Ga naar inhoud

Zieke konijnen?


Konijnen123

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net 2 nieuwe konijntjes gehaald. Alleen ze doen een beetje raar, dus wil ik vragen of dat van enthousiasme is of ziek. Ze zijn 4 maanden oud. 1 konijntje een ram gaat steeds krabben overal en zichzelf wassen. Elke minuut zit hij dat wel te doen! Hij krabt met de achterpoot en met de mond. En de andere voetster is heel druk. Soms gaat ze rollen en soms springt ze ineens uit het hok. En dan gaat ze met haar kop schudden. En zij krabt ook. Wat betekenen deze dingen? Zijn ze ziek? Of hebben ze pijn?? 

Alvast bedankt en groetjes☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan. Is dit hetzelfde stel als waar de voedster van zwanger is of heb je er meerdere? In dat geval is het misschien handig om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde spullen gebruikt. Als het zwangere konijn ziek wordt is dat volgens mij een extra risico op complicaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Marjoleink:

Waar heb je ze vandaan? Het klinkt alsof ze wel een rondje dierenarts kunnen gebruiken.

Zitten ze bij elkaar? En is de ram al gecastreerd? Zo niet, dan moet je ze nu meteen uit elkaar halen, anders heb je over 5 weken 12 konijnen.

Nee ze zaten al sinds 12 weken uit elkaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Floppyears:

Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan. Is dit hetzelfde stel als waar de voedster van zwanger is of heb je er meerdere? In dat geval is het misschien handig om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde spullen gebruikt. Als het zwangere konijn ziek wordt is dat volgens mij een extra risico op complicaties.

Het is niet het zelfde stel. Ze zitten ook niet samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .