Spring naar bijdragen

Klaagtopic 2020

Recommended Posts

2 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Ik was ingelogd en blijkbaar stonden m’n koekjes op de goeie plank want alles lag nog in m’n mandje 🥳

Scheelde toch weer voor €181,- opnieuw winkelen en nadenken wat ik ook al weer allemaal had besteld voor die 2 draakjes 🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik weet niet wie vandaag allemaal het nieuws hebben gevolgd over een 26-jarige vrouw die om het leven is gebracht in Venlo? Iemand heeft vanochtend dus mijn nichtje vermoord. Ik weet werkelijk niet wa

Dit schiet voor geen meter op. Als deze twee moppies naast je liggen dan kun je toch niet anders dan aaien. Weg planning. 😉😂

Over thuiswerkoutfits gesproken, mijn man kwam mij halen bij de loods net, met pantoffels aan, biersokken, een trainingsbroek, een net overhemd, en daar dan een hoodie overheen 🤣 Hoe langer het t

48 minuten geleden zei Marjoleink:

181 euro? Ik heb altijd voor een euro of 80 in mijn mandje en dan moet ik van mezelf weer wat dingen verwijderen. Laat mijn konijnen maar niet horen dat ze het zo slecht hebben.

Ik was ook een beetje uitgeschoten zeg maar... 😶. M’n voorraad aan snacks was op, nog een grasmatje erbij, coffeewood, och fijn ook nog maar wat te spelen.... o drie-dubbele-konijnenkeutels nog aan toe zo veel al...? Ach whatever, voorlopig zitten ze er weer goed bij hier 🤣

@Floppyears dat heb ik begin van de week al gedaan, tunnels en speelgoed (voor vogels maar kan ook goed voor Kliko en Spook) bij Wish besteld 😇

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat ik vandaag terecht mag klagen: Mijn moeder belde vandaag dat het echt niet goed ging met mijn kat die nog in het ouderlijk huis woont. Nu ben ik elke dag op dat telefoontje voorbereid, want hij is inmiddels met zijn 16 jaar al echt een oud mannetje. Mijn moeder zou vanavond met hem naar dierenarts gaan met in het achterhoofd al de gedachte dat hij waarschijnlijk zou moeten worden ingeslapen. Probleem: Hij is sinds vanmiddag onvindbaar, dus we vermoeden dat hij ergens een plekje is gaan zoeken om te sterven. Ze heeft overal gezocht, zelfs bij de buren in de tuin, maar ze kan hem nergens vinden. Morgen reizen mijn zusje en ik er ook heen om te zoeken, maar ik ben bang dat we hem niet gaan vinden... Hoe naar is dat... Afscheid van een huisdier moeten nemen is één ding, maar dit is helemaal *krulspinazie*. 

bewerkt door Pablo&Lola
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Ik vind dat ik vandaag terecht mag klagen: Mijn moeder belde vandaag dat het echt niet goed ging met mijn kat die nog in het ouderlijk huis woont. Nu ben ik elke dag op dat telefoontje voorbereid, want hij is inmiddels met zijn 16 jaar al echt een oud mannetje. Mijn moeder zou 's avonds met hem naar dierenarts gaan met in het achterhoofd al de gedachte dat hij waarschijnlijk zou moeten worden ingeslapen. Probleem: Hij is sinds vanmiddag onvindbaar, dus we vermoeden dat hij ergens een plekje is gaan zoeken om te sterven. Ze heeft overal gezocht, zelfs bij de buren in de tuin, maar ze kan hem nergens vinden. Morgen reizen mijn zusje en ik er ook heen om te zoeken, maar ik ben bang dat we hem niet gaan vinden... Hoe naar is dat... Afscheid van een huisdier moeten nemen is één ding, maar dit is helemaal *krulspinazie*. 

Ach gossie, wat naar en sneu! Ik kan me voorstellen dat je inderdaad een soort van op zo'n telefoontje wacht met die leeftijd, maar dat hij zoek is, is natuurlijk niet wat je hoopt en verwacht. Dat arme beestje (en arme jullie!). Bah!

Veel sterkte morgen, hopelijk is hij te vinden en kunnen jullie dan in ieder geval afscheid nemen. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ach gossie, wat naar en sneu! Ik kan me voorstellen dat je inderdaad een soort van op zo'n telefoontje wacht met die leeftijd, maar dat hij zoek is, is natuurlijk niet wat je hoopt en verwacht. Dat arme beestje (en arme jullie!). Bah!

Veel sterkte morgen, hopelijk is hij te vinden en kunnen jullie dan in ieder geval afscheid nemen. 

Dank je wel! Ik vind het ook zo naar voor dat arme beestje, maar ergens kan ik ook wel troost vinden in de gedachte dat hij het heft in eigen handen heeft genomen, als hij op zijn eigen manier gestorven is, hoe gek het ook klinkt, want hij had echt een gruwelijke hekel aan de dierenarts en was erg op zijn vrijheid gesteld. Hij zat ook al aan de pijnstiller voor een kwaal, dus ik hoop dat hij niet erg/lang geleden heeft, mocht hij niet meer in leven zijn. Ik hoop echt dat we hem morgen kunnen vinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik vind dat ik vandaag terecht mag klagen: Mijn moeder belde vandaag dat het echt niet goed ging met mijn kat die nog in het ouderlijk huis woont. Nu ben ik elke dag op dat telefoontje voorbereid, want hij is inmiddels met zijn 16 jaar al echt een oud mannetje. Mijn moeder zou vanavond met hem naar dierenarts gaan met in het achterhoofd al de gedachte dat hij waarschijnlijk zou moeten worden ingeslapen. Probleem: Hij is sinds vanmiddag onvindbaar, dus we vermoeden dat hij ergens een plekje is gaan zoeken om te sterven. Ze heeft overal gezocht, zelfs bij de buren in de tuin, maar ze kan hem nergens vinden. Morgen reizen mijn zusje en ik er ook heen om te zoeken, maar ik ben bang dat we hem niet gaan vinden... Hoe naar is dat... Afscheid van een huisdier moeten nemen is één ding, maar dit is helemaal *krulspinazie*. 

Ah nee toch?!

Ik las net ook al van je dat hij het totaal niets moest hebben van de dierenarts. 

Misschien voelde hij de bui al hangen en was hij inderdaad al bezig met zichzelf voorbereiden.

Natuurlijk wel super *krulspinazie* dat ze hem niet kunnen vinden, dus ik duim voor jullie morgen!

Heel veel succes en sterkte!

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Pffffffffff....

Fijn joh al die nachtmerries.

Het wordt zelfs nog leuker als je dan nog eens lucid dromen krijgt! 😐

probeer je er uit wakker te komen, lig je helemaal verstijfd in je droom en probeer je je richting manlief te draaien en kei hard te schreeuwen, maar komt toch geen geluid uit. En na een paar minuten wordt je eindelijk wakker ...

Ik geloof niet in God, maar God allemachtig zeg! 😞

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijkt me heel dubbel inderdaad.. ik hoop dat jullie hem vinden en dat hij rustig ingeslapen is op een plekje wat hij daar fijn voor vond, zodat hij niet meer naar de dierenarts hoeft..

Veel sterkte!! ❤️

Mijn klaag: gisteren is de accu van mijn auto vervangen door een kennis, nu is er iets in de computer verstoord waardoor hij stationair te laag in de toeren loopt en erg trilt. Met rijden nergens last van, maar met afremmen en inparkeren enzo, als ik de koppeling ingetrapt heb dan rammelt hij onder mijn kont uit. Schijnt een bekend probleem te zijn bij de Swift, vaak vindt hij de instelling zelf terug na een paar ritjes, anders heel gemakkelijk te verhelpen door een Suzuki garage. Kwestie van even aan de computer, dat toerental opnieuw instellen en klaar. Dus ik dacht regel ik ff, ik heb geen zin in nog een paar ritjes met zo'n rammelbak. Garage in de buurt zou om 10u open zijn, maar ik krijg steeds een bandje aan de tel dat zegt dat ze gesloten zijn. Garage iets verderop heeft vandaag geen monteurs in de werkplaats. Maandag dan maar.. Ik mocht er in elk geval zonder afspraak voor langs rijden en dan 'regelen we dat ff'. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Slecht nieuws over Kay, de hond van mijn ouders waar ik ook veel voorgezorgd heb toen ze in NL woonden. Hij heeft naast alle andere problemen nu ook een osteosarcoom. Maandag gaan we hem bij mij thuis laten inslapen. Ze zijn in NL ivm t overlijden van mijn oma, mn vaders moeder. 

Pff, voel me vandaag echt niet goed, verdrietig en eenzaam... Zou t liefste keihard huilen en met van alles en nog wat gooien, maar de tranen komen niet en wil ook niks kapot hebben.

Ook en super slecht geslapen deze week. Begrijpelijk, maar daardoor voel ik me nog meer rot. Mn vriend heeft t ook wel gehad als in dat ik nu al een week verdrietig of chaggie ben en hem vannacht heb wakker gehouden. Niet dat hij perse boos is maar zit wel aan zijn tax heb ik t idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo Heel veel sterkte!

Amivedi belde vanmiddag: er is vanochtend een dode kat gevonden bij ons de straat. De foto's die we kregen toegestuurd laten inderdaad zien dat het om onze kat gaat.. 😪 Hij is opgehaald door de dierenambulance en die brengen hem straks naar ons toe, zodat wij afscheid van hem kunnen nemen en hem kunnen begraven. Arm beestje. 💔 Maar ik ben blij dat hij gevonden is en dat we het nu kunnen afsluiten. 

bewerkt door Pablo&Lola
  • Verdrietig 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Amivedi belde vanmiddag: er is vanochtend een dode kat gevonden bij ons de straat. De foto's die we kregen toegestuurd laten inderdaad zien dat het om onze kat gaat.. 😪 Hij is opgehaald door de dierenambulance en die brengen hem straks naar ons toe, zodat wij afscheid van hem kunnen nemen en hem kunnen begraven. Arm beestje. 💔 Maar ik ben blij dat hij gevonden is en dat we het nu kunnen afsluiten. 

Fijn dat hij gevonden is!

Dan kunnen jullie een waardig afscheid van hem nemen.

Sterkte!

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn tuin voelt zo ontzettend leeg nu 😢

En met mijn schildpadden kan ik me niet echt vermaken. Ik vind ze wel heel erg leuk, maar mijn nijnen waren toch wel een stuk interactiever dan mijn wandelende stenen.

ook met de muskussen kan ik vrij weinig, behalve kijken hoe ze als een stelletje sukkels te keer gaan in het aquarium.

Daarin tegen moet ik de kolenbranders wel de hele tijd helpen, want de grote zit een grote tuinverbouwing te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterkte met het verlies! Wat ontzettend naar maar toch ook wel fijn dat hij gevonden is. Anders blijf je je het voor altijd afvragen. Weet je wat er gebeurt is? 

Michelle ook veel sterkte gewenst.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei FelixTruus:

Haii, kennen jullie dit YT kanaat en wat vinden jullie ervan? En dan specifiek over wat ze van buitenkonijnen en andere huisvesting vindt. 

Ik denk dat je een linkje vergeten bent 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dollie:

Sterkte met het verlies! Wat ontzettend naar maar toch ook wel fijn dat hij gevonden is. Anders blijf je je het voor altijd afvragen. Weet je wat er gebeurt is? 

We vermoeden dat hij gisteren ergens van af gevallen is, omdat hij opeens nogal mank liep en daar wilden we dus voor naar de dierenarts. Maar er is vast inwendig meer aan de hand geweest. Ik denk dat hij gewoon op was. Hij was ook al erg vermagerd, had gebitskwaaltjes en zijn vacht werd ook steeds slechter. Hij is gisteravond bij iemand in de tuin gevonden toen ze aan het sproeien waren. Hij leefde nog, dus ze hadden de dierenambulance gebeld, maar toen die arriveerde, was het helaas al te laat. Ik hoop dat hij niet lang heeft hoeven lijden en dat het snel is gegaan. Hij was mijn allereerste huisdier, ik ga hem missen. ❤️

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei FelixTruus:

Haii, kennen jullie dit YT kanaat en wat vinden jullie ervan? En dan specifiek over wat ze van buitenkonijnen en andere huisvesting vindt. 

Het linkje zal niet werken vanwege de forumrichtlijnen, dus je kunt beter de naam geven.

Als je het hebt over Lennon the Bunny of 101Rabbits, dan zijn hun ideeën over buitenkonijnen puur gebaseerd op Amerika. Logisch, want daar komen ze vandaan en daar zullen ze ook wel gelijk hebben (ik weet het natuurlijk niet zeker, want ik woon dan weer niet in Amerika 😉). Maar hier in Nederland zit het net even wat anders.

Voor buitenkonijnen moet je wel een aantal maatregelen nemen, hoewel sommigen van deze lijst ook voor binnenkonijnen gelden.

- Je moet je konijnen genoeg ruimte geven. Een van de redenen waarom ze tegen konijnen buiten zijn, is omdat ze tegen het houden van konijnen in een standaard konijnenhok zijn, zo een van 1 m2. Maar ja, of je je konijnen nu binnen of buiten houd, je moet ze inderdaad wel de ruimte geven, minimaal 4 m2 voor een koppel konijnen.

- Je moet je konijnen inenten tegen de meest voorkomende besmettelijke ziektes: Myxomatose, RHD1 en RHD2. Die vaccinaties zijn voor zover ik terug kon vinden in Amerika niet op de markt/niet te betalen/niet bekend bij de meeste dierenartsen. Als je je konijn niet kunt vaccineren, dan kun je ze inderdaad beter niet buiten houden. Maar in Nederland is dit niet aan de orde, de vaccinaties zijn overal te krijgen tegen een redelijke prijs. 

- Je moet het verblijf beschermen tegen roofdieren. Dit geldt natuurlijk ook in Nederland, denk aan katten, roofvogels, of grotere roofdieren als marters en vossen. Dit gevaar heb je binnen niet, en dit kan een belangrijke reden zijn om ervoor te kiezen om je konijnen binnen te houden. Ook dan moet je natuurlijk zorgen voor een veilig verblijf, waar ze zich bijvoorbeeld niet kunnen bezeren en waarbij ze zo min mogelijk je huis gaan slopen. Maar er zijn genoeg manieren om een veilig verblijf te maken, dus dit is een persoonlijke keuze/voorkeur.

- 'Buiten hebben konijnen te maken met extreem weer'. Dit zou best op kunnen gaan voor Amerika, dat weet ik niet zeker. Je moet een konijn inderdaad niet in de volle zon laten boven 20 graden, of buiten met -20. In Nederland halen we echter zelden extreem hoge of lage temperaturen, en de echt warme en koude dagen zijn goed door te komen voor gezonde konijnen met genoeg voorzorgmaatregelen zoals ice- of warmtepods.

- Konijnen hebben aandacht nodig. Het beeld van een konijn dat alleen in een klein hokje achter in de tuin zit weg te kwijnen is inderdaad heel erg. Maar dit heb je zelf in de hand. In de herfst en winter regent het vaak en is het koud, dat klopt. Maar hier kun je je op kleden en dan kun je nog goede zorg geven aan je konijnen. Sowieso, als je een koppel konijnen houd, zullen ze veel minder afhankelijk zijn voor menselijke aandacht.

Als je meer informatie wil over een veilig buitenverblijf en maatregelen tegen warmte of kou, dan staan er veel informatieve artikelen onder 'konijneninformatie' hier op de site.

Nog een laatste punt, neem het advies van Lennon the Bunny altijd met een korrel zout en blijf zelf nadenken. Ze houdt haar konijn alleen en gaat vaak met hem in de auto, naar winkels, het strand of op bezoek bij andere konijnen. Bij veel van wat ze zegt zit absoluut een waarheid in, maar uiteindelijk maakt ze ook vaak egoïstische keuzes die niet altijd het beste zijn voor het konijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

We vermoeden dat hij gisteren ergens van af gevallen is, omdat hij opeens nogal mank liep en daar wilden we dus voor naar de dierenarts. Maar er is vast inwendig meer aan de hand geweest. Ik denk dat hij gewoon op was. Hij was ook al erg vermagerd, had gebitskwaaltjes en zijn vacht werd ook steeds slechter. Hij is gisteravond bij iemand in de tuin gevonden toen ze aan het sproeien waren. Hij leefde nog, dus ze hadden de dierenambulance gebeld, maar toen die arriveerde, was het helaas al te laat. Ik hoop dat hij niet lang heeft hoeven lijden en dat het snel is gegaan. Hij was mijn allereerste huisdier, ik ga hem missen. ❤️

Ah maar wel uit zichzelf gestorven dus. Zou rot zijn als hij nu ook nog aangereden was of zo. Sterven op zich is geen naar proces in zo'n situatie, dus ik denk dat hij niet geleden heeft. Maar voor je eigen gevoel heb je toch liever dat ze in hun eigen mandje in slaap vallen en niet meer wakker worden hè.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .