Ga naar inhoud

Erg agressief


rosaliedv

Aanbevolen berichten

Hey!

ik heb al eerder een forum geplaatst over mijn konijn die veel schijnzwanger is, maar nu is ze al een hele poos erg agressief ook zit ze vaak te rijden op mijn gecastreerde ram.. Als je er aan komt en je wilt haar voer/hooi doen komt ze er aan ‘gevlogen’ met haar mond open en grijpt en krabt ze zo hard als ze kan aan je handt.. Ze is gewoon niet meer mee om te gaan, en gromt ook zodra je eraan komt. Ik weet echt niet meer wat te doen, we hebben al geprobeerd met handschoenen, vrolijk zijn met alles of juist niet en grenzen aan te geven maar helemaal niks werkt. Het is trouwens een voedster, van 7/8 maanden. Weet iemand wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al overwogen om haar te laten castreren? https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen/ Hier heb je een link met informatie daarover. Het zou kunnen dat de hormonen een rol spelen in haar gedrag. 

 

Hoe ziet hun verblijf er verder uit? Misschien kan je daar nog het een en ander in veranderen. 

Konijnen reageren overigens niet echt op vrolijk. Straffen heeft ook weinig zin, daar wordt ze juist meer agressief of bang van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei rosaliedv:

Hey!

ik heb al eerder een forum geplaatst over mijn konijn die veel schijnzwanger is, maar nu is ze al een hele poos erg agressief ook zit ze vaak te rijden op mijn gecastreerde ram.. Als je er aan komt en je wilt haar voer/hooi doen komt ze er aan ‘gevlogen’ met haar mond open en grijpt en krabt ze zo hard als ze kan aan je handt.. Ze is gewoon niet meer mee om te gaan, en gromt ook zodra je eraan komt. Ik weet echt niet meer wat te doen, we hebben al geprobeerd met handschoenen, vrolijk zijn met alles of juist niet en grenzen aan te geven maar helemaal niks werkt. Het is trouwens een voedster, van 7/8 maanden. Weet iemand wat te doen?

Pluisje heeft hetzelfde. Bloed irritant. Zij is al wel gecastreerd. Wij zetten nu een stuk ren/kooi (momenteel zit ze niet in haar ren vanwege ziekte) af dmv een ren paneel of een groot stuk karton. Hierachter kan je dan iig rustig het voer en Waterbakje neer zetten. Dan haal je het stuk karton weer weg. Maar daarmee los je het probleem niet op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hierbij het beste contact kan opnemen met de dierenarts. Heb de afgelopen tijd ook problemen gehad met het gedrag van de konijnen en zij konden goed adviseren en alle problemen waren al snel opgelost. Helemaal gezien je al van alles geprobeert hebt, dan snap ik dat je er nu wel klaar mee bent. Als je ze opbeld kunnen ze wss wel via de telefoon adviseren en hoef je er niet naartoe 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar 7 a 8 maanden? En dan al zo vaak schijnzwanger??

Dan zal ik serieus overwegen haar te laten castreren. Ik heb hier in de opvang waar ik vrijwilliger ben, ook een konijn van 7 a 8 maanden laten castreren, en daar kwam dat gedrag weg, en die had al baarmoedertumoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .