Ga naar inhoud

Help..konijn te dik


Elise Campanario

Aanbevolen berichten

Ik had al wat gelezen over te dikke konijnen...ik heb 6 konijnen...2 die 9 jaar zijn en apart vd ander 4 leven...mijn hele tuin is voor de konijnen..

Ik had twee konijnen uit spanje geadopteerd...bleek er 1 zwanger te zijn...heb de twee jongen gehouden..of je er nu 4 of 6 hebt😆

De jongen worden in januari 1...nu is er een echt zo zwaar dat ik me zorgen maak...lastige is...ze zijn met zn vieren dus hoe voer ik haar nu apart? Ik heb al 22 jaar konijnen hier waar ik nu woon maar nog nooit een soort van 'obesitas" konijn gehad...en wat moet ik haar nu geven...ze krijgen veel groen...hooi...hoe kan het dat de andere 3 waarmee ze leeft niet zwaar zijn???

Hoop op goede tips😊Ik zal morgen een foto plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een koppel konijnen dat erg verschilt in gewicht (één van 2 kg en één van 6 kg) en hen voer ik dus apart. Ik gebruik twee bakjes, voor elk konijn één bakje met daarin de voor hen juiste dosering brok. Het grote konijn eet sneller dan het kleine konijn, waardoor ze ongeveer tegelijkertijd klaar zijn met eten, dat scheelt! Maar ik snap dat apart voeren met vier konijnen misschien wel wat lastig wordt. Als gezondheidsredenen verder uitgesloten zijn, zou je kunnen kijken of minder brok de oplossing is door het zware konijn apart te voeren met een apart bakje brokjes en eventueel wat extra groente om haar af te leiden als de rest nog niet klaar is met eten (van groente worden ze denk ik minder snel dik dan van brok, maar dat ligt wellicht ook wel aan de hoeveelheid suikers in de groente en brok die je geeft). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Hallo Hoi:

Wellicht kan je haar apart zetten als de rest hun brokken krijgt. Ze hoeft maar 20 gram brokken op een dag. Maar heeft ze geen gasbuik?? Dan lijken ze toch ook dikker? (gelukkig geen ervaring mee) 

Gasbuik zeker niet. Als ze een gasbuik heeft, is ze heel erg ziek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Hallo Hoi:

Oh dat wist ik niet. Gelukkig heb ik er geen ervaring mee.. 

Ik helaas wel, en ze is er zelfs aan overleden.dan zijn ze echt heel erg ziek met ene gasbuik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .