Spring naar bijdragen
Newport

Speelgoed wat wel interessant is

Recommended Posts

Mijn konijn vindt zijn speelgoed niet interessant. Hij heeft een bal met een bel er in, zowel van hout als één van plastic, een wilgenbal, wilgentakken, een graswortel en een tunnel. Wat zou hij wel leuk vinden om mee te spelen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ander konijn, heeft hij die al? 

Die van mij vinden ook niks leuk. Alleen een graafbak, een grashuisje en een krukje waarop mijn ram zit uit te kijken over zijn koninkrijk worden gewaardeerd.

Voor af en toe geef ik zo'n intelligentiespel, een doos met proppen papier en wat snoepjes erin, of een piramide van stapelbekertjes met snoepjes erin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dichtgevouwen grote doos met twee uitgangen waar je proppen papier, toiletrolletjes, eierdoosjes of lapjes in doet met biksjes/lekkers erin en ook wat lekkers los in de doos. Veel konijnen vinden dat de ultieme ontdekkingstocht met veel sloop- en smijtmogelijkheden (dat is toch wel waar het leven om draait toch?😊). Mijn moppies vinden de snackballetjes, snackrolletjes en wobblers ook leuk. Intelligentiespelletjes zijn ook goed aan hen besteed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kartonnen doos met 1 of 2 ingangen eruit geknipt. Echt zo blij als een kind zijn ze ermee. En die van mij vinden dingen met sisal leuk (dat strospul wat op veel speeltjes zoals de wacky wobbler zit). En dingen met losse frutsels. Vogelspeeltjes voldoen ook weleens aan de frutsel eis!

Plastic/houten gooi spullen vindt alleen Monster leuk, die smijt die nog weleens in het rond. Liefst met belletje. Muffin vindt daar echt niks aan, maar die graaft weer graag in d'r toilet bak. Ik gebruik dan ook geen houtkorrels meer want dat werd één grote zand bende. In de papierkorrels kan ze naar hartelust graven zonder een rommel te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was vergeten te vermelden dat hij ook nog een voerbal heeft waar hij elke dag mee rolt totdat de brokken op zijn. Ik geef hem met regelmaat een doos of een wc-rol met hooi er in, maar hij vindt karton ook na een dag niet meer interessant. Ook eet hij dit voornamelijk op. Ik heb net een graafbak, een schuilplaats en alvast een Ice Pod voor de zomer in mijn winkelwagen geplaatst. Ik zal nog verder kijken naar aanleiding van jullie tips. Bedankt voor de reacties. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites