalando.mobile.thumb.jpg.ef9e00e8429b1b5b5cc256949c4c0571.jpg

Ik heb ook zo'n plooirok, was vroeger van mijn tante en hing nog bij mijn oma in de kast. Paste mij precies, alleen aan de onderkant een extra zoompje erin om hem net als op de foto iets onder de knie te laten vallen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had rond 12 uur vannacht een joekel van een wesp in mijn woonkamer. En ik ben allergisch voor wespensteken, dus het was hij of ik. Ik heb gewonnen, maar 5 minuten later zat er weer een. Toen raakte ik toch wel een beetje in paniek, want voor hetzelfde geld heb je een nest. Gelukkig kwam toen net de buurvrouw langs, die was ook nog wakker, en zij heeft hem gevangen en naar buiten gebracht. 

Achteraf waren het misschien geen wespen, want ze waren groter en meer bruin dan geel, maar ik hoop toch dat het bij deze twee blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Eefje:

Was het geen hoornaar @Marjoleink

Gijs begint lange nagels te krijgen. Dat wordt een uitdaging om die te knippen, geen idee hoe ik dat ga doen. Het enige wat ik kan bedenken is op zijn rug houden. Hij gaat door het lint als je hem moet pakken..

Bunnywrappen? Een iemand houd hem in de wrap vast, terwijl de ander één voor één een pootje eruit haalt en knipt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Evee:

Bunnywrappen? Een iemand houd hem in de wrap vast, terwijl de ander één voor één een pootje eruit haalt en knipt?

ja dat is optie 1, maar ook dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik moet hem echt pakken met tuinhandschoenen, anders krabt hij me helemaal open. Echt zielig joh, blinde paniek. Vanavond het gevecht maar eens samen aangaan, in mijn eentje lukt het sowieso niet. Dat was net bij Betsy zelfs al moeilijk. Ik mag haar overal aanraken maar van haar achterpoten moet ik afblijven! Ze is ontsnapt en loopt nu nog op 1 poot met lange nagels. Ik laat haar nu maar even, doe dat andere pootje morgen wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Eefje:

Was het geen hoornaar @Marjoleink

Gijs begint lange nagels te krijgen. Dat wordt een uitdaging om die te knippen, geen idee hoe ik dat ga doen. Het enige wat ik kan bedenken is op zijn rug houden. Hij gaat door het lint als je hem moet pakken..

Bij Liz was dat ook een heel gedoe. De laatste keer heb ik haar vanuit de reismand op de grote tafel gezet. Daarna heb ik haar met haar kopje onder mijn arm geknipt tegen mij aan. Met 4 pootjes op de tafel. Het lukt zelfs om het alleen te doen. Haar achterpootjes heb ik om de beurt naar achteren gedaan. Dat vind ze prettiger dan dat ik hem naar voren laat. Ik heb de cavia manier toegepast in dat is bijzonder goed bevallen voor ons beide. 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij voelt zich niet zo goed vanwege die zakjes laxeerzooi die hij naar binnen krijgt.

Hij heeft de hele week al slechter gegeten en ook nog steeds geen poep (zijn nu precies een week verder dat hij voor het laatst moest).

Ik ben ook geen kei in overgeefsel, poep kan ik veel beter hebben.

Hetgeen wat ik nog het smerigst vind is dat hij er dan mee gaat lopen spelen..

En dit is ook exact de reden dat ik het er bij 1 kind laat 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het ook niet zo goed hebben. Die van mij heeft toen hij een jaar of 6 was een keer mij en zichzelf helemaal ondergespuugd. Nou, dan weet je ook even niet waar je moet beginnen. 

Maar de zakjes zijn nog niet echt een succes begrijp ik?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, opzich niet gek dat hij gaat kotsen als hij al even niet gepoept heeft en laxeer middel krijgt. Voor dat t laxeer middel op de goede plek is komt t al vanalles tegen dat dat moet er eerst uit, hoe vies ook. Je hebt kans dat als je idd nu doorgaat met t middel nu hij vandaag gepoept heeft dat je t poepen instand houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo, daar heb je wel een punt in ja.

We kijken morgen of we er mee verder gaan of er toch mee stoppen.

Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken best veel kan hebben, maar vandaag ging me wel te ver hoor.. 😐 Normaal zou ik ook wel denken dat mensen er wel vanaf zouden blijven, maar schijn bedriegt..

En ja, het is van eens in de 2 weken naar eens in de week gegaan. Scheelt toch al wel de helft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .